Gå til innhold

Linkri skal bli mamma!

Gjest Myztica

Anbefalte innlegg

Gjest Myztica

:vinke: alle sammen!! :)28 uker i dag!!

Dagene er stort sett greie nå om dagen. Prøvde meg litt på jobb i går da, og jeg skulle jo så klart få et panikkanfall under morgenmøte... Skjønner ikke helt hvorfor det skulle komme, for jeg har ikke hatt det på over 2 uker :klø: Det var egentlig litt flaut.. For jeg kjenner ikke de som jobber på dagtid så veldig godt.. Men jeg følte at jeg måtte fortelle hva som feilte meg da, så de hadde jo forståelse for det. Og i går kveld fikk jeg plutselig en stor trang til å grine igjen... :sjenert: Da jeg eller sambo snakker om det med noen, er det ALLTID en eller annen som har opplevd å ha det tøft psykisk i svangerskapet. Det bør da egentlig bli mer fokus på det synes jeg... Og som psyk.JM sa til meg, man hører alltid om de lykkelige gravide som stråler hele svangerskapet, og elsker den ufødte babyen over alt på jord. Og alle rundt deg forventer at du skal stråle av lykke. Og det er som oftest ikke slik, visst nok...

Men jeg føler mer og mer egentlig... Både for sambo og babyen. Ikke hele tiden, men mer enn for noen uker siden :) Og det må vel bare bety framgang...? :)

Ellers skal vi på 3D-UL i dag :hoppe::hoppe: Skal hente sambo på jobb etterpå, så drar vi :) Bruker ikke mer en 1,5 time dit, men regner 2 timer. Kan jo hende det dukker opp noe etter veien, det vet man jo aldri.. Så vi får håpe på at babyen ikke er like sjenert i dag :)

Og forresten: Nå begynner jeg å bli drittlei halsbrann!!! :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min erfaring er den samme som deg, da jeg fortalte folk rundt meg at jeg var psykisk nede og var deprimert så hadde "alle" andre også opplevd samme ting. Det er noe som ingen snakker om, før man innrømmer det sjøl. Skulle vært mye mer åpenhet rundt problemet, tror det hadde vært lettere å takle da, og lettere å bli bra. Blir en ekstrabelasting når man går rundt og føler seg alene og mislykka.

Det er så fint å lese at det går den riktige veien.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Myztica
Min erfaring er den samme som deg, da jeg fortalte folk rundt meg at jeg var psykisk nede og var deprimert så hadde "alle" andre også opplevd samme ting. Det er noe som ingen snakker om, før man innrømmer det sjøl. Skulle vært mye mer åpenhet rundt problemet, tror det hadde vært lettere å takle da, og lettere å bli bra. Blir en ekstrabelasting når man går rundt og føler seg alene og mislykka.

Det er så fint å lese at det går den riktige veien.

Ja, det skulle vært mye mer åpenhet rundt problemet. Selv om jeg vet at andre har det på samme på måte som meg, og værre, føler jeg meg likevel alene... Men får bare tro det går framover nå :) Selv om dagen i dag kunne vært bedre... Men det er vel bare vanlig at det går litt i bølgedaler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Myztica

... Og tida går så sakte... En halv time til jeg skal hente sambo! :)

Og jeg irriterer meg GRØNN over alle turgåere i området her!! :frustrert: Vi bor på et helt nytt byggefelt, og det gikk visst en tursti her før... Der huset vi bor i står. Men det virker som om de ikke vil gi helt slipp på denne turstien, og det går stadig vekk både unge og gamle rett utafor stuevinduet her!!! :frustrert: Jeg vil ha privatliv!!! Det er jo faktisk privat eiendom da... Og det er jo flere hus her :sjenert:

om 2,5 time får vi se lillegullet :hjerte::hoppe: Utålmodig? Jeg nei!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest miiip

Grattis med 28 uker! Og spennende med 3D-UL! Gleder meg til rapport. :hoppe:

Veldig bra å høre at det går litt bedre med deg. Enig med deg og Pi@, det er utrolig mange som har hatt noe psykiske greier, allikevel hører man ikke om det og tror det er en selv det er noe alvorlig galt med. Men jeg tenker at for hver og en av oss som forteller andre om det blir det kanskje bittelitt mer åpenhet rundt sånne ting! Og da bidrar vi jo til en positiv utvikling. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest @nea

Gratulerer med 28 uker! :hoppe:

Hvordan gikk det på UL da? Fikk dere vite kjønnet?

Endret av @nea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Myztica

Nå har vi vært på UL da :) Og det skjuler seg mest sannsynlig ei lita jente inni magen min :hjerte: Fikk se ansiktet veldig bra, og hun var verdens nydeligste!!! Hu var litt urolig da... Men det var vel kanskje for at jeg drakk cola og spiste en sjokolade like før, slik at babyen skulle være litt mer aktiv enn sist gang! Hu prøvde å skjule ansiktet sitt da, men vi fikk noen fine bilder allikevel :) (Skal spørre iss om hun kan legge ut bilde... :sjenert: )

Alt så bra ut. Hu var visst litt større enn gjennomsnittet, og hodet var litt stort. I følge hodemål kunne det se ut som om jeg var 29+5, men da legen målte magen viste den 28+0 og det stemmer jo... Sambo så ut som en stolt far der han satt, og han måtte felle en liten tåre. Herlige samboen min :hjerte:

Så dette var jo en utrolig opplevelse altså! Jeg vil se mer!! :ler: Så nå er det bare å vente da.. 12 uker igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Linnkri...ikke så ofte innom dagboken din, så jeg visste ikke noe om sorgen du har oppi det hele :klem: . Jeg har sel vingen personlige erfaringer når det kommer til svangerskapsdepresjon (om det er den diagnosen du har fått) men har vært utrolig obs på både det og fødselsdepresjon. Nettopp fordi det er så "tabubelagt". Dersom folk hadde vært mer åpne om dette så ville det blit så mye enklere for etterfølgerne. Tøff jente, er du!

Også vil jeg selvfølgelig :hoppe: litt for 28 uker!!! og for den lille jenta!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei lita :babyjente::hoppe:

Så gøy, håper du får noen (les iss) til å legge ut bilder, det hadde vært så moro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Myztica
Hei Linnkri...ikke så ofte innom dagboken din, så jeg visste ikke noe om sorgen du har oppi det hele  :klem: .  Jeg har sel vingen personlige erfaringer når det kommer til svangerskapsdepresjon (om det er den diagnosen du har fått) men har vært utrolig obs på både det og fødselsdepresjon.  Nettopp fordi det er så "tabubelagt".  Dersom folk hadde vært mer åpne om dette så ville det blit så mye enklere for etterfølgerne.  Tøff jente, er du!

Også vil jeg selvfølgelig :hoppe: litt for 28 uker!!! og for den lille jenta!!!

:vinke: Så koselig at du titter innom. Det er synd at psykiske plager i svangerskapet skal være så tabubelagt, håper det kommer mer fram i lyset etterhvert. Tror det hadde vært mye enklere for andre som opplever det samme. :klem:

Ei lita  :babyjente::hoppe:

Så gøy, håper du får noen (les iss) til å legge ut bilder, det hadde vært så moro.

Skal nok høre med iss om hu vil legge ut... Hvis det ikke er noen andre som melder seg frivillig her?? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flott med vellykket UL igjen... og moro at det trolig er en liten :babyjente: inni magen din! :hoppe:

Ha en fin dag! :briller2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Myztica

Måtte visst redigere fant jeg ut!! Hadde jo glemt å ta bort navnet mitt! iss og jeg ble litt ivrige her :hoho:

Men hun er nydelig ja!! :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:grine2: Det la jeg ikke merke til engang. Jeg klarte å være først ute med beundrende kommentarer til bildene da :hoppe:. Litt vel aktiv kanskje :sjenert: :grine2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Myztica
:grine2: Det la jeg ikke merke til engang. Jeg klarte å være først ute med beundrende kommentarer til bildene da :hoppe:. Litt vel aktiv kanskje  :sjenert:  :grine2:

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...