Gå til innhold

Hvorfor så mye hat mot folk som skriver anonymt i ulike fora?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hører stadig negative kommentarer om folk som ikke har sosiale evner og derfor skriver anonymt på nett. 

Oss anonyme (som kanskje mangler sosiale evner) har kanskje også sosiale behov. Er det ikke bra at det finnes noen fora for oss? Så vi ikke trenger å føle oss helt alene? 

Kanskje man er introvert, eller venneløs, hvorfor hate oss det er jo mobbing? 

Anonymkode: 30fca...6be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hører stadig negative kommentarer om folk som ikke har sosiale evner og derfor skriver anonymt på nett. 

Oss anonyme (som kanskje mangler sosiale evner) har kanskje også sosiale behov. Er det ikke bra at det finnes noen fora for oss? Så vi ikke trenger å føle oss helt alene? 

Kanskje man er introvert, eller venneløs, hvorfor hate oss det er jo mobbing? 

Anonymkode: 30fca...6be

Det er ingen som hater de som skriver anonymt, men mye av det som skrives av anonyme brukere er jo rimelig talentløst da.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teatrica skrev (19 minutter siden):

Det er ingen som hater de som skriver anonymt, men mye av det som skrives av anonyme brukere er jo rimelig talentløst da.

Anonyme brukere er mennesker som deg og meg...

Anonymkode: 30fca...6be

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Anonyme brukere er mennesker som deg og meg...

Anonymkode: 30fca...6be

Ikke alle, virkelig ikke alle...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teatrica skrev (1 minutt siden):

Ikke alle, virkelig ikke alle...

Selvfølgelig ikke 😄 

Anonymkode: 5b30f...c7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Anonyme brukere er mennesker som deg og meg...

Anonymkode: 30fca...6be

Bortsett fra de som er regelrette troll... Og det er en del av dem.

Jeg forstår at folk bruker anonym-funksjonen når de skal skrive noe veldig personlig, eller oppgi info som kan avsløre identiteten til brukeren (f.eks yrke og bosted), men jeg har inntrykk av at de fleste bruker AB funksjonen for å slenge dritt uten at det får konsekvenser.

Jeg orker ikke diskutere med AnonymBrukere. Spesielt ikke når det er 5-6 personer i samme tråd som hamrer løs med spydigheter, og jeg mister fullstendig oversikten over hvem som er hvem.

Endret av Portia Catonis
skrivefeil
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Portia Catonis skrev (14 minutter siden):

Bortsett fra de som er regelrette troll... Og det er en del av dem.

Jeg forstår at folk bruker anonym-funksjonen når de skal skrive noe veldig personlig, eller oppgi info som kan avsløre identiteten til brukeren (f.eks yrke og bosted), men jeg har inntrykk av at de fleste bruker AB funksjonen for å senge dritt uten at det får konsekvenser.

Jeg orker ikke diskutere med AnonymBrukere. Spesielt ikke når det er 5-6 personer i samme tråd som hamrer løs med spydigheter, og jeg mister fullstendig oversikten over hvem som er hvem.

Jeg synes det er synd at du dropper å diskutere bare fordi vi er AB. Det er mange av oss som holder oss til sak, og dropper spydigheter og tull. 

Hvorfor jeg er AB når jeg skriver et innlegg som dette? Av prinsipp er jeg alltid AB. For selv om innlegget er nøytralt berører man ofte små ting som sammen kan være nok til at noen forstår hvem du er. Det har jeg selv gjort her inne, basert på trivialiteter. I tillegg, når jeg bikket 5-6000 innlegg er det alltid noen som har noe i mot deg, jeg dreit i det en stund, men så orket jeg bare ikke mer. 

At forumet ikke klarer å skille oss bedre i tråder er jeg like frustrert over som deg, men det er ikke vår skyld. 

Anonymkode: c2dbd...fb8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg synes det er synd at du dropper å diskutere bare fordi vi er AB. Det er mange av oss som holder oss til sak, og dropper spydigheter og tull. 

Hvorfor jeg er AB når jeg skriver et innlegg som dette? Av prinsipp er jeg alltid AB. For selv om innlegget er nøytralt berører man ofte små ting som sammen kan være nok til at noen forstår hvem du er. Det har jeg selv gjort her inne, basert på trivialiteter. I tillegg, når jeg bikket 5-6000 innlegg er det alltid noen som har noe i mot deg, jeg dreit i det en stund, men så orket jeg bare ikke mer. 

At forumet ikke klarer å skille oss bedre i tråder er jeg like frustrert over som deg, men det er ikke vår skyld. 

Anonymkode: c2dbd...fb8

Jeg hører hva du sier, men jeg synes det er regelrett tull å alltid skulle være AB. Det går fint an å beholde anonymiteten selv om man skriver under brukernavn.

Omså tråder handler om "hva liker du best av jordbæris og sjokoladeis", så velger folk å være anonyme. Hva er vitsen? :sprettoy: Hvorfor gidde å svare i det hele tatt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Portia Catonis skrev (1 time siden):

Jeg hører hva du sier, men jeg synes det er regelrett tull å alltid skulle være AB. Det går fint an å beholde anonymiteten selv om man skriver under brukernavn.

Omså tråder handler om "hva liker du best av jordbæris og sjokoladeis", så velger folk å være anonyme. Hva er vitsen? :sprettoy: Hvorfor gidde å svare i det hele tatt?

Jeg omgås mange i løpet av en uke, det blir mange samtaler og alt mulig rart. Samt at jeg husker relativt godt. Så kan fortelle deg hvordan jeg gjenkjente en kollega av meg. 

Vi diskuterte noe så enkelt som hvordan vi lagde et visst tilbehør til julemiddagen. Noen uker senere ble det nevnt en spesiell scene i en film. Begge deler hadde jeg lest her inne også, og etter å ha lest 2-3 innlegg til var det ikke tvil om hvilken bruker hun hadde. Jeg gidder rett og slett ikke holde styr på slik, da jeg er en bruker som gjerne diskuterer det samme her inne, som over lunsjen til jobb. 

Så kan jeg fortelle deg hvorfor jeg til slutt valgte å droppe å bruke brukeren min overhodet. Jeg opplevde ufrivillig barnløshet og skrev om det. Da er det særdeles lite hyggelig å dele en oppskrift, og få slengt mot seg "du klarer ikke få egne barn en gang, hva kan du om å bake?" En gang, greit. Gjentagende ganger, gadd ikke mer. 

Men, vi kan jo snakkes igjen når du har 5000+ innlegg, og har fått kjent dette litt på kroppen. Da har du lagt igjen vanvittig mange slike små detaljer om deg selv, så det er egentlig bare brukerne som ikke er personlige, og/eller ikke bryr seg om at folk vet hvem de er, som er igjen når du runder et visst volum. 

Anonymkode: c2dbd...fb8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg omgås mange i løpet av en uke, det blir mange samtaler og alt mulig rart. Samt at jeg husker relativt godt. Så kan fortelle deg hvordan jeg gjenkjente en kollega av meg. 

Vi diskuterte noe så enkelt som hvordan vi lagde et visst tilbehør til julemiddagen. Noen uker senere ble det nevnt en spesiell scene i en film. Begge deler hadde jeg lest her inne også, og etter å ha lest 2-3 innlegg til var det ikke tvil om hvilken bruker hun hadde. Jeg gidder rett og slett ikke holde styr på slik, da jeg er en bruker som gjerne diskuterer det samme her inne, som over lunsjen til jobb. 

Så kan jeg fortelle deg hvorfor jeg til slutt valgte å droppe å bruke brukeren min overhodet. Jeg opplevde ufrivillig barnløshet og skrev om det. Da er det særdeles lite hyggelig å dele en oppskrift, og få slengt mot seg "du klarer ikke få egne barn en gang, hva kan du om å bake?" En gang, greit. Gjentagende ganger, gadd ikke mer. 

Men, vi kan jo snakkes igjen når du har 5000+ innlegg, og har fått kjent dette litt på kroppen. Da har du lagt igjen vanvittig mange slike små detaljer om deg selv, så det er egentlig bare brukerne som ikke er personlige, og/eller ikke bryr seg om at folk vet hvem de er, som er igjen når du runder et visst volum. 

Anonymkode: c2dbd...fb8

Deg om det. Jeg kunne gitt et langt svar, men min interesse for å diskutere med Anonymbrukere har jeg strukket veldig langt i denne tråden og nå er den oppbrukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Portia Catonis skrev (5 timer siden):

Deg om det. Jeg kunne gitt et langt svar, men min interesse for å diskutere med Anonymbrukere har jeg strukket veldig langt i denne tråden og nå er den oppbrukt.

Altså skjærer du alle under en kam, og har bestemt deg for at alle AB er like. Personlig synes jeg mange brukere er vel så frekke. Ikke minst gjennom å svare som dette i en helt saklig diskusjon. 

Anonymkode: c2dbd...fb8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye tung psykiatri her inne. Hvis du leser på kropp og helse skjønner du sikkert.. dette er mennesker som står fast i livet og er bitter med mye sinne. Dette får de ut i trådene de svarer på her inne. 
Friske og oppegående folk skriver ikke slikt 

Anonymkode: acfbf...0c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...