Gå til innhold

Nina Sprell Levende


garfunkel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Blubbalubba skrev (20 minutter siden):

Så snasent at ho blottlegger puppene såpass🤮

Slettet

Endret av Janne1975
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er turboneger de skal annonsere til hele verden at de er fans av ja? Må bare få si at det er det mest harry jeg ser, folk som skal etterligne artist/gruppa de hører på som om de skulle vært snytt ut av nesa på de, eller et halloween oitfit.

Må være sykt slitsomt for medlemmer av turboneger å møte på disse gjengene verden rundt. Når de er på ferie og bare vil være i fred, eller på turné og vil ha egentid på dagtid. så kommer denne gjengen springende etter de 🤣🤣

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må alltid kjøpe kvota? Men det drikkes aldri opp så de har flere skap fulle med alkohol og nå vet hun ikke hvor de skal gjøre av alt de nettopp kjøpte. Hva er vitsen?🤷🏻‍♀️ virker som det må handles mest mulig og ha fullest mulig skap hele tiden. Shoppingavhengighet?

  • Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J_1990 skrev (22 minutter siden):

Vi må alltid kjøpe kvota? Men det drikkes aldri opp så de har flere skap fulle med alkohol og nå vet hun ikke hvor de skal gjøre av alt de nettopp kjøpte. Hva er vitsen?🤷🏻‍♀️ virker som det må handles mest mulig og ha fullest mulig skap hele tiden. Shoppingavhengighet?

Jepp..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J_1990 skrev (25 minutter siden):

Vi må alltid kjøpe kvota? Men det drikkes aldri opp så de har flere skap fulle med alkohol og nå vet hun ikke hvor de skal gjøre av alt de nettopp kjøpte. Hva er vitsen?🤷🏻‍♀️ virker som det må handles mest mulig og ha fullest mulig skap hele tiden. Shoppingavhengighet?

Må handle, alltid… Jeg tenkte også på at det må være midt i blinken for Dennis som bor hos dem, som er over middels glad i å drikke. 3 overfylte barskap og sikkert ikke kontroll på hvor mye som er i dem, eller i flaskene 😉

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser ikke hva som er så galt i å kjøpe opp kvota med alkohol når man reiser utenlands og det er så mye billigere. Vi gjør også det selv om jeg ikke drikker alkohol i det hele tatt og mannen min tar seg et glass vin en sjelden gamg+han samler på gin og skotsk malt. Vi har ikke barskap i stua (synes det er litt harry å ha alkohol stående synlig i et barskap/glasskap, men vi har to hyller i matboden som er lagret med vin.

Veldig greit å ta med som vertinnegave hvis vi blir invitert på middag, eller gi bort i gave. Har også skjedd at naboen har glemt polet og spurt om å låne ei flaske. Så å benytte seg av taxfree-kvota med de avgiftene og prisene her til lands vil jeg ikke akkurat si er handlegalskap

Sønnen har vel heller ikke gått ut med at han er alkoholiker, og uansett så er det ikke riktig at foreldrene må kvitte seg med all alkohol i huset pga en voksen sønn bor hos de i en periode etter et brudd

Har ikke inntrykk av at Nina drikker og fester mye, er jo mye kalorier i alkohol. Og de gangene de er i sosiale lag så er Nina den som tar tidligst kveld, mens mannen drikker innpå. De er i 50-årene, det er ganske normalt at voksne mennesker har et lager med alkohol  i hus og må ikke innom polet hvis de skal i festlige lag.

Man sparer hundrevis av kroner på å kjøpe med seg kvota, tommel opp for det. De som røyker/snuser kjøper jo også opp kvota si. Noe annet ville vært økonomisk dumt. 

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fulgt henne en stund men får en følelse at hun prøver hardt på et eller annet. Hun er jo blitt over 50 men virker som om hun prøver så godt hu kan å være yngre. Og jeg kjenner at jeg blir uvel av hele settingen der. Kristin har jo vært knallhard på dette med sønnen hennes i media men det virker som om Nina bare driter i det og utleverer enormt mye rundt barnebarnet hennes. 

En ting er sikkert, jeg kommer ikke til å følge henne lengre, hun gjør meg matt

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Team retriever skrev (1 time siden):

Jeg har fulgt henne en stund men får en følelse at hun prøver hardt på et eller annet. Hun er jo blitt over 50 men virker som om hun prøver så godt hu kan å være yngre. Og jeg kjenner at jeg blir uvel av hele settingen der. Kristin har jo vært knallhard på dette med sønnen hennes i media men det virker som om Nina bare driter i det og utleverer enormt mye rundt barnebarnet hennes. 

En ting er sikkert, jeg kommer ikke til å følge henne lengre, hun gjør meg matt

Ja, hun utleverer voldsomt. Da K gikk live her forleden svarte hun ikke dem som spurte om Ninas utlevering av sønnen, og det var mange. Hun svarte på alt mulig annet. Det kan jo tenkes at K ikke orker å si fra om dette fordi avlastningen hun får er for dyrebar. Eller at hun sier fra støtt og stadig men Nina står på sitt og mener hun ikke utleverer? Nina er jo ikke den som tar kritikk best, for å si det sånn. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Team retriever skrev (13 timer siden):

Jeg har fulgt henne en stund men får en følelse at hun prøver hardt på et eller annet. Hun er jo blitt over 50 men virker som om hun prøver så godt hu kan å være yngre. Og jeg kjenner at jeg blir uvel av hele settingen der. Kristin har jo vært knallhard på dette med sønnen hennes i media men det virker som om Nina bare driter i det og utleverer enormt mye rundt barnebarnet hennes. 

En ting er sikkert, jeg kommer ikke til å følge henne lengre, hun gjør meg matt

Synes ikke det er noe galt å leve ungdommelig selv om man har passert 50! 
 

Det andre du skriver er jeg enig i. 

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan det være Kristin sitt ansvar hva Dennis sin mor poster på SoMe? Dennis burde ta tak i dette!

At K valgte å ikke svare på spørsmålene vet vi ikke grunnen til, men jeg mener uansett dette er Dennis sitt ansvar 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruRosa skrev (1 time siden):

Hvordan kan det være Kristin sitt ansvar hva Dennis sin mor poster på SoMe? Dennis burde ta tak i dette!

At K valgte å ikke svare på spørsmålene vet vi ikke grunnen til, men jeg mener uansett dette er Dennis sitt ansvar 

 

Dennis er jo like ille selv

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HerKommerMummi skrev (1 time siden):

Dennis er jo like ille selv

Jeg vet.

Men når barnet har samvær med pappa (eller pappas familie) er det vel hans ansvar, ikke Kristins? 

Vi vet ikke hva K har sagt eller ikke sagt "på privaten", og det var tydelig i direktesendingen at hun ikke ville kommentere dette offentlig. Hun har vel sine grunner, på samme måten hun ikke vil gå i detalj ang bruddet med D.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FruRosa skrev (5 timer siden):

Hvordan kan det være Kristin sitt ansvar hva Dennis sin mor poster på SoMe? Dennis burde ta tak i dette!

At K valgte å ikke svare på spørsmålene vet vi ikke grunnen til, men jeg mener uansett dette er Dennis sitt ansvar 

 

K sa på livesendingen på IG at Nina har vært fantastisk og stilt opp for HENNE i travle perioder. Da virker det også naturlig å ha en dialog om hvor mye eller lite hun ønsker at sønnen skal eksponeres når han er i Stavanger. Til tider har D dessuten vært rundt og festet i andre byer og knapt sett sønnen mens han har vært hos besteforeldrene. Og som noen andre her sa, han eksponerer selv over en lav sko, virker ikke som det er så viktig for ham å skjerme sønnen. Så da blir vel også dette K sitt ansvar, riktig eller ikke…

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janne1975 skrev (2 timer siden):

K sa på livesendingen på IG at Nina har vært fantastisk og stilt opp for HENNE i travle perioder. Da virker det også naturlig å ha en dialog om hvor mye eller lite hun ønsker at sønnen skal eksponeres når han er i Stavanger. Til tider har D dessuten vært rundt og festet i andre byer og knapt sett sønnen mens han har vært hos besteforeldrene. Og som noen andre her sa, han eksponerer selv over en lav sko, virker ikke som det er så viktig for ham å skjerme sønnen. Så da blir vel også dette K sitt ansvar, riktig eller ikke…

Forsåvidt enig i det, men hva kan egentlig K gjøre? For alt vi vet har hun sagt i fra, uten at Nina bryr seg (foruten å la vær å vise barnets ansikt, det har hun sagt en gang for lenge siden at hun ikke har lov til).

Poenget er at vi vet ikke hva som blir diskutert mellom K og ekssvigerfamilien. Jeg synes også at Nina eksponerer barnet for mye, men K kan vel ikke nekte samvær på bakgrunn av det?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruRosa skrev (21 minutter siden):

Forsåvidt enig i det, men hva kan egentlig K gjøre? For alt vi vet har hun sagt i fra, uten at Nina bryr seg (foruten å la vær å vise barnets ansikt, det har hun sagt en gang for lenge siden at hun ikke har lov til).

Poenget er at vi vet ikke hva som blir diskutert mellom K og ekssvigerfamilien. Jeg synes også at Nina eksponerer barnet for mye, men K kan vel ikke nekte samvær på bakgrunn av det?

Det kan hende K bare må finne seg i at Nina gjør som hun vil dersom hun skal få den avlastningen hun trenger. Det virker som om Nina alltid tar imot barnebarnet sitt med åpne armer, uansett for hvor lenge av gangen, og det er nok verdt veldig mye. Kan hende Nina mener hun ikke eksponerer så lenge hun ikke viser ansiktet hans (selv om hun blingser av og til og faktisk gjør det). Hun har jo eksponert sin egen datter også fra tidlig barndom, med diagnose og full sykehistorie.. Tidene og synet på dette har forandret seg, men kanskje Nina ikke synes det er så farlig å vise barnebarnet i badebukse, interessene hans, klærne, håret og stemmen hans - alle ting som gjør at følgerne hennes lett kunne kjent ham igjen overalt. Det er i hvert fall ikke en kamp Dennis gidder å ta eller ser ut til å bry seg om. 

Endret av Janne1975
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

☝ Enig!

Det er nok ikke bare lett for K akkurat dette.

Hun er glad i Nina, og de har fremdeles et nært forhold. Nina er fantastisk med barnet (bortsett fra eksponeringen), og er egentlig den eneste avlastningen K har. 

  • Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei Nina! Nå fikk jeg vondt i meg. Trodde at de hadde kunnskap om dyr. 

Dyr har smerter lenge før de viser tegn til det. Når de viser «svakheter» som smerte er det ofte for sent i høy alder, slik som hunden er. 
 

hun vil ikke ta den med til dyrlege for hunden ikke overlever narkose. Det er mye de kan finne ut av med hjelp av blodprøver. 
En dyrlege ville uansett aldri gitt narkose til den hunden for å operere bort  kreft (Nina tror hunden har kreft) pga hundens alder er det kun snakk om lindring. 
 

Dyrleger vet hvilken risiko det utgjør. Min 16år gamle skogskatt har alltid fått løveklipp på sommeren. Men siden han ble 16 i år så sa  dyrlegen at han ikke skulle unødvendig i narkose mer, for det er ikke forsvarlig med tanke på alder.
og her snakker vi om en veldig lett innsovning i forhold til operasjon eks 

katten er helt frisk utenom (bekreftet av senior blodprøver)

  

Endret av **Marshmallow**
  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

**Marshmallow** skrev (3 timer siden):

Nei nei Nina! Nå fikk jeg vondt i meg. Trodde at de hadde kunnskap om dyr. 

Dyr har smerter lenge før de viser tegn til det. Når de viser «svakheter» som smerte er det ofte for sent i høy alder, slik som hunden er. 
 

hun vil ikke ta den med til dyrlege for hunden ikke overlever narkose. Det er mye de kan finne ut av med hjelp av blodprøver. 
En dyrlege ville uansett aldri gitt narkose til den hunden for å operere bort  kreft (Nina tror hunden har kreft) pga hundens alder er det kun snakk om lindring. 
 

Dyrleger vet hvilken risiko det utgjør. Min 16år gamle skogskatt har alltid fått løveklipp på sommeren. Men siden han ble 16 i år så sa  dyrlegen at han ikke skulle unødvendig i narkose mer, for det er ikke forsvarlig med tanke på alder.
og her snakker vi om en veldig lett innsovning i forhold til operasjon eks 

katten er helt frisk utenom (bekreftet av senior blodprøver)

  

Fikk veldig vondt i meg når jeg så de snappene! Her høres det ut som hunden holdes i live for eiernes skyld. Denne hunden trenger en tur til veterinær å bli undersøkt, finnes mange ting en dyrelege evt kan gjøre uten narkose. Stakkars lille venn! 

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

**Marshmallow** skrev (3 timer siden):

Nei nei Nina! Nå fikk jeg vondt i meg. Trodde at de hadde kunnskap om dyr. 

Dyr har smerter lenge før de viser tegn til det. Når de viser «svakheter» som smerte er det ofte for sent i høy alder, slik som hunden er. 
 

hun vil ikke ta den med til dyrlege for hunden ikke overlever narkose. Det er mye de kan finne ut av med hjelp av blodprøver. 
En dyrlege ville uansett aldri gitt narkose til den hunden for å operere bort  kreft (Nina tror hunden har kreft) pga hundens alder er det kun snakk om lindring. 
 

Dyrleger vet hvilken risiko det utgjør. Min 16år gamle skogskatt har alltid fått løveklipp på sommeren. Men siden han ble 16 i år så sa  dyrlegen at han ikke skulle unødvendig i narkose mer, for det er ikke forsvarlig med tanke på alder.
og her snakker vi om en veldig lett innsovning i forhold til operasjon eks 

katten er helt frisk utenom (bekreftet av senior blodprøver)

  

Jeg ble skikkelig provosert over snappene om hunden; det er tydelig at hunden er syk, noe Nina selv sier. Den er gammel og giktisk og stivner. I tillegg kjenner hun en kul i magen, og hunden er stinn/oppblåst over magen og Nina tror selv at det er kreft.

I det siste har hunden begynt å spise og spise, t.o.m kattematen som den før lot stå i fred. Konstant spising kan være et tegn på å forsøke å døyve magesmerter. Babyer med kolikk feks henger i brystet konstant pga smertene i magen. Endret adferd ift mat, avføring, dovaner, og ikke minst synlig endring skal sjekkes til dyrlege. Hunden blir ikke bedre av at Nina ikke tar den med til dyrlegen, hun bare ignorerer det. Det går ikke over, og i mens så lider hunden. For st hun ikke skal ha det vondt.

Hunder skjuler smerter godt, og en lydig hund lystrer eieren sin selv om den har smerter og er syk. Venninna mi hadde en gammel terrier som ble med å gikk den vante kveldsturen, bare timer før den ble akutt syk med nyresvikt, og neste morgen ble den avlivet. Da hadde den i flere måneder vist tegn på at helsa gikk nedover. Når en hund må bæres opp og ned trapper så har den det ikke godt… 

Nina er selverklært dyreekspert, men nå setter hun følelsene sine foran hundens ve og vel. Å holde et sykt, gammelt dyr i live pga det er vondt å avlive det er rett og slett dyreplageri. Det beste man kan gjøre for hunden (eller et annet dyr) når den dagen kommer er å innse at nå må hunden få slippe

Jeg har vært der selv for noen år siden, og det er det vondeste jeg har gjort. I etterkant så innser jeg at hunden vår burde fått sluppet noen måneder tidligere i stedet for å kamuflere smertene med smertestillende. 

  • Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...