Gå til innhold

Tidligere psyk sykepleier la meg til på insta


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har mye kontakt med Helse-Norge og har alltid hatt det. Er 40 år og født funksjonshemmet, og i tillegg var det veldig mye hjemme med overgrep av alle slag, og mobbing av alle typer igjennom hele skolegangen. Jeg har en kompleks PTSD diagnose pga dette, og har slitt mye. 
 

For hjelp og støtte, samt å koordinere hjelpetiltakene rundt meg har jeg hatt psyk sykepleier i kommunen i en god del år nå. Jeg har vært igjennom litt ulike. Hatt godt forhold til 3, midt på tre med noen, og ikke så godt med et par. Hun ene som er midt på tre og som jeg ikke hadde så lenge la meg til på insta her en dag. Det er på min åpne profil hvor jeg deler mye friluftslivsopplevelser. Jeg har aldri hatt noe ønske om å få masse følgere, og har det heller ikke. Har noen hundre, og økt litt i det siste. Hatt en del bilder som har blitt snappet opp av både lokalavisen, nrk lokal, og kommunen har også brukt noen av bildene mine. Det er jo selvsagt hyggelig, men jeg har ingen behov for stor eksponering. Jeg deler mest fordi jeg gjør mye alene, og får da et felleskap, og mange synes det er gøy å se hvilke muligheter som finnes tross funksjonshemninger. Jeg har valgt å ha den åpen siden det er mest friluftsliv i øynene på en funksjonshemmet som jeg tenker er fint at folk kan få se uten at de nødvendigvis må følge meg. 
 

Jeg syntes det var litt spesielt at hun la meg til på insta. Jeg gjør det ikke i retur. Er på hennes private insta med bilder av familien og ting de gjør. 
 

Jeg er vant med å ha tett kontakt med mange i Helse-Norge, og jeg kommer fra en liten plass hvor det var veldig mange glidende overganger. Det var uproblematisk i min oppvekst å skille mellom når de ulike var på jobb og når de var privatperson. Sånn er det jo på mange små plasser. Nå bor jeg i en større by, og jeg og denne psyk sykepleieren har ingenting felles som jeg vet om. Ene legen jeg har en del med å gjøre har jeg litt felles med, og han er også glad i friluftsliv og ba om instaen min i fjor eller noe. Han ville se hva jeg fant på på tur tross jeg er funksjonshemmet. Jeg ble litt satt ut da, men han fikk den siden vi har en del felles interesser, og det har ikke vært noen utfordringer med det. Er selvsagt ikke venner med noen av de som følger meg opp i Helse-Norge på face.  
 

Jeg er ryddig i det jeg deler, men deler også litt om livet som funksjonshemmet og kronisk syk. 
 

Jeg syntes bare det var litt spesielt. Hun er leder også. Det gjør meg forsåvidt ikke noe, men noe spesielt. 
 

Hva hadde dere tenkt? Har som sagt ikke masse følgere, da hadde det vært litt annerledes føler jeg. 
 

Jeg klør meg litt i hodet over hva jeg skal tenke her. 

Anonymkode: 40e47...d84

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden du har åpen profil og blant annet nrk har delt bilder osv (da regner jeg med at det er ganske fine bilder du legger ut) så synes jeg ikke egentlig det er så rart. Kanskje hun også er turinteressert uten at du egentlig vet det. Trenger ikke ligge så mye mere i det enn det.

Hvis du egentlig vil kontrollere hvem som følger deg, så kanskje du burde ha lukket profil?

Anonymkode: 424f7...8b3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tullerikke

Kanskje hun følger først mulig? En samler rett og slett. Mange som har lagt til meg på både Facebook og Instagram som ikke gidder så mye som å si hei til meg engang🙄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Siden du har åpen profil og blant annet nrk har delt bilder osv (da regner jeg med at det er ganske fine bilder du legger ut) så synes jeg ikke egentlig det er så rart. Kanskje hun også er turinteressert uten at du egentlig vet det. Trenger ikke ligge så mye mere i det enn det.

Hvis du egentlig vil kontrollere hvem som følger deg, så kanskje du burde ha lukket profil?

Anonymkode: 424f7...8b3

Jeg er kjent for å ta gode bilder. Er typisk en av tingene folk drar frem for å bygge meg opp når jeg har det ekstra tøft at jeg er god på å ta bilder. Er ingen fotograf, men får mye skryt. 
 

Jeg har egentlig ikke behov for å kontrollere hvem som følger meg heller, men jeg syntes bare det var litt spesielt at akkurat hun la meg til. 

Anonymkode: 40e47...d84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tullerikke skrev (3 minutter siden):

Kanskje hun følger først mulig? En samler rett og slett. Mange som har lagt til meg på både Facebook og Instagram som ikke gidder så mye som å si hei til meg engang🙄 

Hun følger rundt 300, så vil ikke kalle henne en samler heller. Jeg har ikke fulgt med om det tallet har endret seg i det siste. Vet noen bestemmer seg for å følge en haug, så de får en haug med følgere tilbake, men aner ikke om det er tilfellet her. 
 

På face avviser jeg bare folk om jeg ikke kjenner dem, men kunne sikkert ryddet listen for noen av de du nevner jeg også. 

Anonymkode: 40e47...d84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg er kjent for å ta gode bilder. Er typisk en av tingene folk drar frem for å bygge meg opp når jeg har det ekstra tøft at jeg er god på å ta bilder. Er ingen fotograf, men får mye skryt. 
 

Jeg har egentlig ikke behov for å kontrollere hvem som følger meg heller, men jeg syntes bare det var litt spesielt at akkurat hun la meg til. 

Anonymkode: 40e47...d84

Jeg tenker:

Hadde du hatt lukket profil og ikke hatt en friluftslivskonto som er blitt litt trukket frem i media så hadde det vært uryddig.

Denne legen tenker jeg kunne droppet å følge deg fordi dere fortsatt har en lege/pasientrelasjon.

Jeg tenker i dette tilfellet er det innafor at hun følger deg.

Anonymkode: 48855...658

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tullerikke skrev (10 minutter siden):

Kanskje hun følger først mulig? En samler rett og slett. Mange som har lagt til meg på både Facebook og Instagram som ikke gidder så mye som å si hei til meg engang🙄 

Ja, det er rart!

Jeg har og opplevd det. Hva er greia? 🤷‍♀️

Anonymkode: 48855...658

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg er kjent for å ta gode bilder. Er typisk en av tingene folk drar frem for å bygge meg opp når jeg har det ekstra tøft at jeg er god på å ta bilder. Er ingen fotograf, men får mye skryt. 
 

Jeg har egentlig ikke behov for å kontrollere hvem som følger meg heller, men jeg syntes bare det var litt spesielt at akkurat hun la meg til. 

Anonymkode: 40e47...d84

Jeg er enig i at det er spesielt om hun bevisst la deg til fordi du er du. Men det kan jo tenkes at hun tilfeldigvis så et bilde du har lagt ut, og la deg til fordi bildene var fine/inspirerende uten å tenke på at du faktisk er bruker av diverse hjelpetilbud i kommunen. 

Anonymkode: 4e3d4...e83

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er enig i at det er spesielt om hun bevisst la deg til fordi du er du. Men det kan jo tenkes at hun tilfeldigvis så et bilde du har lagt ut, og la deg til fordi bildene var fine/inspirerende uten å tenke på at du faktisk er bruker av diverse hjelpetilbud i kommunen. 

Anonymkode: 4e3d4...e83

Det du sier her kan tenkes ja. Er over 2 år siden jeg hadde henne, og var en kortere periode, så ikke sikkert hun har koblet. Takk. 

Anonymkode: 40e47...d84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg tenker:

Hadde du hatt lukket profil og ikke hatt en friluftslivskonto som er blitt litt trukket frem i media så hadde det vært uryddig.

Denne legen tenker jeg kunne droppet å følge deg fordi dere fortsatt har en lege/pasientrelasjon.

Jeg tenker i dette tilfellet er det innafor at hun følger deg.

Anonymkode: 48855...658

Takk. 
 

Denne legen er null stress. Han er sjeldent inne på insta, og det er eventuelt kun en likes, og det er det. 

 

Ellers fint å høre hva andre tenker. Jeg synes som sagt det var spesielt, og det er det.
 

 

Anonymkode: 40e47...d84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg syns det er litt spesielt. Jeg er selv psykiatrisk sykepleier og hadde ikke falt meg inn å følge noen av pasientene mine på insta, uavhengig av om det er åpen profil eller ikke. Har flere pasienter som er kreative på diverse måter og som har vist meg bildene på profilene sine. Likevel ikke aktuelt å følge noen av de. Vi har også interne retningslinjer som sier at vi ikke har lov til å ha kontakt via sosiale medier. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt tenkes at hun har et enormt stort kontaktnett og i et øyeblikk glemte hvem som er tidligere pasient og hvem hun bare følger på insta. Det kan også skje at man legger til folk ved en feil.

Har du fullt navn på insta? Er du gjenkjennelig.

Hvis hun med viten og vilje har valgt å følge deg til tross for tidligere relasjon synes jeg det er rart og litt uproft. Selv om du har åpen profil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wilma89 skrev (1 time siden):

Må si jeg syns det er litt spesielt. Jeg er selv psykiatrisk sykepleier og hadde ikke falt meg inn å følge noen av pasientene mine på insta, uavhengig av om det er åpen profil eller ikke. Har flere pasienter som er kreative på diverse måter og som har vist meg bildene på profilene sine. Likevel ikke aktuelt å følge noen av de. Vi har også interne retningslinjer som sier at vi ikke har lov til å ha kontakt via sosiale medier. 

 

Pipaluk skrev (2 minutter siden):

Det kan godt tenkes at hun har et enormt stort kontaktnett og i et øyeblikk glemte hvem som er tidligere pasient og hvem hun bare følger på insta. Det kan også skje at man legger til folk ved en feil.

Har du fullt navn på insta? Er du gjenkjennelig.

Hvis hun med viten og vilje har valgt å følge deg til tross for tidligere relasjon synes jeg det er rart og litt uproft. Selv om du har åpen profil. 


Jeg har fullt navn på insta ja. 
 

Jeg har ikke noe i mot henne, men det føltes litt spesielt, og jeg husker ei annen jeg hadde hun sa med en gang jeg fikk henne at det var retningslinjer som gjorde at vi ikke kunne være venner på face. For meg var det selvsagt, men hun følte hun måtte si det fordi hun hadde vært borti flere som prøvde å legge henne til. 
 

Hun her følger ca 300 og har litt under 300 følgere selv. Kreativ sjel, noe vimsete, så mulig hun ikke har koblet. Aner ikke hvor stort nettverk hun har utover det alt nevnt her, men det kan jo være noe i det.
 

Det går helt fint at hun følger meg, men fint å få bekreftet at det var litt spesielt. Takk. 

Anonymkode: 40e47...d84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...