AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #1 Del Skrevet 10. november 2022 Hvem skal kjøre først når man møtes og begge skal til "sin" venstre her? Rød bil eller grønn? Anonymkode: 0b919...9b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #2 Del Skrevet 10. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvem skal kjøre først når man møtes og begge skal til "sin" venstre her? Rød bil eller grønn? Anonymkode: 0b919...9b6 Den som er først inn i krysset. Står begge blir man enige iht den som beveger seg først Anonymkode: 38ead...fcd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #3 Del Skrevet 10. november 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Den som er først inn i krysset. Står begge blir man enige iht den som beveger seg først Anonymkode: 38ead...fcd Seriøst? Jeg kjører i et sånt kryss hver morgen med kø, det er ingen som kommer først eller blir enige 😅 Anonymkode: 0b919...9b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #4 Del Skrevet 10. november 2022 Finnes det slike kryss uten at en av dem har forkjørsrett eller vikeplikt? Anonymkode: c4c51...00a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #5 Del Skrevet 10. november 2022 Man tar slakkere sving slik at begge kjører samtidig. Det kalles å samarbeide og skape flyt. Anonymkode: 8c434...721 15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #6 Del Skrevet 10. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Finnes det slike kryss uten at en av dem har forkjørsrett eller vikeplikt? Anonymkode: c4c51...00a Har ikke jeg sett heller. Anonymkode: 900c5...64d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #7 Del Skrevet 10. november 2022 Her kan begge kjøre samtidig viss det er plass til det😊Viss ikkje er det den som var først inn i krysset, evnt. den som tar insj. til å kjøre først (kommunikasjon er viktig her) hilsen trafikklærer Anonymkode: fe221...65a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #8 Del Skrevet 10. november 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Finnes det slike kryss uten at en av dem har forkjørsrett eller vikeplikt? Anonymkode: c4c51...00a Åpenbart, jeg kjører i et hver dag. Og alle står og ser på hverandre og venter, for ingen skjønner hvem som skal kjøre. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Her kan begge kjøre samtidig viss det er plass til det😊Viss ikkje er det den som var først inn i krysset, evnt. den som tar insj. til å kjøre først (kommunikasjon er viktig her) hilsen trafikklærer Anonymkode: fe221...65a Det er vel plass, men når det er flere som skal kjøre så blir det jo uansett krangel fordi om jeg kjører, så kommer det en ny bil og kjører frem på den andre siden som står i veien for meg, osv. Det er heller ikke noen som "kommer først" når det er kø, da er jo alle der "samtidig" på et vis. Det kommer jo biler fra de andre veiene også, som vi må vente på, så det er helt umulig å ha oversikt. Okei, så det er ikke noen klar regel her altså. Da vet jeg i hvert fall det 😄 Anonymkode: 0b919...9b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #9 Del Skrevet 10. november 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Seriøst? Jeg kjører i et sånt kryss hver morgen med kø, det er ingen som kommer først eller blir enige 😅 Anonymkode: 0b919...9b6 Hva gjør dere da? Står i krysset og glor på hverandre? Her har vi mange slike kryss. Og den som setter bilen i bevegelse først viker den andre og gir plass. Ganske enkelt Anonymkode: 38ead...fcd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 10. november 2022 #10 Del Skrevet 10. november 2022 hvilke av de to veiene er forkjørsvei? og hvilke skilt er evt satt opp på stedet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #11 Del Skrevet 10. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva gjør dere da? Står i krysset og glor på hverandre? Her har vi mange slike kryss. Og den som setter bilen i bevegelse først viker den andre og gir plass. Ganske enkelt Anonymkode: 38ead...fcd Jeg venter til alle har kjørt, fordi jeg har vært så usikker på hvem som faktisk skal kjøre og jeg vil ikke gjøre noe feil. Men nå må jeg jo bare hive meg uti da. Carrot skrev (3 minutter siden): hvilke av de to veiene er forkjørsvei? og hvilke skilt er evt satt opp på stedet? Ingen forkjørsvei, ingen skilt. Anonymkode: 0b919...9b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 10. november 2022 #12 Del Skrevet 10. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ingen forkjørsvei, ingen skilt. Anonymkode: 0b919...9b6 Er dette en riksvei, fylkesvei? I sentrale strøk eller på bøgda? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 10. november 2022 #13 Del Skrevet 10. november 2022 Begge kjører likt, men ikke så skarp sving. Så sant det ikke er stort kjøretøy det ene går det helt fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #14 Del Skrevet 10. november 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Man tar slakkere sving slik at begge kjører samtidig. Det kalles å samarbeide og skape flyt. Anonymkode: 8c434...721 Der det er mulig. Før hadde vi forkjørsrett i hovedgata. Men de har laget miljøgate som har laget alle kryssende trange, går ikke an å svinge i bla uten å komme opp på fortauskanter bla. Så to biler i krysset samtidig er umulig. Siden det er mye trafikk i sidegatene tok de vekk forkjørsett i hoved gata pga lange køer i side gatene. Etter det, er dette et helt vanlig problem. Busser slippes alltid først. Bla pga dårlig plass iht å kjøre inn i en sidegate med ventende buss, de er også på jobb, så der tar vi alle hensyn. Ellers kjører den som setter igang bilen først. 0problem. Av og til starter de på likt. Da stopper begge og en vinker frem den andre. Så blir vi raskt enige uten å hindre trafikken unødvendig Anonymkode: 38ead...fcd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #15 Del Skrevet 10. november 2022 Jeg vil anta at den som får den møtende bilen på høyre side ved passering har møteplikt. Grønn har forkjørsrett Anonymkode: ea394...9cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #16 Del Skrevet 10. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg vil anta at den som får den møtende bilen på høyre side ved passering har møteplikt. Grønn har forkjørsrett Anonymkode: ea394...9cd Eh.. vikeplikt 😅 Anonymkode: ea394...9cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #17 Del Skrevet 10. november 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg vil anta at den som får den møtende bilen på høyre side ved passering har møteplikt. Grønn har forkjørsrett Anonymkode: ea394...9cd Hvilken side får grønn den røde bilen da......? Hint: Snu mobilen opp/ned hvis det gjør det lettere å se. Anonymkode: 8c434...721 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #18 Del Skrevet 10. november 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg vil anta at den som får den møtende bilen på høyre side ved passering har møteplikt. Grønn har forkjørsrett Anonymkode: ea394...9cd Ingen av de får den andre bilen på høyre side ved passering med mindre de legger seg i feil felt. Anonymkode: bb289...029 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #19 Del Skrevet 10. november 2022 Carrot skrev (19 minutter siden): Er dette en riksvei, fylkesvei? I sentrale strøk eller på bøgda? Hva har det med saken å gjøre? Gud forby, tenk om det er en europavei eller kanskje en privat skogsbilvei. Anonymkode: ab527...22d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #20 Del Skrevet 10. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvem skal kjøre først når man møtes og begge skal til "sin" venstre her? Rød bil eller grønn? Anonymkode: 0b919...9b6 I dette tilfellet så handler det om hvem som tar seg retten til å kjøre først. Forutsatt at det ikke er noen andre opplysninger. Min erfaring er at kjører jeg først så viker de andre for meg. Anonymkode: ab527...22d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå