Gå til innhold

Flere muligheter for valg av kjønn i profil.


Gjest Velvia

Anbefalte innlegg

Hei

Har dere vurdert å legge til flere kjønnskategorier som transmann, transkvinne, ikke-binær osv i tillegg til de som eksisterer i dag i profilinstillingene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Athena Catalina said:

Det går vel under Annet. 

Ja, regner med det, men man kunne kanskje få det enda mer spesifikt. Annet sier egentlig ikke så mye. Ganske stor forskjell på en transkvinne og en transmann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velvia skrev (14 timer siden):

Ja, regner med det, men man kunne kanskje få det enda mer spesifikt. Annet sier egentlig ikke så mye. Ganske stor forskjell på en transkvinne og en transmann.

Først og fremst så er man jo enten mann eller dame så det gir mening at det er de to alternativene utenom annet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, @Velvia.

Veldig fin og omtenksom tilbakemelding, jeg er ikke kjent med at vi har hatt en vurdering på dette tidligere - men, forslaget tas med på bakrommet.

Vennlig hilsen Rhodiola, adm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Rhodiola said:

Hei, @Velvia.

Veldig fin og omtenksom tilbakemelding, jeg er ikke kjent med at vi har hatt en vurdering på dette tidligere - men, forslaget tas med på bakrommet.

Vennlig hilsen Rhodiola, adm.

Takk for at dere tar det til vuderdering :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 hours ago, Cid said:

Først og fremst så er man jo enten mann eller dame så det gir mening at det er de to alternativene utenom annet

Vet ikke helt om jeg forsto hva du mente. Mitt forslag er:

Kvinne

Mann

Transkvinne

Transmann

Ikke-binær

Annet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velvia skrev (7 minutter siden):

Vet ikke helt om jeg forsto hva du mente. Mitt forslag er:

Kvinne

Mann

Transkvinne

Transmann

Ikke-binær

Annet

Man er enten mann eller dame i kjønn mener jeg, klær man seg ut som dame så er man fortsatt mann i kjønn så samt man ikke går igjennom en kjønnsoperasjon hvis du skjønner. Har ikke noe fordommer eller noe men jeg synes det hadde blitt litt rart med så mange alternativer :P De kunne endret annet til Hen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Cid said:

Man er enten mann eller dame i kjønn mener jeg, klær man seg ut som dame så er man fortsatt mann i kjønn så samt man ikke går igjennom en kjønnsoperasjon hvis du skjønner. Har ikke noe fordommer eller noe men jeg synes det hadde blitt litt rart med så mange alternativer :P De kunne endret annet til Hen da?

Hen er et pronomen så Annet eller Ikke-binær vil jeg tro er bedre.

Skjønner hva du mener, men det kan være noen som er transkvinner eller transmenn som har gjennomgått en eller annen form for behandling med f. eks hormoner :)

Synes det hadde vært fint om KG kunne vært inkluderende på den måten og det er jo bare å velge det kjønnet man er så kan andre velge noe annet.

Endret av Velvia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velvia skrev (6 minutter siden):

Hen er et pronomen så Annet eller Ikke-binær vil jeg tro er bedre.

Skjønner hva du mener, men det kan være noen som er transkvinner eller transmenn som har gjennomgått en eller annen form for behandling med f. eks hormoner :)

Synes det hadde vært fint om KG kunne vært inkluderende på den måten og det er jo bare å velge det kjønnet man er så kan andre velge noe annet.

Hadde vel ikke skadet noen om de inkluderte alternativene nei, alle skal få :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke like gjerne fjerne det valget helt?

Vi er alle anonyme, gjemt bak brukernavn.

Burde være nokså uvesentlig i debatt og diskusjoner hvilket kjønn den du diskuterer med har/identifiserer seg som?

Dessuten - hvem som helst kan klikke av for hva som helst. Ingen garanti for at den ‘kvinnen’ du svarer virkelig er en kvinne. Eller motsatt.

Et anonymt forum som KG burde heller benytte seg av den fordelen anonymiteten gir. En trenger ikke forholde seg til kjønn. Du kan uansett ikke stole på at folk er det kjønnet som er oppgitt.

Så hvorfor ikke bare fjerne det?

 

 

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Cid said:

Hadde vel ikke skadet noen om de inkluderte alternativene nei, alle skal få :) 

Kan ikke se hvordan det kan skade noen. Verden er jo mangfoldig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen,

Vi kommer frem til at å oppføre flere kjønn, i dette tilfellet tre til, vil i bunn og grunn fungere mot sin hensikt. I dag snakkes det åpent om langt flere kjønnsidentiteter enn de nevnt i denne tråden. Skal vi legge til disse tre vil vi se oss nødt til å kontinuerlig oppdatere denne listen.

Vil nevne at ingen personlige identitetsgrunnlag er mer legitime enn andre - så det blir heller ikke rett å være selektiv med hvem som skal tilføyes. Og, å bruke ''paraplybegrepene'' mann, kvinne og annet kan generelt sett regnes for å være ganske omfattende. En kan også selvsagt velge å ikke ta i bruk denne funksjonen.

Vennlig hilsen Rhodiola, adm.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden handler ikke om hvorvidt brukere er ærlige i profilopplysningene sine eller ikke, den er derfor ryddet for avsporing.

Rhodiola, adm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Rhodiola said:

Hei igjen,

Vi kommer frem til at å oppføre flere kjønn, i dette tilfellet tre til, vil i bunn og grunn fungere mot sin hensikt. I dag snakkes det åpent om langt flere kjønnsidentiteter enn de nevnt i denne tråden. Skal vi legge til disse tre vil vi se oss nødt til å kontinuerlig oppdatere denne listen.

Vil nevne at ingen personlige identitetsgrunnlag er mer legitime enn andre - så det blir heller ikke rett å være selektiv med hvem som skal tilføyes. Og, å bruke ''paraplybegrepene'' mann, kvinne og annet kan regnes for å generelt sett være ganske omfattende. En kan også selvsagt velge å ikke ta i bruk denne funksjonen.

Vennlig hilsen Rhodiola, adm.

Den er god :) Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...