Gå til innhold

Linkri skal bli mamma!

Gjest Myztica

Anbefalte innlegg

:grine2: GRATULERER VENNEN :grine2:

Dette var jo bare helt superfantastiske nyheter da!!!! Oioioioioi!!!

Så morsomt! Og for en herlig følelse!!

Men huff...er det tungt for deg om dagen..Det var ikke godt å høre.Får du hvilt deg nok og gjort sånne koseting som du vil gjøre?Pleie deg selv litt?

Så er det lov å grine også vet du! Hender seg rett som det er at jeg griner litt når jeg kjører bil(veldig upraktisk)eller ligger og tenker.Vi er i ferd med å bli mammaer vettu...og det er nok det største og skumleste prosjektet vi noen sinne har "meldt oss på"! Men du verden så flinke vi skal bli! Beste i vår klasse ;)

Er ikke du 24+1 idag forresten?!?!

Håper du har det bra og at jeg snart får vært mer på nett...syns jeg har sagt det ei stund nå da men...!

GOD HELG SNUPPA! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Myztica

Takk for alle koselige hilsninger!! :klem:

Jeg har det ikke helt bra om dagen, så jeg orker egentlig ikke å være så mye på nett. Jeg er så urolig inni meg, og jeg tenker mange dumme tanker... Våkner opp med skikkelig angst, og det kan ta flere timer før jeg får roa meg.. da er jeg kanskje rolig noen timer, så starter det på igjen. Jeg har kommet inn i et dumt tankemønster... Og jeg klarer ikke bryte den onde sirkelen. Jeg aner egentlig ikke hvorfor jeg skal være så urolig, men da det starter begynner jeg å tenke dumme tanker om ting som har skjedd før. Jeg prøver å si til meg selv at det er FORTID, og at det er noe som sambo og jeg har lagt bak oss, men jeg klarer ikke å få tankene bort..... akkurat som om jeg gir det skylden for at jeg har det sånn. Men jeg tror nok ikke de tankene er grunnen. Jeg har prata med legen min på telefonen, og han har bestilt time til meg hos psykiatrisk jordmor, og dit skal jeg på mandag. Han ringte meg i går kveld også, og han skulle ringe meg igjen i dag.

HVORFOR SKAL JEG VÆRE SÅ UROLIG!!??? :grine: Det er slitsomt.. Akkurat som det fester seg en klump inni brystet, som bare sprer seg rundt i kroppen. Så får jeg puls i 120, og jeg begynner å skjelve. JEG VIL IKKE DETTE HER!!!!!!! Hvorfor kan jeg ikke bare være gla for alt som har skjedd. Jeg har da fått alt jeg har ønska meg. Jeg skal ha baby, og jeg har forlovet meg med den jeg elsker over alt på jord. Sambo prøver å trøste meg så godt han kan, men det er sikkert slitsomt for han også. Jeg hater de tankene jeg har, og jeg vil bare få dem unna. Prøver å tenke på noe annet, men det er akkurat som om de tankene surrer rundt i underbevisstheten. Jeg er bare så redd for at jeg ikke skal bli "normal" igjen... Jeg vil være den jeg var for en uke siden!!! :grine:

Nei, nå var det nok klaging for i dag... Sorry!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og :klem: litt mer på deg. Godt du har tatt kontakt med legen din ang dette her og at han tar deg seriøst. Håper det hjelper litt å få snakka om det på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da vennen.. :klem: Kjenner til det å bli gal av sine egne tanker. Håper det hjelper å snakke med hun jordmoren, og at det bare er en periode du er inne i. Kanskje det hjelper å aktivisere seg litt? få en morsom hobby eller noe? Høres kanskje dumt ut, men ofte når man har slike vonde perioder så hjelper det å "ikke ha tid til å tenke så mye"...

Ønsker deg ihvertfall alt godt! Ha en fin lørdag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff da vennen..  :klem:  Kjenner til det å bli gal av sine egne tanker. Håper det hjelper å snakke med hun jordmoren, og at det bare er en periode du er inne i. Kanskje det hjelper å aktivisere seg litt? få en morsom hobby eller noe? Høres kanskje dumt ut, men ofte når man har slike vonde perioder så hjelper det å "ikke ha tid til å tenke så mye"...

Ønsker deg ihvertfall alt godt! Ha en fin lørdag!  :klem:

Må bare klare opp litt, så ikke noen misforstår meg..mener ikke at man bare skal glemme ting som plager en.. Syns det helt klart er flott at du får snakke med en proffesjonell om det. Bare mente at når man er alene blir det ofte til at man overanalyserer, tenker negativt osv.. Bedre å lufte ting for andre, for da får du som regel et mer oppløftene svar enn det du får av deg selv! ;)

Oj..dette ble veldig Dr. Phil føler jeg.. :rodme::ler:

Sorry...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda... Dette høres ikke så særlig godt ut. Håper du får snakket ut litt med den psykiatriske jordmora etter helgen og får det bedre etter hvert.

Stooor :klem: fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:troest: Det var trist å lese at du har det ille... Men synes du er godt i gang med å få kontakt med profesjonelle da! Kanskje du kan få hjelp til å komme deg ut av den onde sirkelen! For nå må man bryte mønsteret for å komme tilbake til sit "gamle" jeg...

Dette klarer du snuppa!!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Myztica

Takk til dere som er her inne med oppmuntrene ord! :kose: Og Cons, du trenger jo ikke å unnskylde deg for å være litt dr.phil da :ler: Synes det var bra sagt jeg :klem:

I går dro sambo og jeg og bowla med muttern og stefaren min. Etter det dro vi ut og spiste på restaurant. I går var jeg SKIKKELIG urolig, og jeg fikk ikke roen da jeg var ute og fant på noe heller. Men dagen i dag har vært litt bedre, angsten har på en måte ikke fått "festa" seg. Har greid å fokusere på andre ting, da pulsen begynner å herje. Så i dag har sambo bare trøsta meg EN gang faktisk :sjenert: Da var jeg plutselig redd for at jeg ikke "følte" noe... Var bare helt tom innvendig. Og det er jo nå jeg skal glede meg over alt :klø: Er spent på hva JM sier i morra, tenkte jeg skulle ha med meg sambo første gangen. Er jo ikke sikkert jeg får med meg alt som blir sagt. Snakka litt med ei venninne på telefonen i går også, tror det hjalp litt. Men det som er så dumt er at jeg bare går og venter på at jeg skal bli urolig. "Blir jeg urolig nå??" "Eller nå??" Akkurat som jeg kjenner etter om jeg blir det eller ikke, og da blir man jo urolig så klart.. :sjenert: Merkelig hva den psyken kan gjøre med en altså...

Hvis hormonene mine har "skylden" for dette her, tror jeg ikke at jeg tør å bli gravid igjen... Og vi som har lyst på flere barn da! :ler: Men det er jo som andre sier, ingen svangerskap er like. Så det er jo ikke dermed sagt at det blir slik neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei LinKri! Så kjedelig at du skal få sånne tanker, men, husk at du ikke er den eneste! Jeg også tenker mye mer på det som har vært, og det som kunne ha vært nå i svangerskapet. Tanker som jeg aldri ville ha tenkt ellers dukker opp nå. Og noen ganger er det så ille at jeg tror jeg holder på å bli gal.

Jordmora mi tok opp dette med meg, uten at jeg nevnte noe. Hun lurte på om jeg tenkte mer på ting som har skjedd eller som jeg har opplevd. Jeg sa ja, jeg gjør det men det går bra. Da sa hun at det er helt vanlig, at veldig mange får sånne tanker, spesielt dersom vi har opplevd noe. Hun sa at det er hormoene som gjør at vi blir sånn, og at det kommer til å gå over heldigvis.

Håper du får en fin samtale med jormora, og at du klarer å slappe litt mere av.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper det hjalp å snakke med hun jordmora i går! :klem: I alle fall godt å høre at du sa i fra til legen og at han henviste deg videre. Viktig å få litt hjelp når ting "henger seg opp"!!!

Hvis du vil forsøke å finne ut av flere ting på egenhånd anbefaler jeg boka "Tenk deg glad håndbok" av Dr. Burns. Det er en amerikansk psykiater som beskriver endel metoder man kan bruke selv mot depresjon, panikkanfall, angst osv. Jeg har hatt mye nytte av den.

:klem: og ønske om at de vonde tankene skal slippe taket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...