Gå til innhold

Venninner har en merkelig oppførsel mot meg, Skjønner ikke hvorfor.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kort fortalt har jeg hatt 2 nære venninner i lang tid, egentlig helt siden barndommen. Vi er i 20 årene nå og vi 3 har egentlig alltid vært en liten trekløvergjeng hvis jeg kan kalle det det og vi pleide alltid å henge sammen alle når vi var yngre. Vi henger sammen nå cirka 2 ganger i måneden. Grunnen til hvorfor jeg skriver at jeg synes de har litt «merkelig» oppførsel mot meg er at de siste årene har jeg merket at etter vi ble voksne så har de forandret oppførsel mot akkurat meg. F eks så er de blitt veldig «stakkarslig» i oppførsel mot meg. Nesten litt sånn ovenfra og ned, som om de er mer voksen enn meg (vi er alle på samme alder). Hvis jeg søler et glass med vin f eks så kan de begge finne på å se på hverandre å begynne å fnise litt før de liksom ser på meg og tar en skikkelig sånn «stakkars-tone». «Åhhh stakkars deg!» med en litt sånn ekkel tone hvis noen skjønner (er litt vanskelig å beskrive 100% hvordan dette oppleves, da mye har med stemning, tonefall osv å gjøre). Mens viss de begge andre søler så kan de finne et håndkle og tørke det opp så er de ferdig med den saken, uten å på en måte stakkarsliggjøre personen eller le av det.. altså uten å lage noe store greier ut av det. Med meg virker det som at de på en måte gjør litt narr av meg. Jeg forstår liksom ikke helt hvorfor de gjør det. 

Et annet eksempel er hvis jeg forteller en historie (som de andre også kunne fortalt) så begynner de liksom å fnise og le mens de begge ser på hverandre og de sier med en stakkarslig tone igjen «så søt du er!», «du er jo så søøøt!», igjen med den ekle tonen og en sånt ovenfra og ned holdning… De var aldri slik da vi var yngre men nå som vi er ung voksen så har de forandret seg mye. Altså poenget mitt er at jeg hadde aldri reagert på dette om de var slik med hverandre også men det er kun meg de er slik med🤷🏻‍♀️ Synes det er veldig rart. 

Siste og beste eksempelet jeg kan komme med er at jeg nylig lagde meg en ny instagram konto.   Jeg begynte å følge dem begge da jeg fant profilene dems men ingen av dem har giddet å følge meg tilbake?? Jeg synes dette var veldig rart, da jeg ser at de er aktiv på instagram begge to. Legger ut stories og innlegg ofte. Hva er det som har skjedd liksom? Jeg synes dette er så rart..

Noen som har opplevd noe lignende? Eller hva ville du tenkt hvis du var i min situasjon? Jeg kunne gitt en haug med andre eksempler men da blir innlegget veldig langt.. Håper noen forstår noenlunde hva jeg mener.

Anonymkode: 65a52...8e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan være at dere har glidd mer og mer fra hverandre, og de ikke lenger anser deg som en av de lengre.

Kan være mange årsaker til at de ikke behandler deg bra, men vanskelig for oss å si noe, når vi ikke kjenner bakgrunnshistorien deres. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det opp med dem - kanskje en og en. 
Dette høres jo absolutt ikke hyggelig ut! 
Kanskje dere har vokst litt fra hverandre? 

Anonymkode: df7d9...e01

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...