Gå til innhold

Hvorfor er noen mennesker så glade i drama at de bare må skape det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og glem alders aspektet. Jeg vet om noen som tydeligvis elsker å lage drama som er over 60 år, under 20 og også 30 - 40 pluss. I disse tilfellene handler det ikke om alder, eller å være ung og dum og slikt.

Det jeg har merket er at det alltid dras fram noe du skal ha sagt eller gjort som var sårbart for deg og så blandes det inn i en mølje med påstander om hva andre skal ha sagt om situasjoner eller deg. Forvrengt til det ugjenkjennelige slik at du føler det er fåfengt å ta det opp og forsøke å nøste opp i alle trådene med de som skal være involverte.

Og den som da sitter der og påstår at andre har sagt, gjort, eller hen legger på mye andre aldri skal ha sagt, kanskje bare ett par ord er fra den opprinnelige samtalen de skal ha hatt med hverandre om deg, og tilslutt sitter hen der med et påtatt bekymret ansikt og så glemmer seg et lite øyeblikk og du ser at vedkommende egentlig sitter der og fryder seg over å leke med dine følelser. Fryder seg over å skape nytt drama og fisker etter ny saftig infor som kan brukes og slarves om til mennesker du ikke engang vet hvem er.

Jeg lurer nå på en ting. Er disse menneskene egentlig syke psykopater, narsissist eller dramaqueens? Hva får de ut av å holde på slik med andre mennesker og grave i saker de egentlig ikke har noe med? 

Og hva er best? Kutte all kontakt med en gang eller bare la det fade sakte ut og holde korta for brystet? Jeg har forsøkt å nøste og prate tidligere, men jeg reagerer på at det legges opp til at hen vil jeg skal kun ha hen i mitt liv. Og det er for meg helt uaktuelt.

 

Anonymkode: 6eab9...aaa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest vilkåret

Noen liker følelsen av makt. Noen liker følelsen av å ydmyke andre mennesker. Noen er sadister. Man trenger ikke være psykopat for å like følelsen av makt. Hvorfor enkelte blir sånn er nok en kombinasjon av gener og miljø. De verste er det nok ikke mye poeng å prate med, nei. De får jo så mye glede og tilfredsstillelse ut av det, hvorfor skal de gi seg? De er ikke motivert til å stanse når de liker det de driver med så godt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vilkåret skrev (1 time siden):

Noen liker følelsen av makt. Noen liker følelsen av å ydmyke andre mennesker. Noen er sadister. Man trenger ikke være psykopat for å like følelsen av makt. Hvorfor enkelte blir sånn er nok en kombinasjon av gener og miljø. De verste er det nok ikke mye poeng å prate med, nei. De får jo så mye glede og tilfredsstillelse ut av det, hvorfor skal de gi seg? De er ikke motivert til å stanse når de liker det de driver med så godt

Takk for svar. Ja det gir mening. Når jeg tenker på alt som er sagt og gjort av enkelte så virker det som om de liker å ydmyke og gjøre narr.

Anonymkode: 6eab9...aaa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor noen er sånn? De liker å hevde seg ved å trykke andre ned; de nyter oppmerksomheten de kan få ved å fortelle historier. Jeg har kuttet ut sånne folk, jeg. Først med gradvis tilbaketrekning, og så punktum og null kontakt. Mye hyggeligere å omgås andre folk, som ikke gidder å sette i gang dårlig teater i hverdagen.

Anonymkode: 813d8...57a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor noen er sånn? De liker å hevde seg ved å trykke andre ned; de nyter oppmerksomheten de kan få ved å fortelle historier. Jeg har kuttet ut sånne folk, jeg. Først med gradvis tilbaketrekning, og så punktum og null kontakt. Mye hyggeligere å omgås andre folk, som ikke gidder å sette i gang dårlig teater i hverdagen.

Anonymkode: 813d8...57a

❤️ 

Anonymkode: 32f94...159

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte opplever å få energi av å lage drama, 

Selv har jeg fadet ut en venninne. Hadde kanskje vært skværere å fortelle hvorfor, men det hadde blitt så dramatisk at jeg ikke orket det. 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aureka skrev (37 minutter siden):

Enkelte opplever å få energi av å lage drama, 

Selv har jeg fadet ut en venninne. Hadde kanskje vært skværere å fortelle hvorfor, men det hadde blitt så dramatisk at jeg ikke orket det. 

Har ei kollega som er slik, og hun snakker veldig høyt hvor som helst om alt mulig private ting som ikke engang er hennes saker. Siste var at faren til venninna hadde fått en sykdom og hun mente at hennes mor hadde en mye mer graverende sykdom en han. Som om det ikke er ille nok for de som står i sykdommen?

Anonymkode: 6eab9...aaa

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er PR-kåte og liker å se andre lide, og tror de er kongen på haugen. Noen av disse vil nok få seg en overraskelse etter hvert, da ingen har noen garanti for å ikke oppleve dritt selv. 

Anonymkode: 721a1...88a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...