Gå til innhold

De er redd for hunden min

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

ja si akuratt det du vil du. Var bare en kommentar fordi du ikke forstod hvorfor det ikke hjalp :D

Anonymkode: e071b...78a

Ja, men det var jo litt forskjell på dere to da. Du skriver at du ikke liker hunder. Denne gutten i oppgangen er livredd for hunder (og han liker dem naturligvis ikke av den grunn).

Årsaken til at du ikke liker hunder er kanskje en annen enn hans? Eller er årsaken at du er redd dem? Forstår deg jo da. Man stoler ikke på hunder, for de er jo til en viss grad uforutsigbare. Jeg stoler på min egen hund, men aldri andres. De kan finne på sprett, sprell og sprang.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

I islam kommer visst ikke engler hjem til de som har hund inne, eller bilder av motiv og personer. Hunder blir ansett som urene.

Bare pass godt på hunden din så den ikke blir plaget.

Anonymkode: 6cfae...b86

Kilde?

For det du skriver er det største bullshittet ever. Det er en sura i koranen om hunder. Dyr har høy status i islam. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Nordmenn er virkelig rare :D De aller fleste vet jo ingenting om verden utenfor Norge. Ja, jeg vet at mange reiser rundt om i verden. Men det hjelper ikke når alle bor på femstjerners hoteller og ser lite av samfunnet utenfor hotellet.

Endret av Skid_raw
  • Liker 1
Skrevet

Hund i India:

Hund i Pakistan:

Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Har ikke sett Øst-Europeere klatre opp i setene på bussen når de ser en hund, også der er det langt mer akseptert at hunder er skarpe. 

Anonymkode: f57a1...644

Det kan sikkert stemme. Men tipper du aldri gått med schæfere på mørke parkeringsplasser og møtt på øst-europeere🤣

Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Jeg opplevde som barn at en hund bet lillebroren min i halsen. Vi satt i sandkassen og hunden kom løpende ut av det blå og angrep han. Jeg hater hunder i dag og kommer de nær meg så sparker jeg. I tillegg er det veldig grisete dyr.

Så ikke gå nær en hund da...

Skrevet
Million skrev (1 time siden):

Hva ellers skal man si da? "Ikke rør deg, så biter den ikke"?

Man må jo si sannheten. Om du velger å tro noe annet, så lar du bare frykten eller personlige følelser styre. "Liker ikke".

Jeg kommer til å fortsette å si det.

Og for å understreke det :) jeg har ikke noe i mot folk som ikke liker hunder. Det er faktisk forståelig. De sikler og ofte lukter de og kan være masete og pågående og støyende. Hadde jeg ikke hatt hund selv, hadde jeg nok ikke oppsøkt andres hunder, bortsett fra noen få av raser jeg liker.

Hehe, det måtte jeg si en gang faktisk. Jeg sa "Stå helt stille!" til noen som forsøkte å leke med hunden min, da hun begynte å hoppe oppetter han på en veldig truende måte. Jeg kunne aldri si at hun ikke var farlig, men hun bet aldri noen i alle fall :P 

Skrevet

Ville løshunder som kom vandrene over grensa fra Russland spredte tidligere frykt blandt innbyggerne i Pasvikområdet i Kirkenes. Det er ikke mange år siden en tam hund funnet i nærheten av grensa ble avlivet da det bare var mistanke om den kom fra Russland.

Dette var dog store flokker med hunder som terroriserte folk som ga opphav til redselen.

Anonymkode: 15735...d26

• Nyttig 1
Skrevet

Det kan  være så enkelt som at folk som ikke er vant til, eller har vokst opp med hunder, syntes hunder er skumle, spesielt store. Jeg bor i utlandet, et kristent land, og jeg møter stadig vekk voksne og unge som er redd for hundene mine, har to små. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.11.2022 den 17.52):

Det er det som er så rart, hunden min er veldig lite sosial og kaster seg aldri mot mennesker. Aldri noe problem å gå i bånd med hun, og hun viser ikke tegn til at hun vil bort til mennesker heller. Det holder lenge med at personen ser vi går samme retning også snur de. 

Anonymkode: 81d58...b8c

Det skal ikke mer til enn at hunden eksisterer nei. Bodd i et slikt strøk selv en gang. I starten prøvde jeg å ta hensyn, men kom til konklusjonen at jeg kun har hunden i fot da vi passerte om de turte å gå på samme side av veien, noe de sjeldent gjorde.

Så fortsett å ha så bra lydighet på hunden din bare, og la de løpe alle retninger selv. Trenger ikke trykke seg opp i noen som står i en gruppe et sted, men å gå på gangstien og fortauet må hunder kunne i Norge. 

Anonymkode: fd97f...6e2

• Liker 2
Skrevet

Gir fullstendig F i slike folk!

Vitner om grufull gammeldags usivilisert oppførsel 

De må gå ut av heisen om jeg og hundene mine kommer. 

Anonymkode: 2ce7e...6ad

Skrevet
21 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg opplevde som barn at en hund bet lillebroren min i halsen. Vi satt i sandkassen og hunden kom løpende ut av det blå og angrep han. Jeg hater hunder i dag og kommer de nær meg så sparker jeg. I tillegg er det veldig grisete dyr.

Gå til psykolog. Slutt og tru med å sparke hunder, men grip fatt i eget skrullete sinn.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jaså? "Sister, in Islam keeping a dog is prohibited in your house as a pet." Han sier det er fordi spyttet til hunden er urent, og problemet er om du får spyttet på deg. Du kan klappe dem på hodet, fordi tungen deres ikke kan nå hodet....: 

Likevel har alle naboene mine i Marokko både hunder og katter. 

Anonymkode: 98071...f4f

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.11.2022 den 17.30):

Hei! Jeg bor på et multikulturelt område. Med andre ord er det mange utlandske personer som bor rundt meg. Jeg opplever hver gang jeg er ute med hunden min (stor hund) at personer jeg møter på gaten løper vekk, går andre veien eller blir redde når jeg kommer gåendes med hunden min. 
Det er jo også selvfølgelig nordmenn som er redde for hunder, men jeg opplever primært de som har annen etnisitet som er redde. Det er ikke det at jeg ikke forstår eller vil forstå, jeg lurer genuint på hvorfor de er redde hunder? Og burde jeg respektere de nok til at heller jeg går en annen runde istedenfor at de må snu? Er jo trist om de ikke føler det trygt eller at jeg ikke har kontroll på hunden i bånd. 
Seriøse svar. 

Drit nå i det så lenge du holder hunden i bånd og har kontroll på at den ikke kommer bort til folk. 

Jeg liker ikke hest etter en episode fra barndommen, og rett i nærheten av der jeg bor er det stall og trening med hest. Mye hest rundt meg altså. Det er mitt eget ansvar at jeg må holde lengre avstand enn de fleste andre for å føle meg trygg når jeg møter de på grusveien eller i skogen. Aldri tenkt tanken på noe annet.. så lenge du har kontroll på hunden går du akkurat den veien du hadde tenkt. 

Anonymkode: 0f8a8...02d

Skrevet
On 11/14/2022 at 6:55 PM, AnonymBruker said:

Ja, jeg skjønner jo utrolig godt nå som det har blitt forklart at det er mye sykdommer og andre ting som gjør en hund skummel. Er jo vanskelig å omstille seg da. Jeg respekterer jo fullstendig at de ikke vil møte/hilse på hunden. Men her om dagen så gikk jeg i samme retning som en del skolebarn som skulle hjem, de løp og skrek og gråt. Jeg bare lurer på hvordan jeg skal klare å vise at jeg respekterer deres grenser og at jeg har kontroll på hunden min, slik at de også kan gå ute uten å føle seg kjempe utrygge. Om jeg ser noen blir redde så er det kanskje ikke helt et sjakktrekk å spørre om de vil hilse heller, da det oftere er de samme menneskene jeg møter på. 

Jeg prøver å sørge for øyekontakt og et beroligende smil, kanskje til og med si "vi skal inn her til høyre" eller "hvis dere venter så kan vi gå forbi", for eksempel. Det kommer selvfølgelig an på situasjonen, det er vanskelig å få kontakt dersom de begynner å løpe og hyle før man får summet esg på noe vis, men jeg tror man kommer langt ved å prøve å vise hensyn.

Å si "den er ikke farlig" funker som regel dårlig, frykt er ikke rasjonelt. Derfor prøver jeg heller å se hvordan jeg og hunden kan gjøre det lettere for den som er redd.

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Gir fullstendig F i slike folk!

Vitner om grufull gammeldags usivilisert oppførsel 

De må gå ut av heisen om jeg og hundene mine kommer. 

Gjelder det allergikere og eller? Tar til stadighet kollektiv/heis/er inne på terminaler/på hundevennlig kafe e.l med hunden min, men flytter meg uten å nøle for de som viser stort ubehag eller sier de er allergiske. Policyen på de fleste offentlige plasser er også at den med hund må vike for andre om det oppstår en slik konflikt. Mennesker først tross alt...

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.11.2022 den 17.34):

Jøder spiser også halal. Men det er kun muslimer som blir hetset pga dette. 

Anonymkode: 190a3...911

Jøder går ikke rundt og forlanger at resten av verden skal tilpasse seg dem. I det hele gjør de svært lite utav seg og holder religionen til privatlivet.

Jøder spiser ikke halal. De spiser kosher.

Anonymkode: da853...d7e

Skrevet
Million skrev (På 15.11.2022 den 16.40):

Ja, men det var jo litt forskjell på dere to da. Du skriver at du ikke liker hunder. Denne gutten i oppgangen er livredd for hunder (og han liker dem naturligvis ikke av den grunn).

Årsaken til at du ikke liker hunder er kanskje en annen enn hans? Eller er årsaken at du er redd dem? Forstår deg jo da. Man stoler ikke på hunder, for de er jo til en viss grad uforutsigbare. Jeg stoler på min egen hund, men aldri andres. De kan finne på sprett, sprell og sprang.

Som skrevet tidligere i tråden så ble min lillebror angrepet og bitt i halsen uprovosert da vi lekte i privat sandkasse som barn.

Skrevet
On 11/15/2022 at 6:00 PM, Troyamin said:

Så ikke gå nær en hund da...

Mistolker du med vilje? Den du siterer skriver om hunden kommer nær henne. Ikke omvendt.

Anonymkode: 25195...465

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Gå til psykolog. Slutt og tru med å sparke hunder, men grip fatt i eget skrullete sinn.

Virkelig? Både hunder og mennesker har samme tankevirksomhet faktisk. En dårlig erfaring er en for mye. Tar lang tid å bygge opp tillit. Hunder trenger mennesker, mennesker trenger ikke hunder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...