Gå til innhold

Discord


Sushiii

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest ChadMcChadson

Håper du er klar over at å bruke Discord er i praksis å gi fra seg all data til Tencent (eid av CCCP). Om du bryr deg om at alt du skriver ikke skal havne i kinesiske hender, så bruker du ikke Discord eller Snapchat 😂
 

 

Endret av ChadMcChadson
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Bumper denne. Følger den serveren som heter Influencere, men er det andre som tar for seg andre kjendiser etc? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 3/11/2023 at 1:04 PM, shab said:

Kan noen forklare meg hva discord er? 

Let me google that for you:

image.thumb.png.a61843c40e94e37e555b6c789e27c92b.png

 

Discord er rett og slett en chatte plattform. Mest brukt i forbindelse med gaming - der man kan voice chatte mens man er in-game. Ofte online-spill. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Refreng
On 11/9/2022 at 9:35 PM, Guest ChadMcChadson said:

Håper du er klar over at å bruke Discord er i praksis å gi fra seg all data til Tencent (eid av CCCP). Om du bryr deg om at alt du skriver ikke skal havne i kinesiske hender, så bruker du ikke Discord eller Snapchat 😂
 

Du gir allerede fra deg data på facebook, snapchat, e-post levrandøren din osv osv. Du trenger ikke være mer redd for discord enn andre steder på nett du har gitt fra deg informasjon. Det er mer sannsynlig at informasjon gitt til norske bedrifter vil brukes mot deg av norsk politi, enn at Kina vil involvere seg i ditt privatliv.

Ingen grunn til å være mer redd for discord enn de andre stedene på nett du skriver og legger fra deg informasjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anon01 skrev (1 time siden):

Let me google that for you:

image.thumb.png.a61843c40e94e37e555b6c789e27c92b.png

 

Discord er rett og slett en chatte plattform. Mest brukt i forbindelse med gaming - der man kan voice chatte mens man er in-game. Ofte online-spill. 

Jada, frøken spydig. 
jeg har googlet dette. Bortsett fra fotballspill og sims så gamer jeg ikke. Det var derfor jeg spurte her inne for å høre om det var flere diskusjoner enn spill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, shab said:

Jada, frøken spydig. 
jeg har googlet dette. Bortsett fra fotballspill og sims så gamer jeg ikke. Det var derfor jeg spurte her inne for å høre om det var flere diskusjoner enn spill.

Det har ingenting med spydighet å gjøre, da leser du det feil.

Det handler om at det er enkelt å google. Discord beskriver det godt selv "Discord is the easiest way to talk over voice, video, and text. Talk, chat, hang out, and stay close with your friends and communities."  itillegg til google som skriver "Discord is a VoIP and instant messaging social platform." derav chatte tjeneste. 

Det finnes servere og communities for alt, spill, kjendiser, strikking, arts and crafts. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anon01 skrev (5 timer siden):

Det har ingenting med spydighet å gjøre, da leser du det feil.

Det handler om at det er enkelt å google. Discord beskriver det godt selv "Discord is the easiest way to talk over voice, video, and text. Talk, chat, hang out, and stay close with your friends and communities."  itillegg til google som skriver "Discord is a VoIP and instant messaging social platform." derav chatte tjeneste. 

Det finnes servere og communities for alt, spill, kjendiser, strikking, arts and crafts. 

 

Jeg synes "Let me google that for you" er litt spydig og nedverdigende. Tror du jeg er invalid? Selvsagt har jeg googlet det.

Beklager om jeg misforsto deg, og at du bare ville hjelpe. Jeg ser ulike steder at det blir delt brukernavn og invitasjoner på discord. Jeg har nesten registrert meg selv, men så ble jeg skeptisk og ville vite litt mer før jeg registrerte meg. Jeg tenkte kanskje at det var et nettsamfunn for barn og tenåringer. Jeg trodde også det var kun gamingrelatert. 

Jeg hadde derfor håpt at noen som er medlem kunne fortelle litt om hva det er for noe. 

Jeg spiller primært sims og football manager på macen. Jeg har ulike ps og nintendokonsoller og mange spill jeg aldri har prøvd. På konsoll spiller jeg fifa, Mario, Singstar, Buzz og spill som som andre vil spille så jeg har ikke mye erfaring med gaming egentlig. 

Da kan jeg kanskje spørre deg om noe da? 

Er det ulike tema og diskusjonstråder der? Er det slik at man trenger invitasjon for å være med i ulike grupper/tråder?

Takk :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

shab skrev (3 timer siden):

Er det ulike tema og diskusjonstråder der? Er det slik at man trenger invitasjon for å være med i ulike grupper/tråder?

Takk :) 

Det finnes det meste av alt på Discord, noen grupper er private og man trenger en invite for å bli med mens andre grupper igjen er åpne for alle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...