Gå til innhold

Hvordan reagere når andre er nedlatende


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En person jeg trodde var en god venn har begynt å snakke til meg på en måte jeg oppfatter som nedlatende, type bedreviter som f.eks kan kritisere veldig personlige ting på en måte som gjør at jeg blir lei meg. Selv snakker jeg aldri til andre på en sånn måte, jeg er den som lytter og ikke automatisk sier fra når jeg opplever noe sånt. 

Nå vil jeg gjerne bli flinkere til å stå opp for meg og ikke la andre overkjøre meg når jeg synes det er ugreit. Men jeg trenger råd om hvordan jeg skal gripe sånt an! 

Anonymkode: ad5ef...7a2

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slike folk setter du ut ved  stille spørsmål til det de sier. Utdyp. Hva mener du her? Forstår jeg deg riktig nå? Gjenta det du sa nå om meg? Mener du virkelig det? Også ler du det av deg etterpå. Vis at det preller av deg. Slike får du kun bukt med, og de holder opp, når du viser at du ikke lar deg tråkke på. 

Anonymkode: b8a4f...460

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hvilken måte? Jeg har en venninne som spør om råd om de samme rådene gang på gang, aldri tar de til seg og klager etterpå. Da blir jeg til slutt lei. Men det er kanskje ikke sånn du mener?

Anonymkode: a89fe...896

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Slike folk setter du ut ved  stille spørsmål til det de sier. Utdyp. Hva mener du her? Forstår jeg deg riktig nå? Gjenta det du sa nå om meg? Mener du virkelig det? Også ler du det av deg etterpå. Vis at det preller av deg. Slike får du kun bukt med, og de holder opp, når du viser at du ikke lar deg tråkke på. 

Anonymkode: b8a4f...460

Og gjør det aller helst mens flere andre hører. Husk å kikke de i øynene mens du venter på svar. Da har det best effekt. 
 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en veldig usikker person som har behov for å hevde seg. Er misunnelig på deg, og har behov for å trykke deg litt ned. Noen vokser på å trykke ned andre. 
Ikke bli lei deg, dette handler om henne - ikke deg. 
Hvis du vil fortsette å være venn med henne kan du jo spørre henne hvorfor hun snakker slik til deg? Si at du ikke liker måte hun snakker til deg på. Hun kommer enten til å bli drit flau, og aldri gjøre det igjen.. eller så går hun i forsvar og angriper deg.. at du bare er sårbar og tar ting feil. Gjør hun det siste er det bare å trekke deg tilbake og kutte henne ut. 
du fortjener bedre 

Anonymkode: dab2a...2f8

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...