Gå til innhold

Oppgradering av forumprogramvaren - info og spørsmål


Forumansvarlig

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

elien skrev (På 29.10.2022 den 20.51):

Jeg har mistet lyd ved varsler. Har prøvd å finne ut av det, men har nå gitt det opp. 

Purrer på denne jeg......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

elien skrev (På 29.10.2022 den 20.51):

Jeg har mistet lyd ved varsler. Har prøvd å finne ut av det, men har nå gitt det opp. 

elien skrev (1 time siden):

Purrer på denne jeg......

Hei, du!

Tar med denne tilbakemeldingen til bakrommet og ser hva vi får av svar. Legger til at jeg har lagt merke til det selv, og skulle gjerne sett en løsning på det selv.

Vennlig hilsen Rhodiola, adm.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elien skrev (På 29.10.2022 den 20.51):

Jeg har mistet lyd ved varsler. Har prøvd å finne ut av det, men har nå gitt det opp. 

At forumet spiller av sin egen varslingslyd er en av tingene som har blitt fjernet i versjonen vi oppdaterte til. 

Vi har nettopp, i dag, fått bedre støtte for nettleser-varsler, så du kan se om det vil gi deg en bedre opplevelse. Det er i så fall nettleseren/operativsystemet ditt som da vil spille av lyd. Dere kan gå inn i varslingsinnstillingene og teste.

Hvis nettleseren din støtter det skal dere få opp en lenke nederst: "Aktiver i denne nettleseren", da kan det hende dere må svare på en advarsel fra nettleseren deres og tillate at forum.kvinneguiden.no sender dere nettleservarsler.

Skjermbilde 2022-11-04 kl. 12.25.35.png

Da får dere opp et ekstra valg i innstillingene ovenfor, for å bestemme hva dere ønsker motta push/nettleser-varsler om:

Skjermbilde 2022-11-04 kl. 12.26.01.png

Zenobia skrev (På 29.10.2022 den 18.12):

Hei, jeg har et lite ønske :lillesky: Det hadde vært så fint om vi fikk tilbake nøyaktig visning av antall innlegg. Hvorfor?

På grunn av denne tråden:

Nå har jeg f.eks 11,9k innlegg. Men egentlig så har jeg 11925 innlegg (når jeg har postet dette). Den innlimte tråden er på 89 sider, men vil vel dø ut om folk må inn på hver persons profil/føre musepekeren over k-tallet for å se nøyaktig antall innlegg :sukk: Det er jo bare en tøysetråd, og slett ikke bare beregnet til runde tall, men til artige tall som 10101, 12345, ja du skjønner greia.

Og noen av oss, som undertegnede, er på KG for å fjase også ... :rodmer:

Jeg vet ikke når de nøyaktige tallene forsvant, men går det an å få dem tilbake?

Det nøyaktige tallet forsvant for mange år siden. Jeg tror ikke vi kommer til å implementere at hele tallet vises igjen, det må i så fall skje uten at det blir behov for å utvide tilgjengelig plass å vise det på. En måte å sikre det på kan være å forkorte tallet for antall likes i stedet for. 

Zenobia skrev (På 29.10.2022 den 18.12):

Vedr. farver ... enten har den rosaen blitt dusere, eller jeg har vent meg til den (i mørk modus) :fnise:

Og med det samme jeg har @TSPs oppmerksomhet: Når jeg limer inn tråder (som over), går det kanskje an at de også blir i mørk modus?

Takk for tips og tilbakemeldinger, jeg skal fikse fargen på den embedden ved neste iterasjon av mørk modus. Det skjer nok i løpet av denne måneden :) Da blir det nok også dusere/lysere farge på den rosa lenkefargen i mørk modus, det er ikke gjort noe med fargen siden det ble introdusert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (5 minutter siden):

Når jeg skal rapportere ett innlegg så kommer dette opp etter at jeg har trykt rapporter

64EE580E-4653-4C96-8994-F517BD5A08AA.thumb.jpeg.5a9f95348149fcb20e6ade93014ee48f.jpeg

Rapporten går igjennom og @TSP er på saken om å finne ut hva som er galt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cid skrev (42 minutter siden):

Når jeg skal rapportere ett innlegg så kommer dette opp etter at jeg har trykt rapporter

Det er fikset nå. 

Feilen kom som følge av at vi oppdaterte PHP-versjon fra 7.4 til 8.1 på serverene våre tidligere i dag, koden er nå fikset til å være bedre venn med den nye PHP-versjonen. Det er heldigvis eneste feilen vi har sett som følge av den oppdateringen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TSP skrev (12 timer siden):

At forumet spiller av sin egen varslingslyd er en av tingene som har blitt fjernet i versjonen vi oppdaterte til. 

Vi har nettopp, i dag, fått bedre støtte for nettleser-varsler, så du kan se om det vil gi deg en bedre opplevelse. Det er i så fall nettleseren/operativsystemet ditt som da vil spille av lyd. Dere kan gå inn i varslingsinnstillingene og teste.

Hvis nettleseren din støtter det skal dere få opp en lenke nederst: "Aktiver i denne nettleseren", da kan det hende dere må svare på en advarsel fra nettleseren deres og tillate at forum.kvinneguiden.no sender dere nettleservarsler.

Skjermbilde 2022-11-04 kl. 12.25.35.png

Da får dere opp et ekstra valg i innstillingene ovenfor, for å bestemme hva dere ønsker motta push/nettleser-varsler om:

Ble ingen endring ved varsler selv om jeg gjorde det du skrev

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Cid skrev (12 minutter siden):

Hva betyr dette ikonet? Når jeg trykker på det så lyser det og så slutter det om jeg gjør det igjen 

0FCF3A5D-59B1-4B9A-9F14-0BEB1F284D7C.thumb.jpeg.4c1d2a8444649a80b62ac858ad7206bd.jpeg

Hei :)

Ikonet vises fordi du har valgt å skjule din påloggingsstatus. 

Elaine Marley, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elaine Marley skrev (2 timer siden):

Hei :)

Ikonet vises fordi du har valgt å skjule din påloggingsstatus. 

Elaine Marley, mod. 

Er det på eller av når det ser slik ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (1 minutt siden):

Er det på eller av når det ser slik ut?

Den er på. Du kan skru den av eller på under 'Sikkerhet og personvern' under innstillinger. 

Elaine Marley, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elaine Marley skrev (28 minutter siden):

Den er på. Du kan skru den av eller på under 'Sikkerhet og personvern' under innstillinger. 

Elaine Marley, mod. 

Hvorfor lyser det når jeg trykker på? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (Akkurat nå):

Hvorfor lyser det når jeg trykker på? 

Hm, nei, det er jeg usikker på egentlig :)

Elaine Marley, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elaine Marley skrev (2 minutter siden):

Hm, nei, det er jeg usikker på egentlig :)

Elaine Marley, mod. 

Det har fortsatt samme farge når jeg refresher siden men før det så lyser ikonet etter det er trykt på :klo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Cid skrev (3 minutter siden):

Det har fortsatt samme farge når jeg refresher siden men før det så lyser ikonet etter det er trykt på :klo: 

Ja, det er nok bare for å utheve så det har nok ingen spesiell funksjon utover det :)

Elaine Marley, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elaine Marley skrev (2 minutter siden):

Ja, det er nok bare for å utheve så det har nok ingen spesiell funksjon utover det :)

Elaine Marley, mod. 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...