AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #41 Del Skrevet 20. oktober 2022 å sette ganning på noen er seriøst og ikke no som blir gjort på hvem som helst, du må virkelig ha provosert denne eksen din. Anonymkode: 06c5c...e08 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #42 Del Skrevet 20. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har gandet tre personer som fikk min bedre halvdel sparket, styreleder, daglig leder og medarbeider. Alle tre mistet jobben innen et halvt år. Du må gjøre urett rett. Anonymkode: 09964...39f Vet disse personene om at du gandet dem? Skulle likt å visst hva de hadde tenkt om deg, hvis de visste dette…. Anonymkode: fe0f4...352 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #43 Del Skrevet 20. oktober 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): å sette ganning på noen er seriøst og ikke no som blir gjort på hvem som helst, du må virkelig ha provosert denne eksen din. Anonymkode: 06c5c...e08 Ja, det var et veldig vanskelig brudd med utroskap involvert. Men mener at ingen fortjener evig ganding av den grunn…!! Anonymkode: fe0f4...352 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #44 Del Skrevet 20. oktober 2022 For det første så er Ganning noe som kun er et annet ord for negative tanker og sinne rettet mot andre. Med andre ord så foregår dette over hele kloden hver eneste dag og tilogmed av den vanlige nordmann og kgbruker. Helt uten å tenke over dette selv. Det første du må gjøre er å slutte å gi slike ting kraft ved å tro på at det er virkningsfullt. Det andre du må gjøre er å tilgi deg selv og alle andre du skal ha såret eller som skal ha såret deg på noe vis. Gi slipp. Om du vil gjøre det til noe betydningsfullt så kan du tenne en røkelse med god positiv duft, eller spraye en parfyme du liker veldig godt og bare puste dypt og senke skuldrene mens du tenker følgende: All negativ energi blir forvandlet til noe positivt heretter, uansett hvem og hva dette kommer fra. Deretter må du gjøre ditt beste i å være en positiv person hver dag. Det inkluderer å tilgi deg selv og andre uansett hva som skjer. Ting skal skje på rettferdig vis, deretter må du tilgi. Å tro at det kun er samer som bedriver ganning, er det samme som å kappe av grenen du sitter på. Det er håpløst og fører bare til at du ødelegger for deg selv. Anonymkode: 81712...686 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #45 Del Skrevet 20. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ganding har vært vanlig i generasjoner i Finnmark, og har påvirket mange sine liv. Står mer om ganding her. https://www.nrk.no/sapmi/xl/troen-pa-_djevelpakten_-1.14864591 Anonymkode: fe0f4...352 Som nevnt, du har de som tror på dette kvakksalveriet. De om det. Du har de som også tror på Norrøn mytologi Jesus Muhammed Ingen kan for sikkerhet si noe med sikkerhet om disse - annet enn det baserer seg på tro. Du skal få lov til å ha din tro på ganding, eller ganning - men å for sikkert at dette er reelt det blir for dumt. Anonymkode: 0d63c...34f 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #46 Del Skrevet 20. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hei. Har en ex (same) som jeg tror har gandet meg. Vi er ikke venner og har er stort uvennskap nå. Jeg har opplevd mye ulykke de siste ukene og er redd for hva som komer frem over. hvordan kan jeg finne ut om jeg er gandet? Gå til spåkone feks? Hvordan få avslutted ganden? Anonymkode: fe0f4...352 For å svare deg på dette: ja du må kontakte en synsk eller et medium for å finne ut av hva dette er. De fleste medium kan også hjelpe deg med å bli kvitt det/rense deg. Anonymkode: d3305...929 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #47 Del Skrevet 20. oktober 2022 Nederst på denne siden er det Q and A, jeg ser det er en oppskrift på hvordan kvitte seg med det: https://www.sjaman.com/index.php?option=com_content&view=article&id=21:gand&Itemid=59 Lykke til TS ❤️ Anonymkode: d3305...929 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #48 Del Skrevet 20. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Den som gander forteller vanlig vis ikke om dette til noen. Så det er vanskelig å finne ut av. Det er vanlig å gande ved å ta sand fra en kirkegård og blande dette i mat eller på klær til en person. Det blir ingen spor av dette. Anonymkode: fe0f4...352 Det der er bare tull! Anonymkode: 64209...db9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #49 Del Skrevet 20. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Herregud.. som en som har studert trolldomsprosessene i Norge der samer ble brent på bålet fordi folk trodde de var blitt gannet av dem dersom ulykken inntraff, er det trist og se at folk fremdeles tror på dette. Dette er gammel folketro hos samer og ikke noe du skal være redd for. Anonymkode: 905be...e51 Slutt å spre løgn Anonymkode: 64209...db9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sansx Skrevet 20. oktober 2022 #50 Del Skrevet 20. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): For noe tull, vrøvl og vås. Det er ikke annet enn overtro. På lik linje med Jesus eller Mohammed. Har selv slekt fra Finnmark til Nordland og har noen dråper med minoritetsblod i meg. Noen enkle sjeler tror på dette våset i familien, på lik linje med de som tror på små nisser, skrømt og annet tullball.. At du prøver å overbevise andre at dette ikke er noe tull, at det er reelt og farlig, og bruker som argument at de som har slekt i Finnmark kan bevitne dette er så ignorant at jeg ikke har ord. Slutt å far med løgner, det er desto fler som ikke tror på dette. Anonymkode: 0d63c...34f Snakk om å være trangsynt. Det er ikke vås. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 20. oktober 2022 #51 Del Skrevet 20. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kan ikke noen eller mange gjøre endel ganning på Putin da? Anonymkode: ec61e...e90 Leste du ikke over om sand i maten eller på klær? Litt vanskelig kanskje å få en same med kirkegårdssand inn i Kreml, enn si nær Putin 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #52 Del Skrevet 20. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): For det første så er Ganning noe som kun er et annet ord for negative tanker og sinne rettet mot andre. Med andre ord så foregår dette over hele kloden hver eneste dag og tilogmed av den vanlige nordmann og kgbruker. Helt uten å tenke over dette selv. Det første du må gjøre er å slutte å gi slike ting kraft ved å tro på at det er virkningsfullt. Det andre du må gjøre er å tilgi deg selv og alle andre du skal ha såret eller som skal ha såret deg på noe vis. Gi slipp. Om du vil gjøre det til noe betydningsfullt så kan du tenne en røkelse med god positiv duft, eller spraye en parfyme du liker veldig godt og bare puste dypt og senke skuldrene mens du tenker følgende: All negativ energi blir forvandlet til noe positivt heretter, uansett hvem og hva dette kommer fra. Deretter må du gjøre ditt beste i å være en positiv person hver dag. Det inkluderer å tilgi deg selv og andre uansett hva som skjer. Ting skal skje på rettferdig vis, deretter må du tilgi. Å tro at det kun er samer som bedriver ganning, er det samme som å kappe av grenen du sitter på. Det er håpløst og fører bare til at du ødelegger for deg selv. Anonymkode: 81712...686 Du vet tydligvis ingenting om ganning. Les deg opp på nettet. Anonymkode: fe0f4...352 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #53 Del Skrevet 20. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du vet tydligvis ingenting om ganning. Les deg opp på nettet. Anonymkode: fe0f4...352 På nettet sier du? Til info er jeg same og har vokst opp med overtroen. Fått det inn med blodet, morsmelka og ja, faktisk vært vitne til endel forsøk på å ganne folk. Både fra samer, nordmenn og utlendinger. Fellesnevneren er at de drives av et sinne og et hat. Ingenting annet. De eneste de fører sorg og smerte over er seg selv. Anonymkode: 81712...686 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #54 Del Skrevet 20. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): På nettet sier du? Til info er jeg same og har vokst opp med overtroen. Fått det inn med blodet, morsmelka og ja, faktisk vært vitne til endel forsøk på å ganne folk. Både fra samer, nordmenn og utlendinger. Fellesnevneren er at de drives av et sinne og et hat. Ingenting annet. De eneste de fører sorg og smerte over er seg selv. Anonymkode: 81712...686 Hva skjer med de som ganner? Får de sin straff på en eller annen måte? Anonymkode: 941cc...cfd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #55 Del Skrevet 21. oktober 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): På nettet sier du? Til info er jeg same og har vokst opp med overtroen. Fått det inn med blodet, morsmelka og ja, faktisk vært vitne til endel forsøk på å ganne folk. Både fra samer, nordmenn og utlendinger. Fellesnevneren er at de drives av et sinne og et hat. Ingenting annet. De eneste de fører sorg og smerte over er seg selv. Anonymkode: 81712...686 Har flere i slekta mi som har blitt gannet. Feks Oldefar. Også andre har mistanke om ganning etter fiendskap med samer om reindrift. Anonymkode: fe0f4...352 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #56 Del Skrevet 21. oktober 2022 Ts: hva har du gjort som gjorde at du ble ganet egentlig Anonymkode: 8c8a5...497 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #57 Del Skrevet 21. oktober 2022 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Jeg har gandet tre personer som fikk min bedre halvdel sparket, styreleder, daglig leder og medarbeider. Alle tre mistet jobben innen et halvt år. Du må gjøre urett rett. Anonymkode: 09964...39f Og da tok du æren for det med en gang, skjønner jeg? Herre gud for noe gammelt oppspinn og overtroisk vås! Sitter du og troller her og prøver å overbevise noen enkle sjeler? Anonymkode: d52dc...7fd 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
klarinetta Skrevet 21. oktober 2022 #58 Del Skrevet 21. oktober 2022 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Jeg har gandet tre personer som fikk min bedre halvdel sparket, styreleder, daglig leder og medarbeider. Alle tre mistet jobben innen et halvt år. Du må gjøre urett rett. Anonymkode: 09964...39f Du kastet altså sand fra en kirkegård på klærne deres? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #59 Del Skrevet 21. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 20.10.2022 den 15.27): Min oldefar skal ha dødd på sjøen etter han ble uvenn med samisk nabo pga lukt fra tørrfisk hengt opp og ble gandet. Anonymkode: fe0f4...352 Du vet at fiske er farlig? Folk døde som fluer på sjøen før.. tror ikke det har så mye med ganning å gjøre. Anonymkode: 02461...c90 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommer2464 Skrevet 21. oktober 2022 #60 Del Skrevet 21. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 20.10.2022 den 15.23): Tull. Tro alle i Finnmark har en slektning som har lidd under ganding. Anonymkode: fe0f4...352 Ikke denne finnmarkingen. Men nå har jeg tross alt en far son er Vardøværing og det er ikke akkurat så mange samer i Vardø Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå