Gå til innhold

Er dette en barnevernssak?

Fremhevede innlegg

Skrevet

4 og 6 år? De er jo så store at de skjønner "Vent her, jeg skal bare handle X, er tilbake om to minutter". De forstår beskjeder og vet hva det vil si å vente litt på mamma.

Ikke noe problem. Samboeren din er litt hysterisk. Men jeg ville tatt ut bilnøkkelen. De kan heller få låne og se noe på mobilen din så lenge?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er selvfølgelig ingen barnevernssak. Hallo, altså, nå må han samboeren din roe ned. Men det er nok lurt å la barna lytte til mobilen og ta med seg nøkkelen inn.

Anonymkode: d58a8...3da

• Liker 1
Skrevet

Dere med biler som triller ned i grøfter og ut i sjøen, har dere ikke håndbrekk?

De færreste parkeringsplasser ligger sånn til at bilen triller av gårde. Jeg ville ikke gått fra barnet i bilen selv fordi jeg er hysterisk, men satt da i bilen som barn og ventet hver lørdag.

Ville ikke hatt nøkkelen i tenningen, i tilfelle det kommer en galning og stjeler bilen.  

Anonymkode: 9a804...0dd

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Du er ansvarsløs og det samme er alle de andre her inne på tråden som forsvarer deg! Du VET hvilken verden vi lever i og at folk er klin gærne. Hvordan tør du å gå fra barna dine mens nøkkelen er i bilen? Evner du virkelig ikke å forstå at en eller annen grusom person kan stikke av med bilen og barna dine? Fy faen så jævlig flaks du har hatt! 

Anonymkode: eed46...e7a

At det kan skje er en ting, og jeg ville aldri gjort det selv. Men tror du virkelig på at det er så mange psyko mennesker ute og går at det er flaks at barna ikke er tatt? Da har du sett for mye på krim altså. 

Anonymkode: 9a804...0dd

Skrevet

AnonymBruker skrev (På 7.11.2022 den 1.44):

Ikke ved butikken, men jeg lot ungene sitte i bilen en gang jeg skulle inn og hente noe. I mellomtiden hadden en av ungene dradd  girspaken til N (automagir) og bilen trillet ned i en grøft og veltet. Barna var 4 og 6. Vet ennå ikke hvem av de som gjorde det. Ble en traumatisk opplevelse...

Anonymkode: 9be43...bbd

Da var vel ikke bilen slukket? TS skriver at tenningen var av, men nøkkelen var i, ergo, så skal det ikke være mulig å skifte gir og at bilen begynner å rulle uten at den er på, selv om man kommer borti. Mulig det er annerledes med eldre automatbiler, men på nye biler med automat, så må du trykke inn bremsen for at bilen skal starte. Det er lite trolig at barna vet at de må gjøre dette for å få start på bilen. På samme måte som du heller ikke kan skifte gir på bil med manuell gir uten å trykke inn clutchen. Håndbrems kan man vel muligens klare å ta av uten at bilen er på på eldre bilder med manuell girkasse, men det er jo derfor man ofte skal la bilen stå i gir når man slukker den.

Slik jeg ser det er det heller mer problematisk at nøkkelen stod igjen i bilen tilfelle det kommer en person og stjeler bilen og kidnapper barna. Så det ville jeg sluttet med. Vet ikke om jeg synest det er en god idé å låse barna inne det, i tilfelle det skulle begynne å brenne så bør barna ha en fluktmulighet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...