Gå til innhold

Jeg hater norge


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Slik klimaet utvikler seg i verden, så tror jeg uansett det er lurest å holde seg her i nord.

Endret av ltfutt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror at alle som hevder Norge er verdens beste land å bo i, faktisk ikke har bodd i andre land selv og derfor ikke har noe sammenligningsgrunnlag. 

Anonymkode: 879da...eba

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tror at alle som hevder Norge er verdens beste land å bo i, faktisk ikke har bodd i andre land selv og derfor ikke har noe sammenligningsgrunnlag. 

Anonymkode: 879da...eba

Det finnes noe som heter statistikk, man kan objektivt sammenligne fattighetsnivå, arbeidsledighet, helseresultater, levealder, kjøpekraft, fravær av kriminalitet osv. På alle disse ligger Norge konsekvent blant topplandene.

Anonymkode: 9e734...8ed

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Du bør seriøst reise mer.

Anonymkode: 07e45...d92

Jeg har reist en hel del. Du bør seriøst sette deg inn i andre lands systemer, og ikke bare være turist. 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det finnes noe som heter statistikk, man kan objektivt sammenligne fattighetsnivå, arbeidsledighet, helseresultater, levealder, kjøpekraft, fravær av kriminalitet osv. På alle disse ligger Norge konsekvent blant topplandene.

Anonymkode: 9e734...8ed

Pluss mer subjektiv statistikk som rapportert lykkelighet og tillit til andre mennesker og til institusjoner. Her er vi også på topp.

Anonymkode: 9e734...8ed

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det finnes noe som heter statistikk, man kan objektivt sammenligne fattighetsnivå, arbeidsledighet, helseresultater, levealder, kjøpekraft, fravær av kriminalitet osv. På alle disse ligger Norge konsekvent blant topplandene.

Anonymkode: 9e734...8ed

Blant topplandene som du sier, Norge er altså ikke det eneste landet der det går an å ha det bra. Jeg vil påstå at stort sett hele Europa har det ganske så bra, det er positive og negative sider med alle land. 

Anonymkode: fe7f7...65e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg tror at alle som hevder Norge er verdens beste land å bo i, faktisk ikke har bodd i andre land selv og derfor ikke har noe sammenligningsgrunnlag. 

Anonymkode: 879da...eba

Hvilke land er bedre å bo i, for oss vanlige folk med en gjennomsnittlig lønn? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det finnes noe som heter statistikk, man kan objektivt sammenligne fattighetsnivå, arbeidsledighet, helseresultater, levealder, kjøpekraft, fravær av kriminalitet osv. På alle disse ligger Norge konsekvent blant topplandene.

Anonymkode: 9e734...8ed

Ja men så er jo dette ulikt frs person til person.

Noen er sykt rike . Noen er ved fattigdomsgrensa

 

Noen liker norge best , noen liker andre land best.

Levealder er viktig for noen , men ikke alle.

Kriminalitet er noe mange bryr seg om, men hvordan skader det deg om noen stjeler av en butikk i andre enden av landet?

Hvordqn bryr det deg om butikker har ledige plasser?

Anonymkode: bcfea...66c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Vera said:

Jeg har reist en hel del. Du bør seriøst sette deg inn i andre lands systemer, og ikke bare være turist. 

Det var ikke chartertur jeg mente.

Anonymkode: 07e45...d92

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det var ikke chartertur jeg mente.

Anonymkode: 07e45...d92

Ikke jeg heller.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (4 minutter siden):

Hvilke land er bedre å bo i, for oss vanlige folk med en gjennomsnittlig lønn? 

Land som er varmere. Å være sulten og spare på strøm er bedre i ett varmere land.

Anonymkode: 565e9...a35

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Regjeringen er så dumme at de forventer at hver eneste person har en million lønn. Det virker allefall ut som det .

Dette kan jeg si meg enig i, politikkere på stortinget jobber ikke for folket, lenge siden de gjorde det. Finnes noen politikkere i kommunal sektor som prøver, men blir sabotert at storting. Ellers vil jeg si at jeg er glad for å ha vokst opp her, men skjønner at alle andre kanskje ikke synes det samme

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså jeg hater ikke alt i norge , jeg har bare hatt en dårlig dag og overegaerte kanskje litt , men jeg ville barr få det ut at jeg hater at regjeringen forventer at vi har millionlønn alle og en. Ja norge er trygt og et av de beste landa og bo i , men det er også et av de dyreste landa.

Anonymkode: bcfea...66c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest vilkåret

Norge har blitt mye verre på mange måter, er inne på tanken å flytte selv. Mer korrupsjon, flere mennesker med makt som setter egne interesser først og bidrar til at Norge går nedom. Når korrupsjon er utbredt, er det også lettere kvitte seg med de ærlige som forsøker komme inn og gjøre ting bedre.

Vi går i en retning der flere vil bli fattige. Jeg tipper vi vil se mer kutt i velferd og helse over årene. Vi vil bli mer som USA der det flommer over av uteliggere i gaten. Der du finner ekstreme mennesker med ekstreme meninger i alle retninger, med mer kriminalitet og vold. Der om du er født inn i familie med penger avgjør om du får utdanning eller ei. Avgjør om du har råd til medisin eller ei. Det er ikke et Norge jeg vil leve i, men det er den retningen det går i.

At enkelte syntes Norge er bra idag betyr ikke at det vil fortsette være sånn så lenge ingen reagerer når landet er på vei nedover.

Men det er jo ikke bare bare flytte heller. Man må helst lære litt språk først, så finne relevant jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for brukerangrep, brukerdebatt, latterliggjøring og bruker som opptrer som to ulike brukere, samt svar til dette. 

_popcorn_, adm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi som er født i Norge har fått vinnerloddet i livets lotteri. Bare å ta en titt på verden utenfor. Hater du Norge er det jo bare å flytte til er bedre land. 

Anonymkode: d7e99...2fe

Haha. to ting som teller mye for meg er retten til å bestemme selv og fint vær med sol og varme. På disse to målene ligger Norge helt i bunnen i verdensmålestokk. Hva inneholder vinnerloddet som gjør det så bra i Norge? Norge er greit på mange måter, men hva som er så bra ser jeg ikke. Ikke sammenlignet med andre siviliserte nasjoner. 

Anonymkode: 0ffb2...01f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 hour ago, AnonymBruker said:

Norge er et bra land om du er A4 og folk i det offentlige liker deg, sånn at du får forsvarlig hjelp om du trenger det.

Jeg hater norge og nordmenn og vil ta med meg trygda mi til utlandet så jeg kan leve komfortabelt i varmere strøk rundt folk som er langt mer utadvente og postiive. 

Om jeg får god helsehjelp driter jeg i for jeg får det ikke her til lands uansett. Knaske paracet, drikke vann og ta det med ro klarer jeg helt fint på egenhånd

Anonymkode: fedc4...952

Snakk om å være dobbeltmoralsk. Du hater Norge og nordmenn, men norske penger græbber du gjerne til deg.

Anonymkode: 402cd...912

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker du ikke Norge, gjør du en av to ting: flytter, eller prøver å påvirke ved å engasjere deg politisk. Men begge deler er selvfølgelig alt for krevende for tapere som ts. Loooooser!

Anonymkode: dfeb2...740

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Snakk om å være dobbeltmoralsk. Du hater Norge og nordmenn, men norske penger græbber du gjerne til deg.

Anonymkode: 402cd...912

Kalles å være smart og jeg fikk også sletta hele studielånet mitt på mange hundretusener av kroner i tillegg til etterbetaling fra NAV

Anonymkode: fedc4...952

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...