Callisto83 Skrevet 27. januar 2023 #581 Del Skrevet 27. januar 2023 Djækklåsst skrev (1 minutt siden): JHA har drept minst et barn samme hva man tror skjedde, og ville ha blitt identifisert i media uansett. Ellers ble ikke disse noe mer «rikskjendiser» av Jahrs bok. Som om man skulle latt være å belyse justismordet for at VK skulle blitt sittende i fengsel og JHA leve videre i frihet uten risiko for å gå gjennom den prosessen som nok nå kommer. Selvfølgelig ble de det. Boken til Jahr forandret bl.a livet til Mikkel Tronsrud. Det er hans egne ord. Dette arbeidet med å formidle "sannheten" i Baneheia, i form av ensidige blogger, dokumentarer etc, hadde jo som hensikt å påvirke opinionen til befolkningen. Bjørn Olav Jahr er vel den som har mest i skyld i at "alle" vet intime detaljer, både om VK, JHA, og de stakkars jentene. Så og si 100% av lekkasjene vedrørende groteske detaljer i denne saken, eller hvem som har gjort hva, er lekket av team Viggo. Så hvis man plutselig ber om fred nå, så får nesten team Viggo ta en titt i speilet mener jeg. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 27. januar 2023 #582 Del Skrevet 27. januar 2023 (endret) Callisto83 skrev (19 minutter siden): Selvfølgelig ble de det. Boken til Jahr forandret bl.a livet til Mikkel Tronsrud. Det er hans egne ord. Dette arbeidet med å formidle "sannheten" i Baneheia, i form av ensidige blogger, dokumentarer etc, hadde jo som hensikt å påvirke opinionen til befolkningen. Bjørn Olav Jahr er vel den som har mest i skyld i at "alle" vet intime detaljer, både om VK, JHA, og de stakkars jentene. Så og si 100% av lekkasjene vedrørende groteske detaljer i denne saken, eller hvem som har gjort hva, er lekket av team Viggo. Så hvis man plutselig ber om fred nå, så får nesten team Viggo ta en titt i speilet mener jeg. Mikkel Tronsrud visste da godt hvem både JHA og VK var før boken i 2017. Han visste bare ikke at det var grunner for å mene at VK var uskyldig. Hvilke detaljer er det du mener ble spredt i kjølvannet av boken i 2017, som ikke ble kjent for alle i 2000-2002? Ellers stemmer det at det er en del lekkasjer fra noen som har vært med i denne støttegruppen, men som du kanskje har fått med det er ikke denne gruppen akkurat homogen. Råtne egg finnes overalt, dessverre. Hva du egentlig reagerer på ved Jahrs kronikk var det ellers vanskelig å bli klok på. Var utspillet til Høyres stortingsrepresentant fornuftig? Hva med alt hatet i sosiale medier? Og professor Holmboe, som bommet så det sang? Bør alle som begår tilsvarende eller verre handlinger enn VK er domfelt før henges ut i offentligheten? Eller av en eller annen grunn bare ham? Endret 27. januar 2023 av Djækklåsst 19 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lord Friendzone Skrevet 27. januar 2023 #583 Del Skrevet 27. januar 2023 Callisto83 skrev (21 minutter siden): Selvfølgelig ble de det. Boken til Jahr forandret bl.a livet til Mikkel Tronsrud. Det er hans egne ord. Dette arbeidet med å formidle "sannheten" i Baneheia, i form av ensidige blogger, dokumentarer etc, hadde jo som hensikt å påvirke opinionen til befolkningen. Bjørn Olav Jahr er vel den som har mest i skyld i at "alle" vet intime detaljer, både om VK, JHA, og de stakkars jentene. Så og si 100% av lekkasjene vedrørende groteske detaljer i denne saken, eller hvem som har gjort hva, er lekket av team Viggo. Så hvis man plutselig ber om fred nå, så får nesten team Viggo ta en titt i speilet mener jeg. Det er først og fremst *sannheten* og den opprinnelige mediedekningen som er/var ensidig, og dette har best latt seg balansere ved å fokusere på den egentlige gjerningsmannen. Således har VKs side vært «for grundig» belyst, siden han faktisk var uskyldig i de groveste anklagene. Da sier det seg selv at Jahr måtte rette sitt hovedfokus mot det som inntil ganske nylig hadde fått for lite omtale, nemlig at JHA var alene om ugjerningene. 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hank Amarillo Skrevet 27. januar 2023 #584 Del Skrevet 27. januar 2023 Callisto83 skrev (29 minutter siden): Selvfølgelig ble de det. Boken til Jahr forandret bl.a livet til Mikkel Tronsrud. Det er hans egne ord. Dette arbeidet med å formidle "sannheten" i Baneheia, i form av ensidige blogger, dokumentarer etc, hadde jo som hensikt å påvirke opinionen til befolkningen. Bjørn Olav Jahr er vel den som har mest i skyld i at "alle" vet intime detaljer, både om VK, JHA, og de stakkars jentene. Så og si 100% av lekkasjene vedrørende groteske detaljer i denne saken, eller hvem som har gjort hva, er lekket av team Viggo. Så hvis man plutselig ber om fred nå, så får nesten team Viggo ta en titt i speilet mener jeg. Du skal ha for kreativiteten i vinklingen da. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minimymlen Skrevet 27. januar 2023 #585 Del Skrevet 27. januar 2023 Klickbait på forsiden av Dagbladet "Gjorde kjempebeslag" og saken egentlig ikke inneholder så mye nytt. https://www.dagbladet.no/nyheter/jakter-svar-blant-600-000-filer/78317470 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kraftwerk Skrevet 27. januar 2023 #586 Del Skrevet 27. januar 2023 Callisto83 skrev (3 timer siden): Videre, fra samme leserinnlegg til Dagsavisen: "Viggo har sonet, så det holder. Overlasten han har lidd er betydelig. Det er på høy tid at han slipper mer pes nå. Både fra folk flest, pressen og fra de som ønsker å slå billig politisk mynt på feil han begikk for snart 30 år siden." (LINK) Sa artikkelforfatter Bjørn Olav Jahr, som har skrevet to bøker om Viggo og Jan Helge, og dermed bidratt til at disse to ble rikskjendiser på ny, som alle plutselig har inngående kunnskap om 23 år etter Baneheia saken... For Jan Helges del, inneholder også disse bøkene rykter og sladder, for å sverte hans troverdighet. Men det er det vel ikke så nøye med? Ironien er til å ta og føle på. Hvorfor skal man ta hensyn til JHA? Jeg kan ikke se at han er særlig populær blant pressen, så her må du faktisk utdype grundig hva du mener. Eller kom gjerne med stråmenn, som er din argumentasjonsspesialitet. Er det noen som har blitt kjeppjagd av medie-Norge og samfunnet generelt i alle år, så er det jo Viggo. JHA sitter relativt komfortabel og anonym i stuen sin. Virkelighetsoppfatningen din er virkelig snever og spesiell, da det ikke er noen andre enn deg som mener det finnes særlig med ironi i disse påstandene. 10 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kraftwerk Skrevet 27. januar 2023 #587 Del Skrevet 27. januar 2023 (endret) minimymlen skrev (16 minutter siden): Klickbait på forsiden av Dagbladet "Gjorde kjempebeslag" og saken egentlig ikke inneholder så mye nytt. https://www.dagbladet.no/nyheter/jakter-svar-blant-600-000-filer/78317470 Også kommer selvfølgelig bistandsadvokat Brækhus. Jeg forstår virkelig ikke hva han mener, nye øyne - igjen? Politiet gjør en kjempe jobb, og Oslo-politiet er de mest kompatible etterforskerne i hele Norge. Begynner å bli lei av den sutringen disse advokatene driver med, bare fordi politiet ala 2023 ikke vil dele sensitive opplysninger med etterlatte. Det skulle bare mangle at politiet ikke gjorde sånt. Han mener politiet ikke kommer lenger, fordi han ikke får vite alt som skjer. Ja, det er faktisk sutring. Kripos sin cold case gruppe etterforsker cold case saker, dette er langt ifra en cold case. Han virker jo helt virkelighetsfjern. - Jeg har tidligere sagt at det bør være nye øyne som ser på Andersens sak. Dette holder jeg fast ved. Mistanken om at etterforskerne fra politiet som nå sitter med saken, ikke vil komme lenger, synes å bekreftes, sier Brækhus til Dagbladet. Endret 27. januar 2023 av kraftwerk 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kraftwerk Skrevet 27. januar 2023 #588 Del Skrevet 27. januar 2023 (endret) Ble mildt sagt overrasket over Twitter utspillet til Høyre-representanten, en folkevalgt som sitter på Stortinget liksom. Som om inntrykket av folkevalgte flest ikke var dårlig fra før. Blir helt kvalm faktisk. Det er mennesker som er valgt for å passe på mennesker i landet, kriminelle, mordere og absolutt alle - det går faktisk ikke an å uttale seg på en slik måte. Det er så skammelig, og det bekrefter bare hvor komfortable og ignorante mange stortingsrepresentanter blir etter en stund på rævva. https://www.dagsavisen.no/debatt/kommentar/2023/01/27/ogsa-toffe-gutter-grater/ Endret 27. januar 2023 av kraftwerk 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minimymlen Skrevet 27. januar 2023 #589 Del Skrevet 27. januar 2023 kraftwerk skrev (16 minutter siden): Også kommer selvfølgelig bistandsadvokat Brækhus. Jeg forstår virkelig ikke hva han mener, nye øyne - igjen? Politiet gjør en kjempe jobb, og Oslo-politiet er de mest kompatible etterforskerne i hele Norge. Begynner å bli lei av den sutringen disse advokatene driver med, bare fordi politiet ala 2023 ikke vil dele sensitive opplysninger med etterlatte. Det skulle bare mangle at politiet ikke gjorde sånt. Han mener politiet ikke kommer lenger, fordi han ikke får vite alt som skjer. Ja, det er faktisk sutring. Kripos sin cold case gruppe etterforsker cold case saker, dette er langt ifra en cold case. Han virker jo helt virkelighetsfjern. - Jeg har tidligere sagt at det bør være nye øyne som ser på Andersens sak. Dette holder jeg fast ved. Mistanken om at etterforskerne fra politiet som nå sitter med saken, ikke vil komme lenger, synes å bekreftes, sier Brækhus til Dagbladet. Jada, den godeste journalist Audun Hageskal gjenbruker like godt nesten hele den forrige artikkelen sin https://www.dagbladet.no/nyheter/sa-blotter-dagen-for-drapene/78311335 fra tidligere denne uken (som for øvrig heller ikke inneholdt så mye nytt). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kraftwerk Skrevet 27. januar 2023 #590 Del Skrevet 27. januar 2023 minimymlen skrev (8 minutter siden): Jada, den godeste journalist Audun Hageskal gjenbruker like godt nesten hele den forrige artikkelen sin https://www.dagbladet.no/nyheter/sa-blotter-dagen-for-drapene/78311335 fra tidligere denne uken (som for øvrig heller ikke inneholdt så mye nytt). Er aldri innom Dagbladet så har ikke fått med meg artiklene, det er jo svært kjedelig journalistikk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardemommete Skrevet 28. januar 2023 #591 Del Skrevet 28. januar 2023 Det er en stund siden Sjødin ble Per Orderuds advokat,men det er kanskje for å frigjøre tid til saken hans han slutter som VKs advokat. https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2022/03/24/195835023/per-orderud-har-byttet-advokat-til-arvid-sjodin 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kraftwerk Skrevet 28. januar 2023 #592 Del Skrevet 28. januar 2023 Kardemommete skrev (23 minutter siden): Det er en stund siden Sjødin ble Per Orderuds advokat,men det er kanskje for å frigjøre tid til saken hans han slutter som VKs advokat. https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2022/03/24/195835023/per-orderud-har-byttet-advokat-til-arvid-sjodin Det er en stor artikkel i Tv2 i dag vedrørende konflikter i støttegruppen og hvorfor Sjødin gikk. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 28. januar 2023 #593 Del Skrevet 28. januar 2023 Kardemommete skrev (22 minutter siden): Det er en stund siden Sjødin ble Per Orderuds advokat,men det er kanskje for å frigjøre tid til saken hans han slutter som VKs advokat. https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2022/03/24/195835023/per-orderud-har-byttet-advokat-til-arvid-sjodin Det er det åpenbart ikke. Sjødin har holdt seg inne med bråkebøttene Pedersen og Helland, neppe spesielt lurt. https://www.tv2.no/spesialer/nyheter/spliden-i-stottegruppa Og ut fra dette, så har vel ikke Sjødin brukt så mye tid på Baneheia-saken: «Selv om det er Sjødin som står som avsender av svarene, bekrefter Tronsrud at det var han og Sivertsen som førte så å si hvert eneste tilsvar i pennen.» 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kraftwerk Skrevet 28. januar 2023 #594 Del Skrevet 28. januar 2023 (endret) Djækklåsst skrev (20 minutter siden): Det er det åpenbart ikke. Sjødin har holdt seg inne med bråkebøttene Pedersen og Helland, neppe spesielt lurt. https://www.tv2.no/spesialer/nyheter/spliden-i-stottegruppa Og ut fra dette, så har vel ikke Sjødin brukt så mye tid på Baneheia-saken: «Selv om det er Sjødin som står som avsender av svarene, bekrefter Tronsrud at det var han og Sivertsen som førte så å si hvert eneste tilsvar i pennen.» Jeg tar det dem alle sier med en klype salt, jeg tror Sjødin og Bjørn Olav - er en av få som faktisk ikke bryr seg om ære etc. Ut fra det jeg leser så peker alle mot hverandre og skal hevde seg selv. Veldig dumt, og syntes dette er dumt for Viggo sin del. Jeg bet meg derimot merke i Klomsæth, som krever erstatning fra staten for over 5000 arbeidstimer, men faren til Viggo har jo betalt Klomsæth fra dag 1 - over en million kroner. Han måtte ta opp flere ekstra lån, så Klomsæth har fått sin betaling for lenge siden. Så jeg tviler sterkt på at han egentlig har krav på noen ting. Dette er mannfolk som plutselig ser prestisje i saken og krever sin rett, og de gjør det på et patetisk vis. De vender seg mor hverandre og lasher ut, skikkelig tenåringoppførsel og flaut. Pengene rår. Endret 28. januar 2023 av kraftwerk 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 28. januar 2023 #595 Del Skrevet 28. januar 2023 kraftwerk skrev (2 minutter siden): Jeg tar det dem alle sier med en klype salt, jeg tror Sjødin og Bjørn Olav - er en av få som faktisk ikke bryr seg om ære etc. Ut fra det jeg leser så peker alle mot hverandre og skal hevde seg selv. Veldig dumt, og syntes dette er dumt for Viggo sin del. Jeg bet meg derimot merke i Klomsæth, som krever erstatning fra staten for over 5000 arbeidstimer, men faren til Viggo har jo betalt Klomsæth fra dag 1 - over en million kroner. Han måtte ta opp flere ekstra lån, så Klomsæth har fått sin betaling for lenge siden. Så jeg tviler sterkt på at han egentlig har krav på noen ting. Dette er mannfolk som plutselig ser prestisje i saken og krever sin rett, og de gjør det på et patetisk vis. De vender seg mor hverandre og lasher ut, skikkelig tenåringoppførsel og flaut. Pengene rår. Ble du overrasket? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kraftwerk Skrevet 28. januar 2023 #596 Del Skrevet 28. januar 2023 Callisto83 skrev (Akkurat nå): Ble du overrasket? Der er du ja 10 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 28. januar 2023 #597 Del Skrevet 28. januar 2023 kraftwerk skrev (6 minutter siden): Jeg tar det dem alle sier med en klype salt, jeg tror Sjødin og Bjørn Olav - er en av få som faktisk ikke bryr seg om ære etc. Ut fra det jeg leser så peker alle mot hverandre og skal hevde seg selv. Veldig dumt, og syntes dette er dumt for Viggo sin del. Jeg bet meg derimot merke i Klomsæth, som krever erstatning fra staten for over 5000 arbeidstimer, men faren til Viggo har jo betalt Klomsæth fra dag 1 - over en million kroner. Han måtte ta opp flere ekstra lån, så Klomsæth har fått sin betaling for lenge siden. Så jeg tviler sterkt på at han egentlig har krav på noen ting. Dette er mannfolk som plutselig ser prestisje i saken og krever sin rett, og de gjør det på et patetisk vis. De vender seg mor hverandre og lasher ut, skikkelig tenåringoppførsel og flaut. Pengene rår. Det er noen få bråkebøtter her, som dessverre ikke har taklet at andre har kommet inn i saken og fått gjennomslag, og fått den æren de selv mener de fortjener. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 28. januar 2023 #598 Del Skrevet 28. januar 2023 (endret) Callisto83 skrev (7 minutter siden): Ble du overrasket? Det er kanskje ikke overraskende at noen av de personene som involverer seg i en slik sak ikke er helt A4, på godt og vondt. Det er jo ganske vanlig med interne konflikter i grupper som ellers presterer, det være seg innen lagidrett eller musikk. Endret 28. januar 2023 av Djækklåsst 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 28. januar 2023 #599 Del Skrevet 28. januar 2023 kraftwerk skrev (6 minutter siden): Der er du ja Jeg har fulgt disse trådene en god stund nå. Tror de fleste har fått det med seg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kraftwerk Skrevet 28. januar 2023 #600 Del Skrevet 28. januar 2023 Djækklåsst skrev (14 minutter siden): Det er noen få bråkebøtter her, som dessverre ikke har taklet at andre har kommet inn i saken og fått gjennomslag, og fått den æren de selv mener de fortjener. Ja det er slik det virker. Og da tenker jeg spesielt på Eivind Pedersen sine stadige stikk mot Bjørn Olav, det merkes godt og er en barnslig oppførsel. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå