Gå til innhold

Vasker dere med til jul?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har jeg begynt på jule nedvasken. 
Har vasket ned hele kjøkkenet. Inni skap og skuffer. Vegger og tak. Det er så deilig å fått det verste rommet unna- det som tar lengst tid. 
Fra jeg var lita vasket vi ned hele huset til jul, og det sitter i ryggmargen enda. 
Jeg hadde alltid ansvar for kjøkkenet, fra jeg var 12 og oppover. Så kjøkkenet er liksom hovedrommet når det gjelder nedvasken. 
Egentlig er det litt tullete å vaske ned i mørketiden. Men jeg tar huset til jul og til våren. Da blir det ikke så mye å sortere og kaste når det er såpass ofte. 
hva med dere? 
har dere noe «må vaske» til jul?

Anonymkode: d77e4...b3e

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, tar en "helgevask +".... Vasker på ingen måte ned til jul! Altså, vi har det rent, men vasker ikke tak til jul, og veggene tas litt nå og da etter som hvor det er flekker og støv gjennom hele året.

Bytter gardiner i jula, og julegardinene er nyvasket, så gardinstengene får seg en vask. Men den type nedvask midt i den mørkeste tida som du beskriver, det har jeg ikke vokst opp med, og ser ingen grunn til å starte med.

• Liker 3
Skrevet

Startet denne uka! Vasket vegger og tak i hele huset. Beste uke blir det fokus på møbler; inni skuffer og skap😊

Anonymkode: 48075...c89

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Startet denne uka! Vasket vegger og tak i hele huset. Beste uke blir det fokus på møbler; inni skuffer og skap😊

ingen bryr seg...

Anonymkode: 94d8d...3b0

• Liker 1
Gjest Anonym Brukar0
Skrevet

Uff, nei. Det gidder jeg ikke bruke tid på.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

ingen bryr seg...

Anonymkode: 94d8d...3b0

Hvorfor svarer du i tråden? Hvem bryr seg om hva du mener?

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Så deilig! Elsker nyvasket hus. 
Når det er jul må det være rent i alle rom, skuffer og skap for min del. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Nei, jeg tar vasken etter jul og nyttår når jeg jeg ferdig med besøkene. Ingen ser dritt i mørketiden. 

Anonymkode: 55104...d60

Skrevet

Vanligvis ikke. Jeg flytta inn der jeg bor nå i sommer og det tar litt tid å bo seg inn. Så planen I år er å rydde og vaske de fleste rom, dog ikke vegger og tak, både som julevask og for å gå ting helt på plass. 

Skrevet

Ikke noe spesiell julevask, holder det rent hele året og tar skap og ovn og vegger litt etterhvert. 

Jeg har ikke julaften hos meg da, jeg vasker jo også litt ekstra etter når jeg får gjester.

Jeg er nok mer hissig på vårrengjøringen, for da ser jeg alt støvet og de skitne vinduene.

Anonymkode: 8ab21...5cd

• Liker 2
Skrevet

Bare vanlig vask til jul. Bor i Troms, og det hadde vært idiotisk å ta rundvask på den mørkeste tiden av året. De fleste her tar storrengjøring til våren når sola er tilbake.

Anonymkode: 9183b...ea7

Skrevet

Vasker ned når jeg tar ned jula for da er det alltid glitter og barnåler og støv som blir igjen etter all pynten og tekstilene. 

Anonymkode: fac3c...454

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vasker ned når jeg tar ned jula for da er det alltid glitter og barnåler og støv som blir igjen etter all pynten og tekstilene. 

Ja det må gjøres, men vasker du ikke kjøleskap, inni kjøkkenskap osv?

Skrevet

Nei. Jeg vasker litt og litt hele året etter behov og lyst.
Kjøleskap, kjøkkenskap, ovn og slikt taes uansett flere ganger i året, alle overflater støvtørkes og jeg tar flekker på vegger, brytere, lister, skap osv ved behov så en ekstra nedvask er ikke nødvendig ganske enkelt. 

Vi samler ikke opp masse rusk og rask som trenger sortering og kasting heller, borettslaget har knusebil noen ganger i året så da kastes ting evt da.
Vi går gjennom klær når det rulleres mellom sommer og vinterhalvår.

Tak og vegger taes etter pollensesongen, vinduer like så og en gang til på senhøsten.

Jeg voks opp med at førjulstida bestod av stress, mye på grunn av nedvask. Det var krangling og kjefting så skippertak-vasking er ikke noe jeg orker i mitt hjem.

Skrevet

Jeg synes det er godt å ha det ryddig og rent i kjøkkenskapene til jul, også kjøleskap. 
vasker jo hele året, men tar ikke inni skap og skuffer mer enn to ganger i året. 
Vinduene vasker jeg etter behov. Men siden jeg har to hunder med snuten på verandadøren må den vaskes ofte. 
Jeg slapper mer av når huset er i orden. 
I vår tømte vi kjelleren, og kastet alt som har samlet seg på 20 år. Fader så godt det var å kvitte seg med mye. 
Følte en ro i hodet. 
Jeg har ikke støv på hjernen. Vi har hunder, så det er alltid litt hunde hår.  

• Liker 1
Skrevet
Nevrosererroser skrev (3 minutter siden):

Nei. Jeg vasker litt og litt hele året etter behov og lyst.
Kjøleskap, kjøkkenskap, ovn og slikt taes uansett flere ganger i året, alle overflater støvtørkes og jeg tar flekker på vegger, brytere, lister, skap osv ved behov så en ekstra nedvask er ikke nødvendig ganske enkelt. 

Vi samler ikke opp masse rusk og rask som trenger sortering og kasting heller, borettslaget har knusebil noen ganger i året så da kastes ting evt da.
Vi går gjennom klær når det rulleres mellom sommer og vinterhalvår.

Tak og vegger taes etter pollensesongen, vinduer like så og en gang til på senhøsten.

Jeg voks opp med at førjulstida bestod av stress, mye på grunn av nedvask. Det var krangling og kjefting så skippertak-vasking er ikke noe jeg orker i mitt hjem.

En må gjøre det man trives best med. Jeg er litt lik deg. Vasker jevnt hele året ellers. Så nedvasken min til jul er egentlig bare å dra over skikkelig, og kjøkkenet tok jeg på 3 timer. Så det er ikke store skippertak. 

Skrevet

Jeg tar ingen storvask til jul nei, bare vasker og ordner som normalt. Vasker heller leiligheten min helt til våren.

Anonymkode: 32706...c89

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja det må gjøres, men vasker du ikke kjøleskap, inni kjøkkenskap osv?

Jo, når alt av rester er spist opp og kjøleskapet er nesten tomt etter jula. 

Skrevet

Ja, vasker ned til jul. Men tar ikke vegger og tak. 
Har 110% jobb og to små barn så det er ikke mulig å gå like nøye til verks som før. Men alt er meget pent og rent til julen 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...