Gå til innhold

En eggstokk


bollefisk

Anbefalte innlegg

Hei, noen som har erfaring med å bli gravid med kun en eggstokk?

Måtte fjerne den ene pga en cyste, men snart har vi lyst til å lage et lite mirakel. Noen som vet hvordan det er med eggløsning med kun en eggstokk? Huff, dette kommer sikkert til å ta en halv evighet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jef har fjernet halve ene eggstokken min. Gynekologen sa du ikke behøver mer enn en tiendel av en eggstokk for å bli gravid. Såvidt jeg husker vil den gjenværende eggstokken ta over for den som er borte slik at du likevel kan få EL hver mnd. Spør gynekologen din så slipper du å gå å lure på om det er slik eller sånn! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klippet ut noe jeg har skrevet om emnet her inne tidligere:

Bekrefter gjestene her - selv om en bare har én eggstokk har man eggløsning hver måned.

Jeg fjernet en eggstokk - og har blitt gravid så lett som bare det 3 ganger etterpå. Ikke noe problem. Syklusen er stabil og fin, og jeg har overhodet ikke noen problemer med fruktbarheten som følge av min manglende eggstokk.

Lykke til!

Dette går bra!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om den du har er i fin form, så er du like fertil som vanlig.

Det som er det mulige problemet er at du har ikke det slingringsmonnet de fleste har som gjør at en ene kan streike uten at det er full krise. Så går den du har tett, så har du ingen back-up.

Mest sannsynlig går alt helt fint, men ha det i bakhodet om det drøyer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Nå gjentar jeg vel de andre her, men med en eggstokk er det like lett å bli gravid som med to. Hvis du ellers er frisk og har stabile sykluser. For da vil eggstokken din ha eggløsning hver syklus, i steden for å kempe med den andre eggstokken og bare vinne annenhver gang!

Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...