Gå til innhold

Første gang med Korona. Helt forferdelig. Andre?


OCDme

Anbefalte innlegg

Hadde positiv på koronatesten på Torsdag. Har mistet lukt å smaksansen totalt.

Er helt jævlig!

Har en sånn kvalmende lukt som sitter i nesa hele tiden. 

Små kvalm hele tiden, og rare er at jeg ikke kjenner særlig metthetsfølelse heller.

Første gang jeg har korona.

Flere som har hatt det sånn med korona?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk det for over en uke siden, har spist maks en brødskive om dagen og litt frukt. Elendig appetitt. Det er viktig å få i seg litt grønnsaker og frukt, det trenger immunsystemet, det samme med D-vitaminer og magnesium. Hadde feber de 3 første dagene. Så forsvant feberen, men orket ikke annet en å hvile de første 6-7 dagene.  Så gikk det lettere, de fleste er syke 7-10 dager. Synes personlig det er verre en influensa, men hold ut, det blir lettere snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg våknet natt til torsdag med feber. Følte meg litt "off" på onsdag og har hatt høy puls hele uken så jeg mistenkte noe var i gjære. Med unntak av feber, hadde jeg ingen andre symptomer før enn i går, lørdag. Da kom det tett øre, tett nese, bjeffehoste og av og til noen runder med tett bryst. Har smak og lukt men den ble noe endret i går. Spesielt eple smaker harskt - på grensa til ørevoks og jeg har en sur klut lukt i nesa på mye. Sterke lukter er de  samme og de kjenner jeg helt normalt. Kaffe og mint feks. Matlyst har jeg hatt som vanlig, kunne godt ønsket meg litt mindre, kunne vært kjekt å kickstarte en liten reduksjon i kalorier😅 
Har våknet uten å føle meg febersyk i dag, men tempen er på 37,8 så helt frisk er jeg ikke. Spent på resten av dagen!

Skjønner at jeg har det mildt i forhold til hva det kunne ha vært, jeg har ikke vært sengeliggende.. God bedring til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicky B skrev (På 13.11.2022 den 9.42):

Jeg våknet natt til torsdag med feber. Følte meg litt "off" på onsdag og har hatt høy puls hele uken så jeg mistenkte noe var i gjære. Med unntak av feber, hadde jeg ingen andre symptomer før enn i går, lørdag. Da kom det tett øre, tett nese, bjeffehoste og av og til noen runder med tett bryst. Har smak og lukt men den ble noe endret i går. Spesielt eple smaker harskt - på grensa til ørevoks og jeg har en sur klut lukt i nesa på mye. Sterke lukter er de  samme og de kjenner jeg helt normalt. Kaffe og mint feks. Matlyst har jeg hatt som vanlig, kunne godt ønsket meg litt mindre, kunne vært kjekt å kickstarte en liten reduksjon i kalorier😅 
Har våknet uten å føle meg febersyk i dag, men tempen er på 37,8 så helt frisk er jeg ikke. Spent på resten av dagen!

Skjønner at jeg har det mildt i forhold til hva det kunne ha vært, jeg har ikke vært sengeliggende.. God bedring til deg!

Sur klut lukt i nesa kjenner jeg godt til.

Å spise noe som helst lukter/smaker rett å slett sur klut! Der sa du det.

Har gått i rett I koppen suppe par ganger om dagen. Har gått ned 2 kilo på 1 uke....

Drikker kunn vann! Fra rundt 5 kopper kaffe om dagen til 0. Kaffen smaker dritt å lukter kloakk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...