Gå til innhold

Dere som sender god dag/morgen-snapper hver dag, til hele vennelista


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

.. som regel av typen med bilde av kaffekoppen eller kjæledyret eller været, og med tekst som "God morgen flott dag til deg i regnværet"... 

Reflekterer dere noen gang over responsen dere får? Eventuelt mangel på? Jeg kan jo bare snakke for meg selv, men disse snappene åpner jeg kanskje et par ganger i uka, og må trykke meg gjennom de foregående dagene. Svarer aldri. Dette er jo gjerne mer perifere bekjente, tidligere kolleger osv.

Får dere mange svar på disse? Forventer dere egentlig svar? Skjønner absolutt at det bare er hyggelig tenkt og ment, og jeg har jo ingenting imot det, sånn sett, jeg lurer bare på hva slags refleksjoner som ligger bak. Hvis det er noen. 🙂

Anonymkode: 27c85...ed2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg får en sånn hver dag! Men jeg syns det er veldig hyggelig, så hyggelig at jeg etterlyser når jeg ikke får 😛

Svarer stort sett med et bilde av det jeg gjør, og ønsker en god dag tilbake 😊 

Men dette er en god kompis da, vet ikke hvordan jeg hadde reagert om det var noen mer perifere 😛

Anonymkode: a2cee...e5d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg får en sånn hver dag! Men jeg syns det er veldig hyggelig, så hyggelig at jeg etterlyser når jeg ikke får 😛

Svarer stort sett med et bilde av det jeg gjør, og ønsker en god dag tilbake 😊 

Men dette er en god kompis da, vet ikke hvordan jeg hadde reagert om det var noen mer perifere 😛

Anonymkode: a2cee...e5d

Da stiller det seg jo selvfølgelig helt annerledes, når det er noen som er nære 😊

Anonymkode: 27c85...ed2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kutta ut hele snapchat, er jo bare tull. Hvorfor skal jeg vite hva andre gjør?

Klarer sende sms til folk jeg føler for...uten tomprat/unyttig info.

Anonymkode: 06e0e...be2

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dem som gjør dette har blitt skikkelig avhengige av sosial bekreftelse.

Dere som får disse, handler ikke om dere, men et usunt behov hos avsender som er avhengig. Dere kan hjelpe dem ved å ikke svare.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aldri opplevd, høres sprøtt og slitsomt ut.

Anonymkode: 3ca55...ca0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sendte sånne bilder før, men jeg innså for en stund siden at det er sykt kjedelig å få sånne snapper. En kaffekopp liksom, eller utsikt fra stuevinduet, utrolig lite givende.  Synes ikke hilsenen er koselig engang, for jeg vet at det er flere andre som får akkurat samme. Hvis jeg nå skriver noe lignende til noen så er det fra en veldig fin utsikt når jeg er på ferie . Eller nei, jeg skriver egentlig aldri at folk skal ha en god dag. Da er det koseligere med noe mer personlig 😊

Anonymkode: 4c77b...4be

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en mannlig venn som gjorde det tydelig at han var interessert i meg. Jeg kjente at jeg kunne blitt interessert i han og, men plutselig begynte han med sånn god morgen selfie hver dag.. skikkelig selfie og, og vi er i 30/40-års-alderen. Kjente jeg ble kvalm hver morgen når jeg fikk det bilde av trynet hans. Han sender fortsatt men jeg har sluttet å svare 

Anonymkode: d8f85...30e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke de reflekterer over manglende respons. Det er ikke som at sånne meldinger er noe personlig uansett, det er bare for å få opp snapscoren sin. For noen er visst det veldig viktig men jeg har aldri skjønt greia 

Anonymkode: d5f06...255

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker said:

Tror ikke de reflekterer over manglende respons. Det er ikke som at sånne meldinger er noe personlig uansett, det er bare for å få opp snapscoren sin. For noen er visst det veldig viktig men jeg har aldri skjønt greia 

Anonymkode: d5f06...255

Hva er en Snapscore? 

Anonymkode: 8657b...db5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

.. som regel av typen med bilde av kaffekoppen eller kjæledyret eller været, og med tekst som "God morgen flott dag til deg i regnværet"... 

Reflekterer dere noen gang over responsen dere får? Eventuelt mangel på? Jeg kan jo bare snakke for meg selv, men disse snappene åpner jeg kanskje et par ganger i uka, og må trykke meg gjennom de foregående dagene. Svarer aldri. Dette er jo gjerne mer perifere bekjente, tidligere kolleger osv.

Får dere mange svar på disse? Forventer dere egentlig svar? Skjønner absolutt at det bare er hyggelig tenkt og ment, og jeg har jo ingenting imot det, sånn sett, jeg lurer bare på hva slags refleksjoner som ligger bak. Hvis det er noen. 🙂

Anonymkode: 27c85...ed2

Virker som veldig overfladisk type kommunikasjon. Eller kanskje noen som er ensomme og ønsker litt respons?

Anonymkode: 5a4a8...0ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 20.10.2022 den 11.07):

.. som regel av typen med bilde av kaffekoppen eller kjæledyret eller været, og med tekst som "God morgen flott dag til deg i regnværet"... 

Reflekterer dere noen gang over responsen dere får? Eventuelt mangel på? Jeg kan jo bare snakke for meg selv, men disse snappene åpner jeg kanskje et par ganger i uka, og må trykke meg gjennom de foregående dagene. Svarer aldri. Dette er jo gjerne mer perifere bekjente, tidligere kolleger osv.

Får dere mange svar på disse? Forventer dere egentlig svar? Skjønner absolutt at det bare er hyggelig tenkt og ment, og jeg har jo ingenting imot det, sånn sett, jeg lurer bare på hva slags refleksjoner som ligger bak. Hvis det er noen. 🙂

Anonymkode: 27c85...ed2

Jeg er lei rødvin snapper.. jeg skjønner at du liker rødvin, men  jeg trenger bare ikke om å få tilsendt rødvin snapchat hver eneste helg 😕 

Anonymkode: e7f1a...100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får av og til. Er bare random "info" jeg får av og til som hverken plager meg eller gjør meg euforisk. 

Anonymkode: 93fda...ed7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ingen slike heldigvis. Slettet en kollega nå, for begynte å bli lei av barnebilder, og en annen dame jeg vet snapper mye i perioder hun har det dårlig. Men som får et akutt behov for å spille aktiv i hverdagen. Orket ikke å se mer av det. 
 

Så slett de dere ikke orker

Anonymkode: 5d009...fd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 20.10.2022 den 11.07):

.. som regel av typen med bilde av kaffekoppen eller kjæledyret eller været, og med tekst som "God morgen flott dag til deg i regnværet"... 

Reflekterer dere noen gang over responsen dere får? Eventuelt mangel på? Jeg kan jo bare snakke for meg selv, men disse snappene åpner jeg kanskje et par ganger i uka, og må trykke meg gjennom de foregående dagene. Svarer aldri. Dette er jo gjerne mer perifere bekjente, tidligere kolleger osv.

Får dere mange svar på disse? Forventer dere egentlig svar? Skjønner absolutt at det bare er hyggelig tenkt og ment, og jeg har jo ingenting imot det, sånn sett, jeg lurer bare på hva slags refleksjoner som ligger bak. Hvis det er noen. 🙂

Anonymkode: 27c85...ed2

I mitt tilfelle har jeg en handicappet søster og de og sosiale medier går litt av hengslene innimellom. Gidder heller ikke å se 30 selfies av søstra mi hver dag. Så klikker meg igjennom innimellom. Har klart å ikke ha henne på snap i flere år men hun lurte seg inn tilslutt gitt. Så overser d stort sett.

 

Men god morgen og godnatt fra han i utlandet setter jeg pris på. Blitt en vane etter 2 år online. Må lissom skrive d hver dag blitt. Går heldigvis begge veier. 

Anonymkode: a5dd3...7e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får sånn hver dag fra to tanter 😅 de får da bare holde på. Jeg responderer aldri. Men det plager meg ikke. 

Anonymkode: aa2c0...207

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater slike snaps. Hater de så mye at jeg har bedt de som sender «god morgen», «god natt» og «streak» snaps om å slutte. Slutter de ikke så blokkerer jeg de. Utrolig irriterende med slike snaps. 

Anonymkode: e7a5b...d60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig ikke så voldsomt mange tidligere kollegaer eller perifere bekjente på lista mi, og opplever ikke at noen av de sender meg sånt hver dag. Får noen sånne av nære venner og familie, men det er jo bare hyggelig. :)

Anonymkode: bfb55...6bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...