AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #41 Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Har hendt ved ett par anledninger når jeg har vært på handletur med barna og glemt noe i siste liten når vi er sent ute til noe, at jeg har svippet raskt innom butikken for å plukke opp handlevarene jeg glemte. Jeg har da latt barna på snart 4 og 6 år være alene i bilen. Setter på lydbok de få minuttene. Det betyr at også nøkkelen må stå i bilen, men tenningen er av. Har ikke tenkt over hvor galt dette var. Det var jo bare snakk om ett par minutt. Samboer ble derimot helt hysterisk da han fant utav det og mente jeg var uskikket til å være mamma, helt grusom og ham ville nærmest meldemeh til barnevernet. Nå fikk jeg totalt angst for det jeg har gjort. Det ligger an til samlivsbrudd mellom samboer og meg og jeg er redd han vil legge sammen alle ting han mener ikke er bra med meg som mamma og ville forsøkt å ta fra meg samvær ved brudd. Er det jeg har gjort en såpass grov omsorgssvikt at det kan bli en barnevernssak og gjøre at jeg får problemer mht barnefordeling ved samlivsbrudd? Anonymkode: 218eb...2f1 Jeg hadde ikke latt nøkkelen stå i, hva om noen stikker av med bilen din? Anonymkode: 22a8b...6bb 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #42 Skrevet 7. november 2022 Eller hva om noen kræsjer i bilen din i løpet av de minuttene? Anonymkode: 22a8b...6bb 1 1 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #43 Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Eller hva om noen kræsjer i bilen din i løpet av de minuttene? Anonymkode: 22a8b...6bb Hva hvis det kommer en mann med pil og bue inn på butikken og skyter vilt rundt seg når du er inne med barna? Ikke særlig sannsynlig, men det kan åpenbart skje. Alle valg kan potensielt medføre risiko, det handler vel mest om hvor hvor stor sannsynligheten for at noe galt kan skje er. Anonymkode: 33c5d...c54 2 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #44 Skrevet 7. november 2022 å gud dere kvinnfolk e hysterisk. Anonymkode: 8d13f...87f 3
Deep Impact Skrevet 7. november 2022 #45 Skrevet 7. november 2022 4 minutter siden, AnonymBruker said: Eller hva om noen kræsjer i bilen din i løpet av de minuttene? Anonymkode: 22a8b...6bb Hva om en asteroide treffer bilen om et par minutter? Det er ikke noe galt å la barna være et par minutter i bilen. Faren min lot bilen stå på i sin tid mens jeg var i bilen, ingen skade skjedde. Folk må slutt å vær hysterisk å heller roe seg ned litt og slutt å tro det værste. 3
NiceOrNothing Skrevet 7. november 2022 #46 Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Har hendt ved ett par anledninger når jeg har vært på handletur med barna og glemt noe i siste liten når vi er sent ute til noe, at jeg har svippet raskt innom butikken for å plukke opp handlevarene jeg glemte. Jeg har da latt barna på snart 4 og 6 år være alene i bilen. Setter på lydbok de få minuttene. Det betyr at også nøkkelen må stå i bilen, men tenningen er av. Har ikke tenkt over hvor galt dette var. Det var jo bare snakk om ett par minutt. Samboer ble derimot helt hysterisk da han fant utav det og mente jeg var uskikket til å være mamma, helt grusom og ham ville nærmest meldemeh til barnevernet. Nå fikk jeg totalt angst for det jeg har gjort. Det ligger an til samlivsbrudd mellom samboer og meg og jeg er redd han vil legge sammen alle ting han mener ikke er bra med meg som mamma og ville forsøkt å ta fra meg samvær ved brudd. Er det jeg har gjort en såpass grov omsorgssvikt at det kan bli en barnevernssak og gjøre at jeg får problemer mht barnefordeling ved samlivsbrudd? Anonymkode: 218eb...2f1 Den som får problemer i en evnt barnefordeling her er HAN. Det han driver med er foreldrefiendlighet , og det blir tatt på største alvor . Barnevernet har null interesse av sånne «fillesaker « . Muligens du burde revurdere hans plass i familien . Lukter intrigemaker lang vei . 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #47 Skrevet 7. november 2022 1 minutt siden, NiceOrNothing said: Den som får problemer i en evnt barnefordeling her er HAN. Det han driver med er foreldrefiendlighet , og det blir tatt på største alvor . Barnevernet har null interesse av sånne «fillesaker « . Muligens du burde revurdere hans plass i familien . Lukter intrigemaker lang vei . Ikke hør på ho.. Ho snakker jo bare ut av ræva si Anonymkode: 8d13f...87f
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #48 Skrevet 7. november 2022 Akkurat det der har jeg problemer med å gjøre, men jeg vet andre gjør det. Har ikke engang tenkt på det som omsorgssvikt. Anonymkode: bf480...946 2
Turtellure12 Skrevet 7. november 2022 #49 Skrevet 7. november 2022 Nei, ville ikke kalt dette for BV-sak. Men det er i gråsonen, spesielt med tanke på at du lar nøkkelen være i tenningen. Hvem som helst kan ta bilen og stikke av med barna dine. Jeg hadde tatt med nøkkelen og låst dem inne hvis du bare bruker 1-2 minutter i butikken. Om sommeren regner jeg med at du vet at det er absolutt no-no. 1 1
NiceOrNothing Skrevet 7. november 2022 #50 Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ikke hør på ho.. Ho snakker jo bare ut av ræva si Anonymkode: 8d13f...87f 😂😂 den var ny. 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #51 Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): å gud dere kvinnfolk e hysterisk. Anonymkode: 8d13f...87f Vedder på pipa hadde fått en annen låt om du kom ut og så at bil og eller barn var borte. Hvorfor ta sjansen med det mest dyrebare og man har? Anonymkode: 061d9...e4a 1 1 3
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #52 Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Har hendt ved ett par anledninger når jeg har vært på handletur med barna og glemt noe i siste liten når vi er sent ute til noe, at jeg har svippet raskt innom butikken for å plukke opp handlevarene jeg glemte. Jeg har da latt barna på snart 4 og 6 år være alene i bilen. Setter på lydbok de få minuttene. Det betyr at også nøkkelen må stå i bilen, men tenningen er av. Har ikke tenkt over hvor galt dette var. Det var jo bare snakk om ett par minutt. Samboer ble derimot helt hysterisk da han fant utav det og mente jeg var uskikket til å være mamma, helt grusom og ham ville nærmest meldemeh til barnevernet. Nå fikk jeg totalt angst for det jeg har gjort. Det ligger an til samlivsbrudd mellom samboer og meg og jeg er redd han vil legge sammen alle ting han mener ikke er bra med meg som mamma og ville forsøkt å ta fra meg samvær ved brudd. Er det jeg har gjort en såpass grov omsorgssvikt at det kan bli en barnevernssak og gjøre at jeg får problemer mht barnefordeling ved samlivsbrudd? Anonymkode: 218eb...2f1 At du lar en 4-og 6-åring sitte alene i bilen et par minutter er i og for seg ikke katastrofe. Men at du TØR å la de sitte i en bil med nøklene i er over min fatteevne! Hva om en galning stakk av med bilen og barna? Skjønner godt at mannen din reagerer. Anonymkode: 91e4e...c3e 4 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #53 Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Mistenker dette er litt av greia, for vi har et konfliktfylt forhold for tiden og han er intens på å ramse opp alle områdene han syns jeg er udugelig på. Dette med at jeg dro fra dem i bilen ble toppen på kaka. Overreaksjonen hans har fått meg på tanker om at han vil fortelle alle om mine ‘dårlige omsorgsevner’ og at jeg er en dårlig mor. For å få sympati av omgivelsene og få mest mulig samvær. Det er derimot ikke disse tingene som er grunnen til at jeg vil gå fra ham i utgangspunktet. Men det får bli en annen tråd😌😓 Anonymkode: 218eb...2f1 Vær et steg foran han, og ta opp disse samtalene på tlf. Skaff deg litt bevis som du lagrer et sted. Eller sleng tilbake når du ser han gjør en feil. Anonymkode: 6b88c...3f7 3
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #54 Skrevet 7. november 2022 Særdeles dårlig dømmekraft av deg. Skjønner at pappaen er fortvilet over valgene du tar om denne situasjonen er eksempel på situasjoner du velger å sette barna i. Å gå fra barna i bilen (på en flat parkeringsplass) er en ting, om det er ett raskt ærend kan det være innafor. Om det er bakke slik at bilen kan trille eller du skal være borte mer enn to min med då små barn, da er det ikke innafor. Å gå fra barna med nøkkelen i? Det er langt fra greit. de kan låse deg ute og/eller de kan starte bilen og krasje inn i noe/noen. Barna kan hoppe ut av bilen og vandre rundt eller leke på egenhånd mellom parkerte biler. Godt du har innsett at dette ikke var så lurt, kanskje du skal høre mer på samboeren din? Anonymkode: 40609...e7c 1 1 2
kankankan Skrevet 7. november 2022 #55 Skrevet 7. november 2022 Turtellure12 skrev (3 timer siden): Nei, ville ikke kalt dette for BV-sak. Men det er i gråsonen, spesielt med tanke på at du lar nøkkelen være i tenningen. Hvem som helst kan ta bilen og stikke av med barna dine. Jeg hadde tatt med nøkkelen og låst dem inne hvis du bare bruker 1-2 minutter i butikken. Om sommeren regner jeg med at du vet at det er absolutt no-no. Jeg håper dere som svarer at dette er gråsone går dere en tur og reflekterer over hva barnevernet er, og hva de helt begrensede midlene deres skal brukes til. Å la to relativt store unger sitte i bilen i tre minutter alene er HELT UPROBLEMATISK. Det er innenfor en ordinær risikoavveining som alle foreldre gjør hundre ganger om dagen. Det er farligere å klatre i trær. Fireåringen min har jevnaldrende venner som er ute alene. Det får ikke han lov til, fordi jeg synes risikoen er for stor, men det er opp til hver enkelt å vurdere. Skjerp dere. 2 1
kankankan Skrevet 7. november 2022 #56 Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): At du lar en 4-og 6-åring sitte alene i bilen et par minutter er i og for seg ikke katastrofe. Men at du TØR å la de sitte i en bil med nøklene i er over min fatteevne! Hva om en galning stakk av med bilen og barna? Skjønner godt at mannen din reagerer. Anonymkode: 91e4e...c3e No more true crime for you. 2
Turtellure12 Skrevet 8. november 2022 #57 Skrevet 8. november 2022 kankankan skrev (2 timer siden): Jeg håper dere som svarer at dette er gråsone går dere en tur og reflekterer over hva barnevernet er, og hva de helt begrensede midlene deres skal brukes til. Å la to relativt store unger sitte i bilen i tre minutter alene er HELT UPROBLEMATISK. Det er innenfor en ordinær risikoavveining som alle foreldre gjør hundre ganger om dagen. Det er farligere å klatre i trær. Fireåringen min har jevnaldrende venner som er ute alene. Det får ikke han lov til, fordi jeg synes risikoen er for stor, men det er opp til hver enkelt å vurdere. Skjerp dere. Kanskje du misforstod. Første setning skrev jeg at dette ikke er BV-sak. Burde kanskje formulert annerledes i neste setning; det er i gråsonen av hva jeg selv syns er akseptabelt å gjøre. Den terskelen varierer fra foreldre til foreldre. På ingen måte mener jeg at TS har gjort noe omsorgssvikt, men jeg syns det ikke er innenfor å la de være i bilen med nøkkel. Så klart, dersom TS bor på landet eller i ei fjellbygd er risikoen betydelig lavere for at det skjer noe. Hadde ikke tatt den sjansen der jeg bor. Ellers takk til den turen du foreslo. 1
Gjest dreamstar Skrevet 8. november 2022 #58 Skrevet 8. november 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): jeg gjør dette ofte.. må jeg svinge innom butikken etter barnehagen, så sitter kidn inne i bilen og venter. Ja la oss starte 3. verdenskrig nå... Anonymkode: dc6b4...f91 Men du lar kanskje ikke nøklene stå i sånn som TS gjør slik at folk bare kan sette seg rett inn i bilen og kjøre avgårde med barna dine...
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #59 Skrevet 9. november 2022 AnonymBruker skrev (På 6.11.2022 den 21.19): Har hendt ved ett par anledninger når jeg har vært på handletur med barna og glemt noe i siste liten når vi er sent ute til noe, at jeg har svippet raskt innom butikken for å plukke opp handlevarene jeg glemte. Jeg har da latt barna på snart 4 og 6 år være alene i bilen. Setter på lydbok de få minuttene. Det betyr at også nøkkelen må stå i bilen, men tenningen er av. Har ikke tenkt over hvor galt dette var. Det var jo bare snakk om ett par minutt. Samboer ble derimot helt hysterisk da han fant utav det og mente jeg var uskikket til å være mamma, helt grusom og ham ville nærmest meldemeh til barnevernet. Nå fikk jeg totalt angst for det jeg har gjort. Det ligger an til samlivsbrudd mellom samboer og meg og jeg er redd han vil legge sammen alle ting han mener ikke er bra med meg som mamma og ville forsøkt å ta fra meg samvær ved brudd. Er det jeg har gjort en såpass grov omsorgssvikt at det kan bli en barnevernssak og gjøre at jeg får problemer mht barnefordeling ved samlivsbrudd? Anonymkode: 218eb...2f1 Nei Anonymkode: 44e6e...9a4
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #60 Skrevet 10. november 2022 Du er ansvarsløs og det samme er alle de andre her inne på tråden som forsvarer deg! Du VET hvilken verden vi lever i og at folk er klin gærne. Hvordan tør du å gå fra barna dine mens nøkkelen er i bilen? Evner du virkelig ikke å forstå at en eller annen grusom person kan stikke av med bilen og barna dine? Fy faen så jævlig flaks du har hatt! Anonymkode: eed46...e7a 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå