Fru Fomle Skrevet 10. august 2006 #1461 Del Skrevet 10. august 2006 Så godt å lese at alt står bra til med mor og barn ← Signerer denne!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 10. august 2006 #1462 Del Skrevet 10. august 2006 Velkommen hjem LinKri! Godt å lese at det er bra med dere alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IdaC Skrevet 10. august 2006 #1463 Del Skrevet 10. august 2006 Velkommen hjem LinKri! Godt å lese at det er bra med dere alle sammen! ← Signerer denne jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 10. august 2006 #1464 Del Skrevet 10. august 2006 Velkommen hjem ja! Gleder meg til å lese om fødselen.. Ahh, jeg blir så babysyk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 10. august 2006 #1465 Del Skrevet 10. august 2006 Velkommen hjem alle tre!! Gleder meg masse til å lese videre om deres helt nye hverdag!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 10. august 2006 #1466 Del Skrevet 10. august 2006 Velkommen hjem igjen! Godt å høre at det går bedre med snuppa di! Gleder meg til å høre mer om fødselen og følge med dere fremover! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 11. august 2006 #1467 Del Skrevet 11. august 2006 Velkommen hjem! Gleder meg til å lese fødselsrapport, og kanskje få vite navnet til prinsessa? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Myztica Skrevet 11. august 2006 #1468 Del Skrevet 11. august 2006 Hei jenter! Første natten hjemme er over, og vi lever fortsatt Fikk så vondt av lille tulla mi i natt. Hu har vært så rolig på sykehuset, men i natt skrek hun i hele 3 timer! La henne til puppen hele 5 ganger før hun var fornøyd.... Så svelget hun så mye luft, og det gjorde ikke saken noe bedre. Men vi sovnet da alle sammen til slutt Kan jo prøve å skrive litt om fødselen... Jeg våknet kl 5 natt til 3.aug, og hadde litt mensmurringer. Tenkte ikke noe mer over det, og la meg til å sove igjen. Klokka 7 våknet jeg av at det gjorde mer vondt. Men jeg trodde jo fortsatt at det bare var sterke kynnere. Hadde jo ikke tro på at det skulle skje noe... syntes heller ikke magen strammet seg så mye. Men utover morgenen ble det bare vondere og vondere, og sambo ble litt gira på at prinsessa vår skulle komme snart. Sambo ville at jeg skulle ringe føden, men jeg venta og venta... Jeg hadde absolutt ikke tro på at dette var ekte rier ringte føden etterhvert, og vi fikk komme opp for en sjekk. De tok ctg og sjekket åpning, og jeg hadde 2 cm i 14 tida (hvis jeg ikke husker helt feil). Valgte å dra hjem. Ettersom jeg hadde så liten åpning, forberedte jeg meg på å gå et døgn til... Men da jeg kom hjem, ble riene bare tettere og sterkere. Hadde jo ingen pauser. Jeg lå rett ut på sofaen og vrei meg. Prøvde å være i bevegelse, men det nytta ikke. Jeg hadde så mye strålinger nedover lårene, så det var nesten umulig å gå. Valgte å dra tilbake på føden, og vi kom dit i 16-tiden. Fikk en fødestue med badekar, og jeg hoppet opp i badekaret med en gang. Fikk akupunktur samtidig. Det var kjempegodt! Følte jeg fikk slappe litt bedre av. Men etter en halvtime-time begynte det å presse noe forferdelig, så jeg orka ikke å ligge der lengre. Jeg ville ha epidural! JM sjekka meg, og jeg hadde 5-6 cm åpning allerede. Samtidig tok hun vannet, slik at det skulle lette litt på trykket. Hun gjorde klart til epidural. Da hun var ferdig med forberedelsene hadde jeg allerede 9 cm (og jeg fikk så klart ingen epidural)!! Husker jeg tenkte at dette hadde jo gått så fort, snart var det hele over! JM sa jeg kunne begynne å presse litt, og hun hjalp til for at det skulle bli full åpning. Det gjorde noe så forferdelig vondt!!! Jeg skrek og skrek... og pusta inn lystgass hele tida Jeg klarte å konsentrere meg bedre om pustinga da jeg hadde den maska! Synes ikke det hjalp noe mer enn det... kl 18 hadde jeg full åpning, og kunne begynne å presse for fullt snart. Jeg pressa og skrek om hverandre, og de på fødestua måtte hysje på meg Men jeg klarte ikke å la være, og jeg unnskyldte meg hele tida for at jeg bråka så mye Jeg fikk pressrie på pressrie og det var ingen framgang. Fikk drypp for å gjøre riene mer effektive, men det hjalp fortsatt ingenting. De skrudde visst opp dryppet mer og mer. Babyen gikk for tregt nedover... Pressriene kom veldig tett, og jeg fikk nesten ikke pauser. Jeg husker det gjorde så forferdelig vondt, trodde aldri jeg skulle bli ferdig. Etter 1,5 time -2 timer orka jeg rett og slett ikke mer, og de ringte etter lege for å vurdere sugekopp. Jeg fikk et lite klipp (og det kjente jeg ja!!!) og sugekoppen ble satt på plass. 3 pressrier etter det kom snuppa mi ut... kl 20.08. Hun var helt blå og slapp. Jeg sa: Babyen min, babyen min. Hvorfor puster hun ikke???!!! Og da løp de ut med henne og jeg ble livredd! Men de som var igjen på fødestua klarte å roe meg ned. Etterhvert måtte jeg roe ned sambo, for han var helt i fra seg også. Sambo fikk lov til å gå å se på henne. Etter en liten stund kom de inn med jenta mi i kuvøse. De skulle vise henne fram til meg før de kjørte henne ned på intensiven. Ette 2 timer fikk vi komme ned dit og se på henne. Hun lå med mange ledninger på seg, og ekstra oksygen. Jeg sov ikke godt den natta nei! Fikk snakke med lege, og de var ikke sikre på hva det var enda. Mest sannsynlig har hun svelga for mye fostervann, og lungene brista slik at det kom luft ut i lungesekken Men dagen etter var prinsessa vår mye bedre allerede, og var ei helt annen jente. Og det ble bedre og bedre for hver dag. 4 dager gammel ble hun erklært frisk og vi fikk ha henne på rommet vårt Var kanskje en litt rotete rapport, men.... Er ikke så veldig flink til forklare. Det overrasket meg faktisk at jeg hadde en viss kontroll hele tiden under fødselen. Trodde jeg skulle miste kontrollen helt. Sambo ble sjokkert over hvor sterk jeg var. Han hadde prøvd å bryte håndbak med meg under ei rie, og han klarte ikke å røre på armen min en gang. Han var støl dagen etter han også Og jeg brølte visst som en løve fikk jeg høre (under pressriene) Personalet på sykehuset var visst litt bekymret for meg, ettersom jeg slet psykisk under svangerskapet. Men jeg har ingen tegn til det lengre, og fremtiden ser bare lys ut nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 11. august 2006 #1469 Del Skrevet 11. august 2006 Takk for en fin rapport av en steike hard fødsel! Lurer på om jeh kommer til å skrike meg hes under fødselen...men det gjenstår å se! Glad alt er bra med dere begge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 11. august 2006 #1470 Del Skrevet 11. august 2006 *stum Pi@ lister seg ut igjen* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 11. august 2006 #1471 Del Skrevet 11. august 2006 For en sterk fødselshistorie Godt å lese at alt står bra til med lille prinsessa nå da, og ikke minst at du har det bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 11. august 2006 #1472 Del Skrevet 11. august 2006 Utrolig sterkt å lese om fødselen din. Og godt å høre at det er bra med dere alle... Ønsker deg en god helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 11. august 2006 #1473 Del Skrevet 11. august 2006 Tenk hva du har vært igjennom!! Sterk lesning altså... Og nå kosere dere dere hjemme... Med en mer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 11. august 2006 #1474 Del Skrevet 11. august 2006 Åhj, det hørtes.... tja, hva skal man si? Slitsomt og vondt ut! Men jeg regner med at premien var verdt opplevelsen (ganger 10?) Kjempefint å høre at dere har det bra, med nattevåk og alt som hører med! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 11. august 2006 #1475 Del Skrevet 11. august 2006 (endret) Ahh, gleder meg jeg.. Må være syk som gleder meg til fødsel! Men det er vel heller premien etter som er det store drivet! Edit; skrivefeil Endret 11. august 2006 av liv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 11. august 2006 #1476 Del Skrevet 11. august 2006 Takk for en kjempeflott rapport! Jammen var du tøff! Er rørt nå jeg! :grine2: Godt at ting går bra nå etter den dramatiske starten! Kos dere med snuppa! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miiip Skrevet 11. august 2006 #1477 Del Skrevet 11. august 2006 Skjønner godt at det føltes litt dramatisk når de løp ut med prinsessa rett etter hun var født, men bra at hun kom seg fort! Høres ut som en tøff fødsel. Du har gjort en kjempebragd! Når det gjelder det med psykiske greier i svangerskapet så kan jeg bare rapportere herfra at etter fødsel har det gått kjempebra. Jeg hadde noen vanlige sånne "baby blues"-reaksjoner etter 4-7 dager, men det gikk fort over og nå er jeg veldig happy og ikke snev av depresjon (selv om jeg er sliten i blant). Håper det fortsetter å gå greit med deg også! Kos deg med mann og barn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gullet26 Skrevet 12. august 2006 #1478 Del Skrevet 12. august 2006 Hei...håper du nyter tilværelsen med det vesle nurket!!Og at formen er fin hos dere begge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 13. august 2006 #1479 Del Skrevet 13. august 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bertine Skrevet 13. august 2006 #1480 Del Skrevet 13. august 2006 Gleder oss til å se bilde av prinsessa da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå