Gå til innhold

Er det derfor alle har "kuttet meg ut"? Fordi jeg er uføretrygda???


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det en greie blant folk at det er trist å ha en ufør venninne eller kjæreste? 

Jeg har hatt veldig mange jobber og holdt utmerket godt på de, men er mye som bidrar til at de ikke lar meg arbeide lenger

Vet at alle har satt et kors over meg og feiret at jeg har gitt opp livet

 

Jeg ville forresten aldri bli ufør eller trygda engang 

Anonymkode: 1135f...414

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

«..til at de ikke lar meg meg arbeide lenger».

Høres unektelig litt spesielt ut. Hvem er disse som ikke lar deg arbeide? Og hvorfor har du gitt opp livet bare fordi du er blitt uføretrygdet? Og hva slags bekjente er det du har som «feirer» overnevnte? 
 

Og du? De færreste ville bli «ufør eller trygda engang». Men sånn er det. Du er i det minste kvitt noen giftige mennesker i livet ditt ser det ut til. Formuleringsevnen din burde jobbes litt med. 

Anonymkode: 53a20...b6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, uføretrygd er ikke grunnen til at "alle" har kuttet deg ut. Det er heller ikke en greie at det er trist å ha en ufør venn.

Og sannsynlig så betyr du ikke så mye for dem at de har satt noe kors over deg og feiret din uføretrygd. For noe selvsentret bullshit. Kanskje du burde se litt lenger enn egen nesetipp, og med det bli en bedre venn som folk vil holde på?

Anonymkode: af363...3a5

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, uføretrygd er ikke grunnen til at "alle" har kuttet deg ut. Det er heller ikke en greie at det er trist å ha en ufør venn.

Og sannsynlig så betyr du ikke så mye for dem at de har satt noe kors over deg og feiret din uføretrygd. For noe selvsentret bullshit. Kanskje du burde se litt lenger enn egen nesetipp, og med det bli en bedre venn som folk vil holde på?

Anonymkode: af363...3a5

Det skulle jeg mer enn gjerne ha vært 

Har virkelig prøvd mange ganger 

Men enten begynner jeg å bry meg for mye ellers så blir vennene nok skremt av emosjonene mine og vil ta avstand og syntes at det er flaut 

Anonymkode: 1135f...414

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

«..til at de ikke lar meg meg arbeide lenger».

Høres unektelig litt spesielt ut. Hvem er disse som ikke lar deg arbeide? Og hvorfor har du gitt opp livet bare fordi du er blitt uføretrygdet? Og hva slags bekjente er det du har som «feirer» overnevnte? 
 

Og du? De færreste ville bli «ufør eller trygda engang». Men sånn er det. Du er i det minste kvitt noen giftige mennesker i livet ditt ser det ut til. Formuleringsevnen din burde jobbes litt med. 

Anonymkode: 53a20...b6c

Ja skrev litt fort

Er ikke akkurat min akademiske prestasjon dette.....

Anonymkode: 1135f...414

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså alle damer jeg snakker med mister interessen eller blir kalde når de hører jeg har ufør.

Så det ligger nok noe i det. 

Anonymkode: 62425...08b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det skulle jeg mer enn gjerne ha vært 

Har virkelig prøvd mange ganger 

Men enten begynner jeg å bry meg for mye ellers så blir vennene nok skremt av emosjonene mine og vil ta avstand og syntes at det er flaut 

Anonymkode: 1135f...414

Hva mener du med «feiret din uføretrygd»?

Er paranoide tanker en del av diagnosen din? 

Anonymkode: 6db9d...a88

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Altså alle damer jeg snakker med mister interessen eller blir kalde når de hører jeg har ufør.

Så det ligger nok noe i det. 

Anonymkode: 62425...08b

Jo, men du antar jo ikke at de feirer og godter seg? 🤷‍♀️

Anonymkode: 6db9d...a88

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva mener du med «feiret din uføretrygd»?

Er paranoide tanker en del av diagnosen din? 

Anonymkode: 6db9d...a88

Hva har "diagnosen min" med paranoide tanker å gjøre???

Anonymkode: 1135f...414

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Altså alle damer jeg snakker med mister interessen eller blir kalde når de hører jeg har ufør.

Så det ligger nok noe i det. 

Anonymkode: 62425...08b

Jeg er kvinne selv og har ikke hatt manglende interesse fra det motsatte kjønn pga det, heller motsatt egentlig.. Men vennskapelig relasjoner har nok slitt seg litt ut dessverre 

Anonymkode: 1135f...414

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det skulle jeg mer enn gjerne ha vært 

Har virkelig prøvd mange ganger 

Men enten begynner jeg å bry meg for mye ellers så blir vennene nok skremt av emosjonene mine og vil ta avstand og syntes at det er flaut 

Anonymkode: 1135f...414

Da er det oppførselen din og ikke uføretrygden de har problemer med. 

Anonymkode: 48285...4d3

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Altså alle damer jeg snakker med mister interessen eller blir kalde når de hører jeg har ufør.

Så det ligger nok noe i det. 

Anonymkode: 62425...08b

Jeg ville ikke ha mistet interesse for deg eller blitt kald i hvert fall.

Mennesker er mer enn inntekter, diagnoser og årsaker til de

Anonymkode: 1135f...414

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Er det en greie blant folk at det er trist å ha en ufør venninne eller kjæreste? 

Jeg har hatt veldig mange jobber og holdt utmerket godt på de, men er mye som bidrar til at de ikke lar meg arbeide lenger

Vet at alle har satt et kors over meg og feiret at jeg har gitt opp livet

 

Jeg ville forresten aldri bli ufør eller trygda engang 

Anonymkode: 1135f...414

Tviler jeg sterkt på. Jeg er ufør, har mann og nettverk og gamle kollegaer som fortsatt holder kontakten 10 år senere og mange mange gode og nære venner - så mange at det er et luksusproblem.

Men kanskje du ikke er så hyggelig å være sammen med da? Enkelte kronisk syke er veldig sytete og selvmedlidende. Sånne orker ikke jeg heller å henge med.

 

Anonymkode: f7e8f...4b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen som feirer en annens uførhet. Jeg er ufør selv, og jeg tror det er ganske naturlig (dessverre) at man ikke får det store sosiale livet som før. Man har også mindre til felles med de som er i arbeid. 
 

Det er kjedelig å være ufør, jeg heller ville aldri bli det for vet at der raser alle mine fremtidsdrømmer totalt sammen. Og å jobbe gir mening, og å jobbe med det som er interessant. Holder fortsatt på å akklimatisere meg fra arbeidsaktiv til ufør - fire år etter. Det er en tilværelse det er vanskelig å bli vant med når man fra før av har vært vant  med å jobbe og å ha intellektuelt stimuli. 

Anonymkode: 69024...4ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere venner som gjør alt de kan for å få 50% ufør så de kan slappe av hjemme.. sykt irriterende…  mulig folk tenker det samme om deg… Pluss at som ufør kan det være de rett og slett kjeder seg med deg, ingen nye inputt og mental stimuli.. også spesielt at de har overskudd til alt utenom arbeid.. 

Anonymkode: 4a640...e2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tviler jeg sterkt på. Jeg er ufør, har mann og nettverk og gamle kollegaer som fortsatt holder kontakten 10 år senere og mange mange gode og nære venner - så mange at det er et luksusproblem.

Men kanskje du ikke er så hyggelig å være sammen med da? Enkelte kronisk syke er veldig sytete og selvmedlidende. Sånne orker ikke jeg heller å henge med.

 

Anonymkode: f7e8f...4b4

Ja jeg vet at jeg hat forandret meg

Sliter mye med post traumatisk stress og kan ha lett for å reagere når noen er frekke, slemme eller urettferdige 

Anonymkode: 1135f...414

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er nok oppførselen din og/eller din personlighet som gjør at alle har kuttet deg ut. Du har kanskje en del negative egenskaper, som ikke overveier de positive egenskapene - da ender det med at folk kutter en ut. 

Det at du skriver "satt kors over meg og feiret.." sier meg jo at du er en svært selvsentrert person. Og at du overhodet lurer på hvorfor alle har kuttet deg ut, tilsier at du er kanskje ikke har særlig med selvinnsikt heller.

Anonymkode: f353b...e3d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo legge til at det skal mye til for at ALLE kutter en ut, så hvis ikke det er en overdrivelse så ville jeg virkelig gått et par runder med meg selv. Prøvd å bli bevisst på min egen oppførsel og måte å reagere på. Kanskje du skaper mye unødvendig konflikt og er umoden? 

Anonymkode: f353b...e3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er nok oppførselen din og/eller din personlighet som gjør at alle har kuttet deg ut. Du har kanskje en del negative egenskaper, som ikke overveier de positive egenskapene - da ender det med at folk kutter en ut. 

Det at du skriver "satt kors over meg og feiret.." sier meg jo at du er en svært selvsentrert person. Og at du overhodet lurer på hvorfor alle har kuttet deg ut, tilsier at du er kanskje ikke har særlig med selvinnsikt heller.

Anonymkode: f353b...e3d

Nei trist det

Noen forslag til hva jeg kan gjøre med det?

Blir bare veldig fort lei meg av alt osv. Og litt sint etterpå noen ganger. Det er det

Anonymkode: 1135f...414

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan jo legge til at det skal mye til for at ALLE kutter en ut, så hvis ikke det er en overdrivelse så ville jeg virkelig gått et par runder med meg selv. Prøvd å bli bevisst på min egen oppførsel og måte å reagere på. Kanskje du skaper mye unødvendig konflikt og er umoden? 

Anonymkode: f353b...e3d

Nei, det har jeg aldri gjort og det har jeg ikke vært.

Anonymkode: 1135f...414

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...