Gå til innhold

Nina Sprell Levende

garfunkel

Anbefalte innlegg

hippyskippy skrev (21 minutter siden):

Jeg tror jeg hadde mistet livsgnisten rimelig greit om jeg hadde vært i femtiårene og tilbragt dagene hjemme på sofaen med snop, trash tv og shopping. Hun virker så barnslig. Så mye hun ikke kan/vil?

Hun er jo ikke hjemme av egen fri vilje, men pga hun er syk. Men ja; det er dritt å være hjemme når mann, venner og bekjente er på jobb..,,mm 

Jeg er bare 47 og klarte ikke jobbe mere da jeg fikk uhelbredelig kreft for 3 år siden. Det er endel ting mannen min må gjøre hjemme, ikke pga jeg ikke vil, men pga jeg klarer ikke pga sykdommen.

Men jeg forstår ikke den motviljen hun har mot å gå seg en tur vår, sommer og høst (forstår at hun ikke går tur på kaldeste vinteren pga fibrio/muskel og leddsmerter)…selv så holder jeg på å tørne når det er glatt og kaldt ute og tør ikke gå tur pga jeg er redd for å ramle pga spredning i skjelett, og jeg fryser lett pga kreften. Hadde nesten brakkesyke tilslutt i år før det endelig begynte å bli vår for noen uker siden og jeg kom meg ut på tur.

Snop spiser hun vel ikke da hun unngår sukker, men hun spiser endel alternativer uten sukker men med søtningsstoffer i  

• Liker 2
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

skruf skrev (21 minutter siden):

Hun er jo ikke hjemme av egen fri vilje, men pga hun er syk. Men ja; det er dritt å være hjemme når mann, venner og bekjente er på jobb..,,mm 

Jeg er bare 47 og klarte ikke jobbe mere da jeg fikk uhelbredelig kreft for 3 år siden. Det er endel ting mannen min må gjøre hjemme, ikke pga jeg ikke vil, men pga jeg klarer ikke pga sykdommen.

Men jeg forstår ikke den motviljen hun har mot å gå seg en tur vår, sommer og høst (forstår at hun ikke går tur på kaldeste vinteren pga fibrio/muskel og leddsmerter)…selv så holder jeg på å tørne når det er glatt og kaldt ute og tør ikke gå tur pga jeg er redd for å ramle pga spredning i skjelett, og jeg fryser lett pga kreften. Hadde nesten brakkesyke tilslutt i år før det endelig begynte å bli vår for noen uker siden og jeg kom meg ut på tur.

Snop spiser hun vel ikke da hun unngår sukker, men hun spiser endel alternativer uten sukker men med søtningsstoffer i  

Enig i alt du skriver her 👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (2 timer siden):

✂️

Jeg har ikke vært innom snappen hennes på ei stund; hvordan ble hun skadet? Mtp det såret hun måtte sy?

Hun snublet i valpen på tur for en stund siden, hun så ikke valpen og fikk litt panikk - også var valpen mellom beina hennes og hun stupte i asfalten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...for valpen skal jo ikke gå i bånd, må vite.

• Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (11 timer siden):

Kreft er noe annet💔 Hun er nok uføre av en grunn,men vondt i viljen lyser lang vei... Spør mannen hvordan hun skrur på lyset i airfryern🤔 Han er tjeneren hennes 🙈🙉

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en mor som går å forteller alle" intime hemligheter" rundt på bygda, hun er en klassisk narsessist fra tekstboka. Utrolig respektløst og nedverdigende for oss i familien.

Nina deler med flere tusen fremmede i tillegg, sikkert både venner og kjente av datteren som følger med også...helt forkastelig!

Lurer også veldig på hvordan hun selv hadde mottatt komando slik hun gir til mannen sin, null respekt. Hun hadde fint klart å vaske rusten av den porten selv, ærlig talt!

Hun står å ser på at mannen lager mat til henne, som om hun er 5 år å ikke klarer å lage mat selv.  Blir stadig forundret over hva folk finner seg i, men det blir vel en vane å leve sånn og man blir blind for disrespekten man får.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Carabilla skrev (På 28.2.2024 den 9.38):

Folk som har diagnoser har også rett på et privatliv, er en god grunn til at GPS på folk med demens ikke er lov, selv om det i utgangspunktet er praktisk.

Det er lov. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carabilla skrev (På 5.3.2024 den 10.13):

Jeg har en mor som går å forteller alle" intime hemligheter" rundt på bygda, hun er en klassisk narsessist fra tekstboka. Utrolig respektløst og nedverdigende for oss i familien.

Nina deler med flere tusen fremmede i tillegg, sikkert både venner og kjente av datteren som følger med også...helt forkastelig!

Lurer også veldig på hvordan hun selv hadde mottatt komando slik hun gir til mannen sin, null respekt. Hun hadde fint klart å vaske rusten av den porten selv, ærlig talt!

Hun står å ser på at mannen lager mat til henne, som om hun er 5 år å ikke klarer å lage mat selv.  Blir stadig forundret over hva folk finner seg i, men det blir vel en vane å leve sånn og man blir blind for disrespekten man får.

Respektløshet. Disrespekt er ikke et norsk ord. 

Syns det virker som herr Poppe er en gladlaks. Tviler på at han misliker opplegget deres. Han bærer henne på gullstol.🥰

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ebbeliten skrev (På 11.3.2024 den 19.07):

Respektløshet. Disrespekt er ikke et norsk ord. 

Syns det virker som herr Poppe er en gladlaks. Tviler på at han misliker opplegget deres. Han bærer henne på gullstol.🥰

Det er fullstendig lov å ha ulike meninger, du har dine og jeg mine...i mine øyne har denne dame sterke narsessistiske trekk og er ekstremt kontrollerende, på grensa til sykelig.

Selv om du enten er Nina selv eller en venn av henne, så får du tåle at ikke alle lovpriser det hun/ du  driver med.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carabilla skrev (12 timer siden):

Det er fullstendig lov å ha ulike meninger, du har dine og jeg mine...i mine øyne har denne dame sterke narsessistiske trekk og er ekstremt kontrollerende, på grensa til sykelig.

Selv om du enten er Nina selv eller en venn av henne, så får du tåle at ikke alle lovpriser det hun/ du  driver med.

Artig at du tror at man enten må være henne, eller en venn av henne, for å se en glad og fornøyd Bjørn Erik Poppe. 🤭

Jeg ser overhodet ikke narsissisme eller noe sykelig kontrollerende. Jeg ser en voksen, litt enkel dame, som ikke er redd for å ta plass eller gjøre som hun vil i livet sitt. 

Jeg syns overforbruket deres er helt sinnsykt, og lurer på hvorfor hun tar vare på alt mulig ræl. Mye av det hun feks selger ville jeg kastet for mange år siden, og absolutt ikke krevd penger for. 

Jeg syns også håret hennes er lite flatterende, og de der Turbojugend-klærne er blodharry. . Så er jeg også en helt annen type menneske, med en helt annen smak enn henne, så det er jo ganske opplagt. 

Men: dama later ikke som noe. Det du ser er det du får. Og jeg fatter ikke at folk som ikke liker henne følger så nøye med på henne at de kan klare å gi så detaljerte personkarakteristikker som narsissisme osv. 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ebbeliten skrev (5 timer siden):

de der Turbojugend-klærne er blodharry. . 

Nei. Hun er en sailorette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hundetrening kan hun vertfall ikke... Tror hun har misforstått hvordan hun bruker "klikkerten".

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carabilla skrev (På 5.3.2024 den 10.13):

Han er underdanig ja,og hun styrer skuta 🙈Men han forguder henne og kunne nok ikke tenkt seg et liv uten henne, det er lett å se. Han har jo valgt hun av en grunn. Man kan undre seg mye over ting,men mannen ser ut til å like at hun er bossy. Hun har han som en hund i bånd😅Må en svært tålmodig og rolig mann for å takle hun der,men det fant hun i han. Se for deg en litt mer bestemt mann,hadde vært krig😂😱

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Snurring skrev (På 28.2.2024 den 9.30):

Hun ivervåker kanskje yngste fordi hun har den diagnosen hun har. Jenta er kanskje ekstra sårbar, og trenger noe beskyttelse. 

Enig.

Nina og mannen har vært åpen om yngste sin diagnose og utfordringer fra hun var lita, for at andre barn og foreldre skulle forstå henne bedre og ikke vike unna. Noe de lyktes med da yngste har blitt inkludert og fikk venner.

Selv om hun nå er 18 og myndig så er hun likevel ikke som andre friske 18-åringer og hun behøver tettere oppfølging

Jeg synes det er bra at de gir henne samme frihet som jevnaldrende til å gå ut på byen, mens hun samtidig har den tryggheten i at foreldrene vet hvor hun er og raskt kan komme til unnsetning i situasjoner yngste ikke håmdterer. Selv friske 18-årige jenter kommer i situasjoner som er vanskelige å håndtere, uten å ha tryggheten med foreldrene i bakhånd. Nettopp pga foreldre er redde for å blande seg og bli stemplet overbeskyttende.

Da mine døtre ble så gamle at de var ute om kveldene, og etterhvert ute på byen, så var de alltid synlig for meg på Snapchat (ikke at vi fulgte med hele kvelden, men var det noe så visste vi hvor de var) og pappaen og jeg prentet inn i de at hvis det var et eller annet; ble for full, følte seg utrygg, evt potensiell farlig situasjon så måtte de aldri grue seg for å ringe hjem sånn at vi kunne hente de. De kom ikke til å få kjeft om de hadde drukket uten å være myndige; det viktigste var at de kom trygt hjem

Yngste til Nina og mannen ser ut som en vanlig 18-åring og vil bli behandlet deretter av folk som ikke kjenner til henne, samtidig så mangler hun evnen til å se/tenke konsekvenser og er veldig naiv og godtroende. Ett lett offer for feks menn som er ute på byen for å få seg ett ligg.  

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fasacinerende å se bursdagsbarnet Nina 56 år vise fram bursdagsgavene sine, de hadde sannsynligvis vært midt i blinken for Nina 5 år også. Diverse Legosett, sko med fargerike hjerter og snekkerbukse med søte figurer på. Lurer på hvor mange leker, sko og snekkerbukser et menneske egentlig trenger før det er nok?

Endret av cassio
tastefeil
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cassio skrev (12 minutter siden):

Fasacinerende å se bursdagsbarnet Nina 65 år vise fram bursdagsgavene sine, de hadde sannsynligvis vært midt i blinken for Nina 5 år også. Diverse Legosett, sko med fargerike hjerter og snekkerbukse med søte figurer på. Lurer på hvor mange leker, sko og snekkerbukser et menneske egentlig trenger før det er nok?

55 mener du vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Tough cookie skrev (4 minutter siden):

55 mener du vel?

56, hun hadde bursdag i går. retter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cassio skrev (22 minutter siden):

Fasacinerende å se bursdagsbarnet Nina 56 år vise fram bursdagsgavene sine, de hadde sannsynligvis vært midt i blinken for Nina 5 år også. Diverse Legosett, sko med fargerike hjerter og snekkerbukse med søte figurer på. Lurer på hvor mange leker, sko og snekkerbukser et menneske egentlig trenger før det er nok?

Et menneske på 5 år får kanskje aldri nok. Heller ikke Nina 56 år tydeligvis. Andre voksne mennesker ville ha fått nok for lenge siden. Greit nok at hun liker å skille seg ut og litt annerledes ting, men det her var too much.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært meg hadde jeg ønsket meg tilskudd til bunaden hun driver og selger ting for å anskaffe. 🙄 Det er så overflod av alt i det hjemmet... klimaverstinger! 🌏

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i alle dager er ikke Dennis hjemme hos foreldrene i påsken, og er sammen med sin sønn??? (Som han sjelden eller aldri ser).

Nina sier han egentlig skulle vært der, men valgte tydeligvis noe annet gøy 😡

• Liker 15
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...