Assia Skrevet 26. oktober 2022 #1 Del Skrevet 26. oktober 2022 Jeg kjøpte en bil, 2016-modell, for 2 mnd siden fra merkeforhandler. I Finn-annonsen stod det sånn standard "Bilens serviceprogram er fulgt. Det er tatt servicer på bilen i henhold til fabrikkens retningslinjer." Likevel fikk jeg bare med en kvittering på hva forhandleren hadde utført i vår da de hadde fått inn bilen, og den trengte EU-godkjenning. Nå i ettertid har jeg etterlyst tidligere servicehistorikk, men det hadde de altså ikke i sitt system hva første eier hadde fått utført i sitt eie. Hvordan kan de da garantere at servicer osv er tatt? Hvordan tolker dere situasjonen? Dette var min første bil, og jeg tenkte ikke på slike ting da jeg skulle kjøpe bil. Faren min tok av spørringa for meg og skulle spørre om det nødvendige, men han var ikke interessert i serviceinfo da det "sikkert bare har vært vanlig oljeskift osv". Grunnen til at jeg nå etterlyser dette er fordi jeg må selge bilen igjen, siden jeg skal tilbake å studere i storby og ikke jobbe i hjembyen som planlagt. Og når jeg nå skal legge den ut for salg, vil vel ingen ha bilen med mindre de får full oversikt over hva som er blitt gjort med bilen. Hjelper vel ikke at jeg bare sier at merkeforhandleren kan garantere bla bla bla. Bilen har riktignok et klistremerke på frontruten for komplett service fra 2019. Får ikke tak i første eier da han ikke fins på sosiale medier eller i telefonkatalogen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 26. oktober 2022 #2 Del Skrevet 26. oktober 2022 Assia skrev (2 timer siden): Jeg kjøpte en bil, 2016-modell, for 2 mnd siden fra merkeforhandler. I Finn-annonsen stod det sånn standard "Bilens serviceprogram er fulgt. Det er tatt servicer på bilen i henhold til fabrikkens retningslinjer." Likevel fikk jeg bare med en kvittering på hva forhandleren hadde utført i vår da de hadde fått inn bilen, og den trengte EU-godkjenning. Nå i ettertid har jeg etterlyst tidligere servicehistorikk, men det hadde de altså ikke i sitt system hva første eier hadde fått utført i sitt eie. Hvordan kan de da garantere at servicer osv er tatt? Hvordan tolker dere situasjonen? Dette var min første bil, og jeg tenkte ikke på slike ting da jeg skulle kjøpe bil. Faren min tok av spørringa for meg og skulle spørre om det nødvendige, men han var ikke interessert i serviceinfo da det "sikkert bare har vært vanlig oljeskift osv". Grunnen til at jeg nå etterlyser dette er fordi jeg må selge bilen igjen, siden jeg skal tilbake å studere i storby og ikke jobbe i hjembyen som planlagt. Og når jeg nå skal legge den ut for salg, vil vel ingen ha bilen med mindre de får full oversikt over hva som er blitt gjort med bilen. Hjelper vel ikke at jeg bare sier at merkeforhandleren kan garantere bla bla bla. Bilen har riktignok et klistremerke på frontruten for komplett service fra 2019. Får ikke tak i første eier da han ikke fins på sosiale medier eller i telefonkatalogen. Da kontakter du forhandler igjen så får du en utskrift på bilens servicehistorikk det måtte jeg på en RAV 4 jeg kjøpte en gang hvor det ikke var noe servicehefte med kjøpt av privatperson da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #3 Del Skrevet 26. oktober 2022 Maskinfører skrev (1 minutt siden): Da kontakter du forhandler igjen så får du en utskrift på bilens servicehistorikk det måtte jeg på en RAV 4 jeg kjøpte en gang hvor det ikke var noe servicehefte med kjøpt av privatperson da Ja + at du sørger for å få bruktbilgaranti. Minst 3 mnd. Anonymkode: 96e8b...1ce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 26. oktober 2022 #4 Del Skrevet 26. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja + at du sørger for å få bruktbilgaranti. Minst 3 mnd. Anonymkode: 96e8b...1ce Ja det fikk ikke jeg med da det er 4 år siden jeg kjøpte denne 2002 Modell Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå