Gå til innhold

Nina Sprell Levende

garfunkel

Anbefalte innlegg

Tråden er ryddet for persondebatt.

Måne, admin. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Så nå på snap at Mille betaler 5000… kr hver mnd for å bo hjemme… Er enig i at «voksne barn» som fortsatt bor hjemme skal betale litt for seg ,men 5000??  Så vidt jeg vet har ikke Mille noen jobb? (mulig jeg har gått glipp av noe der) isåfall er det vel noen stønader som dekker det beløpet? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk nysgjerrig skrev (11 minutter siden):

Så nå på snap at Mille betaler 5000… kr hver mnd for å bo hjemme… Er enig i at «voksne barn» som fortsatt bor hjemme skal betale litt for seg ,men 5000??  Så vidt jeg vet har ikke Mille noen jobb? (mulig jeg har gått glipp av noe der) isåfall er det vel noen stønader som dekker det beløpet? 

I en snap etterpå skriver hun at hun ble ufør da hun ble 18.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk nysgjerrig skrev (10 minutter siden):

Hun er ufør. Enig, 5000 er myyyyye. Og får utbetalt en sum av foreldrene hver torsdag,  de er hennes verger. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor han sønnen som nettopp ble pappa hjemme nå? Hun viste et kjøleskap i en utebod/garasje der han hadde spesialmat han spiste i forbindelse med trening. Og babyen er jo der "hele tiden".

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viki6 skrev (2 timer siden):

Bor han sønnen som nettopp ble pappa hjemme nå? Hun viste et kjøleskap i en utebod/garasje der han hadde spesialmat han spiste i forbindelse med trening. Og babyen er jo der "hele tiden".

Her skjer det nok mye i kulissene som ikke kommer frem. Opplever henne som falsk og tilgjort. Deler på en måte absolutt alt, men kun den rosenrøde og lystige siden. Som de fleste andre influensere

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan virke som om sønnen bor hjemme (jfr innlegget om treingsmaten i kjøleskapet) Det er kanskje ikke så unormalt mtp at han og barnemor ikke er sammen lengre.

Men samtidig virker det jo som om det er farmor som har ansvaret for babyen når den er der (veldig ofte) Bl.a er det hun som har babyen liggende hos seg, i sånn bedside-crib. Bare det er jo litt merkelig....

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viki6 skrev (3 timer siden):

Nei. De eier en leilighet som er ganske nær der de bor som han leier av de.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angel75 skrev (1 minutt siden):

Nei. De eier en leilighet som er ganske nær der de bor som han leier av de.

Men den sa hun jo at var mindre enn rommet til Mille. At Mille hadde bedre plass på det rommet enn hun ville ha fått i den leiligheten. Bor det en familie på to voksne og en baby i den?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viki6 skrev (36 minutter siden):

Men den sa hun jo at var mindre enn rommet til Mille. At Mille hadde bedre plass på det rommet enn hun ville ha fått i den leiligheten. Bor det en familie på to voksne og en baby i den?

Nina sa at han leide den leiligheten iallefall her om dagen, mer enn det vet ikke jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viki6 skrev (52 minutter siden):

Han bor alene i den leiligheten. Baby og barnemor bor et annet sted.

Endret av FruRosa
Autocorrect forandret barnemor til barnekor 😁
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angel75 skrev (23 timer siden):

Hun er ufør. Enig, 5000 er myyyyye. Og får utbetalt en sum av foreldrene hver torsdag,  de er hennes verger. 

Vil jo sikkert være ufør resten av livet… og det blir man ikke rik av… så jeg synes 5000 er mye jeg også. Men det er klart, noen må jo finansiere alt det «sunne» snopet, handlinga på nett, klær, nips og naps. Aldri sett et så overfylt hus noen gang av rot og skrot… selger jo unna en del men kjøper inn igjen like mye.. 🫣

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke 5000 kr i mnd var mye. Alternativet er jo at hun flytter ut, jeg tviler sterkt på at hun finner et eget sted som koster 5000 eller mindre? Jeg vil også tro at å bo hjemme drar med seg litt goder som mat, renhold, vasking av klær og lignende? 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sammy! skrev (4 timer siden):

Jeg syns ikke 5000 kr i mnd var mye. Alternativet er jo at hun flytter ut, jeg tviler sterkt på at hun finner et eget sted som koster 5000 eller mindre? Jeg vil også tro at å bo hjemme drar med seg litt goder som mat, renhold, vasking av klær og lignende? 

Det er mye når jenta er ufør - og alltid vil være det. Da hadde jeg heller latt henne bo hjemme for mye billigere og hjulpet henne med å spare penger til feks egenkapital - ikke brukt så mye penger på klær, nips og naps! Er det noe dem ikke trenger mer av er det det! 

Endret av Doffenhardaua
  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doffenhardaua skrev (19 minutter siden):

Det er mye når jenta er ufør - og alltid vil være det. Da hadde jeg heller latt henne bo hjemme for mye billigere og hjulpet henne med å spare penger til feks egenkapital - ikke brukt så mye penger på klær, nips og naps! Er det noe dem ikke trenger mer av er det det! 

Kunne ikke vært mer enig i alt du skriver. Merkelig å ta så mye. Da mine barn var ungdommer leste jeg dessuten et sted at man har forsørgerplikt til de er ferdig med videregående, og da er mange fylt 19 år. Men uansett kunne det aldri falt meg inn å ta husleie av dem, verken da eller i perioder senere da de vendte hjem, selv om alle hadde jobb og dermed inntekt fra 16-års alder. 

Endret av Janne1975
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doffenhardaua skrev (2 timer siden):

Enig, men nå hadde det uansett vært uaktuelt å ta leie når de er under en viss alder og hvertfall som 18-åring 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5000 kr er ikke mye å betale for husleie, strøm, Internett, mat og få vasket klær. Hun er ung ufør så hun får nærmere 27 000 kr før skatt så hun kan nok spare en del. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5000 for kost og losji er ikke mye. Det er også, for alt vi vet, mulig at de pengene går på en egen konto som blir tilgjengelig ved eventuelt boligkjøp senere.

Det er også viktig å øve seg på å tenke økonomi, se hvordan man må prioritere og holde betalingsavtaler. 

Nina kan sikkert arresteres for mye, men ikke dette. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes 5000 kr er mye for en ufør 18 åring! Vi har to sønner i full jobb boende hjemme ennå, de betaler ingenting for det. Men sparer lønnen sin til egenkapital slik at de vil få råd til å kjøpe egen bolig etterhvert. 

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs Kaizer skrev (23 minutter siden):

Synes 5000 kr er mye for en ufør 18 åring! Vi har to sønner i full jobb boende hjemme ennå, de betaler ingenting for det. Men sparer lønnen sin til egenkapital slik at de vil få råd til å kjøpe egen bolig etterhvert. 

Det er noe av det som er så fint, man finner løsninger som passer for seg og sine. Slik gjør de, sånn gjør du. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...