Gå til innhold

Er det egentlig noen gateprostituerte i Oslo lenger?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser det har vært noen artikler, som ikke er så mange år gamle, hvor det hevdes at gateprostitusjon er et problem. Blant annet i Kvadraturen. De gangene jeg har vært i Oslo den senere tiden, kan jeg ikke si at jeg har lagt merke til dette i stor grad. Tror bare jeg har sett ett tilfelle av dette.  På meg virker det som andelen som byr seg frem på gata har gått kraftig ned. Eller tar jeg feil? Noen som bor i Oslo, eller er der jevnlig, som har noen tanker om dette?

https://vartoslo.no/bankplassen-bente-bohler-bilfritt-byliv/det-kryr-av-prostituerte-utenfor-de-fa-butikkene-vi-har-igjen-i-kvadraturen/184967

Anonymkode: 82aa4...e68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor lurer du? Høres veldig suspekt ut at du har vært å sett etter dem. Derfor velger jeg å ikke svare ja eller nei på spørsmålet eller hvor de evn har flyttet seg til. 

 

Anonymkode: e05a2...f44

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og at tråden er opprettet kvart over ett på natta 

Anonymkode: e05a2...f44

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i "Vennskap og sosiale relasjoner" forumet..... 

Anonymkode: e05a2...f44

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har overhodet ikke hatt noen baktanker, utover at fenomenet streifet meg. Det er ikke noe jeg aktivt har sett etter. 

Anonymkode: 82aa4...e68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Har overhodet ikke hatt noen baktanker, utover at fenomenet streifet meg. Det er ikke noe jeg aktivt har sett etter. 

Anonymkode: 82aa4...e68

Hvis du ser på det som et "fenomen" burde tråden vært opprettet under Reise (siden det gjelder når du reiser til Oslo) eller under Generell Debatt. 

De gateprostituerte er der enda, de kler seg kanskje mer normalt enn for ti år siden hvor man så de lang vei men mange har også flyttet over til nettannonser for å få kunder istedet for gaten. Det betyr at trafficking ofre ikke lenger bare er "de stakkars gate prostituerte" men 90% av annonsene på "frivillig sexsalg" sidene på nett også. Politiet har heldigvis økt innsatsen for å infiltrere miljøet og straffe bakmenn og kunder, som igjen resulterer i færre som kommer hit til landet. De blir heller fraktet til Danmark og Tyskland nå. 

Anonymkode: e05a2...f44

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De er her. Og bortsett fra litt stille under pandemien, så har de sine faste plasser. Det er en del av de også, og ikke så vanskelig å skjønne hvem som er prostituert og andre som og er innblandet i dette…

Anonymkode: 03048...44c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er der, men de skiller seg mindre ut enn før. Så det er vanskelig å se dem. Følger du derimot nøye med, og studerer litt nærmere vil du lett observere små sosiale avvik. Eller avvik blir feil ord. Men de skiller seg ørlite grann ut. Feks litt mer sminket og stivpyntet i en hverdag enn folk flest. Og en ting jeg har merket meg er at minst 90% av befolkningen tar opp mobiltelefonen om de står på et sted alene. Feks de ventet på noe/noen. Prostituerte står som regel ikke med mobiltelefon. De står lenge og bare kikker litt rundt eller rett frem om de ikke ser en potensiell kunde i sikte. Tar de likevel opp mobilen er det tydelig at det ikke er for å slå av en hyggelig prat med familie og venner. Samtalen virker formell og jobbrelatert.

(Svarer ut i fra at jeg selv har bodd i et strøk med en del prostituerte)

 

Anonymkode: 04d37...242

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...