AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #21 Del Skrevet 20. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tull. Tro alle i Finnmark har en slektning som har lidd under ganding. Anonymkode: fe0f4...352 Min oldefar skal ha dødd på sjøen etter han ble uvenn med samisk nabo pga lukt fra tørrfisk hengt opp og ble gandet. Anonymkode: fe0f4...352 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
klarinetta Skrevet 20. oktober 2022 #22 Del Skrevet 20. oktober 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Har sett dette selv ja. Ganding er sterke greier. Anonymkode: fe0f4...352 Interessant! Er absolutt ikke ironisk her, kan du nevne eksempler? Kan de også utøve "positiv trolldom"? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #23 Del Skrevet 20. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Takk for tipset. Skal prøve. Anonymkode: fe0f4...352 Speilet sender tilbake alle energier som blir sendt til deg, både gode og dårlige. Fokuser på at du er beskyttet bak dette, og send gjerne en ekstra god energi tilbake til den du tror at gander deg. Også gi slipp.. Anonymkode: b18a5...cfb 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #24 Del Skrevet 20. oktober 2022 Seriøst spørsmål: er det noen som vet om de som ganner og skader andre får en straff? Finnes det eksempler på dette? Anonymkode: 941cc...cfd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #25 Del Skrevet 20. oktober 2022 klarinetta skrev (Akkurat nå): Interessant! Er absolutt ikke ironisk her, kan du nevne eksempler? Kan de også utøve "positiv trolldom"? Ganding er alltid ond magi gitt til fiender. Anonymkode: fe0f4...352 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #26 Del Skrevet 20. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Seriøst spørsmål: er det noen som vet om de som ganner og skader andre får en straff? Finnes det eksempler på dette? Anonymkode: 941cc...cfd Får ikke straff nei. Kan ikke bevises Anonymkode: 64209...db9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #27 Del Skrevet 20. oktober 2022 klarinetta skrev (2 minutter siden): Interessant! Er absolutt ikke ironisk her, kan du nevne eksempler? Kan de også utøve "positiv trolldom"? Er negativt. Som voodoo Anonymkode: 64209...db9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #28 Del Skrevet 20. oktober 2022 klarinetta skrev (1 minutt siden): Interessant! Er absolutt ikke ironisk her, kan du nevne eksempler? Kan de også utøve "positiv trolldom"? De fleste driver bare med positiv helbredelse. Men så har du idioter som ganner. Jeg feks hadde så ondt i ryggen at jeg bare lå på gulvet og ikke fikk meg på toalettet. Ringte en same, og så fikk jeg til og gå igjen. Etter noen dager var ryggen helt fin Anonymkode: 941cc...cfd 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #29 Del Skrevet 20. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Seriøst spørsmål: er det noen som vet om de som ganner og skader andre får en straff? Finnes det eksempler på dette? Anonymkode: 941cc...cfd All energi man sender ut kommer tilbake, både god og dårlig. Sender man god energi og lys, så får man det tilbake, og visa versa. Anonymkode: b18a5...cfb 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #30 Del Skrevet 20. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Får ikke straff nei. Kan ikke bevises Anonymkode: 64209...db9 Mener om det finnes karma, at de får en straff av noe? Anonymkode: 941cc...cfd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #31 Del Skrevet 20. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Seriøst spørsmål: er det noen som vet om de som ganner og skader andre får en straff? Finnes det eksempler på dette? Anonymkode: 941cc...cfd Den som gander forteller vanlig vis ikke om dette til noen. Så det er vanskelig å finne ut av. Det er vanlig å gande ved å ta sand fra en kirkegård og blande dette i mat eller på klær til en person. Det blir ingen spor av dette. Anonymkode: fe0f4...352 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #32 Del Skrevet 20. oktober 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Ganning er reelt og farlig Anonymkode: 941cc...cfd For noe tull, vrøvl og vås. Det er ikke annet enn overtro. På lik linje med Jesus eller Mohammed. AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Tull. Tro alle i Finnmark har en slektning som har lidd under ganding. Anonymkode: fe0f4...352 Har selv slekt fra Finnmark til Nordland og har noen dråper med minoritetsblod i meg. Noen enkle sjeler tror på dette våset i familien, på lik linje med de som tror på små nisser, skrømt og annet tullball.. At du prøver å overbevise andre at dette ikke er noe tull, at det er reelt og farlig, og bruker som argument at de som har slekt i Finnmark kan bevitne dette er så ignorant at jeg ikke har ord. Slutt å far med løgner, det er desto fler som ikke tror på dette. Anonymkode: 0d63c...34f 6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #33 Del Skrevet 20. oktober 2022 Kan ikke noen eller mange gjøre endel ganning på Putin da? Anonymkode: ec61e...e90 7 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #34 Del Skrevet 20. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): For noe tull, vrøvl og vås. Det er ikke annet enn overtro. På lik linje med Jesus eller Mohammed. Har selv slekt fra Finnmark til Nordland og har noen dråper med minoritetsblod i meg. Noen enkle sjeler tror på dette våset i familien, på lik linje med de som tror på små nisser, skrømt og annet tullball.. At du prøver å overbevise andre at dette ikke er noe tull, at det er reelt og farlig, og bruker som argument at de som har slekt i Finnmark kan bevitne dette er så ignorant at jeg ikke har ord. Slutt å far med løgner, det er desto fler som ikke tror på dette. Anonymkode: 0d63c...34f Ganding har vært vanlig i generasjoner i Finnmark, og har påvirket mange sine liv. Står mer om ganding her. https://www.nrk.no/sapmi/xl/troen-pa-_djevelpakten_-1.14864591 Anonymkode: fe0f4...352 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #35 Del Skrevet 20. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan ikke noen eller mange gjøre endel ganning på Putin da? Anonymkode: ec61e...e90 Man må få Putin til å enten spise sand fra en kirkegård, eller kaste det på klærne hans. Tror det blir vanskelig. Anonymkode: fe0f4...352 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #36 Del Skrevet 20. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ganding har vært vanlig i generasjoner i Finnmark, og har påvirket mange sine liv. Står mer om ganding her. https://www.nrk.no/sapmi/xl/troen-pa-_djevelpakten_-1.14864591 Anonymkode: fe0f4...352 Og folk trodde på hekser og trollmenn før også. Men i dag så vet vi bedre, vi har kunnskap på hvorfor ting skjer. Anonymkode: 6d9cb...175 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #37 Del Skrevet 20. oktober 2022 Jeg har gandet tre personer som fikk min bedre halvdel sparket, styreleder, daglig leder og medarbeider. Alle tre mistet jobben innen et halvt år. Du må gjøre urett rett. Anonymkode: 09964...39f 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #38 Del Skrevet 20. oktober 2022 Blueberrymuffin skrev (2 timer siden): Hva i helvete er ganding elleg ganning? Aldri hørt det ordet noen sted før. Hva med å skrive det på norsk? Ganning er et norsk ord.. Hva med å ta seg et sek å google før du er sur fordi du tror ts skriver på utenlandsk? Anonymkode: 2bdfd...fc2 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #39 Del Skrevet 20. oktober 2022 Herregud.. som en som har studert trolldomsprosessene i Norge der samer ble brent på bålet fordi folk trodde de var blitt gannet av dem dersom ulykken inntraff, er det trist og se at folk fremdeles tror på dette. Dette er gammel folketro hos samer og ikke noe du skal være redd for. Anonymkode: 905be...e51 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #40 Del Skrevet 20. oktober 2022 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Jeg har gandet tre personer som fikk min bedre halvdel sparket, styreleder, daglig leder og medarbeider. Alle tre mistet jobben innen et halvt år. Du må gjøre urett rett. Anonymkode: 09964...39f Hvordan gjorde du det? Anonymkode: 941cc...cfd 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå