AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #21 Del Skrevet 1. november 2022 Jeg syns at man på Bergensdialekt drar veldig lenge på vokalene, som også høres veldig like ut, så da blir det litt mye. Typisk BÆÆÆrrgÆÆÆÆn, jÆÆÆntÆÆn 😅 Anonymkode: e5015...992 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 1. november 2022 #22 Del Skrevet 1. november 2022 Maatte_ha_konto skrev (16 minutter siden): Nei du følte deg vel truffet;) godt vi kan tulle og ha en allright dag på KG Følte meg ikke spesielt truffet nei.... 😁 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kan jo kjenne mange bergensere selv om du er en av få som ikke tilhører gruppen ekstrovert, brautende og påståelig bergensere Anonymkode: acaa4...4e0 Blir bare rart i mitt hode, at man skal slå nesten alle bergensere over en kam.... 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 1. november 2022 #23 Del Skrevet 1. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): ER mye verre med Stavanger/Haugesund/Rogaland enn Bergensk. For ikke å snakke om Skånsk, rene komikvelden jo. Anonymkode: 9897e...dcf Haugesund er verst, ja! Jeg gikk på kveldskurs med en fyr fra Haugesund en gang, og han havnet av en mystisk grunn ofte ved pc-en ved siden av akkurat meg på kurskveldene. Og når han snakket... jøje meg! Jeg skjønte ærlig talt ikke et ord av hva han sa! Han var en sånn supermumler i tillegg til å ha den dialekten. Så alle (som ikke er fra Haugesund) skjønner jo da at han var umulig å forstå. Jeg måtte bare ta sjanser og nikke av og til og si "ja" i blant når han pratet til meg. Håper ikke jeg sa ja til å gå ut på date med han uten å vite det... 😛 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mooza Skrevet 1. november 2022 #24 Del Skrevet 1. november 2022 (endret) Jeg synes ikke den er fæl! Jeg synes den er flott. Og selv om det er generalisernde, så synes jeg mange bergensere er helt herlig. De er ærlig og åpen, og flinke folk. Ganske morsomme også... Jeg har flyttet til Stavanger, og det er en litt annen lynne her. Jeg er vel mer komfortabel med bergensere enn rogalendinger. Østlendinger er selvsagt som alltid verst da Endret 1. november 2022 av Mooza 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 3. november 2022 #25 Del Skrevet 3. november 2022 Synes bergensdialekten er helt fin, jeg. Stavanger også. Folk med østlandsdialekt som skarrer, er derimot helt ulidelig å høre på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Embla Othea Skrevet 4. november 2022 #26 Del Skrevet 4. november 2022 Fordi den er brautende og høylytt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #27 Del Skrevet 4. november 2022 Fordi det er fælt? Skarring er slitsomt , og hvorfor snakker bergensere alltid så himla høyt? Anonymkode: 24111...8bb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #28 Del Skrevet 4. november 2022 Trøndersk er den absolutt værste dialekten. Ever. Anonymkode: d4b7e...8dc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #29 Del Skrevet 4. november 2022 AnonymBruker skrev (På 1.11.2022 den 11.41): Jeg er fra Sørlandet og skarrer på R’en selv men Bergens dialekt kan være fryktelig irriterende på mennesker med en høy og skjærende stemme. Samme som mennesker fra Stavanger. De som har en dypere og rolig stemme, høres det ikke så slitsomt ut. Anonymkode: 4316f...d13 Nei! De med «dyp og rolig stemme» er enda verre. Tenker spesielt på en viss matblogger. Fortrolig, nesten hviskende… får helt kløe. Anonymkode: 33594...b08 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 4. november 2022 #30 Del Skrevet 4. november 2022 Det kommer litt an på hvem som snakker og hva de sier også. Av og til får skarre-r-en det til å høres ut som om de skal til å kaste opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #31 Del Skrevet 4. november 2022 For meg er det kombinasjonen av volum, trykket i setningene, skarringen og de overdrevent pene bøyingene. Skarring er okei. Pent språk er okei. Uvant/tidvis slepende trykk er okei. Folk som snakker høyt er okei. Alt på en gang er slitsomt. Anonymkode: aa0c6...87c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå