Gå til innhold

Nina Sprell Levende


garfunkel

Anbefalte innlegg

29 minutter siden, J_1990 said:

Fikk veldig vondt i meg når jeg så de snappene! Her høres det ut som hunden holdes i live for eiernes skyld. Denne hunden trenger en tur til veterinær å bli undersøkt, finnes mange ting en dyrelege evt kan gjøre uten narkose. Stakkars lille venn! 

 

17 minutter siden, skruf said:

Jeg ble skikkelig provosert over snappene om hunden; det er tydelig at hunden er syk, noe Nina selv sier. Den er gammel og giktisk og stivner. I tillegg kjenner hun en kul i magen, og hunden er stinn/oppblåst over magen og Nina tror selv at det er kreft.

I det siste har hunden begynt å spise og spise, t.o.m kattematen som den før lot stå i fred. Konstant spising kan være et tegn på å forsøke å døyve magesmerter. Babyer med kolikk feks henger i brystet konstant pga smertene i magen. Endret adferd ift mat, avføring, dovaner, og ikke minst synlig endring skal sjekkes til dyrlege. Hunden blir ikke bedre av at Nina ikke tar den med til dyrlegen, hun bare ignorerer det. Det går ikke over, og i mens så lider hunden. For st hun ikke skal ha det vondt.

Hunder skjuler smerter godt, og en lydig hund lystrer eieren sin selv om den har smerter og er syk. Venninna mi hadde en gammel terrier som ble med å gikk den vante kveldsturen, bare timer før den ble akutt syk med nyresvikt, og neste morgen ble den avlivet. Da hadde den i flere måneder vist tegn på at helsa gikk nedover. Når en hund må bæres opp og ned trapper så har den det ikke godt… 

Nina er selverklært dyreekspert, men nå setter hun følelsene sine foran hundens ve og vel. Å holde et sykt, gammelt dyr i live pga det er vondt å avlive det er rett og slett dyreplageri. Det beste man kan gjøre for hunden (eller et annet dyr) når den dagen kommer er å innse at nå må hunden få slippe

Jeg har vært der selv for noen år siden, og det er det vondeste jeg har gjort. I etterkant så innser jeg at hunden vår burde fått sluppet noen måneder tidligere i stedet for å kamuflere smertene med smertestillende. 

Ja stakkars hund.  At hun sier så bastant den har ikke smerter, men likevel tror hun at det er kreft.
Om den lille hunden har en svulst som vokser i mageregionen, så er det langt fra behagelig.(selv godartet)  
å nekte den behandling pga egoisme er dyreplageri.

Jeg har selv måtte avlive 2 pga sykdom og alder. Jeg vet hvor forferdelig vondt der er å miste et dyr, å ta den avgjørelsen men tanken å la dem lide uten livskvalitet er vondt verre..

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

**Marshmallow** skrev (5 timer siden):

 

Ja stakkars hund.  At hun sier så bastant den har ikke smerter, men likevel tror hun at det er kreft.
Om den lille hunden har en svulst som vokser i mageregionen, så er det langt fra behagelig.(selv godartet)  
å nekte den behandling pga egoisme er dyreplageri.

Jeg har selv måtte avlive 2 pga sykdom og alder. Jeg vet hvor forferdelig vondt der er å miste et dyr, å ta den avgjørelsen men tanken å la dem lide uten livskvalitet er vondt verre..

Enig. Og så er det jo ikke sånn at om man tar hunden til dyrlege og dyrlegen finner noe alvorlig eller mener det beste er å avlive så skjer det der og da. Man får jo ta hunden med seg hjem og bestemme selv når man er klar. Hunden kunne fått smertelindring, eller f. eks vanndrivende dersom den spente magen skyldes hjerte-, lever eller nyresvikt. Det er mye lindrende behandling å få.

Jeg har selv opplevd å ha en hund som fikk hjerte- og leversvikt av medisiner for en medfødt sykdom, og da han ikke lenger hadde noen livskvalitet (måtte bæres opp og ned trappen, klarte ikke å gå) så visste vi at tiden var inne. Han elsket dyrlegen og logret og hilste på alle der inne den dagen så det var helt forj…. å ta den beslutningen og reise hjem med bare båndet i hånden, men det var det eneste rette. Og skulle vært gjort lenge før. 

Det minste Nina kan gjøre for hunden er å få den sjekket❤️

  • Liker 3
  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokkert av Nina😳Tenkte hun var annerledes. Hunden er i live pga eieren! Vi som har dyr og er glad i dem gjør ikke sånt. Hunder kan ha vondt om de ikke viser det eller lager lyd. Tenk å ikke ta den til veterinær 😒😒

  • Liker 19
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger ikke Nina,hun dukker opp i snap av og til,men hvis hun har en syk hund hun holder i live for sin egen glede er det kvalmende🤢

Stakkars hund😞

At hun tror hun er dyrenes professor har jeg fått med meg. Har tidligere sett på snap hvor krass hun er om noen påstår hun ikke vet alt om dyr, husker ikke nøyaktig situasjon,men nåde dem som sier i mot. Spesiell oppførsel!

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M.H85 skrev (1 time siden):

Følger ikke Nina,hun dukker opp i snap av og til,men hvis hun har en syk hund hun holder i live for sin egen glede er det kvalmende🤢

Stakkars hund😞

At hun tror hun er dyrenes professor har jeg fått med meg. Har tidligere sett på snap hvor krass hun er om noen påstår hun ikke vet alt om dyr, husker ikke nøyaktig situasjon,men nåde dem som sier i mot. Spesiell oppførsel!

Dessverre er dama professor i det meste. Hun tåler jo ikke kommentarer på noe av det hun gjør eller sier, selv om det er velmente råd. Har jo sett hvordan hun sitter og svarer følgerne sine på snap. 

  • Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

J_1990 skrev (1 minutt siden):

Dessverre er dama professor i det meste. Hun tåler jo ikke kommentarer på noe av det hun gjør eller sier, selv om det er velmente råd. Har jo sett hvordan hun sitter og svarer følgerne sine på snap. 

Nemlig. De gangene jeg har sett hennes snapper har jeg merket det samme. Denne mannen hennes virker også til å være en stor tøffelhelt. Ingen tvil hvem som er sjefen der. Hun virker ikke ha særlig forståelse for andre, ser seg selv og hennes meninger teller.....

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kruttønne
Ebbeliten skrev (2 timer siden):

Jeg tenker at dama vet når det er på tide å kontakte veterinær. 

Det tror jeg ikke, for den stakkars hunden skulle ha vært til veterinær for lenge siden. Den skulle heller aldri ha fått lov til å spise kattemat. 
jeg er faktisk veldig sjokkert over holdningene hennes når det kommet den hunden, og i  mye ellers.  Hun hever seg over det meste, også at det er båndtvang for små hunder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kruttønne skrev (6 timer siden):

Det tror jeg ikke, for den stakkars hunden skulle ha vært til veterinær for lenge siden. Den skulle heller aldri ha fått lov til å spise kattemat. 
jeg er faktisk veldig sjokkert over holdningene hennes når det kommet den hunden, og i  mye ellers.  Hun hever seg over det meste, også at det er båndtvang for små hunder. 

Husker jeg likte henne godt i starten, men så kom det mer og mer fram hennes mangel på ydmykhet og det faktum at hun faktisk ikke vet absolutt alt. Hun er en bedreviter av dimensjoner, og maken til "jeg vet best" har jeg sjeldent sett. Den lille Pippi-hunden har jeg så vondt av, hun får absolutt ikke den oppfølging hun trenger. Og det med båndtvangen hun hever seg over, det får meg rasende. Total mangel på respekt! Samme med utlevering av datterens behov/diverse, alt hun sier er kun for å vise hvor god forelder hun er. Nei, ingen følger, ingen fan. 

  • Liker 15
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier hun har nyheter å fortelle, men må ha godkjennelse for å fortelle.. spent på hva det er! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EllaSays skrev (10 timer siden):

Husker jeg likte henne godt i starten, men så kom det mer og mer fram hennes mangel på ydmykhet og det faktum at hun faktisk ikke vet absolutt alt. Hun er en bedreviter av dimensjoner, og maken til "jeg vet best" har jeg sjeldent sett. Den lille Pippi-hunden har jeg så vondt av, hun får absolutt ikke den oppfølging hun trenger. Og det med båndtvangen hun hever seg over, det får meg rasende. Total mangel på respekt! Samme med utlevering av datterens behov/diverse, alt hun sier er kun for å vise hvor god forelder hun er. Nei, ingen følger, ingen fan. 

Så enig!

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M.H85 skrev (1 minutt siden):

Så enig!

Ei dame som ikke følger regler når det ikke passer seg. Er jammen glad slippe være hennes nabo.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner ikke at hun hver morgen filmer seg selv i truse og bh (eller tapete pupper uten bh) og legger ut på snap. Jeg følger noen influencere, og dette er IKKE vanlig content. Synes det er veldig spesielt

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo også noe ekstremt usjarmerende med et menneske i 50-åra som "ikke liker grønnsaker" 

Jeg trodde ikke det var mulig. Synes hun overfokuserer på vekt, snakker ikke om helse. Ikke rart hun er mye sliten, det hun spiser har veldig lite næring og energi. (Ja, hun viser hva hun spiser) 

  • Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nikoline Amundsen er ei jeg følger som ofte filmer morgenstell/starter dagen på bader i truse og bh før hun kler på seg, eller truse og bh i senga. Hun er sponset av bl.a Carlings og viser undertøy på mellom klesskift 

Sara Emilie likeså; filmer seg ofte i truse og bh, ikke bare på badet, men også stue og kjøkken

Helene Drage har regelmessig «come dress with me» der hun kler på seg dagens antrekk og har på seg truse og bh når hun begynner å kle på seg.,

Christine Ygre Skrorve har ofte sminkevideoer der hun sminker seg og sitter med truse og bh på.

Caroline Berg Eriksen lager t.o.m kaffe i ført jeans og gjennomsiktig bh.

Så det er ikke så veldig spesielt av influencere å legge ut snap/video av seg selv i truse og bh. Nina er ikke alene om det i allefall

Det jeg synes er mere kritikkverdig enn å filme seg på badet i truse og bh er at hun for noen dager siden sa at hun tenker på å gå ned flere kilo enn de to kiloene som mangler før hun når det målet hun satte seg for noen år siden. Hun har brukt ca 2 år på å gå ned 26kg, noe som er en sunn vektnedgang mtp antall kilo over tid i stedet for å leve på shakes og rase ned mange kilo på kort tid

Hun har ei sunn vekt nå ift hvor høy hun er, og jeg synes hun ser fin ut. Men at hun nå når målet er nådd likevel vil gå ned enda mere så er det kort vei fra sunn slanking og til en spiseforstyrrelse. Da har hun blitt hekta på vektnedgang og blind for eget speilbilde hvis hun mener hun må enda lavere ned i vekt. Nina er ei lang dame, hun må ikke se på antall kilo vekta viser men vekt satt opp mot høyde. Jeg feks er lavere enn Nina, ergo er det naturlig at jeg veier mindre og likevel har ei sunn vekt. Hun bruker medium i klær, en helt normal og gjennomsnittlig klesstørrelse.   

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (3 minutter siden):

Nikoline Amundsen er ei jeg følger som ofte filmer morgenstell/starter dagen på bader i truse og bh før hun kler på seg, eller truse og bh i senga. Hun er sponset av bl.a Carlings og viser undertøy på mellom klesskift 

Sara Emilie likeså; filmer seg ofte i truse og bh, ikke bare på badet, men også stue og kjøkken

Helene Drage har regelmessig «come dress with me» der hun kler på seg dagens antrekk og har på seg truse og bh når hun begynner å kle på seg.,

Christine Ygre Skrorve har ofte sminkevideoer der hun sminker seg og sitter med truse og bh på.

Caroline Berg Eriksen lager t.o.m kaffe i ført jeans og gjennomsiktig bh.

Så det er ikke så veldig spesielt av influencere å legge ut snap/video av seg selv i truse og bh. Nina er ikke alene om det i allefall

Det jeg synes er mere kritikkverdig enn å filme seg på badet i truse og bh er at hun for noen dager siden sa at hun tenker på å gå ned flere kilo enn de to kiloene som mangler før hun når det målet hun satte seg for noen år siden. Hun har brukt ca 2 år på å gå ned 26kg, noe som er en sunn vektnedgang mtp antall kilo over tid i stedet for å leve på shakes og rase ned mange kilo på kort tid

Hun har ei sunn vekt nå ift hvor høy hun er, og jeg synes hun ser fin ut. Men at hun nå når målet er nådd likevel vil gå ned enda mere så er det kort vei fra sunn slanking og til en spiseforstyrrelse. Da har hun blitt hekta på vektnedgang og blind for eget speilbilde hvis hun mener hun må enda lavere ned i vekt. Nina er ei lang dame, hun må ikke se på antall kilo vekta viser men vekt satt opp mot høyde. Jeg feks er lavere enn Nina, ergo er det naturlig at jeg veier mindre og likevel har ei sunn vekt. Hun bruker medium i klær, en helt normal og gjennomsnittlig klesstørrelse.   

De er vel 20 år yngre alle sammen🤔Har litt å si mener jeg! Hun har barn på samme alder de du nevner🙈🙈

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M.H85 skrev (1 minutt siden):

De er vel 20 år yngre alle sammen🤔Har litt å si mener jeg! Hun har barn på samme alder de du nevner🙈🙈

Hvorfor i all verden har det noe som helst å si at de er yngre? Veldig dårlig argument. 
Man er ikke død fordi om man har passert 50, selv blir jeg 51 i år, i dag har jeg lårkort kjole på….riktignok med sykkelshorts under….

  • Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tessa12 skrev (17 minutter siden):

Hvorfor i all verden har det noe som helst å si at de er yngre? Veldig dårlig argument. 
Man er ikke død fordi om man har passert 50, selv blir jeg 51 i år, i dag har jeg lårkort kjole på….riktignok med sykkelshorts under….

Det synes jeg og det må jeg få lov å mene. Hva har en lårkort kjole med sykkelshorts med dette å gjøre?😅

Det er så absolutt forskjell på å filme seg i trusa for hele norge når man er godt voksen, eller hadde du likt hvis din mor på 75(!?)+ hadde filmet seg i bh og truse offentlig på facebook,snap +. 

Jeg synes ikke noe om noen som filmer seg i trusa eller tangaen,men når man har voksne barn ends verre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...