Avstand Skrevet 19. oktober 2022 #101 Del Skrevet 19. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 18.10.2022 den 22.33): Akkurat.. De største sytepavene jeg kjenner har én ting til felles, de er fullstendig avhengige av så og si alle deler av velferdsstaten. De er storbrukere av helsetjenesten, mottar barnebidrag og lever utelukkende på utbetalinger fra nav. Jeg skjønner godt at det suger å leve som ufør eller alenemor, men i hvilket som helst annet land, bortsett fra kanskje Danmark, ville de ha vært fullstendig miserable i samme situasjon. Dessuten er det MYE mer enn det materielle vi kan prise oss lykkelige for. Den norske naturen - og da tenker jeg ikke på det klassiske, nørde "fjell og fjorder". Vi har omtrent ikke giftige krypdyr, vi har ikke mygg som sprer dødelig sykdom, må ikke sjekke skoene våre for skorpioner eller stranda for giftige maneter. Vi har ikke hai, puma, slanger... Det vi kan syte på oss er flått, hoggorm, brennmatener og skjeggkre. Kakerlakker er noe man tar med seg hjem. Vi er sinnsykt heldige med geografien. Sliter ikke med enorme, ødeleggende jordskjelv. Ikke massive orkaner i tide og utide. Heller ikke flom eller drepende tørkeperioder (ennå). Vi har de beste mulige forutsetningene med tanke på kommende klimaendringer. Vi er så og si det siste landet i verden som (ennå) ikke har store problemer med multiresistente bakterier. Og der snakker vi problemer som folk flest bekymrer seg ALT for lite for. Vi er på vei tilbake til dø-av-et-kutt-i-fingeren. Jeg skal aldri, ALDRI inn på noe sykehus i utlandet. Det er lov å være akkurat den man vil. Så skeiv og løssluppen som man ønsker, staten driter i legningen din og hva du gjør på soverommet, så lenger du ikke tvinger underlivet ditt på andre med makt. Vi har en abortlov som folket tviholder på. Og en rettsstat som er altfor trygg, på godt og vondt. Vi er vel omtrent så trygge som man overhodet kan bli på denne planeten. At folk ikke setter mer pris på det er nesten ikke til å tro når man har såpass gode forutsetninger for et godt innblikk i nyhetsbildet rundt seg. Krig i Ukraina. Politivold over en lav sko i USA - og ikke minst skoleskytinger. Kvinner som "forsvinner" i Iran. Befolkningen som boltes inne i Wuhan. Ebola i Afrika. 48 varmegrader i Spania. Lovløse soner i føkkings Sverige. Hvor er det liksom så mye bedre å være?? Nei, det verste i dette landet er kommentarfeltene på facebook, der det virkelig kommer til syne hvor sinnsykt dypt det går an å ha trynet trøkt ned i egen navle. Og hvor mange som sitter sånn på en daglig basis. Anonymkode: 6a776...07f Dette er jo så sinnsykt kjedelig!!! Ikke rart man kjeder seg her. Jeg kunne såklart ikke tenkt meg ødeleggelser og giftige dyr. Men i land med mer dyr er det mer å gjøre føler jeg. Jordskjelv gir jo et lite adrenalinkikk. Vi får bare noen stormer av og til. Vi har nesten ikke lyn og torden heller!!! Ikke ulv en gang!! Her i Norge er det bare plass til mennesker og kjæledyr. Alt av natur er forbudt. Fordi nervevrak av noen fisefine nordmenn skal ha all plassen her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #102 Del Skrevet 19. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 18.10.2022 den 17.42): Norge er verdens beste land å bo i. Anonymkode: 32562...df2 Noen har slukt propagandaen rått ser jeg. Personlig så ville jeg hatt en større bolig, bedre bil, og et generelt bedre liv med samme utdanning og jobb som jeg har i dag om jeg hadde bodd i f.eks USA. Og kunne hatt et bedre klima også avhengig av hvilken stat jeg hadde bodd i, og om man foretrekker vinteraktiviteter eller ikke. Anonymkode: 4f3b3...65d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #103 Del Skrevet 19. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 18.10.2022 den 17.42): Norge er verdens beste land å bo i. Anonymkode: 32562...df2 Det er bra å bo i Norge ja, men Norge er ikke verdens beste land. Anonymkode: c8a34...723 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #104 Del Skrevet 19. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 18.10.2022 den 21.23): Jeg hører at Russland og Iran er bra steder å bo. Trenger du hjelp til å pakke? Transport til flyplassen? Hjelper deg gjerne. Anonymkode: 5f59a...6d3 Russland kan faktisk være veldig fint å bo i. Bodde og jobbet der, trivdes veldig godt. Planen var å dra tilbake for å jobbe, men så kom alt dette styret med krigen. Morsomt at du rakker ned på land når du åpenbart ikke har peiling. Anonymkode: c8a34...723 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jegern Puahate Skrevet 19. oktober 2022 #105 Del Skrevet 19. oktober 2022 On 10/18/2022 at 5:41 PM, AnonymBruker said: Flytt da. Anonymkode: b9f9a...66f For all del, la oss bare avfeie enhver kritikk av forhold med dette uknuselige argumentet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #106 Del Skrevet 19. oktober 2022 43 minutter siden, AnonymBruker said: Noen har slukt propagandaen rått ser jeg. Personlig så ville jeg hatt en større bolig, bedre bil, og et generelt bedre liv med samme utdanning og jobb som jeg har i dag om jeg hadde bodd i f.eks USA. Og kunne hatt et bedre klima også avhengig av hvilken stat jeg hadde bodd i, og om man foretrekker vinteraktiviteter eller ikke. Anonymkode: 4f3b3...65d Så hvorfor bor du ikke i USA? Anonymkode: 4fe3f...7cc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #107 Del Skrevet 20. oktober 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hater ikke Norge men hater nordmenn. Flytter til Dubai når jeg har spart opp penger nok. Anonymkode: f20ef...e15 Morsomt. Hvis du må spare for å flytte til Dubai så har du ikke råd til å bo der, da må du faktisk tjene vanvittig og du må også ha ekstremt bra inntekt for å få opphold i landet. Men for all del bare flytt, en islamiststat er sikkert drømmen for mange. Anonymkode: 008d6...81b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #108 Del Skrevet 20. oktober 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Så hvorfor bor du ikke i USA? Anonymkode: 4fe3f...7cc Fordi de ikke er så lett å få amerikansk statsborgerskap på lovlig måte. Og tviler på at det er noen arbeidsgivere der som er så ivrig etter min kompetanse at de vil gå gjennom kostnaden med å skaffe meg greencard. Anonymkode: 4f3b3...65d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #109 Del Skrevet 20. oktober 2022 Elsker Norge. Hater utlandet. Anonymkode: ff202...75c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #110 Del Skrevet 20. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 18.10.2022 den 17.43): Neh, da tar jeg livet mitt isteden Anonymkode: bcfea...66c Så du hater Norge, men hvis du må flytte til ett av de andre 196 landene tar du selvmord? Anonymkode: 541e0...9a0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #111 Del Skrevet 20. oktober 2022 Mye bedre i andre land? Maten er billigere men kun for de som har god råd. Vanlige arbeidere i "billige" har ikke råd til det vi har råd til. De tjener altfor lite. Hvis du synes det er så ille her i landet, er det bare å finne et annet land å bo i. Anonymkode: f888b...ecf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 20. oktober 2022 #112 Del Skrevet 20. oktober 2022 Tråden er ryddet for selvmordstanker. Husk at selv om man kanskje ikke beskriver tanker som gjelder akkurat nå, kan dette virke triggende på andre som også sliter. Vi anbefaler dere som ønsker å diskutere dette å ta kontakt med Mental helse på 116 123 eller benytte nettsiden deres Sidetmedord.no, eller kontakte Rådgivning Om Spiseforstyrrelser. Er du under 18 år kan du også kontakte Kors På Halsen. Mvh Perelandra, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #113 Del Skrevet 20. oktober 2022 Norge er et av de beste landene å bo i for de som ikke klarer å fø seg selv. For flinke/smarte/utdannede etc så er det mye større muligheter for å lykkes utenlands. Anonymkode: 0a905...351 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #114 Del Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 18.10.2022 den 17.41): Flytt da. Anonymkode: b9f9a...66f Visste hva første svaret til Hi’s innlegg var før jeg trykte på innlegg. flytt da, hekt utrolig. buhuhuhuhu🙄 Anonymkode: 7a361...0f5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #115 Del Skrevet 22. oktober 2022 Norge suger Anonymkode: 6628a...065 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rucula Skrevet 22. oktober 2022 #116 Del Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 18.10.2022 den 17.42): Norge er verdens beste land å bo i. Anonymkode: 32562...df2 Det er vel Sveits så vidt jeg vet 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #117 Del Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 20.10.2022 den 12.53): Mye bedre i andre land? Maten er billigere men kun for de som har god råd. Vanlige arbeidere i "billige" har ikke råd til det vi har råd til. De tjener altfor lite. Hvis du synes det er så ille her i landet, er det bare å finne et annet land å bo i. Anonymkode: f888b...ecf Ganske mange land som er bedre. Land i Europa altså... tyskland, nederland, frankrike feks. På ingen måte lavere levestandard enn her, tvert imot. Bare bedre klima Anonymkode: ba714...0e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #118 Del Skrevet 22. oktober 2022 On 10/20/2022 at 12:54 AM, AnonymBruker said: Så hvorfor bor du ikke i USA? Anonymkode: 4fe3f...7cc Det er vanskelig å få oppholdstillatelse i USA. Det er en omstendig prosess. On 10/20/2022 at 11:00 AM, AnonymBruker said: Morsomt. Hvis du må spare for å flytte til Dubai så har du ikke råd til å bo der, da må du faktisk tjene vanvittig og du må også ha ekstremt bra inntekt for å få opphold i landet. Men for all del bare flytt, en islamiststat er sikkert drømmen for mange. Anonymkode: 008d6...81b Du er klar over at det er null inntektsskatt i Dubai eller? Og det er 5% merverdiavgift. Det er heller ingen eiendomsskatt. Det dyreste i Dubai er å leie bolig, Her har du priser for hvor dyrt det er å leve i Dubai: https://www.numbeo.com/cost-of-living/in/Dubai?displayCurrency=NOK Her har du en liste over lønninger i Dubai: https://expat-assurance.com/en/dubai/average-salary-dubai/ Det er også en annen ting du glemmer, nemlig at det er fullt mulig å få tak i alkohol i Dubai, det finnes utesteder, det finnes prosituterte der, det finnes restauranter, det er gode shopping muligheter og det er trolig et at de tryggeste stedene du kan være som kvinne om du går i det offentlige. Det er faktisk så trygd i Dubai (og forsåvidt i Saudi), at du kan sovne på en benk i en park med 100 000kr i fanget og fortsatt ikke bli ranet. Bare ikke vær overstadig beruset i offentligheten, og ikke gå lettkledd typ bikini i det offentlige, så er alt OK for deg som kvinne. Det finnes også egne strender for kvinner hvor de kan kose seg. Det er du som har slukt propagandaen som har blitt servert i avisene i årevis. Anonymkode: fedc4...952 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #119 Del Skrevet 22. oktober 2022 12 minutter siden, AnonymBruker said: Visste hva første svaret til Hi’s innlegg var før jeg trykte på innlegg. flytt da, hekt utrolig. buhuhuhuhu🙄 Anonymkode: 7a361...0f5 Selvfølgelig. Hvis man hater landet man bor i så er jo det å flytte en god løsning. Eller skal man bli værende et sted man hater for å kunne klage? Anonymkode: 4fe3f...7cc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #120 Del Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 18.10.2022 den 17.40): Jeg er serriøs. Alt er jo så sykt dyrt. Og det verste er at det er null grunn. Hva er egentlig greia? Ikke særlig god livs kvalitet du får her. Er jo nesten som vi ble født for og lide. Hvorfor må alt være så dyrt! Og da mener jeg alt. Mye bedre i alle andre land. Regjeringen er så dumme at de forventer at hver eneste person har en million lønn. Det virker allefall ut som det . Anonymkode: bcfea...66c Dette må jo være tøys. Du er født i et av verdens beste land å bo i. Ta deg sammen. Anonymkode: f5e36...7da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå