Gå til innhold

Er dette en barnevernssak?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hendt ved ett par anledninger når jeg har vært på handletur med barna og glemt noe i siste liten når vi er sent ute til noe, at jeg har svippet raskt innom butikken for å plukke opp handlevarene jeg glemte. Jeg har da latt barna på snart 4 og 6 år være alene i bilen. Setter på lydbok de få minuttene. Det betyr at også nøkkelen må stå i bilen, men tenningen er av.

Har ikke tenkt over hvor galt dette var. Det var jo bare snakk om ett par minutt. Samboer ble derimot helt hysterisk da han fant utav det og mente jeg var uskikket til å være mamma, helt grusom og ham ville nærmest meldemeh til barnevernet.

Nå fikk jeg totalt angst for det jeg har gjort. Det ligger an til samlivsbrudd mellom samboer og meg og jeg er redd han vil legge sammen alle ting han mener ikke er bra med meg som mamma og ville forsøkt å ta fra meg samvær ved brudd.

Er det jeg har gjort en såpass grov omsorgssvikt at det kan bli en barnevernssak og gjøre at jeg får problemer mht barnefordeling ved samlivsbrudd?

Anonymkode: 218eb...2f1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

NEI! Samboeren din er en idiot! 
hilsen en med tre barn. 

Anonymkode: b7700...93b

• Liker 20
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet

En ikke-sak for så "store barn" når det er få minutter. Du forteller de vel at du kommer raskt tilbake?

Anonymkode: 1245f...fc4

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg synes ikke det er helt innafor, men synes heller ikke det er en BV-sak akkurat. 

Anonymkode: cb1ea...908

• Liker 30
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Slapp av, dette er en ikke-sak og prøver han å bruke en sånn filleting mot deg ifbm. barnefordeling vil det slå negativt ut for hans egen del.

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

For det første har ikke barnevernet noe med en barnefordelingssak å gjøre. Og for det andre er det ikke omsorgssvikt. Det som faktisk gjør skade på barna, er at foreldrene ligger i krig mot hverandre, noe samboeren din så absolutt legger opp til med slike utbrudd. 

Anonymkode: 41a15...3ba

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Syns det er en gråsone.

Anonymkode: 300ef...14b

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Ikke innafor med nøklene i tenningen! Hva om noen finner på å stjele bilen din og ikke får med seg at det er unger i den? Legg heller igjen mobilen din og ha lydbok på der og ta nøklene med inn!

Anonymkode: 0e88b...659

• Liker 12
  • Hjerte 2
Skrevet

Det er ikke en barnevernssak, men heller ikke så lurt å gjøre. Så store barn kan finne på å gå etter deg. 

Anonymkode: 9be1b...e88

• Liker 4
Skrevet

Det å la nøkkelen være i kunne endt med tap av liv, og at barna dine må vokse opp med viten om at de har drept noen. 

Men BVsak er det neppe med disse enkelthendelsene.

Men aldri gjør det igjen. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Er det jeg har gjort en såpass grov omsorgssvikt at det kan bli en barnevernssak og gjøre at jeg får problemer mht barnefordeling ved samlivsbrudd?

Du satte barna i livsfare, men du forstår alvoret og gjør det ikke igjen. Da er det ikke noe vits i å gjøre noe for barnvernet.

Dette går bra.

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg har gjort dette selv men kun på årstider hvor temperatur er ok. Og jeg har låst bilen og tatt med nøkkel inn. Barnet er 4 år å ser på barne-TV mens jeg handler en ting. Maks 2-3 minutter borte 

Anonymkode: fb84c...09b

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde ikke satt barna igjen i bilen. Jeg syns det er dårlig dømmekraft, men ikke så grovt at det er en barnevernsak

Anonymkode: e1e8a...89a

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet

Det kommer akkurat an på hvor man gjør det. Syns samboeren din overreagerer.

Anonymkode: f262a...cef

• Liker 2
Skrevet

Jeg ser ikke problemet hvis det vare var et par minutter. 

Jeg har gjort det samme med en 2 åring og 4 åring. Låste bilen da, tok med meg nøkkelen og var borte 2,5 minutt... 

hvor hysterisk skal man være

Anonymkode: 3aa1f...a1b

• Liker 5
Skrevet

Overrasket over hvor slepphendte svar det er… hadde regnet med full kriseaksjon. 

Anonymkode: 0ab35...0de

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Hadde ikke gjort det med mine, for de kunne funnet på å gå ut av bilen. Det kan forsåvidt alle unger finne på, så den sjansen hadde jeg ikke tatt. Gikk selv ut av bilen engang for å lete etter mamma da jeg var barn, enda mamma hadde fortalt akkurat hvor hun gikk og at hun var straks tilbake. 

Syvåringen min lar jeg sitte i bilen, fireåringen tar jeg alltid med uansett hvor kjapt ærend. 

Anonymkode: ec883...6c6

• Liker 1
Skrevet

Helt uproblematisk at barn venter i bilen mens man er på butikken, men jeg ville aldri i verden latt nøkkelen stå i tenningen. Kjenner noen som mistet et barn på denne måten for mange år siden, det var en eldre bil med automatgir og det ende med at bilen havnet i sjøen.

Anonymkode: c0ba8...4e9

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Barna selv har aldri reagert på det. Spør alltid først og hadde aldri gjort det om det ikke var greit for dem. De foretrekker å sitte igjen de minuttene selv.

Innser likevel at det med nøkkelen igjen ble veldig feil og kommer aldri til å gjøre det igjen.

Anonymkode: 218eb...2f1

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Helt uproblematisk at barn venter i bilen mens man er på butikken, men jeg ville aldri i verden latt nøkkelen stå i tenningen. Kjenner noen som mistet et barn på denne måten for mange år siden, det var en eldre bil med automatgir og det ende med at bilen havnet i sjøen.

Anonymkode: c0ba8...4e9

Ikke uproblematisk hvis ungene går ut av bilen? Min fireåring får av seg selene selv. 

Anonymkode: ec883...6c6

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...