Gå til innhold

Per Orderud uskyldig dømt ?

Kardemommete

Anbefalte innlegg

Nå har jeg ikke gått i dybden av disse nye opplysningene,men har fremstått som litt tynt. med tanke på hvor vrient det er å få gjenopptatt er det ingen overraskelse. litt synd denne saken ser ut til å aldri bli helt oppklart.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Orderud-saken er nok så godt oppklart som det er mulig å få til. Jeg er overbevist om at de rette er dømt, dog synes jeg Lars Grønnerud fikk for streng straff, da han har bare en mer perifer rolle. De andre tre fikk som fortjent. 

• Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rarm skrev (2 minutter siden):

Orderud-saken er nok så godt oppklart som det er mulig å få til. Jeg er overbevist om at de rette er dømt, dog synes jeg Lars Grønnerud fikk for streng straff, da han har bare en mer perifer rolle. De andre tre fikk som fortjent. 

Helt enig med deg. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trasig avgjørelse

Ikke lett å få dette til når aktor er blitt riksadvokat 😉

Fins avgjørelsen noen steder på nett?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva trengte de for å få saken gjenopptatt? Det virker som meg at det måtte vært noe som DNA-bevis på mordvåpen eller lignende.

De løse teoriene til Tore Sandberg virket merkelige for meg. Jeg tror motivasjonen hans var Penger først og fremst fordi den saken var så godt som død.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blokkfløyte skrev (16 minutter siden):

Trasig avgjørelse

Ikke lett å få dette til når aktor er blitt riksadvokat 😉

Fins avgjørelsen noen steder på nett?

Så hva har riksadvokaten med gjenopptakelseskommisjonen å gjøre? Ingenting. Du skriver bare vås.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen bombe. Har ikke sett noen gode argumenter for gjenåpning i denne saken. Det røret Sandberg kom med på pressekonferansen i dag bekrefter vel dette. 

Endret av Djækklåsst
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også litt i stuss på hvilke beviser som taler i deres forsvar.

Min personlige mening er at Per og V ønsket foreldrene bort på et tidspunkt. At det var ønskelig at Anne også døde, da hun var arving og striden om gården ville fortsatt. At de da har fått Kristin og Lars til å bistå (spes Kristin) mot betaling og sette sønnen som deres arving igjen.

Attentatene kan forklares med at om Anne ble drept ville det strengt tatt ikke vært noen strid om arv, da han ikke ville hatt et søsken lenger…

For min del er det vanskelig å se at noen andre skulle hatt et motiv som duger.

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rarm skrev (3 timer siden):

Du, jeg er enig med deg.

Endret av Ruspus
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OconMissy skrev (9 minutter siden):

Min personlige mening er at Per og V ønsket foreldrene bort på et tidspunkt. At det var ønskelig at Anne også døde, da hun var arving og striden om gården ville fortsatt. At de da har fått Kristin og Lars til å bistå (spes Kristin) mot betaling og sette sønnen som deres arving igjen.

Attentatene kan forklares med at om Anne ble drept ville det strengt tatt ikke vært noen strid om arv, da han ikke ville hatt et søsken lenger…

For min del er det vanskelig å se at noen andre skulle hatt et motiv som duger.

Var liksom så innlysende at P og V stod bak. Enig i det du skriver.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djækklåsst skrev (24 minutter siden):

Ingen bombe.

Utenom den i trappeoppgangen. De folka burde vært bak lås og slå enda.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

megda skrev (49 minutter siden):

Hva trengte de for å få saken gjenopptatt? Det virker som meg at det måtte vært noe som DNA-bevis på mordvåpen eller lignende.

Det er fremdeles uvisst for offentligheten og orderudteamet hvem sitt dna de fant i en blodflekk. Lurer på hvorfor ... kanskje det er trivielle årsaker, men de kunne jo bare fortalt hvem det var sitt i så fall.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

VXL100 skrev (45 minutter siden):

Så hva har riksadvokaten med gjenopptakelseskommisjonen å gjøre? Ingenting. Du skriver bare vås.

Han er ikke i kommisjonen i det hele tatt,som vi begge vet. Dette var en aldri så liten humoristisk spissformulering fra min side, men kanskje med et lite snev av alvor? Selvsagt er det mye prestisje i saker som dette, system som beskytter system, slik vi Jo så i baneheias mange avslag på gjenopptakelse

Endret av Blokkfløyte
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaiturid skrev (30 minutter siden):

Var liksom så innlysende at P og V stod bak. Enig i det du skriver.

Innlysende? Hvorfor det?

Det er vel egentlig bare KK og LGs "vitnemål" som bringer dem inn i saken, er det ikke? De er jo ikke akkurat troverdige de to ... 

Det såkalte motivet og gårdstvisten  gjør det jo ikke egentlig "innlysende" at Orderudparet står bak.

OconMissy skrev (41 minutter siden):

Poenget her er jo ikke akkurat at det skal finnes "bevis for deres uskyld", men at det ikke finnes bevis for deres skyld.

Endret av Blokkfløyte
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror ikke Per og Veronica står bak drapene og er uskyldig dømt.

De hadde ikke kjempet så hardt og så lenge, om de ikke trodde de skulle bli frikjent. Ikke noe nytt med justismord i dette landet. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nitrogen
Hanne67 skrev (1 minutt siden):

Jeg tror ikke Per og Veronica står bak drapene og er uskyldig dømt.

De hadde ikke kjempet så hardt og så lenge, om de ikke trodde de skulle bli frikjent. Ikke noe nytt med justismord i dette landet. 

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/yE4R1J/orderud-saken-vi-er-alle-spente?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row4_pos1&utm_medium=dre-667010a01bfd1c5a6a976f5b

Kanskje underordnet, men hva kan et bilde si om Per Orderud ? Jeg ser en uskyldig mann, dette er et justismord mot han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skuddet på lille julaften da? Med mordvåpenet? Hvordan kom den pistolen fra det juleselskapet til en jugoslavisk mafia som ikke hadde noe kontakt med Per og Veronica?

Og hvorfor lyger Veronica beviselig om denne episoden? Kristins forklaring stemmer om ikke annet med de fysiske bevisene.

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristin skrøt til søsteren sin Synnøve at det var hun som var nyheten når Orderud drapene var nyheter på tv.

Hun har senere nektet for at denne samtalen fant sted. Mtp at hennes dna er funnet på tape bit I forbindelse med dynamitten, tror jeg hun er en av Skytterne. 

Endret av VetAlt
  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...