Gå til innhold

Greit å bare dra hjem om folk ikke klarer å komme tidsnok?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen folk er utrolig håpløse å komme tidsnok til avtaler. Men hvor stor tålmodighet har dere egentlig med venner som alltid er forsinket? Når er det innafor bare å dra hjem?

En ting er om eksempel et tog hadde vært forsinket, men kronisk sommel uten å gi beskjed og? Når drar dere bare hjem?

Skulle på treningssenteret med et par venninner i helgen, men de dukket jo ikke opp før 45 minutter etterpå. Uten å gi noe beskjed om at de var forsinket… Da hadde jeg trent meg nesten ferdig, så gjorde ferdig mitt, dusjet og så bare dro jeg… Og har ikke store planer om å avtale ny treningsøkt med de…

Anonymkode: d0904...b08

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Noen folk er utrolig håpløse å komme tidsnok til avtaler. Men hvor stor tålmodighet har dere egentlig med venner som alltid er forsinket? Når er det innafor bare å dra hjem?

En ting er om eksempel et tog hadde vært forsinket, men kronisk sommel uten å gi beskjed og? Når drar dere bare hjem?

Skulle på treningssenteret med et par venninner i helgen, men de dukket jo ikke opp før 45 minutter etterpå. Uten å gi noe beskjed om at de var forsinket… Da hadde jeg trent meg nesten ferdig, så gjorde ferdig mitt, dusjet og så bare dro jeg… Og har ikke store planer om å avtale ny treningsøkt med de…

Anonymkode: d0904...b08

Hadde gjort det samme som deg. Uforutsette hendelser kan skje, men det er respektløst å ikke gi beskjed. Og de kan når de vil. De gir vel beskjed når de er borte fra jobb ellers hadde de fått sparken. = gidder å gi beskjed om det har en konsekvens. 

Anonymkode: 9c69e...729

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs på hvem det er. Hvis det er noen som er alltid sene, pleier jeg 1) Begynne å komme sent selv. 2) Gå etter 30 minutter. Har bare tydd til siste en gang. 

Anonymkode: 90f1a...700

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde gjort som deg. Utrolig irriterende med sånne folk..

Anonymkode: 62b5e...80c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er noen som til stadighet kommer for seint, har jeg veldig lav toleranse, og ja, da bare går jeg. De oppfører seg utrolig respektløst, og det godtar jeg ikke. 

Om det derimot er en som ikke pleier komme for seint, tar jeg opp telefonen og ringer. Kanskje de har glemt det, det har skjedd noe, etc. 

Du bør også ta dette opp og sette grenser i forkant. "Jeg trenger at dere kommer når vi har avtalt. Om dere blir forsinket, må dere gi beskjed. Jeg kommer til å gå om dere ikke har kommet innen ti minutter etter avtalt tidspunkt". Og så gjør du det, konsekvent. 

Anonymkode: af5c6...707

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I ditt eksempel gjør jeg som deg, men hvis vi for eksempel skal gå på cafe så har jeg begynt å komme sent selv når jeg vet de andre alltid er forsinket (og kanskje avtale tidligere enn jeg ønsker. cafe kl 14 isteden for kl 15 feks) og så begynner jeg med aktiviteten alene hvis de fortsatt kommer etter meg. 

Anonymkode: fbaf4...122

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som kronisk kommer for sent, mangler respekt for andres tid. Og slike folk har jeg ikke bruk for i min vennekrets. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En (tidligere) venn kom alltid for sent til alle avtaler. Da jeg spurte hvorfor svarte han "fordi det er kjedelig å vente". Altså var hans tid mer verdt en min.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er folk som er kronisk forsinket så har jeg veldig lav terskel for å bare dra. Komisk at de da gjerne blir furtne, som om det ikke er frekt som fy å kaste bort andres tid fordi du ikke gidder å gi beskjed om at du er forsinket fordi noe kom i veien (men stort sett er det vel bare det at de tok seg litt vel god tid hjemme). 

Anonymkode: eb4a2...f7c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Troyamin skrev (Akkurat nå):

Folk som kronisk kommer for sent, mangler respekt for andres tid. Og slike folk har jeg ikke bruk for i min vennekrets. 

Tull. En periode kom jeg alltid for sent. Nå gjør jeg det ikke. Har aldri «manglet respekt for andres tid», men det tok meg noen år som voksen å lære meg at jeg var dårlig på tidberegning. Som ung var jeg veldig usikker og kom tidlig, men jeg ble sikrere på meg selv og oppførte meg mer normalt - normal forventning viste seg å føre til at jeg kom for sent.

Jeg er fortsatt tidsoptimist og stresser f eks livet av meg rett før jeg får besøk, selv om jrg har forberedt meg en uke! Men jeg har lært meg å sjekke tider veldig nøye og kommer ikke lenger for sent til avtaler.

Anonymkode: 4247f...29d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tull. En periode kom jeg alltid for sent. Nå gjør jeg det ikke. Har aldri «manglet respekt for andres tid», men det tok meg noen år som voksen å lære meg at jeg var dårlig på tidberegning. Som ung var jeg veldig usikker og kom tidlig, men jeg ble sikrere på meg selv og oppførte meg mer normalt - normal forventning viste seg å føre til at jeg kom for sent.

Jeg er fortsatt tidsoptimist og stresser f eks livet av meg rett før jeg får besøk, selv om jrg har forberedt meg en uke! Men jeg har lært meg å sjekke tider veldig nøye og kommer ikke lenger for sent til avtaler.

Anonymkode: 4247f...29d

Det tok deg flere ÅR før du klarte å planlegge så andre slapp å vente i en evighet på deg? 

Anonymkode: eb4a2...f7c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tull. En periode kom jeg alltid for sent. Nå gjør jeg det ikke. Har aldri «manglet respekt for andres tid», men det tok meg noen år som voksen å lære meg at jeg var dårlig på tidberegning. Som ung var jeg veldig usikker og kom tidlig, men jeg ble sikrere på meg selv og oppførte meg mer normalt - normal forventning viste seg å føre til at jeg kom for sent.

Jeg er fortsatt tidsoptimist og stresser f eks livet av meg rett før jeg får besøk, selv om jrg har forberedt meg en uke! Men jeg har lært meg å sjekke tider veldig nøye og kommer ikke lenger for sent til avtaler.

Anonymkode: 4247f...29d

Jo, det er manglende respekt for andres tid. At du føler for å forsvare din rett til å komme for seint, ved å gi "en hau" med unnskyldninger på hvorfor, bekrefter bare min påstand. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fryktelig irriterende. Jeg gjør som deg begynner aktiviteten hvis vi har planlagt noe og går når det passer meg.  Samtidig er det jo kipt hvis man skal møtes for å spise ute, jeg har en venninne når vi avtaler noe sier jeg alltid et tidspunkt ca 30 minutter før vi skal møtes.  Da kommer vi stort sett samtidig.  Har hun med mannen gir jeg riktig tidspunkt. 

 

 

Anonymkode: 04148...0be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Noen folk er utrolig håpløse å komme tidsnok til avtaler. Men hvor stor tålmodighet har dere egentlig med venner som alltid er forsinket? Når er det innafor bare å dra hjem?

En ting er om eksempel et tog hadde vært forsinket, men kronisk sommel uten å gi beskjed og? Når drar dere bare hjem?

Skulle på treningssenteret med et par venninner i helgen, men de dukket jo ikke opp før 45 minutter etterpå. Uten å gi noe beskjed om at de var forsinket… Da hadde jeg trent meg nesten ferdig, så gjorde ferdig mitt, dusjet og så bare dro jeg… Og har ikke store planer om å avtale ny treningsøkt med de…

Anonymkode: d0904...b08

Å kronisk ikke komme tidsnok til avtaler er bare en frekk uvane, spesielt når de ikke engang gidder å gi beskjed. Alle klarer å si i fra om at de er forsinket før etter at de egentlig skulle vært der. 

Jeg hadde gitt dem maks 10 minutter, deretter bare gått og gjort mitt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tull. En periode kom jeg alltid for sent. Nå gjør jeg det ikke. Har aldri «manglet respekt for andres tid», men det tok meg noen år som voksen å lære meg at jeg var dårlig på tidberegning. Som ung var jeg veldig usikker og kom tidlig, men jeg ble sikrere på meg selv og oppførte meg mer normalt - normal forventning viste seg å føre til at jeg kom for sent.

Jeg er fortsatt tidsoptimist og stresser f eks livet av meg rett før jeg får besøk, selv om jrg har forberedt meg en uke! Men jeg har lært meg å sjekke tider veldig nøye og kommer ikke lenger for sent til avtaler.

Anonymkode: 4247f...29d

Selv om du har tusen unnskyldninger, så forandrer ikke det at det fortsatt er lite respektfullt overfor andres tid å alltid være forsinket. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter dere i  30 minutt er dere snillere enn meg, jeg mener at ti minutter for sent er uakseptabelt. Da hadde jeg ringt  og hadde satt en frist på fem minutter til og gått hvis de ikke var kommet da. Og så hadde jeg ikke avtalt noen flere ganger med vedkommende. Slike venner har jeg ikke bruk for, avtalt tid er hellig og ufravikelig. 

Anonymkode: 4d954...e6c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter max 15 min om jeg ikke har fått svar eller beskjed. 

Sluttet med å vente på slike mennesker når det ikke bedret seg og heller ikke kom beskjed. For hvor vanskelig er det å gi beskjed i 2022 liksom?

Anonymkode: 91cab...88b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter maks 5min, når man ikke gir beskjed en gang. Da gidder man ikke vente.

Dette høres uansett ikke ut som venninner, mer noen du bare henger litt med?

Selv trener jeg alene, liker det best.

Anonymkode: 287d7...286

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...