Babushka Skrevet 6. november 2022 #21 Del Skrevet 6. november 2022 Det er også en mulig sammenheng mellom barn som har gjennomgått covid 19 og diabetes 1. https://www.nrk.no/rogaland/rekordmange-barn-har-fatt-diabetes-1-i-ar-_-kan-ha-sammenheng-med-koronapandemien-1.16139720 I år er det forventet et ekstra kraftig influensa virus i tillegg til at mange har nedsatt immunitet. Jeg er enig i at det er en dårlig ide og bare spre viruset, testing og holde seg hjemme om man er syk og bruke munnbind overfor sårbare grupper håper jeg kommer tilbake om smitten tar seg opp. Lite begrensende tiltak som bidrar til å begrense smitten. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HanneH1980 Skrevet 6. november 2022 #22 Del Skrevet 6. november 2022 Nå lurer jeg litt på om noen vet følgende: er det gjort noen studier på hvilke helseskadelige senfølger de to årene med nedstenginger, restriksjoner og konstant helseangst har påført folk? Med press om vaksinering, koronapass, ikke lov til å reise fritt, ikke lov å besøke/få besøk som før, økt alkoholforbruk, økt bruk av antidepressiva, økt depresjon og angst, mangel på sosiale tilbud, dårligere immunforsvar, osv. osv. osv. Hvordan skiller man mellom helseskader forårsaket av dette, og ikke av smitten i seg selv? For eksempel: hvis Per har gjennomgått sykdom, og sliter med insomnia og depresjon, er dette long covid.. eller er det på grunn av at han doblet alkoholforbuket sitt i løpet av koronaperioden? Både long covid og skadelig alkoholforbruk er oppført som å kunne ha disse symptomene. Eller hvis Anne har gått rundt i to år og vært konstant sint og irritert og vært livredd for smitte, og begynte på antidepressiva for å roe nervene, og etter smitte sliter med vondt i brystet og sår hals.. er det da long covid eller bivirkninger av antidepressivaen? Både long covid og flere antidepressivaer er oppført som å kunne ha disse symptomene. Eller Pål som tok vaksinen, har gjennomgått smitte, og sliter med kronisk hodepine. Er det long covid.. eller er det en bivirkning av vaksinen? Altså, jeg sier ikke at long covid ikke finnes eller ikke er alvorlig, men jeg lurer oppriktig på hvordan man kan skille mellom det som oppstår av smitten i seg selv, eller om det rett og slett skyldes andre forhold? Og om noen i det hele tatt har sett nærmere på hva de to årene har gjort med helsa vår, utover det med koronaen i seg selv? 13 1 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tunique Skrevet 6. november 2022 #23 Del Skrevet 6. november 2022 HanneH1980 skrev (7 minutter siden): Nå lurer jeg litt på om noen vet følgende: er det gjort noen studier på hvilke helseskadelige senfølger de to årene med nedstenginger, restriksjoner og konstant helseangst har påført folk? Med press om vaksinering, koronapass, ikke lov til å reise fritt, ikke lov å besøke/få besøk som før, økt alkoholforbruk, økt bruk av antidepressiva, økt depresjon og angst, mangel på sosiale tilbud, dårligere immunforsvar, osv. osv. osv. Hvordan skiller man mellom helseskader forårsaket av dette, og ikke av smitten i seg selv? For eksempel: hvis Per har gjennomgått sykdom, og sliter med insomnia og depresjon, er dette long covid.. eller er det på grunn av at han doblet alkoholforbuket sitt i løpet av koronaperioden? Både long covid og skadelig alkoholforbruk er oppført som å kunne ha disse symptomene. Eller hvis Anne har gått rundt i to år og vært konstant sint og irritert og vært livredd for smitte, og begynte på antidepressiva for å roe nervene, og etter smitte sliter med vondt i brystet og sår hals.. er det da long covid eller bivirkninger av antidepressivaen? Både long covid og flere antidepressivaer er oppført som å kunne ha disse symptomene. Eller Pål som tok vaksinen, har gjennomgått smitte, og sliter med kronisk hodepine. Er det long covid.. eller er det en bivirkning av vaksinen? Altså, jeg sier ikke at long covid ikke finnes eller ikke er alvorlig, men jeg lurer oppriktig på hvordan man kan skille mellom det som oppstår av smitten i seg selv, eller om det rett og slett skyldes andre forhold? Og om noen i det hele tatt har sett nærmere på hva de to årene har gjort med helsa vår, utover det med koronaen i seg selv? Kunne ikke sagt det bedre💙 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bendie Skrevet 6. november 2022 #24 Del Skrevet 6. november 2022 Babushka skrev (3 timer siden): Det er også en mulig sammenheng mellom barn som har gjennomgått covid 19 og diabetes 1. https://www.nrk.no/rogaland/rekordmange-barn-har-fatt-diabetes-1-i-ar-_-kan-ha-sammenheng-med-koronapandemien-1.16139720 I år er det forventet et ekstra kraftig influensa virus i tillegg til at mange har nedsatt immunitet. Jeg er enig i at det er en dårlig ide og bare spre viruset, testing og holde seg hjemme om man er syk og bruke munnbind overfor sårbare grupper håper jeg kommer tilbake om smitten tar seg opp. Lite begrensende tiltak som bidrar til å begrense smitten. Helt enig, i tillegg bør en satse på å bedre ventilasjonen i skoler, barnehager, helseinstitusjoner o.l An Italian study published on Tuesday suggests that efficient ventilation systems can reduce the transmission of COVID-19 in schools by more than 80%. https://www.reuters.com/world/europe/italian-study-shows-ventilation-can-cut-school-covid-cases-by-82-2022-03-22/?fbclid=IwAR0A7KuzrDVJAKA8oKq_pu6XOvMJUor-c0dAG06P8smWIGSBQ-ZBnSLXhfU 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HanneH1980 Skrevet 7. november 2022 #25 Del Skrevet 7. november 2022 (endret) Bendie skrev (På 6.11.2022 den 17.48): @HanneH1980 Nei! Influensa og covid er IKKE det samme, selvom noen liker å tro det. Secondary bacterial infections are more common with influenza than with COVID-19 Additional complications associated with COVID-19 can include: Blood clots in the veins and arteries of the lungs, heart, legs or brain Multisystem Inflammatory Syndrome in Children (MIS-C) and in Adults (MIS-A) Anyone who has had COVID-19, even if their illness was mild, or if they had no symptoms can experience post-COVID conditions. Post-COVID Conditions https://www.cdc.gov/flu/symptoms/flu-vs-covid19.htm Skrev jeg at influensa og korona er akkurat det samme? Nei. Jeg henviste til listen med symptomer som Warrior nevnte (høy feber, muskelsmerter, pustevansker, oppkast, død osv som jeg uthevet i sitatet), og påpekte at alt dette kan være symtpomer/konsekvenser etter influensa også. Endret 10. november 2022 av Elaine Marley 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adrenalina1 Skrevet 7. november 2022 #26 Del Skrevet 7. november 2022 LisbethBerg skrev (På 5.11.2022 den 21.59): Finnes det fremdeles noen som ikke har hatt korona…? Ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muskath Skrevet 7. november 2022 #27 Del Skrevet 7. november 2022 On 11/5/2022 at 9:45 PM, FrøkenMånestråle said: Er jo lite man kan gjøre med dette da de aller fleste har hatt korona nå og vi har jo ingen restriksjoner, så vi for bare leve med det. Helt enig. Lite vi får gjort. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet 8. november 2022 #28 Del Skrevet 8. november 2022 Lana01 skrev (På 5.11.2022 den 15.11): Urovekkende funn for de som har gjennomgått covid 19 Studier viser at det rammer både unge og gamle, og også de som har hatt et mildt forløp, er utsatt Det anerkjente medisinske tidsskriftet Nature har i år publisert to store studier om senvirkningene av sykdommen. Resultatene er mildt sagt urovekkende. https://www.nrk.no/osloogviken/frykter-dodelige-ettervirkninger-av-covid-19-_-forsker-ber-om-tiltak-for-a-bremse-koronasmitten-1.16164284 Med andre ord, så og si alle. Slutt og hør på all skremselspropagandaen en gang for alle. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ramona1970 Skrevet 8. november 2022 #29 Del Skrevet 8. november 2022 Er de vaksinerte eller uvaksinerte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bendie Skrevet 8. november 2022 #30 Del Skrevet 8. november 2022 Ramona1970 skrev (5 timer siden): Er de vaksinerte eller uvaksinerte? Studien ble fortatt, før vaksinen var tilgjengelig. 162,690 participants who had a positive COVID-19 test between 1 March 2020 and 15 January 2021 were selected into the COVID-19 group https://www.nature.com/articles/s41591-022-01689-3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ItchyBitchySpider Skrevet 9. november 2022 #31 Del Skrevet 9. november 2022 Lana01 skrev (På 6.11.2022 den 19.34): Har du noen kilder som underbygger dette, seriøse , hvis ikke blir det kun spekulasjoner Akkurat HJERTESYKDOM som perikarditt og myokarditt er jo blitt godkjent som bivirkninger av vaksinen for mange måneder siden. Hvor har du vært det siste året? 105 tilfeller av betennelse i hjertet etter koronavaksine - Spesialisthelsetjeneste, Legemidler, Hjerte- og karsykdom, Infeksjoner - Dagens Medisin Dette er fra august 2021 Legemiddelverket: Flere enn ventet får betennelse i hjertet etter vaksine – NRK Norge – Oversikt over nyheter fra ulike deler av landet Hvis man både har tatt vaksinen OG hatt viruset, er det ofte vanskelig å fastslå hva som er den egentlige årsaken, siden begge deler gir risiko for hjertesykdom. 8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 9. november 2022 Forfatter #32 Del Skrevet 9. november 2022 (endret) ItchyBitchySpider skrev (7 timer siden): Akkurat HJERTESYKDOM som perikarditt og myokarditt er jo blitt godkjent som bivirkninger av vaksinen for mange måneder siden. Hvor har du vært det siste året? 105 tilfeller av betennelse i hjertet etter koronavaksine - Spesialisthelsetjeneste, Legemidler, Hjerte- og karsykdom, Infeksjoner - Dagens Medisin Dette er fra august 2021 Legemiddelverket: Flere enn ventet får betennelse i hjertet etter vaksine – NRK Norge – Oversikt over nyheter fra ulike deler av landet Hvis man både har tatt vaksinen OG hatt viruset, er det ofte vanskelig å fastslå hva som er den egentlige årsaken, siden begge deler gir risiko for hjertesykdom. Det er riktig , heldigvis er betennelse på hjerte etter vaksinen som oftest mild, . Similarly, in children, 98.6 percent are mild, and there has not been any reported need for mechanical heart support (extracorporeal membrane oxygenation, when blood is pumped outside the body to a heart-lung machine) or deaths. All children who had heart weakness had complete normalization of their heart function on follow up. risikoen er også langt høyere etter covid infeksjon en vaksine According to the U.S. Centers for Disease Control and Prevention, the risk of myocarditis after infection with COVID-19 is much higher, at 146 cases per 100,000. The risk is higher for males, older adults (ages 50+), and children under 16 years old. https://www.clinicallab.com/myocarditis-covid-19-is-a-much-bigger-risk-to-the-heart-than-vaccination-26198 Endret 9. november 2022 av Lana01 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pivot Skrevet 9. november 2022 #33 Del Skrevet 9. november 2022 Lana01 skrev (1 time siden): Det er riktig , heldigvis er betennelse på hjerte etter vaksinen som oftest mild, Her impliserer du at hjertebetennelse etter vaksine er mildere enn hjertebetennelse forårsaket av annet. Og det er ikke tilfelle. Lana01 skrev (1 time siden): risikoen er også langt høyere etter covid infeksjon en vaksine Ikke for unge voksne. 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 9. november 2022 Forfatter #34 Del Skrevet 9. november 2022 Pivot skrev (12 minutter siden): Her impliserer du at hjertebetennelse etter vaksine er mildere enn hjertebetennelse forårsaket av annet. Og det er ikke tilfelle. Ikke for unge voksne. Adults who develop myocarditis from COVID-19 have poorer outcomes than non-myocarditis COVID-19 cases, including a higher risk of death. It should be noted that myocarditis associated with SARS-CoV-2 infection is just one of several heart conditions linked to COVID-19 with outcomes that are worse than non-COVID-19 cases. https://theconversation.com/myocarditis-covid-19-is-a-much-bigger-risk-to-the-heart-than-vaccination-174580 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 9. november 2022 #35 Del Skrevet 9. november 2022 Godt disse virusene ikke vil ha meg 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bendie Skrevet 9. november 2022 #36 Del Skrevet 9. november 2022 Myocarditt er en sjelden og alvorlig bivirkning av vaksinen, men data viser det er milde tilfeller de finner. To studier med til sammen over 40 millioner vaksinerte viser at covid vaksiner gir milde tilfeller av myocarditt og ingen økning av hjertedød. Alle tilfeller av myokarditt etter vaksinen var milde, med pasienter utskrevet innen 72 timer. Ingen fikk hjertestans, og det var heller ingen reinnleggelser, forteller Anders – Det er en ekstremt lav risiko og milde tilstander av myokarditt de finner. De kan bare bevise det fordi de har enorme datasett, sier Mølgaard Det vil si at ifølge studien er risikoen for å få myokarditt 4-10 ganger høyere etter koronasmitte enn etter vaksinasjon, avhengig av hvilken vaksine man får. I begge studiene finner forskerne for øvrig økt forekomst av hjertestans og død blant personer som har fått positiv koronatest. I den danske studien var det 14 ganger så mange tilfeller blant personer som fikk påvist infeksjon. Forskerne fant ikke den samme alvorlige bivirkningen etter vaksinasjon https://forskning.no/covid19-hjertet-vaksiner/koronavirus-forarsaker-hjertemuskelbetennelse-oftere-enn-vaksinasjon/1957793 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pivot Skrevet 9. november 2022 #37 Del Skrevet 9. november 2022 Lana01 skrev (3 minutter siden): Adults who develop myocarditis from COVID-19 have poorer outcomes than non-myocarditis COVID-19 cases, including a higher risk of death. It should be noted that myocarditis associated with SARS-CoV-2 infection is just one of several heart conditions linked to COVID-19 with outcomes that are worse than non-COVID-19 cases. https://theconversation.com/myocarditis-covid-19-is-a-much-bigger-risk-to-the-heart-than-vaccination-174580 Litt tidlig med å konkludere med dette i september 2021? Det var jo og på den tiden at man kunne lese både her på forumet og i mediene at myokarditt etter vaksinasjon var en mild og nærmest ufarlig bivirkning.... Særlig! Og forsøkte man å si imot dette, selv med kilder til forskning, så var det vaksinemotstand, selvsagt! 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nostradamus Skrevet 10. november 2022 #38 Del Skrevet 10. november 2022 Det vil jo være enkelt å forske på antallet hjerteproblemer pga. vaksinen vs. hjerteproblemer pga. Covid, siden flere fortsatt er uvaksinerte. Hvor er de studiene? Hvorfor er ikke dette interessant for media? 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 10. november 2022 #39 Del Skrevet 10. november 2022 HanneH1980 skrev (På 6.11.2022 den 18.44): Nå lurer jeg litt på om noen vet følgende: er det gjort noen studier på hvilke helseskadelige senfølger de to årene med nedstenginger, restriksjoner og konstant helseangst har påført folk? Med press om vaksinering, koronapass, ikke lov til å reise fritt, ikke lov å besøke/få besøk som før, økt alkoholforbruk, økt bruk av antidepressiva, økt depresjon og angst, mangel på sosiale tilbud, dårligere immunforsvar, osv. osv. osv. Hvordan skiller man mellom helseskader forårsaket av dette, og ikke av smitten i seg selv? For eksempel: hvis Per har gjennomgått sykdom, og sliter med insomnia og depresjon, er dette long covid.. eller er det på grunn av at han doblet alkoholforbuket sitt i løpet av koronaperioden? Både long covid og skadelig alkoholforbruk er oppført som å kunne ha disse symptomene. Eller hvis Anne har gått rundt i to år og vært konstant sint og irritert og vært livredd for smitte, og begynte på antidepressiva for å roe nervene, og etter smitte sliter med vondt i brystet og sår hals.. er det da long covid eller bivirkninger av antidepressivaen? Både long covid og flere antidepressivaer er oppført som å kunne ha disse symptomene. Eller Pål som tok vaksinen, har gjennomgått smitte, og sliter med kronisk hodepine. Er det long covid.. eller er det en bivirkning av vaksinen? Altså, jeg sier ikke at long covid ikke finnes eller ikke er alvorlig, men jeg lurer oppriktig på hvordan man kan skille mellom det som oppstår av smitten i seg selv, eller om det rett og slett skyldes andre forhold? Og om noen i det hele tatt har sett nærmere på hva de to årene har gjort med helsa vår, utover det med koronaen i seg selv? Ja det finnes forskning på dette. jeg har ikke funnet noe som skiller mellom helseangst for å dø av korona eller å bli smittat av mennesker uten maske, og angst for vaksinepress, Endring i livskvalitet har vært høyest i de store byene, der også flest har kjent seg ensomme i byene. Jeg bor i Oslo og har ikke hatt kovid. Jeg har hele tiden tenkt at det finnes mange i distriktene som ikke treffer mer enn 5 mennesker per uke, men som ikke går i kjelleren av den grunn. Ja, det var litt kjipt på 40-årsdagen min med én gjest (som var restriksjonen på den tiden), men jeg klarer meg helt fint med 5 venner/familiemedlemmer. Jeg forstår at det ikke er like lett for barn og eldre spesielt. Jeg er ikke helsepersonell, men jeg ville tilbudt Per en samtale hos både fastlege og psykolog. Insomnia og depresjon er ikke på listen for bivirkninger for long covid. Trøtthet og utmattelse er det, men jeg ville sjekket ut andre årsaker hos fastlegen, og gitt han en samtale hos en fagperson. Anne: Vondt i brystet er et symptom på angst og også long covid. Hadde hun i tillegg sår hals ville jeg sendt henne til fastlegen, da dette ikke er en bivirkning på antidepresiva som jeg kan finne – jeg har lett blandt SSRI, SNRI, men ikke funnet sår hals. Både long covid og bivirkninger etter vaksine er veldig sjeldent. Opplever man langvarige helseplager, må man alltid oppsåke lege for å finne årsaken/få hjelp. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elaine Marley Skrevet 10. november 2022 #40 Del Skrevet 10. november 2022 Tråden er ryddet for spekulasjoner, personangrep, latterliggjøring, innhold Kvinneguiden ikke vil assosieres med, og svar til dette. Elaine Marley, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg