Gå til innhold

Er dette en barnevernssak?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ville nok ventet til barna var litt eldre. Jeg skjønner deg imidlertid veldig godt. Det var faktisk en bil som begynte å brenne mens mor var en snartur inne på butikken for en del år siden i Eidsvoll kommune. Det satt to barn i bilen og heldigvis fikk den eldste ut både seg og søskenet. Men det kunne fort gått veldig ille.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som du ser så er svaret at det du har gjort ikke er helt bra, men det er definitivt ikke en barnevernssak. Bare så det er klart: barnevernet griper ikke inn av enkelte feil. Vi er jo alle mennesker! De som shamer deg for feilen du har gjort bør ta seg en titt i speilet fordi alle mennesker gjør feil, og det vet barnevernet også. Du har gjort feil, lær av den, og fortsett å vær en god mor! Instinktet ditt ovenfor barna viser at du er mer en kapabel til å ta vare på dem😊

Anonymkode: ce3fd...39d

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har hendt ved ett par anledninger når jeg har vært på handletur med barna og glemt noe i siste liten når vi er sent ute til noe, at jeg har svippet raskt innom butikken for å plukke opp handlevarene jeg glemte. Jeg har da latt barna på snart 4 og 6 år være alene i bilen. Setter på lydbok de få minuttene. Det betyr at også nøkkelen må stå i bilen, men tenningen er av.

Har ikke tenkt over hvor galt dette var. Det var jo bare snakk om ett par minutt. Samboer ble derimot helt hysterisk da han fant utav det og mente jeg var uskikket til å være mamma, helt grusom og ham ville nærmest meldemeh til barnevernet.

Nå fikk jeg totalt angst for det jeg har gjort. Det ligger an til samlivsbrudd mellom samboer og meg og jeg er redd han vil legge sammen alle ting han mener ikke er bra med meg som mamma og ville forsøkt å ta fra meg samvær ved brudd.

Er det jeg har gjort en såpass grov omsorgssvikt at det kan bli en barnevernssak og gjøre at jeg får problemer mht barnefordeling ved samlivsbrudd?

Anonymkode: 218eb...2f1

Lurer på hvilke forhold dere har ellers siden han reagerer slik 

Endret av Sunnys
  • Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet

Vi satt nå en halv evighet og venta i bilen da vi var små. Vinter som vår. Har aldri tenkt på akkurat det som en av de tingene jeg ville kritisert foreldrene mine for. 

Ta med nøkkel, lås utenfra, gi dem noe å holde på med - det hadde ikke vi! - så ordner det seg sikkert. Ikke bli for lenge borte. Hvis man har en hyper kid som tenderer til å hoppe ut i trafikk og diverse farer hele tiden, så ville jeg latt være men en vanlig seksåring kan da fint ta en beskjed om å vente i fem minutter. Fireåring, kommer an på typen. 

Anonymkode: e8930...42c

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har hendt ved ett par anledninger når jeg har vært på handletur med barna og glemt noe i siste liten når vi er sent ute til noe, at jeg har svippet raskt innom butikken for å plukke opp handlevarene jeg glemte. Jeg har da latt barna på snart 4 og 6 år være alene i bilen. Setter på lydbok de få minuttene. Det betyr at også nøkkelen må stå i bilen, men tenningen er av.

Har ikke tenkt over hvor galt dette var. Det var jo bare snakk om ett par minutt. Samboer ble derimot helt hysterisk da han fant utav det og mente jeg var uskikket til å være mamma, helt grusom og ham ville nærmest meldemeh til barnevernet.

Nå fikk jeg totalt angst for det jeg har gjort. Det ligger an til samlivsbrudd mellom samboer og meg og jeg er redd han vil legge sammen alle ting han mener ikke er bra med meg som mamma og ville forsøkt å ta fra meg samvær ved brudd.

Er det jeg har gjort en såpass grov omsorgssvikt at det kan bli en barnevernssak og gjøre at jeg får problemer mht barnefordeling ved samlivsbrudd?

Din samboer er full av drama, du er ikke en dårlig mor pga dette

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Her var det mye som kunne gått galt, så om du viser samboeren din at du ser alvoret i hva du har gjort og at det ikke skal skje igjen, så roer han seg kanskje. Hvis du derimot bagatelliserer og forsvarer det du har gjort, så skjønner jeg at han er forbannet og tviler på dine omsorgsevner!

Anonymkode: 56d9e...19d

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Ikke ved butikken, men jeg lot ungene sitte i bilen en gang jeg skulle inn og hente noe. I mellomtiden hadden en av ungene dradd  girspaken til N (automagir) og bilen trillet ned i en grøft og veltet. Barna var 4 og 6. Vet ennå ikke hvem av de som gjorde det. Ble en traumatisk opplevelse...

Anonymkode: 9be43...bbd

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Ikke rart du blir nerve-vrak av han der! Anklager deg for en ikke-sak. Han prøver sikkert å kue deg til null selvtillit og få deg til å bli usikker på omsorg-rollen, slik at han kan karre ril seg mest mulig omsorg om dere går i fra hverandre….

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Mange hysteriske i denne tråden her. Nøkkelen burde du kanskje tatt med deg. Det er det eneste.
Ting kan skje uansett. 
«Bør ikke låse bilen, kanskje begynner den å brenne. Må låse bilen for barna kan gå ut, eller noen kan ta dem.» Barn kunne falt og slått hodet i kassen på butikken. 6-åringer går ofte hjem fra skolen selv, de kan bli kidnappet på veien, påkjørt, og gud vet hva mer. Ting kan skje uansett hvor og hva, og det kan vi ikke helgardere seg mot. 

Det er ikke en barnevernsak. 

Anonymkode: 8412b...2bf

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
Sunnys skrev (12 timer siden):

Lurer på hvilke forhold dere har ellers siden han reagerer slik 

Pilga skrev (11 timer siden):

Ikke rart du blir nerve-vrak av han der! Anklager deg for en ikke-sak. Han prøver sikkert å kue deg til null selvtillit og få deg til å bli usikker på omsorg-rollen, slik at han kan karre ril seg mest mulig omsorg om dere går i fra hverandre….

Mistenker dette er litt av greia, for vi har et konfliktfylt forhold for tiden og han er intens på å ramse opp alle områdene han syns jeg er udugelig på.

Dette med at jeg dro fra dem i bilen ble toppen på kaka. Overreaksjonen hans har fått meg på tanker om at han vil fortelle alle om mine ‘dårlige omsorgsevner’ og at jeg er en dårlig mor. For å få sympati av omgivelsene og få mest mulig samvær. 

Det er derimot ikke disse tingene som er grunnen til at jeg vil gå fra ham i utgangspunktet. Men det får bli en annen tråd😌😓

• Liker 1
Skrevet

jeg gjør dette ofte.. må jeg svinge innom butikken etter barnehagen, så sitter kidn inne i bilen og venter. Ja la oss starte 3. verdenskrig nå... 

Anonymkode: dc6b4...f91

• Liker 1
Skrevet

Faren min gjorde dette da jeg var barn. Broren min strakk seg foran for å bytte radiokanal men kom borti girspaken sånn at bilen begynte å rulle. Bilen rullet bakover så vi skjønte først ikke helt hva som skjedde, men vi rakk å bli skikkelig redde før bilen krasjet inn i et gjerde. Heldigvis endte det bra, og eneste fysiske skader vi fikk var noen småskrammer (broren min har i dag arr i pannen), men i lang tid etterpå nektet vi å kjøre bil og jeg klarer selv ikke som voksen å sitte i en bil på en parkeringsplass uten å ha døren åpen sånn at jeg kan hoppe ut, og hvis jeg må sitte i baksetet noen gang må jeg skru av barnesikringen sånn at jeg kan komme meg ut. 

Anonymkode: 48a0b...f1c

• Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Gjest _Falkor_
Skrevet

Absolutt ikke en barnevernssak nei, han er hysterisk. 

Tar ingen skade av å sitte i bilen i noen minutter, mens du er en kjapp tur på butikken. 

Da jeg var 5 år gammel, satt jeg så og si alltid i bilen, om mine foreldre så skulle storhandle. Jeg nektet å være med - er 27 år i dag, lever et helt greit liv uten traumer.

Skrevet

Samme alder, har latt de være i bilen få minutter mens jeg skal bare, men nøkkelen har jeg mef

Anonymkode: f3186...257

• Liker 1
Skrevet

Har aldri latt barna mine sitte alene i bilen da de var så små. Vet aldri hva gale mennesker der ute kunne funnet på. Og med nøklene i tenningen er det jo fritt fram til å stikke av med både bil og barn. Grøss og gru…. Better safe than sorry. 

Anonymkode: 061d9...e4a

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Uff forstår at du skal bare en snartur på butikken, men da må du ta med barna inn på butikken eller be samboern uten barna ta turen innom. Men måten samboern møter dette på er vel så bekymringsfult . Blir virkelig betenkt her. 

Anonymkode: a4c54...1a2

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke latt mine tre barn sitte alene i bilen før de var ganske store (typ 10 år). Så hadde ikke tatt sjansen på det selv. Å la nøkkelen stå i, synes jeg overhodet ikke er greit. Hvem som helst kan jo stjele bilen med barna inni! Hadde nok reagert på det selv, om mannen min gjorde det samme.

Anonymkode: 7f2c5...b99

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Hadde aldri gått fra så små barn med nøklene i tenninga, men tror ikke d er bvsak av den grunn....

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Barna selv har aldri reagert på det. Spør alltid først og hadde aldri gjort det om det ikke var greit for dem. De foretrekker å sitte igjen de minuttene selv.

Innser likevel at det med nøkkelen igjen ble veldig feil og kommer aldri til å gjøre det igjen.

I tillegg bør et vindu være litt opent for å sikre frisk luft når ventilasjonsanlegget er av. 

Anonymkode: c36e9...935

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Mange hysteriske i denne tråden her. Nøkkelen burde du kanskje tatt med deg. Det er det eneste.
Ting kan skje uansett. 
«Bør ikke låse bilen, kanskje begynner den å brenne. Må låse bilen for barna kan gå ut, eller noen kan ta dem.» Barn kunne falt og slått hodet i kassen på butikken. 6-åringer går ofte hjem fra skolen selv, de kan bli kidnappet på veien, påkjørt, og gud vet hva mer. Ting kan skje uansett hvor og hva, og det kan vi ikke helgardere seg mot. 

Det er ikke en barnevernsak. 

Anonymkode: 8412b...2bf

Stor forskjell på om barnet kunne blitt kidnappet fra bilen o.lign, enn at det kunne slått hodet i kassen på butikken. Du velger å gamble på at det går bra om du etterlater det alene i bilen. 

Anonymkode: 061d9...e4a

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...