Gå til innhold

Strawberrynet


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte varer fra Strawberrynet med et par dagers mellomrom, og ettersom begge varene er over 200kr forventer jeg at de kommer til å bli stoppet i tollen. Men dette er jo greit ettersom Strawberrynet betaler moms og gebyr.

Jeg bare lurer på hva man skriver i en mail om at man gjerne vil ha dekt mva. Jeg vet jo at de ikke trenger å gjøre det og at mailen burde være i en høflig tone... hva har dere som har sendt dem mail skrevet? Noen som har en standard mail? skriver man hvor mye det er i US$?

er en nybegynner i å kjøpe make-up fra nettet og har følt meg i den sjuende himmel etter at jeg oppdaga strawberrynet. Men er altså veldig uerfaren når det gjelder å sende div slike mail.

:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker å skrive verdien i norske kroner jeg (Nkr). Skriver som følger:

Dear Strawberrynet,

I have enclosed my receipts on payd VAT for order No: xxxxx (Nkr 315,-), and order No. xxxxx (Nkr 230,-), and hope you will refund this for me.

Thank you very much for your great service.

Sincerely,

*mitt navn*

Jeg pleier å skanne inn kvitteringene og legge dem ved i en mail jeg sender til dem.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Men den prisen du skriver der i parentes, er det prisen du opprinnelig betalte for varen, eller er det det du har fått i toll og mva pr. vare?

Er litt nyfiken her selv jeg :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev ingenting, jeg(kanskje litt uhøflig, men men..).. Faxet bare over kvitteringen for utleggene mine, og kort tid etter var pengene på konto :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, så bra da:) Men da håper jeg det ordner seg. Jeg skrev iallefall det jeg originalt betalte for varen jeg, så får de selv se hva utleggene til toll osv ble :) Tusen takk for svar!

Endret av Lanalia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj, det var noe til jeg glemte å spørre om. Legger man ved kontonr. i mailen? Eller har de det fra før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst, kan man få tilbake pengene man betaler i tollen fra Strawberrynet?

Dette visste jeg ikke om, må se om jeg finner gamle ordre nå :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...