Gå til innhold

Gravid? Symptomer?


Gjest j79

Anbefalte innlegg

Hvor tidlig / hvordan er det vanlig å merke det på kroppen at man er gravid?

Og...

Sett at man har samleie like før eggløsning, og man blir gravid av dette. Vil man da ha tegn på eggløsning, eller blir det "ingenting" ut av den ventede eggløsningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For at du skal bli gravid må du jo ha eggløsning (for at sædcelle og eggcelle skal kunne møtes)

Så at du har sex rett før eggløsning vil ikke føre til at det ikke blir noen eggløsning, nei.

Når man merker graviditeten på kroppen varierer.

Noen merker det ca en uke etter eggløsningen (og befruktningen), mens andre ikke merker noe i det heletatt (du har vel hørt om de som har født i do, el.l fordi de ikke viste at de var gravide)

VANLIGVIS får man symptomer engang etter at mensen er ventet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk noen bloddråper i trusa etter festeblødning ca en uke etter eggløsning. Omkring da mensen skulle komme hadde jeg veldig ømme brystvorter som gjorde veldig vondt hvis det var kaldt. En eller to uker etter fikk jeg ganske vondt i magen. I uke 7 ble jeg kvalm. Så jeg kjente veldig godt på kroppen at jeg var gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente ingenting i FLERE mnd....eneste som gjorde at jeg visste at jeg var gravid var testen jeg tok da mensen ikke kom....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet jo at det må en eggløsning til for å bli gravid, men jeg lurte på om EL ville "oppføre" seg annerledes hvis man faktisk blir gravid akkurat denne gangen? Jeg kjenner igjen en "standard" eggløsning..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kjenner nok ikke noe forskjell på om du blir gravid eller ikke på eggeløsningen.. Forskjellene kommer jo først når du er blitt gravid.. Når du er blitt gravid har du jo ikke eggløsning.

Skjønte ikke helt hva du mente i innlegget ditt nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det ingen symptomer i det hele tatt. Merka bare at magen begynte å vokse rundt uke 20. Hadde jeg ikke tatt testen så hadde jeg vel neppe visst noe heller. LEgen og JM sa at det var like vanlig å ikke kjenne noe som å kjenne noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens kommer 10-18 dager etter eggløsning, så hvis du er på dag 14 nå, så går det an å teste.

Murf

jeg fikk mens idag, 14-15 dager etter el. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet nesten ikke hvordan det er å være kvalm, så sjelden er jeg det. Ømme bryster har jeg hver måned på grunn av mensen, murringer også. Vedder på at jeg kommer til å bli sånn som ikke merker at jeg er gravid før jeg er minst 5 måneder gravid. Evt føde i do... huff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Gjest_Lois_*

Hei! Kan noen hjelpe meg? Jeg er veldig takknemmelig for svar fra noen som vet mer enn meg.. Jeg tror jeg kansje er gravid, har følgende symptomer:

-Sen mens (venter på den, bare en dag for sen, men er klokketro)

-Kvalme

-Sult

-Svimmel

-Hodepine

-Frysninger heele tiden, gåsehud

-Stikkninger i magen

-Ryggsmerter

-Ekstrem god luktesans

-Rar smak i munnen

-Avsmak av tinger jeg har likt før

-Merkelig mage løs/hard om hverandre

-Luft i magen

-Våkner tidlig av å være sulten og kvalm

Ganske sikkert at jeg er gravid, eller bare muligens? Takk på forhånd, jente 19! :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

^ Det der er jo klassiske symptomer, men mange av de kommer ikke så tidlig som dagen etter forventet mens!

Det første jeg merket var ømme brystvorter, så ømme bryster.

Det var egentlig det eneste tidlige tegnet. Utenom at mensen var borte da seff.

Kjente også noen intense stikkinger i magen en morgen. Jeg trodde det var luftsmerter, men da jeg fant ut at jeg var gravid koblet jeg dette. Men vet ikke helt hva det kom av da...

De andre tegnene kom ikke før i uke 5 ca.Da ble jeg trøtt, måtte tisse hele tiden og hadde en intens ulvehunger.

I uke 6 kom kvalmen..... også har andre symptomer kommet etterhvert.

Endret av SummerJoy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hei :)

Kan noen svare meg fortest mulig? :)

Jeg har en kjæreste, og jeg går på p-piller som jeg har gjort lenge. Jeg hoppet over forige menstruasjon, som var for ca 1 1/2 uke siden.

I den siste halve uken har jeg vært kvalm innimellom (ikke bare om morgenen), drukket og spist litt mer enn vanlig kanskje, røyker til vanlig men nå syns jeg lukta er helt ufyselig, liker ikke mat jeg forbinder med fett, som grillpølser, stekte kjøttkaker osv.

Har mye luft i magen, det har forgått i en uke ca.

Blir sliten og er trøtt hele tiden, men dette kan også være pga skole å dårlig trening, jeg vet ikke.

Jeg vil ikke ta en graviditetstest enda, jeg vil høre hva andre mener.

Takk på forhånd, hilsen jente 17 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde jeg kjente eggeløsnings-symptomer den syklusen jeg ble gravid, så jeg trodde ikke jeg var gravid. Men fikk ikke mens til rett tid (er veldig regelmessig), så skjønte da at det var noe der ;)

Så ja, man kan ha EL-symptomer selv om man er gravid, tydeligvis... I alle fall innbile seg det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_ALICIA_*
Hei :)

Kan noen svare meg fortest mulig? :)

Jeg har en kjæreste, og jeg går på p-piller som jeg har gjort lenge. Jeg hoppet over forige menstruasjon, som var for ca 1 1/2 uke siden.

Takk på forhånd, hilsen jente 17 :)

HEI! Mente du at du skulle hatt mens for en og en halv uke siden?Da syns jeg i såfall at du bør ta testen så fort som mulig nå.Jeg har selv blitt gravid når jeg brukte p-piller,så det KAN skje,og det er jo lurt å finne ut av dette slik at du ikke fortsetter med pillene viss du er gravid vet du.Men det er ikke farlig for "den lille spiren"om du har tatt pillen en liten stund etter du (EVENT.)ble gravid,bare så du ikke engster deg for det.

Lykke til,uansett :) !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEI! Mente du at du skulle hatt mens for en og en halv uke siden?Da syns jeg i såfall at du bør ta testen så fort som mulig nå.Jeg har selv blitt gravid når jeg brukte p-piller,så det KAN skje,og det er jo lurt å finne ut av dette slik at du ikke fortsetter med pillene viss du er gravid vet du.Men det er ikke farlig for "den lille spiren"om du har tatt pillen en liten stund etter du (EVENT.)ble gravid,bare så du ikke engster deg for det.

Lykke til,uansett :) !

Jeg mente at jeg hoppet over den perioden(p-pillene) der jeg skulle hatt mensen, og vet dermed ikke om jeg hadde fått mensen da eller ikke. Men pga. de forskjellige symtomene jeg har, tror jeg kanskje jeg er gravid.

Tusen takk for rådet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_belle_*

kan jeg være gravid. sluttet på pillen for noen mnd siden. har hatt vanlig mens, men sist kom den fire dager for sent og varte kun i tre dager...varer vanligvis i 7dager. mye løs mage, hodepine, sliten og kvalm. men symptomer kommer vel ikke så tidlig, to uker og tre dager siden mens. ikke spesielt sulten eller unaturlig lyst på mat. tør ikke ta test, er så redd for å bli skuffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Gjest_Ella_*

Hei hei :)

Jeg har bare et spm.. om man feks har ubeskyttet sex, en ukes tid føre man venter mensen, får man mensen den mnd da om man er gravid? Eller kan man ikke merke det så fort? Jeg har mensmurringer, veldig ømme bryster og er veldig sliten og trøtt så er litt redd om jeg kan være gravid :sjenert: som sagt er det en uke siden idag, og jeg skulle hatt mensen den 11 i denne mnd.. såå, kan jeg være gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...