yamask Skrevet 15. desember 2022 Forfatter #321 Del Skrevet 15. desember 2022 Callisto83 skrev (28 minutter siden): Får jeg lov å svare helt dønn ærlig? Jeg får sitere Eivind Pedersen, som sa noe ala "frikjent, men ikke frifunnet" i et intervju. For en god del av oss her i Kristiansand som ikke husker denne saken først og fremst gjennom hva støttespillere til VK har produsert de seneste årene, vil det alltid henge en tvil over det hele. For det er da ikke noe nytt at VK nekter, eller at de tekniske bevisene er dårlige. Fulgte du med på domavsigelsen idag? Det er ikke lenger et snev av tvil om at han er uskyldig i denne saken. Justisministeren har på vegne av regjeringen kommet med en beklagelse i kveld. Hun hadde ikke gjort det om det så var 0,1% sjans for at han faktisk var en barnemorder. Jeg har forståelse for at det er vanskelig å innrømme å ha tatt feil i så lang tid, men jeg føler det er på tide nå? Du virker både smart og oppegående Callisto, og jeg har vært enig med deg i andre tråder, så jeg skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig å tro at Andersen har gjort dette alene. For det har han jo. 19 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lord Friendzone Skrevet 15. desember 2022 #322 Del Skrevet 15. desember 2022 Lord Friendzone skrev (4 timer siden): For øvrig har jeg reagert litt på NRKs reporter i studio, som gjentatte ganger har formulert seg omtrent slik: «Retten mener altså at det ikke er bevist at han er skyldig». Da aner jeg en undertone om at han sannsynligvis er skyldig, men at bevisene bare ikke strekker til. Men NRKs dekning av denne saken har stort sett vært et sørgelig kapittel, så de prøver kanskje å få en myk overgang. Djækklåsst skrev (16 minutter siden): NRK, altså ... Fulgte ikke med på NRK i dag, kan du si noe om hvem som sa det, og når, i forsøk på å finne det igjen? Det ble nevnt flere ganger av Ida Creed under den mange timer lange direktesendingen. Jeg finner ikke den sammenhengende sendingen i arkivet, men hun nevnte det også i de generelle 15-nyhetene. NRK Nyheter 15, etter cirka 38:30 minutter (altså når klokkeslettet 15:38 vises på skjermen). 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardemommete Skrevet 15. desember 2022 #323 Del Skrevet 15. desember 2022 Callisto83 skrev (50 minutter siden): Får jeg lov å svare helt dønn ærlig? Jeg får sitere Eivind Pedersen, som sa noe ala "frikjent, men ikke frifunnet" i et intervju. For en god del av oss her i Kristiansand som ikke husker denne saken først og fremst gjennom hva støttespillere til VK har produsert de seneste årene, vil det alltid henge en tvil over det hele. For det er da ikke noe nytt at VK nekter, eller at de tekniske bevisene er dårlige. Så får vi bare håpe alle parter kan komme seg videre med livene sine. Spesielt foreldrene til jentene, som jeg ikke kan forestille meg hvordan har det nå. At dere er fra Kristiansand gjør ikke at dere forstår noe vi andre ikke forstår. 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minimymlen Skrevet 15. desember 2022 #324 Del Skrevet 15. desember 2022 Callisto83 skrev (1 time siden): Får jeg lov å svare helt dønn ærlig? Jeg får sitere Eivind Pedersen, som sa noe ala "frikjent, men ikke frifunnet" i et intervju. For en god del av oss her i Kristiansand som ikke husker denne saken først og fremst gjennom hva støttespillere til VK har produsert de seneste årene, vil det alltid henge en tvil over det hele. For det er da ikke noe nytt at VK nekter, eller at de tekniske bevisene er dårlige. Så får vi bare håpe alle parter kan komme seg videre med livene sine. Spesielt foreldrene til jentene, som jeg ikke kan forestille meg hvordan har det nå. Kan du si noe mer om hva du legger i dette? Er det forhistorien til VK (og JHA), er det stemningen i byen frem til de ble tatt, rettsaken(e) eller en kombinasjon av alt? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardemommete Skrevet 15. desember 2022 #325 Del Skrevet 15. desember 2022 (endret) minimymlen skrev (9 minutter siden): Kan du si noe mer om hva du legger i dette? Er det forhistorien til VK (og JHA), er det stemningen i byen frem til de ble tatt, rettsaken(e) eller en kombinasjon av alt? Arvid Sjødin har prata en del om bevisforståelse de siste åra. i følge han sliter de på påtalesiden med dette. man kan jo tenke seg at om de med fagbrev ikke skjønner bevis,så kan det være et problem i enkelte kretser i Kristiansand og.. Endret 15. desember 2022 av Kardemommete 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 15. desember 2022 #326 Del Skrevet 15. desember 2022 Lord Friendzone skrev (56 minutter siden): Det ble nevnt flere ganger av Ida Creed under den mange timer lange direktesendingen. Jeg finner ikke den sammenhengende sendingen i arkivet, men hun nevnte det også i de generelle 15-nyhetene. NRK Nyheter 15, etter cirka 38:30 minutter (altså når klokkeslettet 15:38 vises på skjermen). Takk, da fikk jeg sett det Håpløst kommentar, vil vel anta det er noen i redaksjonen som har fomulert det og at det ikke var en spontan uttalelse. Får ikke håpe Thomas Sommerset fremdeles lusker i gangene ... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardemommete Skrevet 15. desember 2022 #327 Del Skrevet 15. desember 2022 etnavn skrev (50 minutter siden): Han er uansett en dømt pedofil. Fra før denne saken. Så jeg finner det ganske kvalmende hvordan han nå nærmest blir hyllet. Lurer på om den 8 år gamle jenta han misbrukte som tenåring syns det som skjer nå er greit. Og om hun syns det var en passende straff med 10 måneder for det han gjorde mot henne. Nei, 21 år hadde vært passende for det også. Og hun kan nok skrive under på at Norge har vært et tryggere land de siste 21 åra, med ham bak lås og slå. Uavhengig av Baneheia-saken. Han satt og spiste matpakka på jobb når han ble arrestert. overgrepene var flere år siden. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardemommete Skrevet 15. desember 2022 #328 Del Skrevet 15. desember 2022 https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/andersen-tok-opp-mulig-sykdom-i-baneheia-avhor/15127046/ Her kan du lese om demensen hans. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samfunnsdebatt Skrevet 16. desember 2022 #329 Del Skrevet 16. desember 2022 (endret) https://www.nrk.no/sorlandet/foreldrene-om-baneheia-saken-1.14929329 «For første gang stiller de opp sammen i media. Ikke fordi de har lyst, men fordi de etter år med frustrasjon har fått nok. De må si ifra.» «De har valgt å treffes på denne måten etter forespørsel fra NRK.» «De andre foreldrene har vært lite i media, og aller minst Jostein Sørstrønen. Han sa tidlig ifra om at han ikke ønsket å bli tatt bilde av eller å bli spurt om intervjuer. Han valgte bort media for å beskytte seg selv. Han ville ikke bli gjenkjent på gaten som den stakkars pappaen til Stine Sofie.– I dag kan jeg tåle det, men jeg har gruet meg til denne dagen. Det er en belastning å sitte her.» Thomas Sommerset Journalist Runar Henriksen Jørstad Journalist Stine Traaholt Journalist https://www.nrk.no/video/5c39787b-dfc6-494b-80bf-dff05de79cc6 (Video) - Hva tenker dere på KG om dette? - Kan det være tilfelle at her er foreldrenes sorg blitt utnyttet av NRK til å lage saker mot Viggos gjenåpningsforsøk? Jeg kom over denne artikkelen da jeg leste om Arvid Sjødins fortvilelse om NRK Sørlandet, som han påsto skjevt fremstilte partene og at NRK hadde forhåndslaget agenda for denne reportasjen. https://www.nettavisen.no/nyheter/arvid-sjodin-reagerer-pa-forklaring-om-nrk-journalist-i-baneheia-avhor/s/12-95-3424273958 Jeg ble overrasket da jeg så det var skrevet inne i NRK artikkelen at foreldrene kom sammen for dette ubehagelige, på forespørsel fra NRK som ønsket slik artikkel. Endret 16. desember 2022 av Samfunnsdebatt La til lenke 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 16. desember 2022 #330 Del Skrevet 16. desember 2022 Er det slik at han er frifunnet, men ikke endelig renvasket? Man kan bare ikke slå fast at han er skyldig, og dermed er han frifunnet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardemommete Skrevet 16. desember 2022 #331 Del Skrevet 16. desember 2022 (endret) norw skrev (3 minutter siden): Er det slik at han er frifunnet, men ikke endelig renvasket? Man kan bare ikke slå fast at han er skyldig, og dermed er han frifunnet? Jeg foreslår at du slår opp dagens avis. eller på 22 vis "googler det" kortversjonen er at ja han er blankt frikjent for baneheia delen av saken sin. der er JHA under etterforskning for å ha gjort alt selv. Endret 16. desember 2022 av Kardemommete 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samfunnsdebatt Skrevet 16. desember 2022 #332 Del Skrevet 16. desember 2022 (endret) Kardemommete skrev (27 minutter siden): Jeg foreslår at du slår opp dagens avis. eller på 22 vis "googler det" kortversjonen er at ja han er blankt frikjent for baneheia delen av saken sin. der er JHA under etterforskning for å ha gjort alt selv. @norw Det er vel at det ikke finnes et eneste bevis som tilsier at det skal ha vært 2 gjerningsmenn i saken. Og ikke ett eneste bevis som tilsier at Viggo har vært på åstedet. Og det er i tillegg mobilbevis som viser i retning av at Viggo ikke kan ha vært på åstedet. - Det eneste som sier at Viggo skal ha vært på åstedet er Jan Helges forklaring. En mann som har sitt DNA på innsiden av begge jentene som ble drept. Hvor politet selv ikke har tiltro til JHAs uttalelser. Så de som tror Viggo er skyldig, er de som tror på Jan Helge. Ingen andre bevis finnes i saken for å indikere at Viggo eller noen andre var tilstede. Endret 16. desember 2022 av Samfunnsdebatt La til tag og trakk sammen 6 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 16. desember 2022 #333 Del Skrevet 16. desember 2022 Man må uansett sørge for å oppklare på best mulig vis, omgjøre om nødvendig osv. Man kan ikke bare la det ligge 😑 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altius Skrevet 16. desember 2022 #334 Del Skrevet 16. desember 2022 Nye bilder: https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/her-feirer-viggo-kristiansen-med-faren-og-brodrene/15359291/ 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvittre Skrevet 16. desember 2022 #335 Del Skrevet 16. desember 2022 norw skrev (11 timer siden): Er det slik at han er frifunnet, men ikke endelig renvasket? Man kan bare ikke slå fast at han er skyldig, og dermed er han frifunnet? Slå fast at han er skyldig og dermed er han frifunnet? What? Han er renvasket ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 16. desember 2022 #336 Del Skrevet 16. desember 2022 Kvittre skrev (4 minutter siden): Slå fast at han er skyldig og dermed er han frifunnet? What? Han er renvasket ja. Les setningen på nytt. Ok, så det er ikke bare mangel på nok beviser til å dømme ham, men man har bevist at det neppe kan være ham. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvittre Skrevet 16. desember 2022 #337 Del Skrevet 16. desember 2022 norw skrev (34 minutter siden): Les setningen på nytt. Ok, så det er ikke bare mangel på nok beviser til å dømme ham, men man har bevist at det neppe kan være ham. Lest setningen igjen og igjen og den gir ingen mening. det kan « neppe» være han, som i at han ikke var i nærheten av åstedet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjompen Skrevet 16. desember 2022 #338 Del Skrevet 16. desember 2022 norw skrev (1 time siden): Les setningen på nytt. Ok, så det er ikke bare mangel på nok beviser til å dømme ham, men man har bevist at det neppe kan være ham. Nei, der tar du feil. De har bevist at det ikke kan være ham. Det er faktisk like mange bevis på at han var der som at du var der. Så, du kan jo også "neppe ha vært der". 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvittre Skrevet 16. desember 2022 #339 Del Skrevet 16. desember 2022 norw skrev (11 timer siden): Man må uansett sørge for å oppklare på best mulig vis, omgjøre om nødvendig osv. Man kan ikke bare la det ligge 😑 Er det ikke akkurat det som har blitt gjort de siste årene? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvittre Skrevet 16. desember 2022 #340 Del Skrevet 16. desember 2022 Fjompen skrev (26 minutter siden): Nei, der tar du feil. De har bevist at det ikke kan være ham. Det er faktisk like mange bevis på at han var der som at du var der. Så, du kan jo også "neppe ha vært der". Vil heller si..politiet har vel ikke sjekket dna og mobildata på han du siterer, så i motsetning til Viggo er det mulig at han var der, selvom han « neppe» var der. Viggo er vel den eneste vi vet at ikke var innblandet. 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå