Gå til innhold

Jeg hater norge


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Dette må jo være tøys. Du er født i et av verdens beste land å bo i. Ta deg sammen.  

Anonymkode: f5e36...7da

Et av verdens beste land å bo i hvis du blir likt ja. Men lykke til hvis folk ikke liker deg. Da kan du glemme å få jobb, da kan du glemme å få forsvarlig helsehjelp, da kan du glemme å ta del i den velferden alle andre tar del i. Personlig jobber jeg med å flytte vekk, og så på sikt si fra meg mitt statsborgerskap. Det er ikke uten videre at millionærene og milliardærene flytter utenlands. Har advart i årevis mot trenden og nå skjer det, så da er det på tide for meg å flytte også. 

Kommer til å sitte og flire meg ihjel når jeg følger med på norsk media fra utlandet.

Anonymkode: fedc4...952

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Inverto
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Et av verdens beste land å bo i hvis du blir likt ja. Men lykke til hvis folk ikke liker deg. Da kan du glemme å få jobb, da kan du glemme å få forsvarlig helsehjelp, da kan du glemme å ta del i den velferden alle andre tar del i

Anonymkode: fedc4...952

Er det virkelig så ille? Kan du utdype? :) jeg vet svært lite om verden utenfor huset pga sosial angst XD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.10.2022 den 22.25):

Som fattig innvandrer og som ikke rakk å jobbe mer enn 20 år i Norge, er det dette man må forholde seg til:

Anonymkode: 06b5b...9d6

Siden du virker som du har god kunnskap så er du vel kjent med at frem til 2016 fikk de med flyktningstatus fulle pensjonsrettigheter som om de full opptjeningstid. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge har et hav av muligheter for de som kan og VIL gjøre noe, for de som bare surver og sutrer derimot og ikke selv tar ansvar er det sikkert ikke så greit.. Greit er det heller ikke for barn, gamle og syke - det er en kjennsgjerning vi desverre ikke kommer fra, og joda, helsevesenet i Norge er bedre enn i Syria - men oppriktig talt; skal vi sammenligne de to som likestilt? 

Det er mye bra med Norge, men det er jaggu mye dårlig også, og det siste året med ny regjering og stadig vanskeligere økonomi vil nok mange flere merke at det ikke er så "bra" på alle plan. 
Spesielt kanskje de som til nå har levd litt "over evne" som må stramme inn og merker det ekstra godt, for de som alt har slitt og sliter mer er jo vant til å ha lite tross alt... 

 

Anonymkode: db86e...849

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Norge har et hav av muligheter for de som kan og VIL gjøre noe, for de som bare surver og sutrer derimot og ikke selv tar ansvar er det sikkert ikke så greit.. Greit er det heller ikke for barn, gamle og syke - det er en kjennsgjerning vi desverre ikke kommer fra,

Hvordan er det ille for barn? Hvordan er det ille for gamle og syke?

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

og joda, helsevesenet i Norge er bedre enn i Syria - men oppriktig talt; skal vi sammenligne de to som likestilt? 

Dersom en sammenligner med resten av verden og ikke Syria kommer norsk helsevesen på 5. plass. Må jo innrømme at jeg tenker det ikke er så ille

Norge på femteplass på helseranking – NRK Urix – Utenriksnyheter og -dokumentarer

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er mye bra med Norge, men det er jaggu mye dårlig også, og det siste året med ny regjering og stadig vanskeligere økonomi vil nok mange flere merke at det ikke er så "bra" på alle plan. 
Spesielt kanskje de som til nå har levd litt "over evne" som må stramme inn og merker det ekstra godt, for de som alt har slitt og sliter mer er jo vant til å ha lite tross alt... 

 

Anonymkode: db86e...849

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.10.2022 den 17.42):

Norge er verdens beste land å bo i.

Anonymkode: 32562...df2

Jeg mener Norge ikke fortjener den tittelen. Verdens beste land for hva? Å lide i kulden eller? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Adobyen

Det kan vel sees på samme måte som at det er ikke alltid gresset er grønnere på den andre siden av gjerdet. Det bare ser sånn ut på avstand.  Det er også forskjell på folk. Noen av oss er eventyrlystne og tar sjansen på det ukjente, men de fleste av oss holder oss hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Illuminatum skrev (11 timer siden):

Hvordan er det ille for barn? Hvordan er det ille for gamle og syke?

Dersom en sammenligner med resten av verden og ikke Syria kommer norsk helsevesen på 5. plass. Må jo innrømme at jeg tenker det ikke er så ille

Norge på femteplass på helseranking – NRK Urix – Utenriksnyheter og -dokumentarer

 

Etter hva slags kriterier? Vi har blant annet den laveste intensivkapasiteten i hele den vestlige verden. En rekke livsforlengende medisiner som er tilgjengelig i utlandet får man ikke her i landet fordi byråkratene har bestemt at det er for dyrt. og vi har generelt noen helt forferdelige ventetider. Det er normen å sitte å vente i langt over en time på legevakta, og jeg har selv vært vitne til en liten jente med en knukket arm og sterke smerter som ventet i 5-6 timer på skadelegevakta en helg. Og selv har jeg aldri fått en konsultasjon hos fastlegen på mindre enn 3 ukers ventetid, og når man kommer til den avtalte timen så må man sitte i minimum en time å vente etter den avtalte tiden før man kommer inn mens man blir smittet av alle de andre syke på venterommet. Skulle ta en sjekk for en kronisk tett nese jeg har, og det ble først 3 uker for å komme til fastlegen, så 6 uker for å komme til spesialist, så 6 uker til fordi jeg hadde glemt timen når den endelig kom og ringte dem når timen egentlig var og spurte om jeg kunne komme innen en halvtime?, nei da måtte jeg vente 6 uker til var svaret. Og akkurat samme mølla har jeg vært gjennom med å kontrollere føflekker som jeg har ekstremt mange av, men da gav jeg opp etter et par måneder og gikk til aleris hvor jeg fikk time dagen etterpå hos spesialist når jeg betalte. Har og opplevd å få MR time en måned etter en ulykke hvor jeg skadet kneet alvorlig og rev av mange leddbånd. Hadde jeg ventet hele den måneden på timen jeg fikk så ville det ha grodd for mye til at jeg kunne ha fått en operasjon og jeg ville ha endt opp ufør på grunn av denne ventetiden (fikk heldigvis mast meg til en tidligere time da jeg forstod hvor lite heldig det ville være å vente så lenge, og var forberedt til å gå til privat klinikk om jeg ikke hadde fått dette).

Hvis dette er 5 plass i verden så tør jeg ikke å tenke på hvor ille det er andre steder...

Men nei jeg vet at i F.eks USA vil man få MYE raskere hjelp, og generelt MYE bedre hjelp med en helt vanlig helseforsikring som nok koster mindre enn hva vi betaler gjennom skatteseddelen for dårligere tjenester.

Anonymkode: 4f3b3...65d

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drx97 skrev (4 timer siden):

Jeg mener Norge ikke fortjener den tittelen. Verdens beste land for hva? Å lide i kulden eller? 

Kan du ikke flytte til et land hvor det er varmt hele året da? Noen av oss liker det skiftende været og det å se frem til våren feks. Noen liker også vinteren faktisk. 

Anonymkode: f73ee...74a

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.10.2022 den 18.09):

Norge er et bra land om du er A4 og folk i det offentlige liker deg, sånn at du får forsvarlig hjelp om du trenger det.

Jeg hater norge og nordmenn og vil ta med meg trygda mi til utlandet så jeg kan leve komfortabelt i varmere strøk rundt folk som er langt mer utadvente og postiive. 

Om jeg får god helsehjelp driter jeg i for jeg får det ikke her til lands uansett. Knaske paracet, drikke vann og ta det med ro klarer jeg helt fint på egenhånd

Anonymkode: fedc4...952

Men trygda di synes du er flott ? 

Endret av Trøndere1
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kan du ikke flytte til et land hvor det er varmt hele året da? Noen av oss liker det skiftende været og det å se frem til våren feks. Noen liker også vinteren faktisk. 

Anonymkode: f73ee...74a

Vinteren og sommeren er fin for da kan man jo gjøre div. aktiviteter enten de krever snø eller fint sommervær med varmt i vannet, men høsten og våren kunne vi spart oss for. Bare dritvær.

Anonymkode: 4f3b3...65d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg TS, men ikke på grunn av penger. Behagelig nok å bo i Norge mesteparten av tiden, men nordmenn er så sykt innbitte, sure og nasjonalistiske. Dårlige holdninger i samfunnet forøvrig, utrolig heteronormativt, romanormativt, samfunnet er bygget for familien med 2.3 barn i øvre middelklasse og stasjonsvogn og eksluderer ganske mange andre. Fremmedfryktig befolkning uten bestemte verdier eller ideer, kun opptatt av sin egen boble. Navlebeskuende folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Etter hva slags kriterier? Vi har blant annet den laveste intensivkapasiteten i hele den vestlige verden. En rekke livsforlengende medisiner som er tilgjengelig i utlandet får man ikke her i landet fordi byråkratene har bestemt at det er for dyrt. og vi har generelt noen helt forferdelige ventetider. Det er normen å sitte å vente i langt over en time på legevakta, og jeg har selv vært vitne til en liten jente med en knukket arm og sterke smerter som ventet i 5-6 timer på skadelegevakta en helg. Og selv har jeg aldri fått en konsultasjon hos fastlegen på mindre enn 3 ukers ventetid, og når man kommer til den avtalte timen så må man sitte i minimum en time å vente etter den avtalte tiden før man kommer inn mens man blir smittet av alle de andre syke på venterommet. Skulle ta en sjekk for en kronisk tett nese jeg har, og det ble først 3 uker for å komme til fastlegen, så 6 uker for å komme til spesialist, så 6 uker til fordi jeg hadde glemt timen når den endelig kom og ringte dem når timen egentlig var og spurte om jeg kunne komme innen en halvtime?, nei da måtte jeg vente 6 uker til var svaret. Og akkurat samme mølla har jeg vært gjennom med å kontrollere føflekker som jeg har ekstremt mange av, men da gav jeg opp etter et par måneder og gikk til aleris hvor jeg fikk time dagen etterpå hos spesialist når jeg betalte. Har og opplevd å få MR time en måned etter en ulykke hvor jeg skadet kneet alvorlig og rev av mange leddbånd. Hadde jeg ventet hele den måneden på timen jeg fikk så ville det ha grodd for mye til at jeg kunne ha fått en operasjon og jeg ville ha endt opp ufør på grunn av denne ventetiden (fikk heldigvis mast meg til en tidligere time da jeg forstod hvor lite heldig det ville være å vente så lenge, og var forberedt til å gå til privat klinikk om jeg ikke hadde fått dette).

Hvis dette er 5 plass i verden så tør jeg ikke å tenke på hvor ille det er andre steder...

Men nei jeg vet at i F.eks USA vil man få MYE raskere hjelp, og generelt MYE bedre hjelp med en helt vanlig helseforsikring som nok koster mindre enn hva vi betaler gjennom skatteseddelen for dårligere tjenester.

Anonymkode: 4f3b3...65d

Helsehjelpen i USA er ikke så bra som vi tenker. Det er ingen land hvor helsevesenet koster mer, men en får ikke igjen for den store pengebruken. Levealderen er kortere enn hos oss, også i rike områder hvor det er god forsikringsdekning.

Kriteriene i undersøkelsen er tilgjengelighet og kvalitet. Det er bare å lese artikkelen med lenker. Her kan du i alle fall else den Healthcare Access and Quality Index based on mortality from causes amenable to personal health care in 195 countries and territories, 1990–2015: a novel analysis from the Global Burden of Disease Study 2015 - The Lancet

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 18.10.2022 den 18.41):

Sa ikke ufør. Men egenandel hos leger ikke hele summen.  Og mulig å kunne bli sykemeld  viss du tryner å brekker et bein uten å bli fattig eller sparket. 

Anonymkode: be328...e42

Mulig å brekke et bein ja, men prøv å få long covid… AAP neste!

Anonymkode: 8d195...bd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.10.2022 den 18.38):

Norge suger

Anonymkode: 6628a...065

God tur til Nord Korea da.

Anonymkode: f888b...ecf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Norge er et bra land. Problemet er at i det siste har vi hatt egoistiske politikere som ikke bryr seg om befolkningen og selger landet sitt til internasjonale aktører. Er så mye som kunne ha blitt forbedret og endret, men likevel mener jeg Norge fortsatt er et bra sted å bo og leve i. Vi har det fortsatt mye bedre enn andre land. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.10.2022 den 18.09):

Norge er et bra land om du er A4 og folk i det offentlige liker deg, sånn at du får forsvarlig hjelp om du trenger det.

Jeg hater norge og nordmenn og vil ta med meg trygda mi til utlandet så jeg kan leve komfortabelt i varmere strøk rundt folk som er langt mer utadvente og postiive. 

Om jeg får god helsehjelp driter jeg i for jeg får det ikke her til lands uansett. Knaske paracet, drikke vann og ta det med ro klarer jeg helt fint på egenhånd

Anonymkode: fedc4...952

Det var selvmotsigende. Norge gir deg tydelig gratis penger, og du kan leve et fint liv uten å løfte en finger. Tror ikke du skal hate hånden som mater deg uten at du gir det noe tilbake. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...