Gå til innhold

Har det blitt så vanlig å kalle andre narsissist?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

(moderator må bare flytte tråden hvis det er feil underforum) 
 

Jeg gikk inn på meldingforespøsler på Facebook, og der ser jeg en totalt fremmed mann hadde sendt meg en melding. Der sto det "stakkarslige narsissist" 🥴.. Tar meg ikke nær av dette, men undrer meg jo over at dette blir slengt rundt på den måten - det er en svært alvorlig diagnose, og ikke mange som faktisk blir diagnosert da disse menneskene ikke oppsøker hjelp. Jeg kjenner ikke denne personen, men ser for meg at han muligens har vært uenig i en kommentar jeg har skrevet i en tv2 artikkel eller noe sånt.

Syntes jo det er ganske sykt at folk sender sånne meldinger uten å kjenne en? Så tenker jeg litt "hvor er selvinnsikten?", når en sender slike meldinger til fremmede - så er det jo ikke den du skriver til som har disse trekkene? 

Anonymkode: 439c0...763

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er moderne hersketeknikk. Alle vet at de vil føle seg truffet, fordi alle mennesker er narsissister. Det er en del av å overleve som menneske.

Anonymkode: 377a8...13c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg tror vi lever i et mer narsissistisk samfunn nå enn tidligere. Vi er rett og slett veldig selvopptatt, hele gjengen. Sosiale media har bidratt til dette. Vi markedsfører oss selv som en slags vare, hvor våre verdier, livsstil og person skal «selges inn» best mulig. Vi lever i ett «se på meg» samfunn… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste årene har det flommet over "dette er tegneene på en narssistt/psykopat" artikler i mediene

Så selvfølgelig er det mange idioter der ute som trekker kjappe konklusjoner.

Jeg tror det bare er enda en greie mange kvinner bruker for å fjerne mye av skylden for brudd eller andre ubehagelige ting som skjer dem. En slags go-to greie mange damer og forsåvidt menn også bruker.

Anonymkode: 98ac8...d48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...