Gå til innhold

Aap og ufør

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For å svare på denne biten, også. Ja, det er som regel en eller flere samtaler, enten på NAV-kontoret, eller per telefon. Noen ganger er det aktuelt at lege eler annen behandler er tilstede, men ofte er det en samtale (eller flere) kun mellom den det gjelder og NAV-veileder. Men man møter ikke opp et sted for å jobbe - slik jeg påpeker. Man blir ikke satt i kassa på Rema for å få sin arbeidsevne vurdert av en NAV-veileder som står og ser på.

Anonymkode: 76627...a71

Jeg skjønner også at arbeidsevnevurderingen er et dokument, men det er også noe man må gjennomføre. Samtalene gjennomføres i tiltaksarrangørens lokaler, i mitt tilfelle Sonans karriere. Det var Sonans sin oppgave å vurdere min arbeidsevne. I mitt tilfelle så observerte de meg gjennom arbeidsdagen fordi jeg jobbet hos dem. Hadde utplassert meg et sted måtte de stolt på vurderingene derfra. Da blir man også vurdert.

Så jo, fortsatt, man må møte opp. Det er ingen navansatte eller leger med på dette. Og jo, man møter opp for å jobbe etter de innledende samtalene er gjennomført. Dette opplegget tar minimum fire uker å gjennomføre.

Anonymkode: 9845c...df6

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, det er som regel tiltak. Dette er ofte arbeidsutprøving. Arbeidsevnevurdering er skriftlig.

Anonymkode: 76627...a71

Tiltaket er arbeidsevnevurdering. Arket man får med seg i etterkant er bare en oppsummering og en anbefaling til nav basert på observasjoner gjort under selve vurderingen. Også da kalt en arbeidsevnevurdering. Arbeidsevnevurdering er både tiltaket og arket man får med seg etterpå!

Anonymkode: 9845c...df6

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.10.2022 den 2.31):

Jobber disse med psykiske lidelser også? Trodde ikke Sunnås gjorde det i alle fall? Der er det veldig mer opptrening etter fysiske skader eller akutt fysisk sykdom?

Anonymkode: 24897...77e

De har avdeling for ulike smertelidelser og det er psykolog tilgjengelig hvis man har behov for en time eller to. Jeg var der for fibromyalgi, andre for diverse lidelser. Jeg knakk helt sammen når jeg var der så jeg snakket med psykologen og han skrev noe om det i den totale vurderingen sunnås sendte tilbake til legen.

Anonymkode: da64e...bc1

Skrevet

Hvis man bare er delvis sykemeldt og allerede har en jobb, som man kan fotsette å stå i (altså deltid), må man likevel i tiltak hos en tiltaksarrangør? Må man slutte i jobben man allerede har når sykepengeperioden er over, selv om både arbeidstaker og arbeidsgiver ønsker å fortsette arbeidsforholdet?

Anonymkode: 6c54a...b10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...