Gå til innhold

Hva sier dere når noen viser dere en film dere ikke liker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det var filmkveld og samboeren min sin tur til å lage film. Han satte på en komedie han har sett før, som jeg forsåvidt var enig i å se, og han sa på forhånd at den var veldig morsom. Vi så ca. halve filmen før jeg ble trøtt og måtte legge meg, og jeg tror ikke jeg trakk på smilebåndet en eneste gang. Han spurte meg om jeg ikke likte filmen, og jeg sa som sant var at det ikke var helt min type humor. Fikk dårlig samvittighet etterpå, og jeg hadde jo lyst å like den, men det var bare ikke helt min smak og da klarer jeg ikke å late som. Det var jo uansett ganske åpenbart siden jeg ikke lo i det hele tatt 😅

Pleier dere å være ærlige i sånne situasjoner? Det er jo lov å ha forskjellig smak selvsagt, men jeg får rett og slett dårlig samvittighet når jeg må si sannheten i sånne tilfeller...

Anonymkode: b6ad6...ddf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og dette er samboeren din! Selvfølgelig skal du være ærlig! " Ikke min smak/min type humor" er helt innafor, og ikke noen, hverken venner eller samboer skal bli såret av. Å gå å late som om man liker noe for husfreden er bortkastet. 

Alle vet at folk har ulike preferanser. 

Der jeg bruker skjønn er typ om han vil ha en pyntegjenstand som har sentimental verdi for han framme (reelt tilfelle en klokke han arvet av besteforeldrene). Den er ikke min smak overhodet, men den står i stuen vår fordi den betyr mye for han. Eller at jeg skal blande meg inn i klærne han går med. Men film/serier/musikksmak, der er vi helt ærlige med hverandre. Orker ikke å lide meg gjennom noe som jeg ikke liker. Da får han se på det alene. 

Anonymkode: 72339...28e

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Pleier dere å være ærlige i sånne situasjoner?

Selvsagt!!! :daane:

Det du egentlig er "redd for" er hva han skal tenke om deg fordi du ikke liker det samme som han.  Det er noe du selv burde tenke over, egentlig :Nikke:

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han ser alltid ferdig filmene jeg velger så jeg gjør det samme for han selv om jeg ikke syns filmen er kjempebra. Det er hyggelig å være sammen og se film sammen. 

Anonymkode: ebcbf...3d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehhh, selvfølgelig er jeg ærlig med mannen min om jeg liker en film eller ikke. Noe annet ville vært absurd, han er ikke en treåring med PTSD som ville blitt trigga om han liker en annen film enn meg.

Snakk om å gå på eggeskall

Anonymkode: 59782...59a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier i fra før vi setter på filmen at jeg vil se en annen. 

Om filmen er dritkjedelig sier jeg fra etter ca 30-40 min 

Anonymkode: 222fa...84e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AprilRyan

Ja, er ærlig i slike situasjoner. Hvorfor skal man late som man liker noe man ikke synes noe om?

Å si at man ikke liker en film er også ganske harmløst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette er jeg ærlig om. Det skulle egentlig bare mangle. Det handler selvsagt litt om måten jeg sier fra på. Jeg  rakker ikke ned på ham eller hans smak, bare sier at filmen ikke var noe for meg. Ingen har helt lik smak, så dette har skjedd flere ganger hjemme hos oss, og det går begge veger.

Hva ville du gjort dersom han hadde valgt en film som du synes var altfor skummel eller ekkel, og som gav deg skikkelig ubehag, da? 

Vi strekker oss litt lengre hvis vi skal på kino; vi prøver å velge noe vi tror vi begge kommer til å like, men jeg har sittet gjennom hele filmer han har valgt og som jeg synes var kjempekjedelige og vice versa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt ærlig i sånne situasjoner , kunne jo risikere å måtte lide meg igjennom samme typ film igjen hvis ikke 😅😂

Endret av Aragon
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det var filmkveld og samboeren min sin tur til å lage film. Han satte på en komedie han har sett før, som jeg forsåvidt var enig i å se, og han sa på forhånd at den var veldig morsom. Vi så ca. halve filmen før jeg ble trøtt og måtte legge meg, og jeg tror ikke jeg trakk på smilebåndet en eneste gang. Han spurte meg om jeg ikke likte filmen, og jeg sa som sant var at det ikke var helt min type humor. Fikk dårlig samvittighet etterpå, og jeg hadde jo lyst å like den, men det var bare ikke helt min smak og da klarer jeg ikke å late som. Det var jo uansett ganske åpenbart siden jeg ikke lo i det hele tatt 😅

Pleier dere å være ærlige i sånne situasjoner? Det er jo lov å ha forskjellig smak selvsagt, men jeg får rett og slett dårlig samvittighet når jeg må si sannheten i sånne tilfeller...

Anonymkode: b6ad6...ddf

Samboeren din?! Altså ikke en ny date du ikke kjente så godt?

Ja, selvfølgelig er jeg ærlig da, men han hadde sannsynligvis visst på forhånd at jeg ikke likte filmen 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sier jeg at det ikke er noe for meg. Er selvfølgelig ærlig om det.

Anonymkode: 58de1...cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det var filmkveld og samboeren min sin tur til å lage film. Han satte på en komedie han har sett før, som jeg forsåvidt var enig i å se, og han sa på forhånd at den var veldig morsom. Vi så ca. halve filmen før jeg ble trøtt og måtte legge meg, og jeg tror ikke jeg trakk på smilebåndet en eneste gang. Han spurte meg om jeg ikke likte filmen, og jeg sa som sant var at det ikke var helt min type humor. Fikk dårlig samvittighet etterpå, og jeg hadde jo lyst å like den, men det var bare ikke helt min smak og da klarer jeg ikke å late som. Det var jo uansett ganske åpenbart siden jeg ikke lo i det hele tatt 😅

Pleier dere å være ærlige i sånne situasjoner? Det er jo lov å ha forskjellig smak selvsagt, men jeg får rett og slett dårlig samvittighet når jeg må si sannheten i sånne tilfeller...

Anonymkode: b6ad6...ddf

Da mannen min fikk meg med på kino for å se John Wick 3 eller noe satt jeg å klagde ca hele filmen. Klagde over filmen var kjedlig, teit, guttete, dritt. Konstant. Så svaret mitt er ja jeg sier da sannheten, folk liker forskjellige ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Mamajune11 said:

Da mannen min fikk meg med på kino for å se John Wick 3 eller noe satt jeg å klagde ca hele filmen. Klagde over filmen var kjedlig, teit, guttete, dritt. Konstant. Så svaret mitt er ja jeg sier da sannheten, folk liker forskjellige ting. 

Så frekk du er som sitter på kino og klager under hele filmen! Hvem er det som klarer å oppføre seg slik ?

Er selvsagt ærlig med samboer og venner osv om jeg liker en film eller ikke, men har respekt nok til å se hele filmen , og klarer å oppføre meg, spesielt om dette er en film de liker godt og vil vise meg.

Anonymkode: b50ba...cf2

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sagt sannheten. Dette er en filleting. Kanskje du trenger å øve deg litt på å være ærlig? Vise frem hvem du er?

Om jeg skulle pyntet på sannheten for en slik type ting måtte han i tilfelle ha laget filmen selv.

Anonymkode: d5a41...124

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamajune11 skrev (6 minutter siden):

Da mannen min fikk meg med på kino for å se John Wick 3 eller noe satt jeg å klagde ca hele filmen. Klagde over filmen var kjedlig, teit, guttete, dritt. Konstant. Så svaret mitt er ja jeg sier da sannheten, folk liker forskjellige ting. 

Men man trenger jo ikke å oppføre seg ufyselig heller da...

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mamajune11 skrev (5 minutter siden):

Da mannen min fikk meg med på kino for å se John Wick 3 eller noe satt jeg å klagde ca hele filmen. Klagde over filmen var kjedlig, teit, guttete, dritt. Konstant. Så svaret mitt er ja jeg sier da sannheten, folk liker forskjellige ting. 

Selv jeg likte JW3. Jeg hadde gitt deg penger til en drosje, bedt deg klipe igjen og dra til noen andre å sutre. Og, sett igjen popcornet.

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TheHairyToothfairy skrev (30 minutter siden):

Selv jeg likte JW3. Jeg hadde gitt deg penger til en drosje, bedt deg klipe igjen og dra til noen andre å sutre. Og, sett igjen popcornet.

JW opplegget er jo trasig :fnise: Og jeg liker/likte det meste av typiske æction-filmer med JCVD,  Ærnold, Sylvæster osv, ifra midt- 70s til tidlig 90s, og selv om de er "klisjeeeeete" og tullete  som bare det - så har de forsatt bedre kvalitet enn Wick, altså (iaf. twåaan och treeean) 😅 T.o.m Karate Kid er bedre enn JW...

:edit : åpenbart fleip, siden smak er tullete å diskutere, men men men...  det var mye bedre æction filmer i "gæmmledager", altså 😄

Endret av AnonymBruker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamajune11 skrev (39 minutter siden):

Da mannen min fikk meg med på kino for å se John Wick 3 eller noe satt jeg å klagde ca hele filmen. Klagde over filmen var kjedlig, teit, guttete, dritt. Konstant. Så svaret mitt er ja jeg sier da sannheten, folk liker forskjellige ting. 

En ting er å klage over filmen og si det som det er, men konstant klaging er bare slitsomt. Da kan du takke deg selv over at du ikke leste deg opp på filmen. 

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...