AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #1 Del Skrevet 3. november 2022 Hei. Tok oppkjøring en gang for ca 2 år siden og strøyk skikkelig. Men da hadde jeg en sensor som konstant kjefta på meg, og jeg tok på manuell. Jeg var piss nervøs, og alt ble feil. Gjorde masse idiotiske feil som jeg ikke har gjort før. Jeg tok stryken skikkelig tungt. Så kom korona, jeg flytta, andre ting skjedde, så det tok en stund før jeg startet på igjen. Nå har jeg straks oppkjøring, og har følt meg klar lenge, og kjørelærer har sagt at jeg er klar og at jeg er flink. Men så hadde vi en "liksom-oppkjøring" i dag, og da funker ingenting for meg. Jeg ble skikkelig nervøs, og gjorde masse feil. Lå til venstre i rundkjøring selv om jeg skulle rett frem. Klarer ikke rygge riktig. Skal inn neste vei til høyre, men legger ikke merke til veien, blir stressa og bremser. Glemmer å bruke blinklys. IDIOTfeil, som jeg aldri gjør ellers. Og jeg VET at nervøsiteten kommer til å bli enda verre på oppkjøringa. Jeg vet jo hvordan jeg var på den første oppkjøringa også. Man skulle tro jeg aldri hadde kjørt før. Noen som har vært ekstremt nervøs før på oppkjøring? Hva hjalp for deg? Hvordan få til det her selv om nervene gir meg tunnellsyn og jeg holder på å spy hele turen?? Kjører som nevnt fint ellers, og har kjørt og kjørt og kjørt i over 2 år, selv om jeg har tatt pause fra kjøreskole. Så jeg kan det jo! Anonymkode: 2e23a...dfd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #2 Del Skrevet 3. november 2022 Nå tar jeg automat, altså. Følte jeg måtte, for at det skulle bli lettere for meg. TS Anonymkode: 2e23a...dfd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #3 Del Skrevet 4. november 2022 Nervøsitet er noe dritt, og kan ødelegge for selv den beste sjåfør! Prøv å slapp av (enklere sagt enn gjort), og lat som det er en helt normal kjøretur. Du kan også prøve å tenke deg til et godt minne mens du kjører. Tenk på pusten din og tenk deg tilbake til noe trivelig. Nervøsitet er egentlig den samme reaksjonen kroppen får når den er glad, så prøv å snu om nervøsiteten til noe bra. Jeg har troa på deg, masse lykke til med førerprøven!🥰 Anonymkode: 2bd93...b10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #4 Del Skrevet 5. november 2022 20 hours ago, AnonymBruker said: Nervøsitet er noe dritt, og kan ødelegge for selv den beste sjåfør! Prøv å slapp av (enklere sagt enn gjort), og lat som det er en helt normal kjøretur. Du kan også prøve å tenke deg til et godt minne mens du kjører. Tenk på pusten din og tenk deg tilbake til noe trivelig. Nervøsitet er egentlig den samme reaksjonen kroppen får når den er glad, så prøv å snu om nervøsiteten til noe bra. Jeg har troa på deg, masse lykke til med førerprøven!🥰 Anonymkode: 2bd93...b10 Takk for tips! Jeg må bare ta det med ro og ikke stresse. Jeg blir stressa fordi jeg vet at det er satt av tid til prøven. Hva skjer om jeg bruker 5 minutter på å finne et sted å snu? Bruker lang tid på å parkere? Kjører feil og ødelegger hele den planlagte ruta? Men jeg må bare drite i det der. Vet noen om det er mulig å spørre om ruta før vi begynner å kjøre? Hvor skal vi kjøre, og blir det mest landevei eller bykjøring? Jeg liker minst å kjøre motorvei, så det hadde vært greit å vite om jeg skal det eller ikke. Skal jeg det ikke, så er det ett stressmoment mindre. Skal jeg det, så forbereder jeg meg på det. Det er ikke sånn at jeg vanligvis stresser når jeg kjører på motorvei. Men da har jeg ingen å bevise noe for, så jeg tar færre forbikjøringer enn det kjørelærer mener jeg bør. 😅 Anonymkode: 2e23a...dfd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #5 Del Skrevet 5. november 2022 Been there.. Nervøsitet kan få de fleste til å se ut som udugelige sjåfører. Jeg drakk to pils før oppkjøring og fikk da roet meg ned såpass at jeg kjørte feilfritt. Anonymkode: 1ccbc...600 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #6 Del Skrevet 5. november 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Takk for tips! Jeg må bare ta det med ro og ikke stresse. Jeg blir stressa fordi jeg vet at det er satt av tid til prøven. Hva skjer om jeg bruker 5 minutter på å finne et sted å snu? Bruker lang tid på å parkere? Kjører feil og ødelegger hele den planlagte ruta? Men jeg må bare drite i det der. Vet noen om det er mulig å spørre om ruta før vi begynner å kjøre? Hvor skal vi kjøre, og blir det mest landevei eller bykjøring? Jeg liker minst å kjøre motorvei, så det hadde vært greit å vite om jeg skal det eller ikke. Skal jeg det ikke, så er det ett stressmoment mindre. Skal jeg det, så forbereder jeg meg på det. Det er ikke sånn at jeg vanligvis stresser når jeg kjører på motorvei. Men da har jeg ingen å bevise noe for, så jeg tar færre forbikjøringer enn det kjørelærer mener jeg bør. 😅 Anonymkode: 2e23a...dfd Det er alltid satt av ekstra god tid på førerprøvene. Det er satt opp 75 minutter, men som oftest er prøven ferdig på 60 minutter. Hvor dere kjører kommer helt ann på hvor du bor, men du må helt sikkert en tur på motorveien om dere har det der du er fra. Her jeg er fra består førerprøven av en liten tur i sentrum, boligfelt også en god del landevei - da også smal landevei. Det er det ikke like mye av i for eksempel Oslo. Det er lov å spørre om du får vite hvor dere skal kjøre før dere begynner, men det er ikke sikkert du får det. Usikker på hvordan den praksisen er. Kan jeg få spørre, hvilken trafikkstasjon skal du kjøre opp på? Og til slutt: sensor ønsker å føle seg trygg i bilen sammen med deg. Du kan også spørre om trafikklæreren din får være med på oppkjøringen, om du tror det hjelper. Læreren får uansett betalt for tiden. Anonymkode: 2bd93...b10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #7 Del Skrevet 5. november 2022 4 hours ago, AnonymBruker said: Det er alltid satt av ekstra god tid på førerprøvene. Det er satt opp 75 minutter, men som oftest er prøven ferdig på 60 minutter. Hvor dere kjører kommer helt ann på hvor du bor, men du må helt sikkert en tur på motorveien om dere har det der du er fra. Her jeg er fra består førerprøven av en liten tur i sentrum, boligfelt også en god del landevei - da også smal landevei. Det er det ikke like mye av i for eksempel Oslo. Det er lov å spørre om du får vite hvor dere skal kjøre før dere begynner, men det er ikke sikkert du får det. Usikker på hvordan den praksisen er. Kan jeg få spørre, hvilken trafikkstasjon skal du kjøre opp på? Og til slutt: sensor ønsker å føle seg trygg i bilen sammen med deg. Du kan også spørre om trafikklæreren din får være med på oppkjøringen, om du tror det hjelper. Læreren får uansett betalt for tiden. Anonymkode: 2bd93...b10 Skal kjøre opp i Lillestrøm. Så litt nervøs pga det også. Jeg har akkurat flyttet hit fra en mindre by, så er ikke så godt kjent og vant med så mye trafikk. Vet man kan få noen ruter inn mot Oslo. Anonymkode: 2e23a...dfd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #8 Del Skrevet 5. november 2022 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Skal kjøre opp i Lillestrøm. Så litt nervøs pga det også. Jeg har akkurat flyttet hit fra en mindre by, så er ikke så godt kjent og vant med så mye trafikk. Vet man kan få noen ruter inn mot Oslo. Anonymkode: 2e23a...dfd Det er nok en sannsynlighet at du da må mot Oslo ja, men det er bare å ta det med ro, få med deg skiltene og pust med magen. Prøv å vær åpen med sensor om at du er nervøs, og si om du gjør noe feil eller kunne gjort noe annerledes. Masse lykke til med oppkjøringa! Anonymkode: 2bd93...b10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #9 Del Skrevet 6. november 2022 8 hours ago, AnonymBruker said: Det er nok en sannsynlighet at du da må mot Oslo ja, men det er bare å ta det med ro, få med deg skiltene og pust med magen. Prøv å vær åpen med sensor om at du er nervøs, og si om du gjør noe feil eller kunne gjort noe annerledes. Masse lykke til med oppkjøringa! Anonymkode: 2bd93...b10 Takk Anonymkode: 2e23a...dfd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #10 Del Skrevet 6. november 2022 Kjørelæreren min sa til meg - Det er uendelige ting du aldri kan gjøre igjen og øyeblikket er borte for alltid. Men oppkjøringen er ikke en av de. Prøv så godt du kan å tenk på det som en bagatell som du kan gjøre om igjen . Som å vaske opp. Som å gå tur med hunden. Dette er ikke en spesiell dag . Dette funket i alle fall på meg. Tok vekk presset. Jeg klarte å tenke at jeg kan alltids prøve igjen. Og jeg sto på første forsøk, selvom uken før så klarte jeg å rykke inn i fortau, klarte å glemme blinklys osv. Da sa han at vi har alle dårlige dager, dette var din, og det var bra den kom idag, og ikke på oppkjøringen. Og han visste jeg kunne bedre, ellers hadde han aldri anbefalt meg å kjøre opp. Anonymkode: 0fb9b...cb2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #11 Del Skrevet 6. november 2022 9 hours ago, AnonymBruker said: Kjørelæreren min sa til meg - Det er uendelige ting du aldri kan gjøre igjen og øyeblikket er borte for alltid. Men oppkjøringen er ikke en av de. Prøv så godt du kan å tenk på det som en bagatell som du kan gjøre om igjen . Som å vaske opp. Som å gå tur med hunden. Dette er ikke en spesiell dag . Dette funket i alle fall på meg. Tok vekk presset. Jeg klarte å tenke at jeg kan alltids prøve igjen. Og jeg sto på første forsøk, selvom uken før så klarte jeg å rykke inn i fortau, klarte å glemme blinklys osv. Da sa han at vi har alle dårlige dager, dette var din, og det var bra den kom idag, og ikke på oppkjøringen. Og han visste jeg kunne bedre, ellers hadde han aldri anbefalt meg å kjøre opp. Anonymkode: 0fb9b...cb2 Takk for gode ord og tips! Min kjørelærer virket mest oppgitt og sur da jeg bare knota og surra på "liksomoppkjøringa" . "Kjører du sånn på oppkjøringa så stryker du. Du må øve MASSE i helga, det her går ikke!" Men jeg trenger å høre det du sier, det er ikke verdens undergang om man har en dårlig dag. Den gangen jeg strøk på oppkjøring for to år siden, satt sensor bare og kjefta på meg hele turen. Sånt gjør meg stressa også, fordi jeg er redd for at folk skal bli sure når jeg gjør feil, også blir jeg bare mer anspent. Hadde mareritt om oppkjøringa i natt 😅. Drømte at jeg falt ut av bilen og ikke fikk meg opp igjen, og sensor sto over meg og kjefta. Anonymkode: 2e23a...dfd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #12 Del Skrevet 6. november 2022 Om du gjør feil så bare gi beskjed til sensor at du vet on feilen og si hva du egentlig skulle gjøre så vet han at su egentlig vet det. Fokuser på at det bare er en vanlig kjøretur, du har mye mer erfaring nå og at du er mer enn god nok til å klare å bestå Anonymkode: cfbb4...eab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #13 Del Skrevet 6. november 2022 Masse lykke til🤗Jeg har selv oppkjøring på Lillestrøm i morgen på formiddag. Ser at det blir mye regn også, håper at det går fint😔 Anonymkode: 5708a...914 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #14 Del Skrevet 6. november 2022 Kjørte sjøl til oppkjøring og møtte sjåførlærer ikke langt unna 😉 Bodde to timer fra der jeg hadde sjåføropplæringen og der jeg skulle ta oppkjøring. Anonymkode: 36e66...ffb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #15 Del Skrevet 6. november 2022 9 minutter siden, AnonymBruker said: Masse lykke til🤗Jeg har selv oppkjøring på Lillestrøm i morgen på formiddag. Ser at det blir mye regn også, håper at det går fint😔 Anonymkode: 5708a...914 Jeg har på tirsdag! Lykke til! Fordelen med masse regn er at da kan man kjøre litt saktere pga sikt 😅 Anonymkode: 2e23a...dfd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #16 Del Skrevet 6. november 2022 Tusen takk😊Noen som vet hvor mye under fartsgrense kan man kjøre når det er mye regn? Anonymkode: 5708a...914 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #17 Del Skrevet 6. november 2022 Det kan jo ikke gå mer til helvete enn at du stryker. Anonymkode: 3a491...99d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
makkapakka Skrevet 7. november 2022 #18 Del Skrevet 7. november 2022 Må huske på at sensor vet at alle som skal kjøre opp er nervøse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #19 Del Skrevet 8. november 2022 Jeg besto! Var skikkelig nervøs, og gjorde noen rare feil som jeg ikke vanligvis gjør. Men helheten var god, så jeg fikk bestått! Takk for gode tips og råd 😊 Anonymkode: 2e23a...dfd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #20 Del Skrevet 8. november 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg besto! Var skikkelig nervøs, og gjorde noen rare feil som jeg ikke vanligvis gjør. Men helheten var god, så jeg fikk bestått! Takk for gode tips og råd 😊 Anonymkode: 2e23a...dfd Gratulerer! 🥇😁 Anonymkode: 0e273...ef6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå