Gå til innhold

De to jentene jeg bor med å kollektivet er så utestengende, synes det er så trist:(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De skravler sammen hele tiden og når jeg kommer inn på kjøkkenet og sier noe bare ignorerer de meg og snakker sammen de to, stiller ikke meg noen spørsmål eller prøver å starte en samtale med meg, men snakker sammen de to hele tiden… Skal bo med dem i et år, føler hver eneste dag stresser jeg med at jeg må prøve å snakke mer med dem og få dem til å like meg liksom, virker som de rett og slett ikke liker meg

Anonymkode: 036ac...592

  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bor med en annen jente også, men hun er sånn 30 og litt sær… Nå synes vel de to jentene at jeg også er sær av en eller annen grunn, skjønner ikke hvorfor de ikke liker meg

Anonymkode: 036ac...592

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang lagde bare de to kake sammen i kollektivet mens jeg var hjemme og spurte ikke meg om jeg ville være med eller noen ting. Andre ganger har de snakket sammen om å lage middag sammen/bestille pizza osv uten å nevne det for meg

Anonymkode: 036ac...592

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er veldig lytt her, så hører hver dag at de snakker sammen på kjøkkenet og ler mens jeg sitter på rommet, blir litt trist… De virker veldig hyggelige, men føler veldig at de ikke liker meg og egentlig bare vil gjøre ting sammen de to. Jeg kan jo ikke tvinge dem til å inkludere meg liksom

Anonymkode: 036ac...592

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må by litt på deg selv da. Bli med i samtalen, du trenger ikke få skriftelig invitasjon ...spør om noe, vær interessert i dem. Ikke vent på at de skal spørre ut deg. 

Anonymkode: fd92a...7dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er ikke et kollektiv en vennegjeng eller noen man skal snakke så mye med, utenom om man er venner fra før eller har bra kjemi fra start av 

Anonymkode: ba345...f42

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres ut som de to er venninner fra tidligere?

Anonymkode: a37fb...73d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det høres ut som de to er venninner fra tidligere?

Anonymkode: a37fb...73d

nei:/

Anonymkode: 036ac...592

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

For meg er ikke et kollektiv en vennegjeng eller noen man skal snakke så mye med, utenom om man er venner fra før eller har bra kjemi fra start av 

Anonymkode: ba345...f42

 

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du må by litt på deg selv da. Bli med i samtalen, du trenger ikke få skriftelig invitasjon ...spør om noe, vær interessert i dem. Ikke vent på at de skal spørre ut deg. 

Anonymkode: fd92a...7dd

men de ser ikke på meg engang når jeg går inn på kjøkkenet, bare fortsetter samtalen mellom de to som om jeg ikke var der mens jeg prøver å smile til dem og si hei, men jeg får jo nesten ikke sagt hei til dem engang når de bare fortsetter å prate 

Anonymkode: 036ac...592

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og når jeg prøver å bli med i samtalen bare ignorerer de meg totalt

Anonymkode: 036ac...592

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, jeg kjenner meg selv igjen i visse ting. Forstår deg ganske godt faktisk basert på det du skriver. Du vil nok få svar her om at man ikke behøver å være venner med alle i kollektivet, og det er for så vidt sant, men jeg synes man har et ansvar uansett. Noen har ikke opplevd så mye det å føle seg utenfor før, og forstår ikke hvor vondt det kan føles. Spesielt når det et snakk om folk man bor med og hører fordi det er lytt, da kommer man seg liksom ikke unna.

De kunne sagt hei til deg, spurt hvordan det går med deg i blant og generelt inkludert deg i noen ting. Du bor jo der, du er til stedet, og hvis de sårer deg står de jo faktisk ansvarlige for det. Man trenger ikke være bestevenner, ikke venner en gang heller (spesielt ikke med en gang), men jeg synes mye av dette handler om respekt. Dessverre er det ikke alle som tenker helt sånn. 

Du kan jo fortsette å prøve å bli kjent. Men jeg skjønner hvor vanskelig det er, fordi det nok føles som de allerede har bestemt seg for å ikke snakke med deg. Hvis du tør, kan du prøve å på en rolig måte fortelle dem at du føler litt på dette. Alternativt prøve å finne et nytt sted å bo. Trivsel er viktig. 

Lykke til ❤️

Anonymkode: 69e2a...df6

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

TS, jeg kjenner meg selv igjen i visse ting. Forstår deg ganske godt faktisk basert på det du skriver. Du vil nok få svar her om at man ikke behøver å være venner med alle i kollektivet, og det er for så vidt sant, men jeg synes man har et ansvar uansett. Noen har ikke opplevd så mye det å føle seg utenfor før, og forstår ikke hvor vondt det kan føles. Spesielt når det et snakk om folk man bor med og hører fordi det er lytt, da kommer man seg liksom ikke unna.

De kunne sagt hei til deg, spurt hvordan det går med deg i blant og generelt inkludert deg i noen ting. Du bor jo der, du er til stedet, og hvis de sårer deg står de jo faktisk ansvarlige for det. Man trenger ikke være bestevenner, ikke venner en gang heller (spesielt ikke med en gang), men jeg synes mye av dette handler om respekt. Dessverre er det ikke alle som tenker helt sånn. 

Du kan jo fortsette å prøve å bli kjent. Men jeg skjønner hvor vanskelig det er, fordi det nok føles som de allerede har bestemt seg for å ikke snakke med deg. Hvis du tør, kan du prøve å på en rolig måte fortelle dem at du føler litt på dette. Alternativt prøve å finne et nytt sted å bo. Trivsel er viktig. 

Lykke til ❤️

Anonymkode: 69e2a...df6

Takk❤️❤️

Anonymkode: 036ac...592

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vet liksom ikke om det er mest min egen feil eller om det er de som faktisk ikke er inkluderende. Skjønner jo det med at man må by på seg selv og sånt, men jeg prøver, og er ikke helt sånn jeg er som person, men jeg får jo ganske lett venner vanligvis. Føler de er veldig utadvendte høylytte personer mens jeg vanligvis klikker med mer rolige folk…

Anonymkode: 036ac...592

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun som er eldre er alltid hyggelig og smiler til meg, sier hei og inkluder meg i samtaler, mens de to bare fokuserer på hverandre:/

Anonymkode: 036ac...592

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg baksnakker de to hun eldre hele tiden og sier frekke ting om henne, men er hyggelig til fjeset hennes, så orker ikke å tenke på hva de sier om meg bak min rygg…

Anonymkode: 036ac...592

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og føler jeg blir litt sjenert/mindre utadvendt når jeg går helt uten sminke og ikke er ordnet i kollektivet, så kanskje derfor også:(

Anonymkode: 036ac...592

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du flytte? Om du ikke er bundet av kontrakten hadde jeg gjort det.

Har bodd i et snålt kollektiv en gang, men det var ikke sånn stilt. 

Anonymkode: c4a0f...a63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Falkor_
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hun som er eldre er alltid hyggelig og smiler til meg, sier hei og inkluder meg i samtaler, mens de to bare fokuserer på hverandre:/

Anonymkode: 036ac...592

 

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

I tillegg baksnakker de to hun eldre hele tiden og sier frekke ting om henne, men er hyggelig til fjeset hennes, så orker ikke å tenke på hva de sier om meg bak min rygg…

Anonymkode: 036ac...592

Hold deg unna fjortissene, lær deg å overse dem. Så kan du kanskje bli bedre kjent med hun som er eldre? 
Folk som de to som baksnakker og utestenger, er ikke folk man skal bruke energien sin på❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker said:

I tillegg baksnakker de to hun eldre hele tiden og sier frekke ting om henne, men er hyggelig til fjeset hennes, så orker ikke å tenke på hva de sier om meg bak min rygg…

Anonymkode: 036ac...592

Døh, helt ærlig, dette høres ikke ut som mennesker du burde stifte vennskap med. Det hadde i hvert fall jeg styrt unna tror jeg. Baksnakking og avvisning, pft, det er ikke verdt energien din!

Snakk heller mer med hun eldre, og bare forhold deg til de to andre akkurat det du må og ikke mer. Hyggelig og grei, men ikke noe mer. De er ikke verdt det.

Anonymkode: 98703...298

  • Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...