Gå til innhold

Jeg må besøke dem, men de kan ikke gjøre det samme tilbake?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal formulere dette, men jeg får prøve.

For mange mange år siden flyttet jeg fra fødestedet mitt.  I mange år hadde jeg nær kontakt med familie der, og var på hyppige besøk, men etterhvert som de falt i fra mistet jeg også tilknytningen til stedet.  Den eneste grunnen til å besøke stedet nå, er for å se til gravene, og hilse på venner en time eller to før jeg drar videre.

Men det blir stadig mindre og mindre lystbetont å besøke gamle trakter, for uansett hva jeg gjør er det feil.  Jeg kommer for sjeldent, er ikke lenge nok, jeg kommer på feil tidspunkt osv.  Jeg kan ikke gjøre noe uten å få en eller annen form for kritikk for at de ikke ser meg ofte nok, og når jeg kommer er jeg ikke lenge nok.

 

Så fikk jeg vite noe for noen dager siden at de som har kommet med den kraftigste kritikken for at jeg ikke kommer så ofte nok på besøk lenger, har flere ganger de siste 10 årene vært bare få km unna der jeg bor nå, og der har de vært i ukesvis uten å ta kontakt med meg.

Så her kjefter de på meg hver gang de ser meg fordi de ikke ser meg ofte nok,  men det er ikke like viktig når det er dem det er snakk om? 

JEG skal føle meg forpliktet til å besøke dem minst en gang i året, aller helst mer, men de skal ikke ha samme forpliktelsen tilbake?

Hvor er logikken i dette?

 

Anonymkode: b6468...e6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva sier de når du kommenterer det da? 
For du har vel sagt i fra at du synes det er urettferdig at de forventer hyppige besøk, når de ikke besøker deg? 
Og om du kommer på feil tidspunkt, hvor lang tid i forveien sa du i fra at du tenkte ta en tur dit? 

Anonymkode: ab5c3...580

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva sier de når du kommenterer det da? 
For du har vel sagt i fra at du synes det er urettferdig at de forventer hyppige besøk, når de ikke besøker deg? 
Og om du kommer på feil tidspunkt, hvor lang tid i forveien sa du i fra at du tenkte ta en tur dit? 

Anonymkode: ab5c3...580


Jeg ringer gjerne 2-3  uker i forveien for å høre om de er hjemme når jeg kommer oppover, men det er ikke slik at jeg planlegger turen ut i fra deres timeplan. 
Er de hjemme når jeg skal "hjem", så møtes vi.  Er de ikke hjemme, vel så møtes vi kanskje neste gang jeg kommer oppover.


Og jeg har ikke snakket med dem ennå, fordi det er bare et par dager siden jeg fikk vite at de var på besøk i nærheten, uten at jeg hørte et ord fra dem.
 

Det jeg reagerer mest på er at de forventer at fødestedet mitt fremdeles skal være "hjemme" for meg, selv om det er mer enn en mannsalder siden jeg flyttet derfra.
 

Anonymkode: b6468...e6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...