Gjest Arne_Toholt Skrevet 19. september 2023 #281 Skrevet 19. september 2023 Hannah80 skrev (14 minutter siden): Bare hyggelig 😎 https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/m6B0zE/groenneroed-har-telefonalibi-drapsnatta Supert! Da får vi vel tro at Lars ikke var der, men bare ordnet våpnene.
Hannah80 Skrevet 19. september 2023 #282 Skrevet 19. september 2023 Arne_Toholt skrev (Akkurat nå): Supert! Da får vi vel tro at Lars ikke var der, men bare ordnet våpnene. Jeg tror han hadde den minste rollen i denne drapssaken. Skjønner ikke helt hva han hadde hatt å tjene på å avfyre skuddene. Spennende om de noensinne finner ut av hvem som befant seg i kårboligen drapsnatten. 4
Mmmwhatever Skrevet 19. september 2023 #283 Skrevet 19. september 2023 Hannah80 skrev (5 timer siden): Det kom ikke som et sjokk. Men godt at det endelig kommer noen konkrete beviser. Jepp. Det gjør jo at det er svært lite sannsynlig at det var et eller annet knyttet til jobben til Anne (eller mannen hennes) som var motivet, men at det var knyttet til Orderud gård. 5
Mmmwhatever Skrevet 19. september 2023 #284 Skrevet 19. september 2023 Hannah80 skrev (1 time siden): Lars var det ikke. Jeg har alltid holdt en knapp på Kristin og Veronica som skytterne. Det kan ha vært Kristin + en person fra hennes kriminelle miljø også. Hvor Kristin hadde den 22 kaliberen hvor det var skutt litt i hytt og gevær, mens den kriminelle hadde revolveren. Tror ikke det var Per, og Lars har alibi. 5
Rarm Skrevet 20. september 2023 #285 Skrevet 20. september 2023 Mmmwhatever skrev (3 timer siden): Det kan ha vært Kristin + en person fra hennes kriminelle miljø også. Hvor Kristin hadde den 22 kaliberen hvor det var skutt litt i hytt og gevær, mens den kriminelle hadde revolveren. Tror ikke det var Per, og Lars har alibi. Hvorfor ikke Kristin og Veronica? Kristin hadde jo skutt endel, og kunne godt ha brukt revolveren, mens Veronica, som slett ikke hadde samme erfaringen med skytevåpen som Kristin brukte den lette og enkle 22 kaliberen? 3
Nattens rytter Skrevet 20. september 2023 #286 Skrevet 20. september 2023 Tenk å drepa sine næraste i kaldt blod over ein dum gard? Det er sjølvsagt Kristin og Veronica som er illgjerningsmennene. 5 2
hraff Skrevet 20. september 2023 #287 Skrevet 20. september 2023 10 hours ago, Hannah80 said: Bare hyggelig 😎 https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/m6B0zE/groenneroed-har-telefonalibi-drapsnatta Det er jo avslørt at Kirkemo fikk en annen person (Tommy Benjaminsen) til å bruke hennes telefon drapsnatten, og dermed skaffe seg falskt alibi via telefonutskriftene. Kan vi virkelig være sikker på at det er Lars selv som har brukt sin telefon, de ringte tross alt til hverandre? 2 3
hraff Skrevet 20. september 2023 #288 Skrevet 20. september 2023 Jeg tror Lars og Kristin gjorde det. Etterpå skyldte de på Per og Veronica. De ble avhørt med samme metoder som Jan Helge Andersen og på samme måte oppfordret til å legge skylden på andre og selv få strafferabatt. Tilogmed samme politifolk var involvert. Drapsvåpenet kan knyttes til Lars og Kristin, attentatforsøkene kan knyttes til Lars og Kristin og begge skaffet seg falske telefonalibi drapsnatten. Hadde Per og Veronica vært involvert hadde de også skaffet seg alibi, i stedet satt de hjemme uvitende. Det er ingenting annet enn forklaringene til Lars og Kristin som knytter Per og Veronica til saken og de forklaringen er beviselig fulle av løgner. 4 1
Mildys Skrevet 20. september 2023 #289 Skrevet 20. september 2023 Jeg forholder meg bare til at P og V ble dømt og jeg har ingen mening om deres skyld eller uskyld før noe er bevist. V har uskyldig pikestemme. Den er uskyldig eller hun gjør seg til for å fremstå som forsiktig og naiv. Hvis V og P er skyldige er de uten hjerte og totalt onde som vender familien ryggen nok en gang. Vondt for familien (hvis de er skyldige) og alt kommer frem. De har lidd nok gjennom alle årene. Hvis de er uskyldige har de fått livene sine ødelagt. Hva tror folk flest om P og V skyld eller uskyld? Hvis ikke de var med på dette, hvorfor skulle K hatt motiv? 3 1
Djækklåsst Skrevet 20. september 2023 #290 Skrevet 20. september 2023 Mmmwhatever skrev (11 timer siden): Det kan ha vært Kristin + en person fra hennes kriminelle miljø også. Hvor Kristin hadde den 22 kaliberen hvor det var skutt litt i hytt og gevær, mens den kriminelle hadde revolveren. Tror ikke det var Per, og Lars har alibi. At en bekjent av Kristin i det kriminelle miljøet skulle ha gått med på å drepe tre mennesker på den måten, skyhøy risiko, og liten gevinst (hva var gevinsten) virker ikke veldig sannsynlig, selv om man ikke kan utelukke det. Det samme gjelder jo for Lars, han var nok med på planlegging, men å utføre drapene tviler jeg på at han var med på. Det er jo ellers verdt å merke seg at Kristin, tross angivelige gode kontakter, måtte dra helt til Molde for å klare å skaffe noen temmelig dårlig egnede pistoler. Man skulle jo tro det kunne vært mulig å skaffe seg bedre våpen og i Oslo dersom man hadde så gode kontakter som det påstås. Per og Veronica kan det fint ha vært, også Kristin og Veronica. Og Kristin og en ukjent kan som nevnt heller ikke utelukkes. Med andre ord er det mange plausible muligheter, noe som gjør det temmelig umulig å sette to streker under, basert på det man vet i dag. Men muligheten for at ingen av de fire deltok under drapene virker særdeles usannsynlig. 5 1
Nettrollet Skrevet 20. september 2023 #291 Skrevet 20. september 2023 Per fremstår som en enkel og viljeløs dott som har blitt sjefet med av Veronica. V fremstår som en iskald og kalkulerende og grisk dame. Kristin var narkoman og sikkert impulsiv og gærn nok til å skulle gjøre dette. Lars var på trynet etter Kristin men ikke nok til å skyte noen i kaldt blod. 9
Rarm Skrevet 20. september 2023 #292 Skrevet 20. september 2023 hraff skrev (10 timer siden): Det er jo avslørt at Kirkemo fikk en annen person (Tommy Benjaminsen) til å bruke hennes telefon drapsnatten, og dermed skaffe seg falskt alibi via telefonutskriftene. Kan vi virkelig være sikker på at det er Lars selv som har brukt sin telefon, de ringte tross alt til hverandre? Det er bevist at Lars har alibi. Dette er bl.a. Ikke bare telefonsamtaler, men også ringing til kontofonen, der han måtte logge seg inn. Lars kan ikke være en av skytterene. 1 2
Topplue Skrevet 20. september 2023 #293 Skrevet 20. september 2023 Rarm skrev (24 minutter siden): Det er bevist at Lars har alibi. Dette er bl.a. Ikke bare telefonsamtaler, men også ringing til kontofonen, der han måtte logge seg inn. Lars kan ikke være en av skytterene. Det var bare å gi koden til noen andre så kunne de ringe kontofonen for deg. Det var ikke den sikkerheten vi har i dag med BankID og fingeravtrykk. Det var helt vanlig å ringe kontofonen for andre bl.a. fordi det var dritdyrt å ringe fra mobil, så ofte sendte man heller en SMS til mamma, søster eller noen andre som var hjemme og som kunne ringe fra fasttelefon. Så det var helt vanlig å kunne koden til familie og nære venner. Så sånn sett er det ikke stort bedre alibi enn å sende SMSer til vitsetelefoner. 5
Mmmwhatever Skrevet 20. september 2023 #294 Skrevet 20. september 2023 Rarm skrev (18 timer siden): Hvorfor ikke Kristin og Veronica? Kristin hadde jo skutt endel, og kunne godt ha brukt revolveren, mens Veronica, som slett ikke hadde samme erfaringen med skytevåpen som Kristin brukte den lette og enkle 22 kaliberen? Jeg sier ikke at det ikke kan ha vært Kristin og Veronica, jeg sier at det er flere muligheter - og at jeg tror Kristin var en av skytterne. Det var én dårlig skytter, og en som var bedre. Men selv den som skjøt med revolveren var ikke kjempegod. De lot jo Marie ligge og blø ihjel i flere timer - ikke akkurat et profesjonelt utført mord. Det er litt forunderlig hvis Veronica ikke fikk med seg at Marie levde. Hun gikk fjerdeåret eller noe slikt på veterinærhøgskolen? Men klart, hvis hun var med, kan hun ha vært så stressa at hun ikke tenkte klart. 1
Kranken Skrevet 20. september 2023 #295 Skrevet 20. september 2023 Djækklåsst skrev (10 timer siden): At en bekjent av Kristin i det kriminelle miljøet skulle ha gått med på å drepe tre mennesker på den måten, skyhøy risiko, og liten gevinst (hva var gevinsten) virker ikke veldig sannsynlig, selv om man ikke kan utelukke det. Det samme gjelder jo for Lars, han var nok med på planlegging, men å utføre drapene tviler jeg på at han var med på. Det er jo ellers verdt å merke seg at Kristin, tross angivelige gode kontakter, måtte dra helt til Molde for å klare å skaffe noen temmelig dårlig egnede pistoler. Man skulle jo tro det kunne vært mulig å skaffe seg bedre våpen og i Oslo dersom man hadde så gode kontakter som det påstås. Per og Veronica kan det fint ha vært, også Kristin og Veronica. Og Kristin og en ukjent kan som nevnt heller ikke utelukkes. Med andre ord er det mange plausible muligheter, noe som gjør det temmelig umulig å sette to streker under, basert på det man vet i dag. Men muligheten for at ingen av de fire deltok under drapene virker særdeles usannsynlig. Gevinsten var blant annet at Kristins sønn skulle arve Per og Veronica. I tillegg var det snakk om noe eiendom i tillegg. Hvordan kan du sannsynliggjøre at Per og Veronica tok den risikoen uten å sikre seg ordentlig alibi, når de helt åpenbart ville være de første og fremste mistenkte på grunn av gårdskonflikten? Kristin var rusa mye av tiden og tok deretter avgjørelser på den tiden. Uavhengig av hva jeg tror er jeg glad for at det kommer nye bevis og fremgang i saken, det er rimelig uavklart slik det har vært. 2 1
Proteus Skrevet 20. september 2023 #296 Skrevet 20. september 2023 Attentatforsøket ble vel for øvrig foreldet for to måneder siden.
Kranken Skrevet 20. september 2023 #297 Skrevet 20. september 2023 Og for å være litt flåsete, så var det jurymedlemmet som mente at Kristin var for sprek til å kunne ha gjort noe sånn. For å fremheve nivået på juryen altså. Ikke at alle var like ille, for all del, men der har vi nivået på noen. 2
n_97 Skrevet 20. september 2023 #298 Skrevet 20. september 2023 On 9/19/2023 at 10:42 PM, Hannah80 said: Jeg tror han hadde den minste rollen i denne drapssaken. Skjønner ikke helt hva han hadde hatt å tjene på å avfyre skuddene. Spennende om de noensinne finner ut av hvem som befant seg i kårboligen drapsnatten. Jeg tror også det. Eventuelt at han ble lovet en veldig stor pengesum. Kriminelle er som regel grådige. Men han bodde bra og manglet ikke penger, så veldig stor risiko. Pluss at man skal være "litt" spesiell for å henrette to gamlinger. Ikke noe man leier en helt vanlig torpedo til å fikse. 2
Mildys Skrevet 21. september 2023 #299 Skrevet 21. september 2023 Seks alternativer 1. Alle fire delaktige i planlegging og to av de utførte handlingen. 2. Kristin med sitt eget motiv uavhengig av Veronica og Per. Lars delaktig i planlegging. 3. Per uvitende. 4. Veronica uvitende. 5. Veronica og Per uvitende. 6. Ingen av de. Anne var målet og to vitner (foreldrene) også drept. Hadde gården blitt valgt som åsted hvis kun Anne var målet? Rart.
trioving Skrevet 21. september 2023 #300 Skrevet 21. september 2023 1 hour ago, Mildys said: 6. Ingen av de. Anne var målet og to vitner (foreldrene) også drept. Hadde gården blitt valgt som åsted hvis kun Anne var målet? Denne kan vel utelukkes siden patronhylsene er matchet opp mot revolveren som ble funnet hos Lars? 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå