Gå til innhold

Jeg hater norge

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg mener ikke Norge er verdens beste land å bo i, men i topp 6 er det nok. 😁

Litt enig i det du sier om at det er dyrt og unødvendig vanskelig osv, men det er jo fakta at det går ann å flytte og prøve bo andre steder. 

Anonymkode: 36d6f...5ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lol. Vi har vært bortskjemte med høy kjøpekraft her i landet. Vi bør alle roe oss ned noen hakk, rentehopp og økte matvarepriser bør vi tåle! 

Anonymkode: 1b016...df1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Pluss mer subjektiv statistikk som rapportert lykkelighet og tillit til andre mennesker og til institusjoner. Her er vi også på topp.

Anonymkode: 9e734...8ed

Pluss geografisk som beliggenhet. Her er vi også på topp. Så godt som..

Noe mer vi ikke er på topp i da?

Rart at nordmenn er så glad i å reise siden det er så bra her. 

Vi er derimot ikke på topp når det kommer til selvtillit, selvstendig, tøff og fleksible. Det er mulig dette er en konsekvens av at vi er så på topp i alt. Vi skal kopiere alle andre og ikke velge egen livsvei. Vi skal ikke tro vi er noe bedre enn andre og vi har et veldig kjedelig temperament. Og alt skal planlegges. Går liksom ikke an å være i nuet litt her og bare leve. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Lol. Vi har vært bortskjemte med høy kjøpekraft her i landet. Vi bør alle roe oss ned noen hakk, rentehopp og økte matvarepriser bør vi tåle! 

Anonymkode: 1b016...df1

Hahahahah! Hvem sikter du til? Er du den vise nordmannen som forstod dette før alle andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er serriøs. Alt er jo så sykt dyrt. Og det verste er at det er null grunn. Hva er egentlig greia? Ikke særlig god livs kvalitet du får her. Er jo nesten som vi ble født for og lide. Hvorfor må alt være så dyrt! Og da mener jeg alt. Mye bedre i alle andre land. Regjeringen er så dumme at de forventer at hver eneste person har en million lønn. Det virker allefall ut som det .

Anonymkode: bcfea...66c

Da er det jo bare å pakke sekken din å flytte til et av de andre landene som har det bedre.

Kan du utdype hvilke land du mener har det så bedre enn her i Norge? Venter i spenning for å se om landene du nevner faktisk er så mye bedre.

Er ingen som tvinger deg til å bli her, så bare flytt.

Anonymkode: 5f59a...6d3

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Altså jeg hater ikke alt i norge , jeg har bare hatt en dårlig dag og overegaerte kanskje litt , men jeg ville barr få det ut at jeg hater at regjeringen forventer at vi har millionlønn alle og en. Ja norge er trygt og et av de beste landa og bo i , men det er også et av de dyreste landa.

Anonymkode: bcfea...66c

Den økonomiske støtten du får fra staten/regjeringen i Norge er større enn i noe annet land! Prisene øker i alle land, men der får du ikke strømstøtte eller andre rause støtteordninger. Kan ikke fatte hvorfor du tror det er bedre å leve i et annet land med samme høye priser men ingen støtte. Prøv å ha en dårlig dag der du!! 

Anonymkode: dfeb2...740

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du lar negative følelser ødelegge deg. Du hater, men tør ikke flytte. Siden du ikke befinner deg under en strandparasoll i et land med bedre klima og billigere hus, strøm og forbruksvarer, men isteden sitter her og sutrer, så betyr det at du liker deg her. Selv om du forsurer tilværelsen din med negativitet.   

Anonymkode: 1e0c3...26a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg tror at alle som hevder Norge er verdens beste land å bo i, faktisk ikke har bodd i andre land selv og derfor ikke har noe sammenligningsgrunnlag. 

Anonymkode: 879da...eba

Nå har jeg bodd i samtlige nordiske land samt to andre land i Europa og kan med hånda på hjertet si at Norge er myyyye bedre enn dem. Men for all del, ingen som holder deg tilbake, bare flytt.

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Avstand said:

Men Norge har et skikkelig drittvær. Kjenner allerede vinterdepresjonen melde seg. Det skjer ingenting her, folk sitter hjemme og glor på tv, det blir snart mørkt og det er allerede så kaldt at man må ta på jakke og handsker. Trist, tristere, tristest. 

Nei, folk er ute. Det er bare du som ikke legger merke til dem når du sitter klistret foran skjermen.

Her klager folk over alt som er galt, men har likevel tid til å henge på Kvinneguiden.

Anonymkode: 07e45...d92

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid litt ironisk at folk sitter og sipper på hvor ille Norge er. Skriftlig. På internett. På et elektronisk hjelpemiddel som de eier. Det innebærer tilgang til strøm, tak over hodet, skolegang, en viss økonomi, at myndighetene gir oss tilgang til å uttrykke oss +++.

Ja, mye kan bli bedre. Men likevel. Dere kunne ha blitt født i en hel del verre land. Men bare å flytte. Iran trenger kvinner nå som vil være med å kjempe for sin frigjøring. Ukraina trenger menn til å kjempe. Afghanistan har jo blitt trivelig. Hellas tenger hjelp til å ta i mot båtflyktninger. Det er sultkatastrofer i Afrika som media aldri nevner. Mm.

Ta og gjør noe vettug ut av livene deres i stede. 

Anonymkode: c5e4a...9b7

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Nei, folk er ute. Det er bare du som ikke legger merke til dem når du sitter klistret foran skjermen.

Her klager folk over alt som er galt, men har likevel tid til å henge på Kvinneguiden.

Anonymkode: 07e45...d92

Var nesten ikke her da jeg var i et varmere land. Dessuten er det jeg som er mest ute. For ute ser jeg knapt folk. Bare folk som er på vei fra butikken eller kollektivtrafikken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er alltid litt ironisk at folk sitter og sipper på hvor ille Norge er. Skriftlig. På internett. På et elektronisk hjelpemiddel som de eier. Det innebærer tilgang til strøm, tak over hodet, skolegang, en viss økonomi, at myndighetene gir oss tilgang til å uttrykke oss +++.

Ja, mye kan bli bedre. Men likevel. Dere kunne ha blitt født i en hel del verre land. Men bare å flytte. Iran trenger kvinner nå som vil være med å kjempe for sin frigjøring. Ukraina trenger menn til å kjempe. Afghanistan har jo blitt trivelig. Hellas tenger hjelp til å ta i mot båtflyktninger. Det er sultkatastrofer i Afrika som media aldri nevner. Mm.

Ta og gjør noe vettug ut av livene deres i stede. 

Synd at man skal måtte bruke livet sitt på slik og, fordi det blir for mange folk og for mange som ødelegger hjemmet til andre så de må flykte. Om disse så får hjelp så kommer det nye og trenger hjelp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Den økonomiske støtten du får fra staten/regjeringen i Norge er større enn i noe annet land! Prisene øker i alle land, men der får du ikke strømstøtte eller andre rause støtteordninger. Kan ikke fatte hvorfor du tror det er bedre å leve i et annet land med samme høye priser men ingen støtte. Prøv å ha en dårlig dag der du!! 

Har du prøvd, siden du vet så mye? Når jeg er i disse landene så har folk mer energi. Sånn generelt. De trenger ikke bruke så mye strøm siden det ikke blir iskaldt der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Athena Catalina skrev (3 timer siden):

Du får flytte da.  Jemen eller Syria kanskje? Siden alle land er bedre enn Norge, så kan du jo like gjerne flytte dit...

Litt voldsomt av ts å påstå at alle andre land er bedre å bo i, ja😅 Eventuelt så lever ts under en stein. 

Anonymkode: 01463...ac6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vilkåret skrev (1 time siden):

At enkelte syntes Norge er bra idag betyr ikke at det vil fortsette være sånn så lenge ingen reagerer når landet er på vei nedover.

Ingen reagerer??? Har du ikke fulgt med i avisa i det siste? Syns du det ser ut som at alle har det fint og flott, og ingen klager eller protesterer?

Landet er på vei nedover, ja, det er ikke unikt for Norge. Omtrent alle land (vi kan sammenligne oss med) er på vei nedover nå. Naivt å tenke at det alltid vil være oppgangstider

Anonymkode: db1d3...70f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Norge er ikke et land å bo i sier de, men bruker tiden sin her på å tjene gode penger så de kan kjøpe seg fine hus i hjemlandet. Mange land hvor det tidligere var konflikt har nå blitt fredelige. 

Flyktning/innvandrer da. Poenget er at de landene de kom fra nå er i en bedre tilstand, og det er langt bedre å bruke norske kroner i utlandet og kjøpe seg fine hus. De jobber her til de blir pensjonister, og så flytter de til utlandet for å nyte tilværelsen der.

Anonymkode: fedc4...952

Med mindre de er fra Polen, Sverige eller Litauen (som er blant de største innvandrergruppene i Norge), så er de fleste andre land skikkelig risiko. 

Jeg kan til og med strekke det et hakk og si at selv Litauen er ikke helt trygg, de grenser med Russland via Kaliningrad i tillegg til Belarus som er alliert med Russland. Så det kan smelle i Litauen, om man investerer penger der, til tross for at Litauen er NATO-medlem. 

Polen derimot, er sterkere militært sett, men er fortsatt ingen garanti for at det ikke blir noen grensetrefninger mellom Polen og Russland / Belarus, enten i Kaliningrad-området eller på grensa mellom Polen og Belarus, der sistnevnte er alliert med Russland.

Irak er ikke fredelig heller. Syria er enda mindre fredelig, Somalia er det alltid krig i. 

Libya er fvcked takket være oss som skambombet landet ned i dass i løpet av 2011. 

Yemen er det også krig i. Afghanistan er tatt over av Taliban

Tja, Iran er også ustabil. Mye demonstrasjoner der og generell bråk. 

Russland og Ukraina er i krig. 

Eritrea skriker ikke akkurat fred

Ethiopia som ellers er nabolandet til Eritrea er også i krig med seg selv (Tigray konflikten blant annet).

Pakistan har fred på "papiret", men det kan smelle når som helst med India, og dette er ikke bare teoretisk, for det smeller litt med jevne mellomrom mellom disse to. Mye fattigdom i India og Pakistan ellers, generelt sett. 

Sikkert flere land jeg kunne ha nevnt, men det er knapt noe av disse som har ekte fred a la Norge, eller noe i nærheten av det. 

"Fred" i disse landene er ofte fryst konflikt. Mye av det har vi sett nylig i Armenia, Nagorno-Karabakh og Azerbadsjan

Georgia har sitt eget problem med Sør-Ossetia og Abkhazia, der Sør-Ossetia og Abkhazia er pro-russisk kontrollerte områder.

Moldova (skviset mellom Ukraina og Romania) er skamfattig land og sliter også med et pro-russisk kontrollert område som heter Transnistria. 

Bosnia, (skviset mellom Serbia og Kroatia) eksisterer heller ikke i praksis, da halve landet er i praksis bebodd og okkupert av pro-russiske fanatikere (serbere) som digger Putin / Russland og andre pro-serbiske og pro-russiske krigsforbrytere (Republikken Srpska).  Så har du i tillegg tendenser til pro-kroatisk separatisme sør i landet (Herzegovina), der de drømmer om å innlemme et område inn med Kroatia. 

Og sånn kan vi fortsette med flere eksempler, men du skjønner tegninga, og det å investere i eiendom i disse områdene er en veldig stor risiko. Det er sånn du investerer i, men må også regne med å tape, hvis det smeller, for det pleier alltid å smelle om igjen historisk sett i en del av disse områder. 

Så det er bare å kjøpe fint hus det, men man bør være forberedt på at det "fine" huset kan forsvinne på noen få dager. Faktisk er en fin og robust bensin eller diesel bil langt nyttigere i disse landene, (med full tank), for da kan man stikke av og få reddet livet sitt. 

En grunn til at mange elsker tyske biler, er fordi mange av disse merkene reddet livet deres da det gjaldt. Kjenner selv en Mercedes fan med minoritetsbakgrunn, og han kunne flykte fordi han hadde Mercedes som var robust, ekstra dekk, full og stor tank + 10 liter ekstra kanner.  Han er Benz fan 4 Life, og du kan si det slik at han ble glad for at han IKKE hadde en FIAT eller ventet på bussen som aldri kom 😂

Mye av det samme ser vi i Ukraina i år. De som kunne komme seg unna kjappest og mest trygt var folk som helst hadde en god og robust bil. Ingenting er bedre enn det i en krigssituasjon. Kan ikke sitte og vente på bussen i all kaoset. 

Angående kommentaren din når det gjelder pensjoner. De får ikke tatt med seg full pensjon med mindre de har bodd i Norge i 40 år. Derfor er det fortsatt slik at det store flertallet av nye nordmenn med minoritetsbakgrunn bor fortsatt i Norge på generell basis. 

For reglene er slik at man avkortes (hvis man bruker minstepensjon som utgangspunkt), i forhold til hvor mange år man har bodd og jobbet i Norge. F eks, hvis en ny-nordmann med innvandrerbakgrunn har jobbet i Norge i 20 år, så får han / hun ennå ikke minstepensjon engang. Det han / hun får er supplerende stønad som dekker opp til minstepensjonbeløpet.

For å få supplerende stønad, så blir man terrorisert av NAV gjennom hele året. For det første må personen møte på NAV minst 2 ganger i løpet av året, som regel på rimelig kort varsel, mellom 2 til 3 uker tror jeg det var.  Så har ikke den personen heller lov å være i utlandet mer enn 90 dager i løpet av de siste 12 måneder, og det blir regnet slik fra og med den datoen supplerende stønad ble innvilget. 

Hvis du har vært i utlandet i 90 eller flere dager i løpet av de siste 12 månedene, så mister du supplerende stønad. Det betyr at man må være i Norge minst 9 av 12 måneder for å kunne beholde den, og da bor man stort sett i Norge, i og med at det utgjør minst 75% av botiden i løpet av 12 måneder.

Videre, så blir man plaget av NAV på andre måter også. Man har ikke lov å ha mer enn 0,5 G (grunnbeløp) på kontoen i "formue", og hvis man har pensjon fra hjemlandet, så blir det avkortet krone for krone i forhold til supplerende stønad. 

I tillegg gjelder de vanlige reglene, som for alle andre minstepensjonister, nemlig at man blir straffet hvis man har samboer eller ektefelle, da blir det enda lavere sats. 

For supplerende stønad er det faktisk enda strengere enn så. De har ikke engang lov å bo med noen i det hele tatt, eller så blir satsen avkortet og redusert. 

Så jeg vet ikke hvem disse er som tar med "seg pensjonen" til utlandet er, men det må være isåfall "eliten" blant nye nordmenn med minoritetsbakgrunn, for fattige folk med minoritetsbakgrunn - og mange av de er fattige - har knapt nok råd til å reise til utlandet en gang i løpet av året. Å kjøpe "fine" hus kan de bare drømme om, med mindre de har 10 fettere, og 5 onkler og ca 4 friske sønner og 2 friske døtre som bli ingeniører og leger hele gjengen.

Så det er ikke bare å "ta med seg" pensjonen til utlandet. Norge straffer folk ganske hardt (altfor hardt) om de tar med seg penger som Norge (staten) helst vil at man skal "re-sirkulere" i Norge og dermed stimulere den økonomiske aktiviteten og forbruket i Norge. 

Til og med ung ufør blir straffet om de prøver å flytte til et annet land, da mister man dette tillegget. Helt syke regler. Akkurat som om staten Norge mener at du er bare "ung ufør" i Norge, men er ikke ung ufør over grensa i Sverige. Der er du plutselig "noe annet" om du flytter til Sverige, ifølge de som lager disse idiotiske reglene i Norge. 

Det er også verdt å nevne at den norske kronen har de siste årene svekket seg noe jævlig mot en god del valutaer. Så man må nesten flytte sånn til land som Tyrkia der valutaen har nærmest kollapset og der Tyrkia opplever nå et sted mellom 80 - 90% inflasjon, for å kunne få noe uttelling for pengene som tilsvarer minstepensjonen.

Anonymkode: 06b5b...9d6

• Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Avstand skrev (25 minutter siden):

Har du prøvd, siden du vet så mye? Når jeg er i disse landene så har folk mer energi. Sånn generelt. De trenger ikke bruke så mye strøm siden det ikke blir iskaldt der. 

Det er ikke bare i Norge vi trenger å varme opp husene. Og prisene er høye overalt. Det vi har som de ikke har i andre land er strømstøtte, sykelønnsordning, sosialstøtte, høyest uføregrad, gratis utdanning osv. Folk har mer energi i andre land? Her skal jeg gi deg litt rett: jeg tror at all støtten vi får i Norge gjør oss litt late. I mange andre land må de faktisk stå på mer for seg selv. Jobbe flere timer, osv. Men hva med dem som ikke makter å holde denne aktiviteten oppe?  Norge får de trygt og annen støtte. I andre land må de lete etter mat i andres søppel. Men hvorfor flytter du ikke og prøver andre land dersom du tenker det er bedre der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av de viktigste grunnene til at Norge ligger øverst / helt på toppen av alle levekårsundersøkelser er hvordan kvinner har det. Norske kvinner er som gruppe en av verdens best utdannede, frigjorte og likestilte. Greit nok at vi har noe å gå på, men i forhold til nesten alle andre har vi kommet ekstremt langt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Avstand said:

Jeg hører at Russland og Iran er bra steder å bo. Trenger du hjelp til å pakke? Transport til flyplassen? Hjelper deg gjerne.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg hører at Russland og Iran er bra steder å bo. Trenger du hjelp til å pakke? Transport til flyplassen? Hjelper deg gjerne.

Vi kan til og med opprette en Speis!!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...