Gå til innhold

Hadde du tilgitt en venn som gikk over grensen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

. Før kunne vi snakke i timevis sammen og nå er det helt stopp. Blir veldig rart. 

Anonymkode: 74c64...302

Ja, det blir veldig rart. Det kan jeg godt forstå deg at du synes.

Jeg synes det er rart og ubehagelig å være i nærheten av ham nå. I min situasjon var det at han er samboer med min venninne. Så utrolig vanskelig og kjedelig. 

Men jeg har valgt å ikke si noe til samboeren som er min venninne. Hun har selv sagt at hun ikke vil vite hvis mannen går bak ryggen hennes. Egentlig litt rart det og.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 hour ago, AnonymBruker said:

Du har i hvert fall ingen rett til å begynne og mase på at andre skal være på din side og begynne å fryse ham ut! Hva i alle dager skal det være godt for? Du klarer vel å overse han selv om han skulle være én blant mange i en gjeng i et rom? Han har sagt unnskyld. Det får da være godt nok.

På meg virker det mer som om han er litt interessert i deg, og at det er grunnen til at han snakket ned kjæresten din og prøvde seg. Det er stygt gjort å fryse ut en som kanskje bare er litt forelsket, og i tillegg skulle begynne og be andre om å fryse han ut også.

Hadde jeg vært en av de andre i gjengen, hadde jeg ikke hørt på deg i hvert fall om du ba om noe så slemt.

Anonymkode: 7e4a8...3f1

Helt enig i alt dette! 

Og jo TS, det ER slemt å ville fryse noen ut av en hel vennegjeng for dette. Det er svært overdramatisk og får meg til å håpe at du er ganske ung. Dersom dere er 20+ i alder, så bør man være modne nok til å håndtere slike situasjoner uten å skulle skape allianser og få alle andre med på sitt lag. 

Anonymkode: 1a8be...d14

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

exictence skrev (2 minutter siden):

Ja, det blir veldig rart. Det kan jeg godt forstå deg at du synes.

Jeg synes det er rart og ubehagelig å være i nærheten av ham nå. I min situasjon var det at han er samboer med min venninne. Så utrolig vanskelig og kjedelig. 

Men jeg har valgt å ikke si noe til samboeren som er min venninne. Hun har selv sagt at hun ikke vil vite hvis mannen går bak ryggen hennes. Egentlig litt rart det og.

Det er helt sykt. Synes det er ille nok at man prøver seg på noen som har kjæreste, men venninne av samboer er jo enda verre 😳

Anonymkode: 74c64...302

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Helt enig i alt dette! 

Og jo TS, det ER slemt å ville fryse noen ut av en hel vennegjeng for dette. Det er svært overdramatisk og får meg til å håpe at du er ganske ung. Dersom dere er 20+ i alder, så bør man være modne nok til å håndtere slike situasjoner uten å skulle skape allianser og få alle andre med på sitt lag. 

Anonymkode: 1a8be...d14

Er over 20 år. Forstår at det er en dårlig idé og be de andre fryse han ut eller la være å invitere han. Men er det like ille å si at jeg ikke  kommer dersom han kommer? Mulig jeg takler dette dårlig, men jeg synes det er veldig vanskelig og kjipt. Ønsker ikke å være umoden, men jeg kan ikke noe for at jeg føler som jeg føler rundt dette. 

Anonymkode: 74c64...302

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Brukar0
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er over 20 år. Forstår at det er en dårlig idé og be de andre fryse han ut eller la være å invitere han. Men er det like ille å si at jeg ikke  kommer dersom han kommer? Mulig jeg takler dette dårlig, men jeg synes det er veldig vanskelig og kjipt. Ønsker ikke å være umoden, men jeg kan ikke noe for at jeg føler som jeg føler rundt dette. 

Anonymkode: 74c64...302

Ja, du ber vennene dine om å velge enten han eller deg.

Endret av Anonym Brukar0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er over 20 år. Forstår at det er en dårlig idé og be de andre fryse han ut eller la være å invitere han. Men er det like ille å si at jeg ikke  kommer dersom han kommer? Mulig jeg takler dette dårlig, men jeg synes det er veldig vanskelig og kjipt. Ønsker ikke å være umoden, men jeg kan ikke noe for at jeg føler som jeg føler rundt dette. 

Anonymkode: 74c64...302

Ja det er dramatisk, du kan velge å la vær å komme, men det er bare drama og si at du ikke kommer hvis han kommer. Det er ett forsøk på å fryse han ut det og.

Anonymkode: 4480a...a2e

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Ja det er dramatisk, du kan velge å la vær å komme, men det er bare drama og si at du ikke kommer hvis han kommer. Det er ett forsøk på å fryse han ut det og.

Anonymkode: 4480a...a2e

Så jeg skal miste kontakten med de andre vennene mine på grunn av han? Det var han som gikk over streken og ikke jeg. Det er ikke synd på han. 

Anonymkode: 74c64...302

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Brukar0
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Så jeg skal miste kontakten med de andre vennene mine på grunn av han? Det var han som gikk over streken og ikke jeg. Det er ikke synd på han. 

Anonymkode: 74c64...302

Det er du som blåser hendelsen til de grader ut av proporsjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Er over 20 år. Forstår at det er en dårlig idé og be de andre fryse han ut eller la være å invitere han. Men er det like ille å si at jeg ikke  kommer dersom han kommer? Mulig jeg takler dette dårlig, men jeg synes det er veldig vanskelig og kjipt. Ønsker ikke å være umoden, men jeg kan ikke noe for at jeg føler som jeg føler rundt dette. 

Anonymkode: 74c64...302

Det er ekstremt umodent av deg. Og jo, du kan faktisk noe for hvordan du agerer på dine følelser. Det kalles følelsesregulering og er en svært viktig del av voksenlivet, så du kan like gjerne bruke denne situasjonen som en øvelse på dette. 

Har han ødelagt vennskapet mellom deg og han? Ja. Det er det ingen tvil om, og der får du full forståelse. Har han gjort noe som er svært galt på generell basis? Nei. Absolutt ikke. Fortjener han å bli fryst ut eller å få dritt snakket om seg fra andre i gjengen? Absolutt ikke! 

Forsøk å se dette fra hans side et øyeblikk - det er godt mulig han er virkelig forelsket i deg, og dessverre fikk han utløp for dette på fullstendig feil måte med alkohol innabords. Det er ingen unnskyldning, men sett deg inn i hvor vondt det er å bli avvist av en du er forelsket i. Uansett omstendigheter, så har han allerede tapt fordi han har mistet sitt vennskap med deg og mistet all sjans for noe romantisk med deg. Han er allerede den tapende i denne saken.

Du ønsker å starte en svertekampanje mot han ved å si at du ikke kommer på tilstelninger dersom han er invitert. Det tvinger folk inn i en ubehagelig situasjon hvor de må velge mellom to venner. Det er ikke greit. Dette er så umodent og ekkelt gjort av deg, så jeg håper du er åpen for å se denne situasjonen med mer avstand fra dine sårede følelser. 

Anonymkode: 1a8be...d14

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tilgitt, glemt og ikke tenkt noe mer over dette.

Hadde heller ikke brydd meg om jeg hadde møt ham senere, fylla har skylda noen ganger og det hadde jeg hengt på denne knaggen. 

Synes ikke det var noen big deal. Men jeg har vært ute noen vinternetter før, og hadde sett på dette som en bagatell, shit happens. Men det er meg da. 

Anonymkode: 2c2cb...dab

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym Brukar0 skrev (6 minutter siden):

Det er du som blåser hendelsen til de grader ut av proporsjoner.

Enig! 

Anonymkode: 2c2cb...dab

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er ekstremt umodent av deg. Og jo, du kan faktisk noe for hvordan du agerer på dine følelser. Det kalles følelsesregulering og er en svært viktig del av voksenlivet, så du kan like gjerne bruke denne situasjonen som en øvelse på dette. 

Har han ødelagt vennskapet mellom deg og han? Ja. Det er det ingen tvil om, og der får du full forståelse. Har han gjort noe som er svært galt på generell basis? Nei. Absolutt ikke. Fortjener han å bli fryst ut eller å få dritt snakket om seg fra andre i gjengen? Absolutt ikke! 

Forsøk å se dette fra hans side et øyeblikk - det er godt mulig han er virkelig forelsket i deg, og dessverre fikk han utløp for dette på fullstendig feil måte med alkohol innabords. Det er ingen unnskyldning, men sett deg inn i hvor vondt det er å bli avvist av en du er forelsket i. Uansett omstendigheter, så har han allerede tapt fordi han har mistet sitt vennskap med deg og mistet all sjans for noe romantisk med deg. Han er allerede den tapende i denne saken.

Du ønsker å starte en svertekampanje mot han ved å si at du ikke kommer på tilstelninger dersom han er invitert. Det tvinger folk inn i en ubehagelig situasjon hvor de må velge mellom to venner. Det er ikke greit. Dette er så umodent og ekkelt gjort av deg, så jeg håper du er åpen for å se denne situasjonen med mer avstand fra dine sårede følelser. 

Anonymkode: 1a8be...d14

Har ikke sagt at jeg kommer til å starte en svertekampanje. Vet enda ikke hvordan jeg skal forholde meg til dette fremover. Ønsker jo ikke å sette våre felles venner i den situasjon, men tror de fleste fikk med seg nok i går til å forstå hvorfor jeg eventuelt velger å ikke delta fremover. Hun som hadde bursdagsfeiring vet hvorfor jeg dro hjem så plutselig. Håper jeg kan legge alt bak meg, men ser bare ikke hvordan jeg skal klare det. Du får bare mene jeg er umoden og kanskje du har rett i det. Ønsker ikke han noe vondt, men er skuffet og lei meg. 

Anonymkode: 74c64...302

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Så jeg skal miste kontakten med de andre vennene mine på grunn av han? Det var han som gikk over streken og ikke jeg. Det er ikke synd på han. 

Anonymkode: 74c64...302

nei. Nå er du igjen dramatisk. Du kan fint ha kontakt med vennene dine selv om han er der 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (13 minutter siden):

nei. Nå er du igjen dramatisk. Du kan fint ha kontakt med vennene dine selv om han er der 

Helt enig. 

Anonymkode: 4480a...a2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymbrukersåklar skrev (26 minutter siden):

Var vel alkohol inne i bilden, så hadde ikke brydd meg noko særlig om d der.

Ikke brydd deg? Bare smilt og latet som ingenting? Virkelig?  

Anonymkode: 74c64...302

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Maleficenta skrev (23 minutter siden):

nei. Nå er du igjen dramatisk. Du kan fint ha kontakt med vennene dine selv om han er der 

Håper jeg kommer til å se sånn på det etterhvert. Jeg er ikke så dramatisk av meg egentlig, selv om det kanskje kan virke sånn. Har ikke sagt noe stygt om han til noen. Er eller var glad i han som en god venn. Har bare så blandede følelser nå. Har ikke fortalt det til kjæresten min en gang enda. 

Anonymkode: 74c64...302

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen regel som sier at du må tilgi slike grenseoverskridelser, du står helt fritt til å mene hva du vil om det. Du står også helt fritt til å velge hvordan du vil forholde deg til den som har gått over grensa, du er ikke nødt til å late som ingenting bare for andre synes det er mest komfortabelt for dem; ta hensyn til deg selv.

Du står også helt fritt til å velge hvem du vil fortelle dette til. Jeg forstår deg slik at dette skjedde nå nettopp, og kan tenke meg at du er både sjokkert, forvirret og lei deg. Da kan det være godt å fortelle til noen nærstående som du kan stole på, uten at du skal beskyldes for å kjøre svertekampanje. Du trenger faktisk å høre at noen støtter deg.

Anonymkode: dbd61...a97

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ikke brydd deg? Bare smilt og latet som ingenting? Virkelig?  

Anonymkode: 74c64...302

Etterpå ja..lov å gjøre bort seg en gang in I blant. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, AnonymBruker said:

Har ikke sagt at jeg kommer til å starte en svertekampanje. 

Anonymkode: 74c64...302

Det jeg siktet til da jeg skrev at du ønsket å sette i gang en svertekampanje, er at du spurte oss om det er greit at du kan be de andre i vennegjengen om å slutte å invitere han heretter, eller å nekte å komme med mindre han ikke er der. Slike ting skaper unødvendig drama og drittslenging, og det forstår de aller fleste. 

Ingen forventer at du skal late som ingenting hvis du er såret, men du kan, og bør, håndtere det på en voksen måte likevel. Ta avstand fra denne fyren, men vær deg selv rundt deres andre venner og gå med hodet hevet. Eventuelt ta avstand fra vennegjengen selv, fram til du har bearbeidet følelsene dine rundt det. 

Anonymkode: 1a8be...d14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...